recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Ny i DAC - Viden søges
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ny i DAC - Viden søges

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny i DAC - Viden søges
    Posted: 29-April-2014 at 09:55
Jeg overgår til et super simpelt hjemmelyd system i form af en B&W Panorama 2 soundbar, som jeg vil tilslutte min subwoofer.

Da jeg for ikke ret lang tid siden købte mig et sæt B&W P7 til de stille aftner/nætter og har et stort ønske om at disse stadig skal være min lyd i disse timer, søger jeg en måde at få denne mulighed i et simpelt setup.

Mit tv har en hovedtelefon udgang, men den er simpelthen umulig at nå, når tv´et er væghængt. Dertil er det vel heller ej en udgang der er prioriteret ret højt.

Panorama har 3 HDMI Inputs + (1 out). Et kombi optical/aux. 
I min søgen er jeg stødt på DAC, som jeg tidligere ingen interesse har haft i. Men kan umiddelbart se at den kan give mig min hovedtelefon udgang.

Jeg vil tilslutte min PS4, MiniMac og AppleTV3 til HDMI, mens optical er eneste mulighed for dac så.

Et eks kunne være:
http://www.hifiklubben.dk/Products/nad-d1050-d-a-konverter-61036/

Jeg vil lige "præsentere" min tanke for jer og så håbe på det kan gennemskues/forståes ellers må jeg forsøge mig en gang mere:)

Den DAC tænker jeg at til slutte mit tv således:
Fra tv´ets optical out til DAC optical input - Så burde jeg have al lyd fra skærm til denne dac ikke?

Dernæst DAC´s Phono (2 kanal) output til optical på Panorama 2 soundbaren. Således, vil jeg da ikke have mulighed for at afspille 24-bit/192kHz direkte på Panorama via DAC?

Det er langt fra sikkert det bliver lige den Dac, men det er blot for at forstå muligheder med den:)
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 10:13
Din beskrevne opstilling giver ikke mening, du kan ikke tilslutte en DAC til den soundbar da den kun har digitale inputs.
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 10:33
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Din beskrevne opstilling giver ikke mening, du kan ikke tilslutte en DAC til den soundbar da den kun har digitale inputs.

Nej Otto! Soundbaren har også en analog indgang (AUX)! Dette er en combi analog/optisk.   

M.v.h.
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 12:04
Nemlig Henrik:).

Tænker en DAC ala linket, kan give mig en den ønskede hovedtelefon udgang, tilmed godt opgraderet. Samt andre tilslutningsmuligheder
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 15:03
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Nej Otto! Soundbaren har også en analog indgang (AUX)! Dette er en combi analog/optisk.   

M.v.h.

Jeg skal lære at læse Thumbs Up
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 16:26
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Mit tv har en hovedtelefon udgang, men den er simpelthen umulig at nå, når tv´et er væghængt. Dertil er det vel heller ej en udgang der er prioriteret ret højt.

Den er næppe prioriteret ret højt, men du kan vel sætte et forlængerkabel i fjernsynet permanent, således at du kan koble lyttebøfferne til den vej?

Jeg vil tilslutte min PS4, MiniMac og AppleTV3 til HDMI, mens optical er eneste mulighed for dac så.

Altså på tv'et?

Den DAC tænker jeg at til slutte mit tv således:
Fra tv´ets optical out til DAC optical input - Så burde jeg have al lyd fra skærm til denne dac ikke?

Jo

Dernæst DAC´s Phono (2 kanal) output til optical på Panorama 2 soundbaren. Således, vil jeg da ikke have mulighed for at afspille 24-bit/192kHz direkte på Panorama via DAC?

Jo, hvis dit tv kan sende sådant ud.
Bagefter laver du det så analogt med DAC'en, for at lade B&W'en digitalisere det igen (den arbejder næppe i 24/192 internt). Jeg er fuldt og fast overbevist om at der er at fodre svin med perler at satste på sådan en løsning.

Optisk kabel direkte til DAC/hovedtelefonforstærker og så HDMI kabel mellem TV (hvis det har ARC) og soundbar.

Eller optisk kabel ned i en splitter der deler det optiske signal ud til hhv DAC og soundbar.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 16:48
Jeg vil tilslutte de 3 dele til soundbaren.

Så det du tænker KlausDM er tv - Soundbar med hdmi (mit tv har arc)
Optisk fra tv til Soundbar?

Det var nu også det jeg tænkte hvis jeg blot anskaffede mig en simpel dac.
Det jeg spekulerede i var at hvis jeg anskaffede en lidt bedre dac om jeg kunne udnytte dens evner til at håndtere lyden og blot sende det videre til soundbaren.

Ellers ender det blot med som du siger at jeg sætter et forlængerkabel direkte i tv'et. Men ville gerne have en følelse af mit indkøb af b&w p7 fik som fortjent:-). Så hvis man evt kunne få en hovedtelefon forstærker med minijack stik jeg så kunne trække til mit tv møbel ville det være ganske fint:-)
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 21:40
Kan jeg sætte sådan en her til min hovedtelefon udgang på mit tv og blot tilslutte mine bøffer deri?

Eller skal jeg udenom headphone udgangen for at optimere lyden til headphonen?
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2014 at 21:40
Glemte link;-)
http://www.4sound.dk/shop/monitorering/fiio/e11-kilimanjaro.html
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-April-2014 at 00:46
Du vil helt sikkert få bedre lyd ved at køre optisk istedet for hovedtelefon udgangen. I stedet for den forstærker du linker til, vil jeg anbefale dig den her

Der kan du tilslutte optisk, og evt. via usb fra mac'en. Jeg har den selv og synes den spiller fremragende.
Du kan evt. læse en anmeldelse her
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-April-2014 at 06:17
Hmm ja det kunne nu være fint at jeg havde muligheder med Mac´en også.. Men det bliver så via optisk kan jeg konstatere:)
Back to Top
kloppern View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kloppern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-April-2014 at 08:28
Ja optisk fra fjernsynet, evt. usb fra mac'en.
Hvis du ender med E17, får du oveni den bonus at den kører på batteri, så du også kan bruge den i toget og lign. (det betyder så desværre også at den ind i mellem skal lades op i computeren - hos mig er det ca hver 14. dag).

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.