recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV
    Posted: 06-December-2017 at 17:25
Hejsa.
Jeg har købt nyt Sony TV incl. kalibrering hos Power, Lyngby til Black Friday for 12 dage siden.

TV'et er betalt i butikken, det er endnu ikke leveret og jeg har heller ikke fået nogen leveringsdato. Meldingen i butikken var, at det tager 2-3 hverdage at kalibrere, hvorefter TV ville blive sendt.

Nu 12 dage efter har jeg ikke noget TV, og jeg har heller fået nogen leveringsdato eller forklaring på deres udfordringer.
Jeg har været i kontakt med Power's kundeservice via Chat, SMS, mails og pr. tlf. (6 gange indtil nu).
De undskylder, vil undersøge nærmere og give mig en tilbagemelding. Men de vender ikke tilbage.
Jeg har dog i søndags modtaget en SMS om at de mener, at TV'et allerede er sendt, og i mandags fik jeg en mail, om at Lyngby butikken er blevet bedt om at kontakte mig.

I min frustration har jeg i dag beskrevet mine oplevelser med Powers kundeservice (eller mangel på samme) på Trustpilot. https://dk.trustpilot.com/reviews/5a27f69567953007402e1a32

Jeg aner ikke mine levende råd.
Egentligt har jeg lyst til at annullere ordren, men de skal da have den ros, at jeg fik TV'et billigt.
11.000 kr. for SONY KD65XE9005 incl. kalibrering og vægophæng.

Hvad kan jeg gøre, for at de følger sagen til dørs eller må jeg bare væbne mig med tålmodighed?
iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
kaizer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 08-Maj-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2368
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaizer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-December-2017 at 17:34
Det er ikke acceptabelt.

Jeg har selv haft en handel hvor stort set alt gik galt. Ingen besvarelser på flere mails, beskeder der ikke blev modtaget, og endelig fejl ved den vare jeg fik leveret.

Det var ikke samme butik; ej heller en vare af samme type, men jeg skrev også en dårlig anmeldelse af forløbet og det blev taget seriøst.
Back to Top
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-December-2017 at 18:54
Originally posted by kaizer kaizer wrote:

Det er ikke acceptabelt.

Jeg har selv haft en handel hvor stort set alt gik galt. Ingen besvarelser på flere mails, beskeder der ikke blev modtaget, og endelig fejl ved den vare jeg fik leveret.

Det var ikke samme butik; ej heller en vare af samme type, men jeg skrev også en dårlig anmeldelse af forløbet og det blev taget seriøst.
Det særligt kritiske er, at jeg de seneste dage har talt med 2 forskellige medarbejdere, som hver især medgiver, at forløbet er utilfredsstillende, at de nok skal tage sig af det, og lover en hurtig tilbagemelding. I går talte jeg eksempelvis med A..... i kundeservice, som lovede en tilbagemelding i går aftes eller aller senest i formiddag. Jeg har intet hørt fra A..... I dag talte jeg så med T....., som lovede en tilbagemelding i dag. Han kan nå det endnu.Wink

Men hvorfor hulen følger de det ikke til dørs. Jeg undres......
iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-December-2017 at 19:10
Efter jeg skrev seneste indlæg, er jeg blevet ringet op af Power, som beklager forløbet og som i morgen vil sikre, at TV'et fragtes til min adresse.
Deres beklagelse virkede meget oprigtigt, og som plaster på såret, får jeg et gavekort.
Jeg får en opringning i morgen, når de har sikret fragten. Sagen har umiddelbart taget en positiv drejning.Smile
iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
Basto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-December-2011
Location: danmark
Status: Offline
Points: 533
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-December-2017 at 19:25
Ja dårlig omtale på internettet det syntes de ikke er så sjovt..
Utroligt at det er blevet normalt at butikker først vågner op når folk skriver på nettet.

Men godt for dig
Back to Top
bphhm View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 28-Marts-2006
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bphhm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2017 at 09:58
Interessant at få en tilbagemelding når du så har fået TV'et, og også om kalibreringen rent faktisk er foretaget.
Back to Top
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2017 at 15:40
Originally posted by bphhm bphhm wrote:

Interessant at få en tilbagemelding når du så har fået TV'et, og også om kalibreringen rent faktisk er foretaget.
Power ringede til mig i går middags og fortalte mig, at de sender TV'et med en fragtløsning, så jeg modtager det i dag.
Så det er spændende, om Power denne gang lever op til det lovedeWink.

