|
PC Højttalere |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Faurholdt ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 20-Juni-2012 Location: Aalborg,Danmark Status: Offline Points: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30-Juli-2014 at 14:20 |
Jeg har lige købt ny bærbar og har allerede flere headsets (et til spil og et til musik), men jeg kunne også godt tænke mig et sæt højttalere dertil. De skal bruges til musik og gerne have noget kraftigt bas, der skal derfor også helst være inkluderet en subwoofer. Prisen har jeg ikke fastsat, da jeg ikke ved hvor meget jeg skal kaste i projektet, for at få en ordenlig kvalitet??
![]() Vh. Faurholdt
|
|
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Logitech har nogle gode PC højttalere, så prøv at se på dem. Har selv et sæt der bruges som et transportabelt anlæg til min Tablet, det er ikke så dårligt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Faurholdt ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 20-Juni-2012 Location: Aalborg,Danmark Status: Offline Points: 70 |
Tak for svaret, vil se på det. De skal helst kunne spille forholdsvist højt, til når jeg har vennerne på besøg. Og så massere af god bas!
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Lyd skal være som det er i musikken om muligt, der skal ikke ligges noget til eller fjernes noget. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg forstår hvad du mener, men jeg må indrømme jeg kan godt lide at bassen bliver i scene sat lidt mere.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg har set på et par Cerwin Vega højttalere http://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega-dc1/id-1009185017/ og evt. kunne man måske også købe en Cerwin Vega subwoofer, men hvad kræver det af udstyr, for at forbinde det til en pc? Tak på forhånd.
![]() |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Hvad har du af udgange på din PC?
Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har USB, både 3.0 og 2.0 og 3.5 mm jackstik. Der er nogle andre stik som jeg ikke ved hvad hedder, men her er et link til computeren, hvis det kan bruges: http://www.mm-vision.dk/x4788-kraftig-gamer-baerbar
Er ikke særligt meget inde i lydverdenen, så jeres hjælp er meget værdsat
![]() Vh. Faurholdt |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Så du vil sidde og "fedte" med et jackstik?
Det eneste du mangler, er en forstærker af en slags, der kan give et højttalersignal til de påtænkte Vega'er. Sidstnævnte ville jeg ikke røre, kør hellere et smut over "klisterkanalen" og kig på de Dali 7 der er til salg. Klaus |
|
![]() |
|
Dali'erne kunne bestemt også være en mulighed, de ser godt nok lækre ud. Hvad ville det kræve af forstærker at trække dem, plus en god subwoofer? Og ville en Cerwin Vega subwoofer være en mulighed, eller findes der bedre alternativer, hvis man gerne vil have en god kraftig bas?
Faurholdt EDIT: Er der andre muligheder end bare jackstikket?
Edited by Faurholdt - 30-Juli-2014 at 16:55 |
|
|
|
![]() |
|
Hvor stort et rum skal du spille op?
Dali 7 er med en 10" bas kan altså spille jævnt meget bas Læs evt også:
http://moppe.dk/Images/Dali7-1.jpg http://moppe.dk/Images/Dali7-2.jpg Ja, der er andre muligheder, en USB-DAC (eller USB lydkort om man vil), eller noget wifi halløj. Klaus |
|
![]() |
|
Rummet er 4x3 meter, så måske er det overkill, med Dali 7'erne? Selvom de lyder super lækre, men kan man finde nogle mindre højttalere, evt. nogle man kunne hænge op på væggen? Som stadig leverer en god lyd, så kunne man måske bare koble en subwoofer på for bassen?
Ville en USB-DAC gøre være ideel for lydkvaliteten i den her prisklasse? Eller skulle man hellere investere i et par lidt dyrere højttalere? Faurholdt
|
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |