recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  New Posts New Posts RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Vis mig dit TV/Hifi møbel

Post Reply Post Reply Page  123 36>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pittens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vis mig dit TV/Hifi møbel
    Posted: 01-Oktober-2008 at 21:38
I jagten på et lækkert TV møbel kunne jeg godt tænke mig at se jeres løsning på et TV møbel. Dette kunne blive en god tråd med masser af inspiration til alle os andre.

Smid et billede op af dit møbel (med uden hifi/TV) på, oplys model, features, pris, hvor det kan købes + fordele og ulemper.

Håber på en masse god inspiration

Tak for hjælpen
Back to Top
MC_Disko View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MC_Disko Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Oktober-2008 at 21:48

der er kun en løsning, og det er gør det selv løsningen

her er mit DIY rack

faktis er denne løsning version 2. da jeg hele tiden finder på nye måder det kan laves bedre på

Model: DIY

Features: alle man nu kunne tænke sig

Pris: ikke billigt. ca 2200 kr. (men det vel os billigt på en eller anden vis)

Fordele og ulemper: stort set kun fordele da man selv kan bestemme hvordan det skal være.

Edited by MC_Disko - 01-Oktober-2008 at 21:53
Back to Top
JFalkenberg View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JFalkenberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2008 at 10:36
Rigtig god tråd Er selv (stadig) på udkig efter
et møbel. Jeg er dog mere til den diskrete løsning hvor
det hele er gemt bag låger, og så en IR extender.

Altid fedt med DIY projekt. Dog tror jeg ikke jeg ville
slippe helt så godt af sted ovenstående

Edited by JFalkenberg - 02-Oktober-2008 at 10:36

Back to Top
SLETTET_20120103 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SLETTET_20120103 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2008 at 18:22
Mit eget DYI projekt, som bliver indledt på lørdag.

Det er et hjemmelavet møbel ala Frislev - dog til en mere spiselig pris.

Du kan se det i min egen tråd: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42548&PN=1

Stof: 150 kroner (ebay)
MDF: 598 kroner (bauhaus - 2 x helplader i 16mm)
Maling: ? (omkring de 1000 med autolak foretaget prof. af en bekendt)
Hængsler:  ca. 300

Edited by Anima - 02-Oktober-2008 at 18:24
Back to Top
Pittens View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pittens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2008 at 19:05
Originally posted by Anima Anima wrote:

Mit eget DYI projekt, som bliver indledt på lørdag.

Det er et hjemmelavet møbel ala Frislev - dog til en mere spiselig pris.

Du kan se det i min egen tråd: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42548&PN=1

Stof: 150 kroner (ebay)
MDF: 598 kroner (bauhaus - 2 x helplader i 16mm)
Maling: ? (omkring de 1000 med autolak foretaget prof. af en bekendt)
Hængsler:  ca. 300

Glæder mig til at se resultatet, det yder spændende. Har selv overvejet at lave et møbel på et tidspunkt helt efter mine behov.

Synes generelt det er sløjt med TV/hifi møbler med lækkert design, de som er flotte, er konstrueret af nogle som ikke har fantasi til dybde og højde på rigtigt hifi, så det er som regel for småt :-p

Held og lykke med det.
Back to Top
hedberg View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hedberg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2008 at 22:05

Jeg har et møbel fra Voice Furniture Arctic. Købt hos Fabo Møbler på Roskildevej.

Man kan næsten bestille møblet som man vil have det. I mit tilfælde er det nederste skuffer med plads til 2 rækker af DVD'er. De øverste er låger der åbner ved et let tryk. Der er plads til typiske ting som en DVD afspiller, PS3 og lign. Onkyo receiveren er dog for høj til at montere i den.

Edited by hedberg - 02-Oktober-2008 at 22:14
Med venlig hilsen,
Thomas
Back to Top
Kreatin View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kreatin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2008 at 23:33

Har lige bestilt og købt dette TV/Hifi-bord.

Forhandler: Boconcept.
Pris: 7.587 kr.
Features: 3 drop down låger.
Fordel: Designet, hvid lækker farve (selvfølgelig en smagssag).
Ulempe: Bredde (227 cm), fylder en del hvis pladsen er trang (kan fås i en mindre model).

Da jeg endnu ikke har modtaget bordet, er her billeder fra forhandleren:

Edited by Kreatin - 03-Oktober-2008 at 12:07
Back to Top
doit View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote doit Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2008 at 13:19

Købt i JYSK - Tror det er nede i 500,-

PS3 i højre skuffe, hvor jeg har boret hul i bagbeklædningen. Det samme har jeg gjort til venstre, hvor der normalt er en skuffe. Den har jeg så bare fjernet, for at få plads til forstærker og HD boks.

Back to Top
PHN2 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PHN2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2008 at 13:55

Hej.

Mit er også DIY; 38mm egebordplade som er hvidolieret. ca. 1000kr.

Eneste værktøj som er et must er en kvali. rundsav m. føringsskinne. Og en lusefræser er også god at have. Den er tung som bare...

De 2 felter mod venstre er hhv. gemmested til effektblok og centerht.

Min ps3 hviler på en hærdet glashylde, som blev skubbet ind i et par aluprofiler jeg skruede fast i møblet.

mvh. Per.

Edited by PHN2 - 04-Oktober-2008 at 13:57
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Back to Top
SLETTET_20120103 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SLETTET_20120103 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2008 at 12:17
Det ser ikke helt tovligt ud med dit dyi, PHN02 - hvor dybt er det?

Jeg har efter en lørdag og en ramme slots fået savet træ ud. Nu håber jeg bare det passer sådan nogenlunde - mit bliver 55 cm dybt + 5 cm til kabelføring + 1,6 cm som "fake" bagvæg = 61,6 cm.. Det er dybt, men det skal males blank sort, så det skulle gerne se hammer flot ud.
Back to Top
musicus View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote musicus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2008 at 13:01

Jeg bruger et TV-møbel med aluminiums-stel og glasplader, af mærket "Tobias". Det står vældig godt til mit sølvgrå Panasonic Plasma fjernsyn, men er desværre ikke særlig velegnet til at gemme kabler og ledninger væk bag. Mål: H. 69 cm, B. 79 cm, D. 49 cm.

Oprindelig købt i Jysk Sengetøjslager til 350 kr, men jeg mener også at andre møbelhuse, som f.eks. ILVA eller IKEA forhandler dette produkt.

Edited by musicus - 05-Oktober-2008 at 16:16
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Back to Top
Foods View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Foods Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Oktober-2008 at 13:20
Originally posted by doit doit wrote:

Købt i JYSK - Tror det er nede i 500,-

PS3 i højre skuffe, hvor jeg har boret hul i bagbeklædningen. Det samme har jeg gjort til venstre, hvor der normalt er en skuffe. Den har jeg så bare fjernet, for at få plads til forstærker og HD boks.

Hejsa, det ser slet ikke så tosset ud dit møbel! Jeg har været inde og lede efter det hos Jysk, er det det her:

http://www.jysk.dk/130/135/3649111/a/catalog

Hvis man kunne få det for 500,- ku jeg finde på at bore midten ud af hylderne og sætte noget lydgennemtrængende stof for nemlig...

Mvh
Mvh.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 36>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.