recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Erfaring med Netflix på Samsung SmartTV UExxES5505
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Erfaring med Netflix på Samsung SmartTV UExxES5505

 Post Reply Post Reply
Author
Message
AndersPier View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 04-August-2005
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndersPier Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Erfaring med Netflix på Samsung SmartTV UExxES5505
    Posted: 12-April-2013 at 13:06

Hej.

har lige fået mit 8 år gamle (og 52 KG tunge) LCD TV skiftet ud, med et Samsung UE46ES5505 - hvilket jeg som sådan er SUPER tilfreds med.

Dertil har jeg en Apple TV box (V3) og en Xbox, hvor jeg indtil nu har kørt Netflix på.

Når jeg så tester Netflix på Samsung Smart Hub, synes jeg at App'en er utrolig skrabet, ift. Apple TV Netflix App'en.

Man kan på Samsung's Smart Hub Netflix App, kun se meget få thumbnails ad gangen på skærmen og der er "kun" fritekstsøgning ift. film / serier. Ingen filtrering af genrer, eller afgrænset søgning i selve genren man vil se.

Dertil ser ud som om at noget af skærmbilledet mangler på Samsungen, sammenlignet med Netflix på Apple TV (er sikker på at det bare er sådan det ser ud).

Hvad er jeres oplevelse med Netflix App'en på Samsung UExxES5505 serien og er det samme "problem" på alle andre Samsung Smart TVs ?

Dertil synes jeg at Netflix på Samsungen, er utrolig sløv og langsom til at starte op, både sammenlignet med Apple TV og Xbox !

Ellers et super TV og synes da HBO kører OK, sammenlignet med Netflix.



Edited by AndersPier - 12-April-2013 at 13:23
Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Back to Top
AndersPier View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 04-August-2005
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AndersPier Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 14:40
Efter noget mere søgning på Youtube, kan jeg på nedenstående video se, at Netflix på UExxES8XXX serien, er ligeså ringe. De må godt nok se at oppe sig, mht. den Netflix App

Se ca. 46 Sekunder inde i videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=i1PkQrAltA4

Den er ikke kun langsom, pga. hans bredbåndsforbindelse (selvom han skriver det) - jeg har en 60/60 Mbit fiber - her er den osse utrolig langsom om at starter, sammenlignet med Netflix på Apple TV og Xbox.

Samsung - det er en ommer ! Heldigvis software der kan opdateres. Det ser vi frem til !

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Back to Top
JordanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 03-December-2009
Location: Randers C
Status: Offline
Points: 2327
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JordanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-April-2013 at 15:50
UE55ES8005 her. 

Synes den fungerer ok, så lange loadtider som han har i videoen har jeg ikke oplevet. 

Bruger så ikke rigtigt smart tv apps alligevel, da jeg har det kørende igennem min HTPC i stedet. Der kører jeg både netflix app via win 8 fra xbmc og hbo nordic plugin til xbmc.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.