recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  New Posts New Posts RSS Feed - Global Connect, problemer med udbyder etc.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Global Connect, problemer med udbyder etc.

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
isteen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 16-September-2005
Location: Randers,Denmark
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote isteen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Global Connect, problemer med udbyder etc.
    Posted: 20-Marts-2024 at 16:07
Som læst under nyhederne, er nogle brugere glade for at kunne få fiber fra Global Connect via YouSee.
Om der er noget særligt ved Global Connect ved jeg ikke, men her er mine oplevelser der bl.a. inkluderer Global Connect.
Jeg har en udbyder der hedder Bolignet, en 1000/1000 fiberforbindelse.
Det kører ikke helt som forventet, så efter lange seje telefonsamtaler og mails, målinger direkte fra fiberboksen via kabel til en computer, indvilliger Bolignet i at sende en tekniker. Det er Global Connect der ejer fibernettet i mit område, bliver jeg oplyst om (det nordlige Randers).
Efter et par dage bliver jeg kontaktet af Norlys, der aftaler tid til et besøg af en tekniker.
Han ankommer, og fortæller at det ikke er Global Connect der ejer fibernettet jeg benytter, det ejer Norlys.

Okay, han vil måle hastigheden direkte i fiberboksen, men han siger han ikke kan benytte det signal der kommer via Bolignet, så han må ringe til sit bagland og få dem til at åbne en port i fiberboksen hvor han kan måle det signal Norlys sender. Dette signal er 100% i orden, og så ringer han igen til sit bagland, og får dem til,at lukke den benyttede port.
Han fortæller så, at hvis jeg har udfordringer med det signal jeg får fra Bolignet, så er problemet dér hvor Bolignet kobler sig på Norlys fibernettet.
Han tilføjer at andre kunder hos Bolignet også har udfordringer med at opnå en tilfredsstillende ydelse - han er jævnligt på arbejde hos kunder fra Bolignet

Alt i alt er jeg overhovedet ikke blevet hjulpet eller klogere af at have haft en tekniker på besøg.

Edited by isteen - 20-Marts-2024 at 16:12
Steen
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 17:24
Det bedste råd må være at skifte til Norlys….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
isteen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 16-September-2005
Location: Randers,Denmark
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote isteen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 17:46
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Det bedste råd må være at skifte til Norlys….


Klaus


Okay, hvorfor?
Og den farce med at Norlys ikke kunne teste port 2 fra Bolignet, men kun port 1 fra Norlys - hvad skal,det gøre godt for?
Steen
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 18:46
Hvorfor?
Fordi det er dem der kan levere bedste service, når det er deres fiber.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 19:54
Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.

Jeg har fiber fra Ewii, men signal fra fastspeed. Havde sidste år udfald på TV og henvendte mig til Ewii, som sendte mig videre til Fastspeed. Og fastspeed justerede wifi fra deres sted. Men der var stadigvæk udfald.

Så henvendte jeg mig til Power, som havde solgt mig et Apple TV. Og der kom der gang i fejlsøgningen med en kompetent person på tlf. Det endte med en komplet installation af Apple TV fra bunden. Og siden har der ikke været udfald.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 20:04
Originally posted by Munch Munch wrote:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 21:06
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by Munch Munch wrote:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 21:15
Originally posted by Munch Munch wrote:

Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by Munch Munch wrote:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag.



Ja, men jeg mangler simpelthen koblingen til, hvorfor du mener at YouSee har forpligtigelsen til at ordne et problem på Norlys fiber, hvor bolignet er internetudbyder.

Jeg har selv YouSee på en Norlys fiber, her er det selvfølgelig op til YouSee at sikre at min 300/300 forbindelse er i orden (hvilket den er).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
isteen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 16-September-2005
Location: Randers,Denmark
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote isteen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 21:58
Originally posted by Munch Munch wrote:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden


Hvor kommer YouSee ind i billedet?
Steen
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 23:25
Originally posted by isteen isteen wrote:

Originally posted by Munch Munch wrote:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden


Hvor kommer YouSee ind i billedet?
Fra første linie i dit første indlæg: “via Yousee”
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 23:27
Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-Marts-2024 at 23:47
Originally posted by Munch Munch wrote:

Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!

De har så heller ikke noget at gøre med problemstillingen….. :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.