Nu aner jeg ikke, hvordan jeg kan tjekke om TV'et er kalibreret, men jeg gætter på, at der følger en kalibreringsrapport med og måske noget vejledning.

Jeg giver en tilbagemelding, når TV'et er modtaget og opstilletSmile
iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 17-Maj-2004
Location: 4100
Status: Offline
Points: 40543
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2017 at 16:32

Hvis der er foretaget en rigtig kalibrering, så skulle der være papir på det, hvis der er en indstilling der er foretaget efter noget fabriks parameter er der næppe noget på det, for det er ikke en kallibrering, det kan man foretage lige så godt selv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2017 at 16:34
Kan lige tilføje nu, at Power endnu engang ikke levede op til det lovede.
Jeg blev lovet i går, at TV'et ville blive sendt med en fragtløsning i går, og at jeg ville modtage TV'et i dag.
Jeg har for 5 min. siden modtaget en mail fra fragtmanden (RTCtransport), at de leverer på tirsdag d. 12.12.

Hmmm, så er den da på vej, og jeg har et leveringstidspunktSmile 

Men om jeg begriber forløbet. Det virker til at Power er gennemsyret af lovprisninger, der ikke holder. 6 forskellige personer har været inde over sagen og ALLE har lovet noget, som de ikke har kunnet leve op til. Hvorfor gør de det. Det giver da kun hovedrysten og en opfattelse af, en organisation med et kæmpe problem. Hvis den første bare fulgte sagen til dørs, var problemet for længst løst og alle havde sparet en masse unødig krudt.

Jeg er i øvrigt blevet lovet et gavekort på 2.000 kr. grundet forløbet, som kan indløses i alle Powerbutikker. Det synes jeg til gengæld er ganske flot, hvis jeg får det Wink


Edited by jjdk - 08-December-2017 at 16:37
iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2017 at 16:35
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:


Hvis der er foretaget en rigtig kalibrering, så skulle der være papir på det, hvis der er en indstilling der er foretaget efter noget fabriks parameter er der næppe noget på det, for det er ikke en kallibrering, det kan man foretage lige så godt selv.
Jeg vil da håbe, at de har anvendt proff.måleudstyr - det var det, jeg blev oplyst. Normalpris = 999 kr. Jeg fik det til 499 kr. incl. vægbeslag.
iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-Juni-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2017 at 16:53
Hej.

Da jeg for et par måneder siden hentede vores nye TV i ELGiganten fik jeg at vide at de havde forudinstillet det. Og at det var uden beregning. Bare så jeg ikke skulle tro at det var en B-vare. 
De havde så brugt noget specielt tape hvor der stod noget på, da de lagde det i kassen igen. Mon ikke Power også har deres egen tape.

Men ellers jeg syntes at kalibrering er et forfærdeligt udtryk at bruge for hvad de gør. Så kan jeg meget bedre lide forudindstillet. 

Hilsen Carsten.

Back to Top
jjdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-Oktober-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jjdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2017 at 17:09
Originally posted by csell csell wrote:

Hej.

Da jeg for et par måneder siden hentede vores nye TV i ELGiganten fik jeg at vide at de havde forudinstillet det. Og at det var uden beregning. Bare så jeg ikke skulle tro at det var en B-vare. 
De havde så brugt noget specielt tape hvor der stod noget på, da de lagde det i kassen igen. Mon ikke Power også har deres egen tape.

Men ellers jeg syntes at kalibrering er et forfærdeligt udtryk at bruge for hvad de gør. Så kan jeg meget bedre lide forudindstillet. 

Hilsen Carsten.

Personligt opfatter jeg en "Kalibrering" som en måling af skærmbilledet med proff.udstyr. og herefter justering til det "perfekte" billede.
"Forudindstillet" opfatter jeg som nogle justeringer efter fx. en tabel. 
Så vi opfatter det forskelligtWink

iPhone 13, OS 15.3
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.