recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Valg af router
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Valg af router

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-August-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Maj-2018 at 20:51
Sjovt - det er præcis det samme jeg har med min icotera fiberboks, som jeg er påtvunget at bruge fra mit energiselskab Aura. - Derfor jeg sagde at det er udbyderens problemer. Jeg har desværre ikke fået løst mit problem trods adskillige mails/telefon opkald til aura. Men nogle gange er det værre end andre gange. JEg skal ikke kunne sige hvad de laver, men er ualmindelig sikker på det ikke er routerens skyld.

Og det har SLET ikke noget med dit smartwifi at gøre overhovedet!


Edited by claus_jac - 03-Maj-2018 at 20:52
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Maj-2018 at 21:40
Originally posted by mureren mureren wrote:


Det har du utvivlsomt mere forstand på end jeg har, men det er da en simpel test uanset :-)

Enig i det er en nem test. Men den føre ikke rigtig til noget, hvis jeg har ret i problemet ligger det andet sted. For når han tester DNS (og linjen ellers virker), så vil han ingen problemer se. Men når/hvis linjen er gået ned, så ryger DNSén jo også med.. Og så står han i status quo.

En nem måde at teste forbindelsen på, når problemet opstår, det er ved at pinge et IP nummer (ude på det ganske net) som svare igen på Ping. 

Dvs i kommandopromt (windows maskine), skriv:
ping 8.8.8.8 /t
(/t betyder at den bliver ved indtil man manuelt stopper den med ctrl-c).

og denne fejler:
ping google-public-dns-a.google.com /t

Så er det et DNS problem. 

Hvis den første med ping 8.8.8.8 ikke svare, så er det sandsynligvis et linje problem. Men kan i realiteten også være et internt DHCP problem i routeren (på LAN siden). Dette tvivler jeg dog på.  

Jeg vil altid anbefale at starte med at ping IP nummer, da det ikke giver mening at teste for andet, hvis linjen alligevel ikke virker. Det andet svare lidt til at rode med ledningerne, sikringer, skifte kontakter osv, bare for bagefter at finde ud af, at det var pæren i lampen som var færdig Wink


Edited by Kandersen - 03-Maj-2018 at 21:44
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.