recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Libratone Diva Soundbar
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Libratone Diva Soundbar

Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claussor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Libratone Diva Soundbar
    Posted: 07-Juli-2017 at 23:53
Jeg købte mig en Diva i Elgiganten en uge siden. Der var restsalg på dem til 1495,- men den er så blevet returneret igen. Skuffelsen var stor over lydkvaliteten. Kan det virkelig passe man ikke kan forvente bedre lyd af en soundbar eller er det Libratone Diva der er svag?

Jeg er vant til bliklyd fra LG B6 samt mine DLS R55 når jeg vælger at bruge anlæg til det. Jeg havde håbet at finde noget der gav mig en stor upgrade i forhold til TV højttalerne, og ja bevares der var positiv forskel, men i forhold til mit stereo setup, er det jo ren bliklyd til sammenligning.

Divaen koster 6000,- vejledende, men føler godt nok det er røveri. Er der soundbars der er et par klasser over?
Back to Top
detoch View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote detoch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2017 at 10:04
Hoppede også på en diva og er positivt overrasket over den!

Men jeg havde også kun tv som højttaler, så en god opgradering...

Det er klart at man ikke får samme lyd, som hvis der er tilsat et anlæg samt højttalere.

Er også positiv på lydsiden ved musikafspilning, men er også indstillet på at det kun er en soundbar.

Back to Top
claussor View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claussor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2017 at 11:09
Det er nok bare mig der forventer for meget. Bassen er decideret svag i den fx. Den er fin til Nyhederne men ikke meget mere.

Back to Top
TiXe View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TiXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2017 at 11:42
Jeg har en til et af vores tv og er bestemt ikke utilfreds . mangler ikk bund syntes jeg.

Back to Top
detoch View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote detoch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2017 at 12:04
Men kan da godt forstå at du bliver skuffet, hvis du sammenligner dit stereo setup og en soundbar..

Back to Top
claussor View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claussor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2017 at 12:07
Jeg forventer ikke samme lyd. Men havde troet en dyr soundbar var i stand til mere end"dette".
Back to Top
Jever View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2017 at 21:33
Jeg hoppede også på en Diva til nedsat pris i Elgiganten, og jeg ville nok også være skuffet hvis jeg havde betalt 6000kr for den, men til 1495kr er jeg fint tilfreds.

Jeg syntes at den gør det ganske godt til almindelige fjernsyn, men at tro den kan erstatte surround mm., så bliver man skuffet.

Når jeg skal mere end bare se lidt fjernsyn, så tænder jeg forstærker og sætter mit stereo setup, B&W 604 koblet med en subwoofer ind over, så gør Divaen det faktisk ret godt som Center.
Back to Top
Andersss View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andersss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2017 at 10:04
Jeg fik mine forældre og min bedste ven til begge at købe en Libratone Diva under Black Friday udsalg, og begge partner har været yderst tilfredse med lydkvaliteten. Personligt synes jeg at den ikke lyder som et HiFi-produkt (hvilket jeg heller ikke havde forventet), men jeg synes den er god og levere en stærk performance taget UDSALGSprisen i betragtning. 
Måske du aldrig fik sat den ordenligt op til din stue? Eller måske et defekt eksemplar? 
Back to Top
claussor View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claussor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2017 at 16:56
Jeg købte 2 netop pga. den fine pris. Til 1500,- spiller den fint, men mit udgangspunkt var at få noget kræs til 6000,- og det synes jeg godt nok ikke den er værd.

Edited by claussor - 09-Juli-2017 at 16:56
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2017 at 21:52
Jeg har også lige investeret i en Diva til mit tv, men slås med at den går i sleepmode mens den spiller. Kan se at den hvide led går fra konstant lys, til at stå og fade op og ned. Efter et min, så kommer lyden igen. Det sker ca. med 30min mellemrum.

Da mit tv ikke har nogen digitaludgang,så er det forbundet analogt til minijack indgangen.
Er der nogen andre der har det problem?
Mvh Jesper
Back to Top
claussor View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claussor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Juli-2017 at 21:56
Brugte kun optisk så kan ikke hjælpe :(
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Juli-2017 at 10:35
Jeg er ellers også udenmærket tilfreds med lyden.
Hvis jeg havde givet 6000kr for den, ville jeg nok føle mig lidt snydt, men til 1500kr syntes jeg lyden er fin, selvom den ikke er i nærheden af lyden fra mine to gamle DAT Amadeus Jubilæum højttaler.

Håber at mit problem med at den går i sleepmode mens den afspiller analogt, er fordi mit WIFI driller i øjeblikket.
Mvh Jesper
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.