recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Post Reply Post Reply Page  <1 282930
Author
Message
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 09:58
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Er det forhandler eller producent der står med problemet hvis man får medhold?


Det kan ikke skrives nok. Kan se flere har skrevet det, men det tåler en gentagelser (mange gange).

Alle forhold i en handel er forhold mellem forhandler og forbruger/kunde. 
Som kunde skal man IKKE lytte til, hvad en forhandler mener om en sag fra producentens side. Eksempelvis forhandler der argumentere for producent. Man skal heller ikke lytte til, hvad producenten siger, (eksempelvis sager der har været med Samsung, der tager beslutninger i forbrugersager).
Det er og bliver forhold mellem forbruger/kunden og forhandler/der hvor varen er købt. Altid!!

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Cinemagic sagde i ret klare vendinger "jeg skal ihvertfald ikke betale for at du får et nyt panel i".
"Vend du bare med Forbrugerrådet hvad der skal ske med din skærm, så mailer du tilbage".


Jamen, så er det da godt at Cinemagic har styr på sin leverandør, så han selvfølgelig har en aftale med dem om, at DE betaler for dette.. Har sælger ikke det, jamen synd for sælger. For han ender ud med at stå med aben, såfremt forbrugerklagenævnet mener det. (Forbehold - forbrugerklagenævnet har ingen mandat til at påtvinge forhandlerne at efterkomme en afgørelse, desværre. Det betyder at selvom forbrugerklagernævnet giver kunden medhold, så kan forhandleren ignorere det). 

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg mener, går det egentlig uden om cinemagic? Trods de er forhandlere afviser de alt og siger gentagende gange at det er et anliggende imellem Panasonic og mig.


Og netop den del burde brancheforeningen i den grad få stoppet med det samme, eller i det mindste gøre deres til at det ikke sker. Det er det samme ævl hver gang fra forhandlerne. Og det er forkert. Det skriger til himlen, at her har du med en forhandler at gøre, der ikke er bekendt med reglerne.

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Forbrugerklagenævnet har sagt det tager maks 90 dage.


Det er ca. 87 for meget for et problem der allerede indtil flere gange er blevet behandlet. Det skal ikke opfattes som en kritik af forbrugerklagenævnet. Men en konstatering af, hvor et af de værste problemer ligger... Manglende ressourcer.

Edited by Lars - 19-Marts-2017 at 22:51
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 11:32
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Tak for svar. Jamen det er også således jeg har henholdt dem min anke, at de er forhandlere og modtagere af mine penge, hvorfor jeg henvender mig hos dem.


Netop!

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Uanset sagde de hos Forbrugerklagenævnet også at jeg skulle ikke argumentere så meget i virkeligheden, jeg kunne jo spørge til er løsningsforslag og ville de ikke det så "acceptere" det - for nu.

Principielt skal man slet ikke debattere med forhandleren. Er man utilfreds, så fyrer man sin klage afsted, og så må de behandle den.. Det er selvfølgelig meget firkantet sagt, for man opnår som regel en bedre kommunikation, hvis man er selv er lidt medgørlig. Og man skal også være åben for evt. løsningsforslag. Men man skal forholde sig kritisk til tingene. For forhandleren står altid i en situation, hvor der ingen som helst følelser eller andet er indblandet. 

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg spørger også mest fordi jeg sgu er blevet ramt lidt på stoltheden eller hvad man vil kalde det.


Den kan jeg bestemt godt følge dig i. Havde det været mig, så var der gået præcis 10 nano sekunder, så var der oprettet en sag på det, i ren og skær arrigskab. Jeg tåler simpelthen ikke sådan noget. 

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg kan ikke have at han så arrogant, blot sætter sig tilbage med et argument der går på at HAN ihvertfald ikke skal betale for et nyt panel og jeg jo bare kan betale de 1600kr og få mit tv tilbage.
Simpelthen fordi han mener det er Panasonic der skal håndtere den hvis det skal gøres og det nægter Panasonic også.



Det er netop derfor vi har forbrugerklagenævnet. Hvis både forhandlere og producenter kunne se ud over deres egne næser, så ville vi i langt de fleste tilfælde slet ikke have brug for dem. 
Du kan jo spørge forhandler og Panasonic, om det er meningen der skal være fluer inde i skærmen. Hvis de ellers kan forholde sig reelt til sagen, så vil jeg tro de svarer, Nej. Case closed (eller det burde den være).
Hvis de mod forventning svare ja, så kan du jo spørge, hvoraf det fremgår, og på hvad måde de mener at de har oplyst dette "fænomen" til dig som kunde, inden handlen. Her er mit umiddelbare bud, at de klapper i som en østers, og ikke længere er inden for pædagogisk rækkevidde.
Sidstnævnt er dog ikke en betingelse for at man kan frasige sig ansvar, blot ved at skrive sig ud af det. Men det er et argument for, at du som kunde har fået "en mangel" med i købet.

