|
Receiver og B&O speakers |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 07-Oktober-2007 Location: Thisted, DK Status: Offline Points: 455 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01-Januar-2015 at 18:56 |
Hej :)
Jeg har (bestilt) en Yamaha receiver og kunne godt tænke mig at høre, om sådan en kunne kobles til B&O højtalere med aktiv forstærker ? Jeg tænker Beolab 6000 f.eks Kræver det bare en linie-udgang ? I første omgang vil jeg kun høre i stereo, men påtænker senere at udbygge med flere speakers i 5.1 (evt 7.1) mvh |
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kræver at der er pre-out på forstærkeren, gerne også tigger output.
Klaus |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 12-August-2006 Location: Brøndby,Denmark Status: Offline Points: 1220 |
Trigger output er ikke nødvendigt, hvis dine højttalere har linieindgang.
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
Måske....... Det afhænger af følsomheden på tænd/sluk kredsløbet i højttaleren. Klaus |
|
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 07-Oktober-2007 Location: Thisted, DK Status: Offline Points: 455 |
Ifølge producentens hjemmeside har den PreOut og +12v trigger.
http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/rx-a830_g/?mode=model Jeg tænker, at man skal lave nogle specielle kabler til dette ? |
|
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 614 |
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80082
Kanon vejledning Peter Pan har lavet, og det tog under et minut at finde den med google
![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Med den forstærker der, er der intet problem. Den har, som du selv siger, preout og trigger. Dog skal du neddrosle triggeren fra 12v til 5v.
|
|
![]() |
|
Jeg har tidligere bøvlet lidt med triggere og (så hut jeg svisker) B&O højttalere, med neddrosling af spændingen. Det lavede en stelloop med støj til følge.
Bliver det et problem, har man to valgmuligheder: 1. Inføre en DC-DC konverter med galvanisk adskillelse. 2. Lade trigger tænde for en lille ekstern forsyning til de 5 volt, eller forsyningen til højtalerne (og lade dem være i "allways on") Klaus |
|
![]() |
|
Tak for linket, Plex. Guld info.
KlausDM, kan du evt linke til en DC-DC med galvanisk adskillelse ? Jeg tænker at jeg skal skal bruge en enkelt til begge højtalere ? Ellers er muligheden der vel med en strøm-spareskinne med en 5V forsyning ? evt en overskydende fra en usb lader ? mvh |
|
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-December-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 745 |
Hvilken Yamaha receiver har du købt?
Det meget simpelt og virker rigtig godt. |
|
![]() |
|
André, jeg har linket til den længere oppe.
|
|
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-December-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 745 |
Fedt.
Det du skal have er Powerlink kabel i den længder som du nu vil mene du skal bruge. Der efter skal du have Adapter på hver kabel. De bedste der ude men samtidige også de rigtige der ude er Av-connections adapter (AV-Advance) Dem jeg linker til er Præcis de samme slags jeg brugte (har dem stadig) da jeg havet et 5.1 B&O surround hvor jeg brugte en Integra DHC-80.3 processor. Der var inge brumme samt de tændte og slukket i rytme med processor. http://www.av-connection.dk/?PGr=6551 http://www.av-connection.dk/?PGr=5665&ML=2126 Husk og vælge de korrekte adapter under "select variant" på de sidste link. De er lidt dyre fra ny men vis det har nogen interesse så kan du købe mine evt vis du bor på sjælland kan jeg godt komme forbi så du kan prøve det før køb? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |