recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Hifiklubben og erfaring
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hifiklubben og erfaring

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-April-2023 at 22:30
Det har vi ikke fået svar på om det er blevet testet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
MikeW View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 21-Februar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MikeW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-April-2023 at 15:57
Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)

Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur  med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt..




Back to Top
Roland View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 26-Maj-2009
Location: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Points: 1220
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roland Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-April-2023 at 18:02
Har kun haft gode erfaringer med den i Taastrup.
Gode handler og lige så service.
Dog burde den unge ekspedient sætte sig lidt mere ind i forskellen på hdmi kabler. Men det endte med, at jeg fik det rigtige og dyrere kabel. Til en god pris. (Ca. 300 i besparelse)👌
Mvh. 



Edited by Roland - 25-April-2023 at 18:07
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Back to Top
Ham den anden View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-November-2022
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ham den anden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2023 at 16:44
Har lige haft en sag hos dem hvor min nye NAD C 3050 LE opførte sig underligt ift. Bluesound modulet der var installeret. Viste dem mail fra Bluesound support hvori de skrev at modulet skulle skiftes ud. De bestilte et nyt uden beregning og det var det. Super fin service.  
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 26-Maj-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1423
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-April-2023 at 21:31
Originally posted by MikeW MikeW wrote:

Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)

Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur  med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt..
Hvis du er så sikker på det "bare" er en simpel relæ-fejl, hvorfor har du så ikke selv lavet denWink

Hvis det er fordi du ikke kan høre relæet klikke at du mener det er en simpel relæ fejl, så tager du højst sandsynligt fejl. Det er nok ikke relæet der fejler noget, men noget andet, som så gør at relæet ikke trækker.

Det er desvære meget sjældent det kan betale sig at få repareret elektronik på komponent niveau.
En fejlfindning og reparation, kan hurtigt tage et par timer, så det kan sagtens koste over 1000kr. 

For at være sikker på at alt er som det skal være, og det ikke blot går i stykker efter nogle få måneder igen, så bliver man nød til at lave en komplet PCBA test, hvilket kræver noget testjig og testudstyr, hvilket som regel kun er at finde på print producentens lokation (Asien).

Derfor reparer man ikke på komponent niveau.


Edited by Axlon - 28-April-2023 at 22:09
Mvh Jesper
Back to Top
itjf View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 09-Juli-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 152
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote itjf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-April-2023 at 20:50
Originally posted by mjmusicianmj mjmusicianmj wrote:

Hifiklubben og erfaring

Men som overskriften siger, hvad er jeres erfaring?

Jeg har kun gode erfaringer med Hifiklubbens service.

Købte en Denon netværksafspiller brugt i DBA uden garanti og den kunne jeg ikke få til at fungere.
Men Hifiklubben Tåstrup fik den til at spille og endda uden beregning, så thumbs up herfra Thumbs Up
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-April-2023 at 07:32
Originally posted by MikeW MikeW wrote:

Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)



Hvilken baggrund har du for at vurdere fejlen.    Har du elektrisk baggrund så er det jo en lille gds opgave. 

Hvad kan man få lavet for få kroner i dag ?

Der laves sjældent rep på komponent niveau.  Men hele board skiftes. 
Det handeler om garanti på udført arbejde. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.