recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bruger til bruger
  New Posts New Posts RSS Feed - Cybercity snyder på vægten
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedCybercity snyder på vægten

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Benny From View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 11-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 852
Direct Link To This Post Topic: Cybercity snyder på vægten
    Posted: 05-September-2008 at 09:58

Kom ved en ren tilfældighed til at tale internet/telefoni udbydere med min søster, som bor i Jyllinge, hun har Cybercity (CC) som netudbyder og havde bestilt deres 1 mbit forbindelse med telefoni i år 2006.

Midt i aug. 2008 fik hun et pænt brev fra CC som oplyste at de vederlagtfrit satte hendes forbindelse op til 2 mbit

Da jeg fik set på hendes regning fra CC blev jeg ganske chokeret, fordi hun betalte over 450,- kr. om måneden, og ifølge fakturaen leverede de en 10 mbit. Jeg kontrollerede derfor hastigheden, som viste at hun kun havde 2 mbit i download.

Ved eftersyn af hendes regninger fra CC viste det sig, at hun havde betalt for den høje hastighed, lige fra kontragtens indgåelse, og der blev endvidere opkrævet 15 kr. pr. måned for en udlandspakke, som slet ikke har bestilt eller for den sags skyld brug for.

Jeg kontaktede derfor straks CC som lakonisk oplyste, at det var kunderne selv som skulle kontrollere at de får hvad de betaler for, og CC absolut kun ville regulere for fremtiden, og ikke ville give nogen former for dekort.

Vi prøvede derfor at finde en anden udbyder, som ved søgning på adressen ikke ville kunne levere en en højere hastighed end 2 mbit, pga afstanden til centralen.

Der er selvfølgelig bestilt anden udbyder, pga CC´s frækhed.

Så derfor efterkontroller Jeres egen, familen og venners download hastigheder, og se nøje på fakturaen hvis I bruger Cybercity som udbyder. 

  

 

 

Back to Top
lunddal View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-Februar-2006
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 8665
Direct Link To This Post Posted: 05-September-2008 at 10:15
Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.
Back to Top
Benny From View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 11-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 852
Direct Link To This Post Posted: 05-September-2008 at 10:19

Originally posted by lunddal lunddal wrote:

Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.

 

selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse

Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10515
Direct Link To This Post Posted: 05-September-2008 at 10:27
Originally posted by Benny From Benny From wrote:

Originally posted by lunddal lunddal wrote:

Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.

 

selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse

Ydelsen var jo netop som lovet, det var prisen dog ikke.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
lunddal View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-Februar-2006
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 8665
Direct Link To This Post Posted: 05-September-2008 at 10:30
Originally posted by Benny From Benny From wrote:

Originally posted by lunddal lunddal wrote:

Man skal altid tjekke sine regninger uanset hvad.


 


selvfølgelig skal man det, men du skal sammenholde oplysningerne med den lovede ydelse



Hvis hun har bestilt 1Mbit men betaler for 10 + en udlandspakke hun heller ikke har bestilt, er det en fejl i regningen og ikke en mangel i ydelsen.
Back to Top
Think-T-wice View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 15-September-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 246
Direct Link To This Post Posted: 05-September-2008 at 11:19
uanset hvad, så er det sku for ringe af CC, når de jo kan se at der er betalt for meget og samtidigt kan de se at der kun er 2mb...

men som koret siger, altid tjek regninger op mod hvad man har købt/bestilt osv..

Mht at skiftet udbyder, ved jeg nu ikke om jeg ville. De år jeg har haft CC har det altid virket 100%
Ændre du hendes forbindelse til SOLO og så kan du evt hjælpe hende med support
Mvh

Think-T-wice
Back to Top
cnn3 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 20-Oktober-2004
Location: Århus
Status: Offline
Points: 3195
Direct Link To This Post Posted: 05-September-2008 at 13:00
Hvis der er faktureret for meget skal CC selvf. betale pengene tilbage. Prøv at skrive et brev til dem, hvor du redegør for de faktiske forhold og kræv det for meget betalte beløb tilbage. Evt. kontakt en advokat, eller en gratis retshjælp for at høre deres syn på sagen.
mvh Christian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.