|
Hvordan skal jeg forholde mig til forsvundet brev |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Author | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sakset fra forbrug.dk
af Henrik Blitger d. 20-04-14 kl. 21:08 Enkelte webshops tilbyder at sende små/billige varer per brev for at spare porto. Breve er som bekendt ikke forsikrede, så sker sådan en forsendelse på købers ellers sælgers risiko? Kan webshops via handelsbetingelserne fravige købelovens §73? Svar af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 22-04-14 kl. 14:42 82% Hvem bærer ansvaret når varen sendes med posten? Sælger bærer ansvaret for varen frem til leveringen er sket. Det betyder, at hvis sælger vil sende dig en vare via posten, er det sælgers ansvar, hvis varen går i stykker undervejs eller forsvinder under forsendelsen. Kan man fravige de særligt forbrugerbeskyttende regler i købeloven? I et forbrugerkøb kan man ikke stille en forbruger dårligere end de vilkår, der står i loven. Edited by Mufti - 23-Marts-2016 at 06:34 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mufti - Det gælder så, som der står, forbrugerkøb. Altså hvor en erhvervsdrivende sender til en privat kunde.
M.v.h. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <12 |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |