recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Post Reply Post Reply Page  123 23>
Author
Message
bleed_blue View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 04-September-2005
Location: Støvring
Status: Offline
Points: 389
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bleed_blue Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er mit spritnye LG OLED dødt?
    Posted: 11-Februar-2017 at 18:28
Jeg modtog et LG 65B6V i dag, og de første timer gik fint med at se noget streaming på youtube og viaplay. Derefter hentede jeg en LG HDR 4K demo video fra demo-uhd3d og lagde på et USB stick. Det afspillede fint.

Nu kommer problemet.... Jeg slukker tv'et en halv times tid, usb sticket forbliver i tv'et. Da jeg tænder igen, og vil vise samme demo film, går tv'et i sort et minut inde i klippet. Det slukker ikke, men forbliver komplet sort. Jeg kan ikke komme i nogen som helst menuer.

Jeg kan slukke tv'et, og selve det røde standby lys lyser også (derved ved jeg, at der er strøm på). Når jeg tænder igen forbliver skærmen helt sort. Der kommer intet logo eller lignende, og lige meget hvad jeg trykker på, sker der intet. Ej heller hvis jeg prøver vi knapperne under selve panelet.

Jeg har prøvet at cutte strømmen, men med samme resultat. Jeg har dog endnu ikke prøvet at tage alle ledninger ud og genstarte (er på familiebesøg pt).

Tror I mit panel er dødt? Nogle tips?

Det har unægteligt lagt en noget af en dæmper på mit humør, må jeg indrømme.

NB. Købt og leveret af Elgiganten.
Back to Top
Roland View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 26-Maj-2009
Location: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Points: 1220
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 18:37
Ved ikke om det hjælper, men har du prøvet at fjerne usb-sticket, inden du tænder for tv'et ?
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Back to Top
bleed_blue View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 04-September-2005
Location: Støvring
Status: Offline
Points: 389
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bleed_blue Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 18:39
Originally posted by Roland Roland wrote:

Ved ikke om det hjælper, men har du prøvet at fjerne usb-sticket, inden du tænder for tv'et ?


Ja, det gjorde heller ingen forskel.

Jeg ved ikke om det har betydning, men når jeg tænder igen efter standby, flasher standby lyset tre gange.
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Juni-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 6685
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 18:39
Jeg ville returnere det, når det er dødt samme dag, du modtog det. Mit eget virkede ikke på wi-fi første dag, og det blev ombyttet.
Venlig hilsen
KB
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 19:21
Det skyldes ikke at TV'et er startet på en (automatisk) opdatering af firmware, og du så har slukket for det midt i opdatering = brick!?

M.v.h.
Back to Top
bleed_blue View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 04-September-2005
Location: Støvring
Status: Offline
Points: 389
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bleed_blue Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 19:27
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Det skyldes ikke at TV'et er startet på en (automatisk) opdatering af firmware, og du så har slukket for det midt i opdatering = brick!?

M.v.h.


Ville det så ikke have givet mig en besked om, at den opdaterede?

Under alle omstændigheder røg billedet af sig selv, mens jeg så ovennævnte videoklip fra en usb stick. Derudover tjekkede jeg manuelt i menuen, da jeg modtog tv'et, om der var nye opdateringer. Det var der ikke.
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 21:31
Ok. Det var blot en tanke.
Men retur med skidtet, og så en ny B6V hjem.

M.v.h.
Back to Top
bleed_blue View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 04-September-2005
Location: Støvring
Status: Offline
Points: 389
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bleed_blue Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 21:52
Ja, jeg må nok have fat i Elgiganten på mandag. 

Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med Elgigantens kundeservice, så jeg bliver lidt nervøs:

Kan jeg gøre mig forhåbninger om, at de er behjælpelige med transport? Jeg fik det jo leveret (mod betaling), da jeg netop ikke selv har mulighed for at fragte et sådan stort tv i min egen bil.

Vil de mon ombytte med det samme, eller skal tv'et på et to måneders værkstedsbesøg?

Jeg ved godt, at det nok er nogle spørgsmål der er svære for andre at besvare, men kan kunne jo være "heldig", at andre har erfaringer i den retning.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 21:56
Du siger til dem som det er, og at du forventer en ombytning. Hvis de vil sende det på værksted, så må du jo selv betale for at returnere det. Hellere det end undvære TV i ugevis, og vide at man har købt et nyt repareret TV.
Back to Top
xalodogan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 23-August-2010
Status: Offline
Points: 549
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xalodogan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 22:26
Jeg ville nok bare undgå at fortælle dem at fejlen kom efter isat af USB stik. Kunne jo være at der har været en fil / virus på USB som LG ikke kunne lide  :-)
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 23:18
Jeg mener at hvis et TV er defekt indenfor de første få uger, kan kunden vælge hvad han vil: Ombytning, rep. eller returnering.

M.v.h.
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 10-Februar-2008
Location: Skanderborg, DK
Status: Offline
Points: 1422
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Februar-2017 at 23:25
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Jeg mener at hvis et TV er defekt indenfor de første få uger, kan kunden vælge hvad han vil: Ombytning, rep. eller returnering.

M.v.h.

Er det sådan du syntes det burde være, eller mener du reglerne er sådan på området?

Jeg tror Elgiganten og lovgivningen er lidt ligeglade med, hvad du mener, hvis loven er anderledes.

Personligt har jeg selv købt en iPhone 5 for nogle år siden hos Telenor. Da jeg kom hjem og fik den tændt virkede Home knappen ikke. Da jeg reklamerede over det fik jeg besked på at den skulle sendes ind. Det var surt, men jeg gjorde ikke så meget mere ved det. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 23>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.