Du kan også bare lade sagen køre, læne dig tilbage med en god portion tålmodighed.
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 12:27
Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de, MEN det er sort uheld Force Majoure (stavefejl muligvis) og derfor kan ingen stilles til ansvar herfor.
 - Fortsat ikke en begrundelse jeg kan acceptere.
Så Cinemagic kan fint argumentere for at de ikke "bør" være der, men at sort uheld kan ingen gardere sig imod.
Forbrugerrådet svarede mig ved min første henvendelse, at det ikke kan accepteres uanset grund. Hvis jeg ikke har benyttet mit tv hensigtsmæssigt eller forvoldt skade på det, så kan jeg naturligvis stilles til ansvar, men et væghængt tv kan næppe forvoldes skade imo. Jo ved slag eks, men det er en anden sag.
Forbrugerklagestyrelsen forklarede mig igår at det er ikke sådan at de garantere man vinder sin sag, men han syntes bestemt jeg skulle oprette en sag, da det ikke er rimeligt at have fluer i sin skærm.


Edited by Lars - 19-Marts-2017 at 22:52
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 13:53
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de, MEN det er sort uheld Force Majoure (stavefejl muligvis) og derfor kan ingen stilles til ansvar herfor.




Jeg håber ikke manden er lige så uintelligent som han fremstår...

M.v.h.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 14:03
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de


Nå, så må de jo se at lette røven og gøre noget ved det.........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 14:57
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de, MEN det er sort uheld Force Majoure (stavefejl muligvis) og derfor kan ingen stilles til ansvar herfor.




Jeg håber ikke manden er lige så uintelligent som han fremstår...

M.v.h.

Han er ihvertfald kold i røven ift mig OG ikke mindst at jeg gik videre med det. Kan jo være han bare nægter - nægter - nægter.
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 14:58
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de


Nå, så må de jo se at lette røven og gøre noget ved det.........

Klaus

Det har han kategorisk total afvist. Mit tilbud var at købe nyt panel, skrotte skærmen eller betale 1600kr for returnering af den.
Han ved godt at jeg ville tage den videre herfra og det kommenterede han ikke.
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 15:16
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Det har han kategorisk total afvist. Mit tilbud var at købe nyt panel, skrotte skærmen eller betale 1600kr for returnering af den.
Han ved godt at jeg ville tage den videre herfra og det kommenterede han ikke.


Skriv på Trustpilot - de har mange positive, bare ikke når det kommer til kundeservice.

Desværre ender det ofte galt med virksomheder der laver parallelimport, de har svært ved at få godtgjort deres reparationsomkostninger, når de ikke har en fast aftale med en leverandør, der i forvejen har "fejlhåndtering" i Danmark.

Det er også derfor de gerne vil have at du tager den direkte med producenten.

Men, de skriver selv at det ikke går ud over reklamationsretten:
http://www.cinemagic.dk/shop/external/pages/da/service/reklamationsret.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-November-2012
Location: Høng
Status: Offline
Points: 3793
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2017 at 15:25
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Det har han kategorisk total afvist. Mit tilbud var at købe nyt panel, skrotte skærmen eller betale 1600kr for returnering af den.
Han ved godt at jeg ville tage den videre herfra og det kommenterede han ikke.


Skriv på Trustpilot - de har mange positive, bare ikke når det kommer til kundeservice.

Desværre ender det ofte galt med virksomheder der laver parallelimport, de har svært ved at få godtgjort deres reparationsomkostninger, når de ikke har en fast aftale med en leverandør, der i forvejen har "fejlhåndtering" i Danmark.

Det er også derfor de gerne vil have at du tager den direkte med producenten.

Men, de skriver selv at det ikke går ud over reklamationsretten:
http://www.cinemagic.dk/shop/external/pages/da/service/reklamationsret.html

Klaus

Ja det kan de også meget nemt fint skrive, så længe de afviser alt UNDER reklamationsretten, så kan de give 10 år hvis det skulle være:). Ja jeg syntes også jeg har lyst til at gøre opmærksom til andre kunder.




Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 282930

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.