recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Disney+ app hakker/fryser på LG C9
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Disney+ app hakker/fryser på LG C9

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ptheglev View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 23-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 670
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ptheglev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Disney+ app hakker/fryser på LG C9
    Posted: 01-Januar-2021 at 18:43
Godt nytår

Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en.

Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit.

TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel).
Jeg har 1000 mbit fra BoligNet.

Any ideas? 

På forhånd tak
Peter
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-August-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Januar-2021 at 09:12
umiddelbart burde der ikke være netværksprobs når du både har kabling og en ellers velfungerende internetforbindelse, og derfor kunne jeg forestille mig det eventuelt kunne være synkroniseringsproblemer mellem lyd og video.. Prøv at tjekke hvad det er for et lydspor du kører og hvad afspiller du lyden med? (ingen grund til atmos lydspor hvis det bare ryger ud via skærmens højtalere.)
Back to Top
Potter View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 23-Juni-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3353
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Potter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Januar-2021 at 09:30
Også godt nytår til dig.
Prøv at ændre din DNS i internet indstillingerne på tv-et til f.eks. google DNS: 8.8.8.8/ 8.8.4.4

Start med at ændre DNS først, det er et problem jeg har set før med Disney app'en på web os

Og evt. prøv at slå ipv6 fra eller til.

Bare af nysgerrighed, hvilken router benytter du, og er den sat op til at køre med ipv6?




Edited by Potter - 02-Januar-2021 at 09:35
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Back to Top
kennethbrdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-August-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kennethbrdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Januar-2021 at 14:45
Originally posted by ptheglev ptheglev wrote:

Godt nytår

Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en.

Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit.

TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel).
Jeg har 1000 mbit fra BoligNet.

Any ideas? 

På forhånd tak
Peter

Jeg har haft samme problem med Chromecast ultra og Chromecast 3. Det virker fint på min chromecast 3 nu og har intet foretaget mig. Tænker Disney af og til har kapacitetsproblemer. Er det bestemte titler du har det på - måske de mest populære eller også på andet..
Mit problemer var, at der var buffering jævnligt. Har ikke haft det på de andre tjenester jeg har: Netflix, Viaplay, tv2 play - kun på Disney+
Back to Top
ptheglev View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 23-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 670
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ptheglev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Januar-2021 at 13:33
Tak for svar, Potter.< id="__symantecPKIClientMessenger" -sups-flavor-configuration="true" -extension-version="1.0.1" style="display: none;">
Jeg var lige hurtig nok, da jeg sagde, at jeg kun oplever "frys" i Disney+ app'en. Det gør jeg tilsyneladende også i Netflix. Meget mærkeligt. Jeg har fuld smæk på mit internet (små 900 mbit), og som sagt er tv'et kablet til nettet. Så vidt jeg kan læse, så understøtter tv'et kun op til 100 mbit, hvilket er rigeligt – også til 4K. 
Jeg har Google WiFi sat op i huset (Mesh) – denne fungerer også som router.

/P
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-August-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Januar-2021 at 14:01
Det Potter mener er at det IKKE er din throughput som er problemet, men derimod det faktum at der åbenbart er udfordringer når der skal laves opslag af IP-adresse ud mod tjenesterne, hvor der åbenbart kan komme nogle forsinkelser, og dermed huller i streaming (DNS) (og normalt vil det være en god ting at slå IPv6 fra i routeren af en eller anden årsag. Indtil videre har overgangen til ipv6 givet flere problemer for de fleste end det har givet positive oplevelser.)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.