|
Clouding i 2015 model ? |
Post Reply ![]() |
Page <123 |
Author | ||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Joined: 06-Februar-2007 Location: København Status: Offline Points: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg er 100% sikker. Jeg har dem begge. i1 måler vel 2-3x så hurtigt som Munki, men det er på de mørke farver det gør mest forskel. Her er et screenshot af HCFR måling med de to på en Kuro. Munki til venstre, i1 til højre. Ja ja, det er en skod-profil jeg har målt, men det var sjovere at få nogle dE-værdier der IKKE var 0... HCFR skrive "simulated sensor" øverst fordi sensoren ikke er tilkoblet lige nu. Edited by Torben Rasmussen - 04-September-2015 at 11:42 |
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Mange tak for det :) Men så trækker jeg min anbefaling tilbage :) i1display Pro er derfor min anbefaling. Tom Huffman har i øvrigt sammenligne i1display Pro mod i1pro 2 (http://goo.gl/BwNz3Q) som jo ligger i en helt anden prisklasse, vi snakker +11000.
Edited by janLp - 04-September-2015 at 12:02 |
||||
![]() |
||||
FRahbek ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-December-2015 Location: Horsens Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hej DLG
Jeg arbejder selv i Elgiganten, og falde lige over dit opslag da jeg var på arbejde, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har gjort med fjernsynet Men i modsætning til de andre som har skrevet her, vil jeg sige at der faktisk er noget du kan gøre, du kan enden ringe til samsung, hvor du kan få nummeret i den nærmeste Elgiganten, og så kommer samsungs egne reperatører ud til dig og reperer dit TV. Den anden ting du kan gøre er at komme ned i Elgiganten med dit fjernsyn, og så sender vi den til service, begge muligheder er omkostningsfrie for dig, med mindre du har forvold fysisk skade. Det lyder det ikke til at du har ;) Det er noget som ikke er normalt på vores TV'er og derfor vil vi gerne hjælpe dig med at rette problemet, og evt. finde en løsning på deres problem. |
||||
![]() |
||||
DLG ![]() Junior bruger ![]() Joined: 02-September-2015 Status: Offline Points: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hej FRahbek...
Tak for dit svar. Jeg har stort set fået elimineret clouding via diverse indstillinger. Men vil da alligevel overveje det du skriver. Jeg er dog lidt overrasket over, at du skriver at clouding normalt ikke er noget der er på jeres tv kontra de eksperter herinde som mener at det nærmest er umuligt at få et tv uden clouding - med mindre man betaler kassen for et 1.klasses panel. Men tak igen - det er da fin service der tilbydes lyder det til :)
|
||||
![]() |
||||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Januar-2006 Location: Holstebro Status: Offline Points: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Heh FRahbek
Det var nye toner fra Samsung. De plejer ellers ikke, at anerkende clouding som fejl. |
||||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||||
![]() |
||||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvis det er meget slemt, så jo. Ganske som alle andre producenter, så har de nogle tolerancer de vurderer skærmen efter, når værkstedet får den ind. I langt de fleste tilfælde er tolerancerne dog noget fra det vi andre mener er acceptabelt. |
||||
![]() |
||||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvis kunden har købt sit TV et ordentligt sted, så er det jo ligegyldigt hvad Samsung gør. Så håndterer butikken sagen og kunden holdes skadesløs. Så sendt som i sidste uge fik vi sat nyt panel i en 8005 fra sidste år, da der sad 8-10 fluer i den. Samsung betalte iøvrigt uden at stille spørgsmål. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Og hvor mener du et ordentligt sted er? Det kan jo ikke være HiFi Klubben, for der singer servicen åbenbart fra butik til butik! Og om butikken håndterer sagen, afhænger i høj grad af hyppigheden. Med den ringe dækning der er på fladskærme, skal der ikke mange TV med tordenfluer til, før kassen bliver smækket i, da det totalt vil smadre butikkens dækningsgrad.
Er det mon i erkendelse af, at de begynder at se, hvilken vej vinden blæser? Altså at de er nødt til det. Samsung melder jo selv (ulovligt) ud, overfor kunder, at tordenfluer kun er dækket de første 6 mdr.! M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Joined: 27-September-2011 Location: Danmark Status: Offline Points: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Vi er enige om at HFK måske ikke har håndteret det helt godt nok i alle butikker. Sagen der tidligere har været oppe at vende herinde, viser ihvertfald, at der var lidt uenighed om hvorledes tingene skulle klares.
Nu kan jeg kun svare for Randers, hvor jeg selv residerer. Her har vi håndteret en del skærme med fluer og aldrig har kundet stået med uforrettet sag. Et par af kunderne har enddog fået byttet mere end eén gang. Du har så ret med hensyn til dækningen og omkostningerne. Der har butikken fra mit synspunkt tre muligheder. Enten tage snakken med producenten om hvem der skal betale, hvilket bør lande på producenten og vil denne ikke det, så kan butikken enten vælge selv at betale eller stoppe med at sælge den givne vare. Hvad Samsung melder ud, er for så vidt ligegyldigt. Kunden er dækket af hans normale reklamationsret og uden at kaste mig ind i paragraffer, så kan en tordenflue i et panel ALDRIG blive kundens problem. |
||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <123 |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |