recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  New Posts New Posts RSS Feed - Problem med Apple-Id
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Problem med Apple-Id

 Post Reply Post Reply
Author
Message
BlueFox View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 17-December-2015
Location: København
Status: Offline
Points: 557
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BlueFox Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problem med Apple-Id
    Posted: 09-December-2020 at 12:33
Jeg har haft et Apple-Id i nogen år og har købt film og musik, men det virker ikke på min nye Win10 PC.
Jeg får nedstående fejl og jeg er 100% sikker på mit Id og mit password er skiftet til noget jeg er 100 % sikker på.

I går oprettede jeg så et nyt Apple-Id og brugte samme password og kunne fint logge ind, men her har jeg jo ikke adgang til de film og det musik jeg har købt.
Jeg gætter i retning af at mit Apple-Id er blevet brugt på 5 enheder og nu er det slut, men hvad kan jeg gøre ved det? Jeg bruger det på 3 enheder plus den nye PC.

Er der nogen der ved hvordan jeg kommer igennem til Apple Support?
Jeg har prøvet deres call-back 'service'. De ringer godtnok op, men kun for at fortælle mig at de ikke kan forbinde mig med serveren og beder mig prøve igen om 15 min og sådan fortsætter det.

Jeg jeg selv vælge hvilke enheder mit Apple-Id skal bruges på, hvis jeg logger på en enhed der godt kan logges på?


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Back to Top
Thomas.T View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 25-Juni-2016
Status: Offline
Points: 196
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas.T Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 13:10
På iCloud.com kan du se hvilke enheder der er logget ind med dit ID. Måske du stadig har et par gamle enheder dér.
Back to Top
TiXe View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 21-Juli-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 270
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TiXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 13:23
Jeg har nogen gange haft problemer med at det er 2faktor godkendelsen som driller. 

Deaktiver 2faktor på din Apple ID og prøv så . Du kan bare tilslutte det bagefter igen.

Måske kan det hjælpe
Back to Top
BlueFox View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 17-December-2015
Location: København
Status: Offline
Points: 557
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BlueFox Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 14:53
Tak for de 2 forslag - de vil blive tjekket og jeg vender tilbage.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Back to Top
BlueFox View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 17-December-2015
Location: København
Status: Offline
Points: 557
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BlueFox Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 15:40
Jeg har nu prøvet om jeg kan logge på iClouds.com og det kan jeg ikke. Jeg får samme fejl.
På telefonen fandt jeg en oversigt, telefon, laptop og problem PC, og jeg slettede problem PC og nu får jeg en mindre fejl meddelelse ;-)



Om jeg skal se det som positivt ved jeg ikke, men noget er der sket.

Jeg ved ikke hvor jeg slår dobbelt godkendelse fra, men jeg antager at jeg kun kan gøre det når jeg er logget ind, og så er det jo ikke muligt. Hvis det kan gøres på anden måde er jeg taknemlig for al hjælp jeg kan få!

Som et komisk højdepunkt; Apple skriver at de har forsøgt at kontakte mig, men at de ikke har kunne få fat i mig. Jeg har da pænt taget telefonen og hørt deres computergenerede damestemme sige "Der er ingen server forbindelse", ja men den fejl ligger nok ikke hos mig.

Det ville være så fedt hvis der var en mail adresse jeg kunne skrive til, for jeg tror den manglende server forbindelse skyldes mit Apple-Id problem.

Og for en god ordens skyld: Mit Password opfylder alle krav, store og små bogstaver og tal, og dertil et par tegn så længden er 10 karakterer.



Edited by BlueFox - 09-December-2020 at 15:41
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Juni-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 6685
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 16:11
prøv om du kan logge ind på 
Med dit gamle id.

Det med 5 enheder er iTunes Store. Man kan godt bruge sit Apple-id på mere end 5 enheder.


Venlig hilsen
KB
Back to Top
BlueFox View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 17-December-2015
Location: København
Status: Offline
Points: 557
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BlueFox Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 17:09
Originally posted by Brixen Brixen wrote:

prøv om du kan logge ind på 
Med dit gamle id.

Det med 5 enheder er iTunes Store. Man kan godt bruge sit Apple-id på mere end 5 enheder.



1000 tak, med kode på telefonen lykkedes det. Jeg gjorde det samme i går! Og der virkede det ikke, men nu var der altså hul igennem og jeg har været i itunes og godkende computeren. Sikke en lettelse.
Og jeg kunne købe en melodi (bare for at prøve) i itunes, og jeg havde lige akkurat penge på kontoen.
Og vigtigst af alt, jeg fik lavet en sikkerheds kopi af telefonen.


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Juni-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 6685
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 17:13
@BlueFox 

Velbekomme. Godt det kom til at virke igen.
Venlig hilsen
KB
Back to Top
spoxy View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 12-August-2006
Location: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Points: 1218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote spoxy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 17:32
@BlueFox det er længe siden, det har været nødvendigt, at bruge iTunes til sikkerhedskopi
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Back to Top
BlueFox View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 17-December-2015
Location: København
Status: Offline
Points: 557
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BlueFox Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-December-2020 at 17:51
Originally posted by spoxy spoxy wrote:

@BlueFox det er længe siden, det har været nødvendigt, at bruge iTunes til sikkerhedskopi

OK Jeg er af den gamle type der undgår alle cloud løsninger, så jeg bruger ikke iCloud og OneDrive mv... Itunes løsningen var nem da jeg skiftede fra 4 til 6 og igen da jeg skiftede fra 6 til XR, som er hvor jeg er lige nu. Den begynder at blive langsom (43 GB fri) og skærmen har flimret et par gange, så en sikkerheds kopi var en god løsning for en non-phone specialist. 

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.