recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - DVD DECRYPTER
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedDVD DECRYPTER

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: DVD DECRYPTER
    Posted: 19-Juni-2006 at 20:12

Hej.

DVD decrypter opdateres jo ikke mere! Men findes der et tilsvarende program, altså et hvor man sætter sin film i drevet, programmet afkoder så filmen ogderefter starter den selv brændingen af den DVD skive man ønsker filmen over på osv osv ??

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Back to Top
mm98 View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2006 at 20:18
Originally posted by Bent M Bent M wrote:

Hej.

DVD decrypter opdateres jo ikke mere! Men findes der et tilsvarende program, altså et hvor man sætter sin film i drevet, programmet afkoder så filmen ogderefter starter den selv brændingen af den DVD skive man ønsker filmen over på osv osv ??

Prøv Imgburn samme interface ... ligner faktisk samme program.
Med venlig hilsen

Carsten Petersen

Restordre: Samsung 46C8705 / Samsung BD-C6900
Back to Top
spawn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2006 at 20:56

Det er samme program - næsten

Forskellen er at den ulovlige decryptering er fjernet, så imgburn er kun selve den del der kan lave eller brænde et image.

Imgburn kan altså ikke bruges til at afkode en film med som DVD decrypter kunne. Eller nogen af de mange andre funktioner til at rippe streams med som DVD decrypter havde.

der findes idag ikke noget helt tilsvarende DVD decrypter. 

Der findes andre programmer der enkeltvis eller flere sammen, kan bruges til at skabe et lignende resultat, hvis resultatet der spørges til er en afkodet/decrypteret kopi af en kopisikret dvd, men jeg ved ikke om forum reglerne tillader nærmere information om fremgangsmåder eller links til nødvendig software.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Back to Top
Bent M View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2006 at 21:44

Tak til jer begge to for info  

Spawn: jo det var jo til at lave en Reserve DVD!! ud fra en kopisikret film må jeg indrømme .

Men hvis du ved at der findes noget der kan bruges hører jeg gerne om det,  evt via en PB.

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Back to Top
spawn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2006 at 22:44
PB sendt
Back to Top
zibas View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2006 at 07:33

Hey

Sådan en PB, kunne jeg da også godt modtage....

Takker

Zibas

Pioneer Hva' ellers ????
Back to Top
mgmg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2006 at 09:57

Spawn, jeg tvivler på, at det er ulovligt. Jeg forvildede mig engang ind på piratgruppen.org. Tro mig, hvis det var ulovligt at videregive den slags info, så var piratgruppen lukket for længst :)

Et godt  sted at søge er videohelp.com. De har guides til alt med video, medier, afspillere mm.

Back to Top
mgmg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2006 at 14:28

Et lille relevant side spørgsmål: Hvad er forskellen på transcoding og re-encoding? Det er ikke lykkedes mig at finde en "let at forstå" forklaring. Jeg har dog læst, at re-encoding giver klart bedre kvalitet, men tager 10 gange så lang tid.

Så vidt jeg har forstået, hverken re-encoder eller transcoder Decrypter. Det er en process der først sker, når data mængder større end 4,7 GB skal komprimeres ned til en almindelig DVDR.

Back to Top
spawn View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 20-Juni-2006 at 14:55

Korrekt, dvd-decrypter decrypterer kun, dvs. den laver en tro kopi uden kopisikring, som stadig fylder en fuld dvd9.

For at få dette ned på en almindelig dvd-r hvor der er mindre plads, skal man derefter enten reencode eller transcode.

Der er fordele og ulemper ved begge metoder.

Transcodning er det hurtigste, simpelt forklaret så læser en transcodning det oprindelige bitratemønster og sænker bitraten til nødvendig niveau for at det kan være på den definerede plads. Princippet er at den er doven, den udnytter at den oprindelige encoder allerede har lavet analyse og bestemt bitratemønster og quantisationlevel, så den bruger bare samme bitratemønster/quantisationlevel, blot lavere. Det går hurtigt, men har den ulempe at hvis der er steder i det oprindelige bitratemønster hvor bitraten allerede er på den nedre grænse af hvad der er nødvendigt, kan den sænkes under den grænse med tydelig kvalitetstab til følge, i særdeleshed ved lange film. Lidt mere avancerede transcodere, kan lave en analyse først og regulere så den ikke slavisk følger det oprindelige bitratemønster, men varierer dette lidt, med forbedring af de kritiske steder til følge.  

En reencodning, laver simpelt hen en helt ny analyse og encodning af materialet, som var det en første gangs encodning udfra de kvalitetsindstillinger man vælger i sin encoder. Det tager længere tid, men er det en god encoder der benyttes giver dette en bedre kvalitet end en simpel transcodning da det tilpasses langt bedre til materialet der skal encodes og med langt flere muligheder for at optimere kvalitetssettings.

Når det er sagt så kan de gode transcoder idag, dog godt give rigtigt gode resultater, og ofte bedre resultater end hvis der foretages en reencodning med en dårlig/halvdårlig encoder. Så man kan ikke altid sige at en reencodning bliver bedre, eller er den ekstra tid og det ekstra besvær værd.  

Nero Recode bruger eks. en rigtig god transcoder, der giver gode resultater som kan konkurrere med mange encodere. Samtidig er den nem og hurtig.

Back to Top
mgmg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2006 at 20:51
spawn, hvordan vil du vurdere Nero Recode i forhold til DVD2One?
Back to Top
2jur View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2006 at 21:17
Originally posted by spawn spawn wrote:

Nero Recode bruger eks. en rigtig god transcoder, der giver gode resultater som kan konkurrere med mange encodere. Samtidig er den nem og hurtig.

Er det SmartEncoding du mener?

Back to Top
ZackGem View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2006 at 21:51

Der findes også DVD-shrink.

Her har du også mulighed for at fjerne evt ekstramateriale, div uinteresante lydspor osv. Sidst men ikke mindst kan du koprimere det resterende, så den kommer til at fylde de max 4,7 GB, hvis filmen stadig fylder for meget.

Der findes en del versioner, og der har været lidt diskution omkring kvaliteten af outputtet. Fra version 3,2 syntes jeg dog det bliver ganske godt. Dog er et ukomprimeret rip fra f.eks. DVD-decrypter altid at foretrække.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.