recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  New Posts New Posts RSS Feed - Beosound Stage mister wifi signal
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Beosound Stage mister wifi signal

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
Vilstrup View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 12-November-2008
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Vilstrup Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Juni-2021 at 23:19
Originally posted by lahan lahan wrote:

Originally posted by Vilstrup Vilstrup wrote:


Plus selvom han har fiber, så har han stadig en router fra udbyderen som kan ikke kan undvære, da fiber kablet går direkte ind i routeren bag på.
Det er så heller ikke korrekt. Det kommer an på den løsning som udbyderen har. TDC bruger en mediekonverter, så nej der går sandsynligvis ikke nogen fiber ind i routeren.


Fint du får ret og jeg får fred. Hvis du alligevel ved så meget om det og om B&O produkterne, jamen så hopper jeg bare af, så klare du resten.

Så til trådstarten, glem alt jeg har skrevet det kan nok ikke bruges alligevel, tros 11 års erfaring. Ovenstående bruger ved åbenbart mere end jeg, så brug ham som rådgiver.

Beklager den tid du har brugt på mine indlæg. Forsat en god aften


Edited by Vilstrup - 30-Juni-2021 at 23:24
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2021 at 06:56
[QUOTE=Vilstrup][QUOTE=lahan][QUOTE=Vilstrup]

Du behøver ikke at beklage.

Det er dog korrekt, at Yousee’s router stadig ligger i sin æske.
Så ingen grund til at spekulere på “bridge mode” og konflikter i ip addresser (hvis jeg nu ikke havde vist hvad jeg rodede med)

Jeg har ikke super mange enheder herhjemme , og de forholdsvis få andre , opfører sig stabilt.

Jeg er stadig mere interesseret i at vide specifikt , hvilke parametre i min router , som jeg kan ændre på, for at få mine Beoplay produkter til at blive på wifi.
Dog er jeg ikke voldsomt interesseret i kommentarer som “køb et andet mærke router end Asus”
Det er også underordnet for mig, at vide hvor mange års produkt-erfaring brugerne herinde har..

Iøvrigt har jeg nu fået min Stage til at blive på wifi i over et døgn ved at ændre krypteringen (wifi-adgangskode) fra wpa personal til wpa/wpa personal.

Så det ser ud til at gå fremad ;-)


Back to Top
michael.hojgaard View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 08-September-2014
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote michael.hojgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2021 at 07:18
Originally posted by buenso80 buenso80 wrote:

[QUOTE=Vilstrup][QUOTE=lahan][QUOTE=Vilstrup]

Du behøver ikke at beklage.

Det er dog korrekt, at Yousee’s router stadig ligger i sin æske.
Så ingen grund til at spekulere på “bridge mode” og konflikter i ip addresser (hvis jeg nu ikke havde vist hvad jeg rodede med)

Jeg har ikke super mange enheder herhjemme , og de forholdsvis få andre , opfører sig stabilt.

Jeg er stadig mere interesseret i at vide specifikt , hvilke parametre i min router , som jeg kan ændre på, for at få mine Beoplay produkter til at blive på wifi.
Dog er jeg ikke voldsomt interesseret i kommentarer som “køb et andet mærke router end Asus”
Det er også underordnet for mig, at vide hvor mange års produkt-erfaring brugerne herinde har..

Iøvrigt har jeg nu fået min Stage til at blive på wifi i over et døgn ved at ændre krypteringen (wifi-adgangskode) fra wpa personal til wpa/wpa personal.

Så det ser ud til at gå fremad ;-)




Jeg bruger WPA2-PSK på Amplifi HD og jeg har ikke haft problemer med at de falder af.
Er dine M3'er heller ikke hoppet af siden du har lavet det skifte?
MJH
Back to Top
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 14-September-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 9423
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lahan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2021 at 10:32
Originally posted by buenso80 buenso80 wrote:

[QUOTE=Vilstrup][QUOTE=lahan][QUOTE=Vilstrup]

Du behøver ikke at beklage.

Det er dog korrekt, at Yousee’s router stadig ligger i sin æske.
Så ingen grund til at spekulere på “bridge mode” og konflikter i ip addresser (hvis jeg nu ikke havde vist hvad jeg rodede med)

Jeg har ikke super mange enheder herhjemme , og de forholdsvis få andre , opfører sig stabilt.

Jeg er stadig mere interesseret i at vide specifikt , hvilke parametre i min router , som jeg kan ændre på, for at få mine Beoplay produkter til at blive på wifi.
Dog er jeg ikke voldsomt interesseret i kommentarer som “køb et andet mærke router end Asus”
Det er også underordnet for mig, at vide hvor mange års produkt-erfaring brugerne herinde har..

Iøvrigt har jeg nu fået min Stage til at blive på wifi i over et døgn ved at ændre krypteringen (wifi-adgangskode) fra wpa personal til wpa/wpa personal.

Så det ser ud til at gå fremad ;-)


Ved godt du skriver at du ikke vil købe en anden router, men har haft lidt samme problemer som du har.

Jeg har selv Hiper fiber, som sikkert er ret identisk med det du har.
Jeg satte selv en Asus direkte på mediekonverteren, det fungere for det meste ok. Dog havde jeg en del smarthome udstyr som dagligt mistede forbindelsen. Det eneste der hjalp var at genstarte asus routeren.
ASUS havde et par fw updates som fiksede nogle WAN problemer, det hjalp lidt på stabiliteten.
Derefter forsøgte jeg at bruge den oprindelige router i bridge mode, det hjalp faktisk en del. Dog måtte jeg stadig genstarte asus routeren 1-2 gange pr uge. Det meste udstyr mistede ikke forbindelsen, men bla mit aqara og sonos
døde dagligt. Jeg kunne også se i asus log filerne at der skete mærkelige ting på WAN siden.
Jeg endte med at købe en helt anden router, som nu har kørt ca 120 dage uden en eneste restart.
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2021 at 16:39
Originally posted by michael.hojgaard michael.hojgaard wrote:





Jeg bruger WPA2-PSK på Amplifi HD og jeg har ikke haft problemer med at de falder af.
Er dine M3'er heller ikke hoppet af siden du har lavet det skifte?
[/QUOTE]

Hej Michael . Sjovt du nævner det , for jeg har netop tændt min m3 i køkkenet og ville derefter synkronisere med Stage. Og nu er Stage igen ikke tilgængelig ?
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2021 at 16:50
[QUOTE=lahan]

Når du bliver så specifik og forklarende mht de problemer du har haft ( som jo i høj grad ligner mine problemer ) , så lyder det som om, at Asus er lige så drilsk som Yousee’s homebox ?

I så fald , må jeg til lommerne ;-)

Hvilken model kan du anbefale ?

Eller er modellen underordnet, så længe at der står linksys på? 

Jeg beklager , at jeg har misforstået vigtigheden af  router mærke valg . 
Troede for det første , at Asus var godt, men kunne heller ikke få ind i hovedet, at routeren ville have de samme problemer med wifi som den homebox jeg skrottede .

Derfor har jeg mistænkt, at det var Beoplay enhederne der var sarte..
Back to Top
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 14-September-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 9423
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lahan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Juli-2021 at 18:53
Originally posted by buenso80 buenso80 wrote:

[QUOTE=lahan]

Når du bliver så specifik og forklarende mht de problemer du har haft ( som jo i høj grad ligner mine problemer ) , så lyder det som om, at Asus er lige så drilsk som Yousee’s homebox ?

I så fald , må jeg til lommerne ;-)

Hvilken model kan du anbefale ?

Eller er modellen underordnet, så længe at der står linksys på? 

Jeg beklager , at jeg har misforstået vigtigheden af  router mærke valg . 
Troede for det første , at Asus var godt, men kunne heller ikke få ind i hovedet, at routeren ville have de samme problemer med wifi som den homebox jeg skrottede .

Derfor har jeg mistænkt, at det var Beoplay enhederne der var sarte..
Tror måske problemet ligger i kombinationen med router og udbyderens udstyr.
Jeg købte noget unifi udstyr. Jeg kan se at det er ca 80dage siden jeg sidst genstartede det. Det var ca på det tidspunkt jeg købte det.



Back to Top
madass32 View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 10-Februar-2008
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote madass32 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juli-2021 at 10:02
har erfaring med at stabilitet af router og modem godt kan have noget med deres interne temperatur at gøre. Så sørg for at der er fin plads rundt om modem og router. Løste alverdens problemer for mig da jeg stillede min hiper modem/router på højkant så den kunne ventilere bedre. Det samme for min ASUS router da den blev flyttet ud af skabet.
LG 55C7, Primare SPA22, ELAC 403, Raumfeld, Project carbon pladespiller.
Back to Top
michael.hojgaard View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 08-September-2014
Status: Offline
Points: 47
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote michael.hojgaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Juli-2021 at 13:49
Kan du ikke lige prøve at nulstille en af dine M3'er her efter de er kommet på ASUS routeren? og så sætte den op igen og se om det hjælper?
MJH
Back to Top
buenso80 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 07-Marts-2010
Location: Roskilde
Status: Offline
Points: 200
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote buenso80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Juli-2021 at 07:39
@michael.hojgaard

Nulstilling (som skrevet tidligere) har løst problemerne midlertidig, på samme måde som at hive strøm fra og til igen .

Det virker en lille dags tid , før routeren “smider” forbindelsen til både stage og m3 

@lahan

Jeg skyndte mig ud og købe en amplifi router. Den løste desværre ikke forbindelses problemerne 

Men nu kommer det “sjove” , hvilket er vand til din mølle ;-)

Jeg byttede amplifi routeren til en Linksys Velop , og vupti, nu kører mine Beoplay produkter fuldstændigt perfekt, og kan vækkes både med app og beoremote selvom de har stået på stand-by i en halv dag. 

Dette har ikke været muligt på hverken Yousee router, Asus eller ubiquiti.

Hver gang, har jeg (selvom enhederne har haft gyldig ip) skulle tænde for Apple TV for at vække Stage, hvorefter den nogle gange, har ville spille internetradio. Dog kun med betjening fra b&o app , og ikke beoremote.

Nu kan jeg pludselig alt, og hele tiden Tongue

TAK


Edited by buenso80 - 05-Juli-2021 at 07:40
Back to Top
lahan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 14-September-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 9423
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lahan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juli-2021 at 08:00
perfekt også selvom det kostede en ny router.
Ustabil forbindelse er bare så surt i hverdagen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.