recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Ingen 5.1 lyd på Netflix på Samsung UE46F8005
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ingen 5.1 lyd på Netflix på Samsung UE46F8005

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
mitri View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mitri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ingen 5.1 lyd på Netflix på Samsung UE46F8005
    Posted: 04-Oktober-2014 at 10:11
Hej.
Er der andre herinde der pt. ikke har 5.1 lyd på Netflix via Samsung "grej"?

Jeg har et Samsung UE46F8005 og pt. er der ikke 5.1 lyd, men kun stereo på Netflix via app´en, har ikke ændret nogen indstillinger, og der plejer at være 5.1 lyd på de film der nu har det.
Jeg kan godt vælge mellem stereo og 5.1 på de forskellige film, men der er kun stereo på filmene lige meget hvilken indstilling jeg vælger.
Jeg kører lyden via Yamaha forstærker og HDMI-ARC, alle indstillinger er checket, så fejlen ligger ikke her.
Jeg får også 5.1 lyd på de tv kanaler som sender i dette lydformat, og bruger jeg min WD-LIVE boks får jeg også 5.1 lyd på Netflix.

Er det Samsung der roder med noget, så der derfor ikke er 5.1 på Netflix på deres produkter eller dele deraf?
Jeg er nysgerig efter om der er andre med samme problem?

Michael.
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Back to Top
Jesna View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 04-Februar-2010
Location: Holstebro
Status: Offline
Points: 220
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jesna Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2014 at 11:23
Jeg tror det er Netflix's app der driller på dit smart tv. Der er lidt forskellige problemer med app'en, - jeg har fx hakkende lyd, så jeg kan heller ikke bruge 5.1 :(

Jeg har læst mig frem til på diverse forummer at netflix app'en driller på samsung smart tv

/Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Back to Top
Jesna View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 04-Februar-2010
Location: Holstebro
Status: Offline
Points: 220
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jesna Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2014 at 11:33
Hej Michael

Prøv lige under dit TV-> lyd-> spdif/out og lav lyden om fra PCM til Dolby digital, når du er inde i netflix app'en

PCM levere 2.0 og DD levere 5.1
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Back to Top
mitri View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mitri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Oktober-2014 at 20:48
Originally posted by Jesna Jesna wrote:

Hej Michael

Prøv lige under dit TV-> lyd-> spdif/out og lav lyden om fra PCM til Dolby digital, når du er inde i netflix app'en

PCM levere 2.0 og DD levere 5.1


Hej Jakob.

Har prøvet og Tv´et står til Dolby Digital....jeg har også prøvet at skifte lyden, imens  jeg er i Netflix app´en, men jeg får kun stereo fra Netflix og ikke 5.1 som før i tiden.
Så det må være selve app´en der driller.
Håber Samung får fixet den bug :-/

Michael.


Edited by mitri - 07-Oktober-2014 at 20:49
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Back to Top
THMhome View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Maj-2008
Location: Silkeborg, DK
Status: Offline
Points: 541
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote THMhome Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2014 at 06:41
Hej, Har samme problem med mit setup. Har et Samsung UE55ES8005 opgraderet med evolutionkit 2013. 
Er sat sammen således TV -> HDMI2(ARC) -> Receiver. Helt lige som det lyder at du gør. Jeg havde også 5.1 lyd tidligere, og det virkede jo bare, så jeg har ikke lagt mærke til hvornår det stoppede. Jeg lagde så mærke til at de havde ændret lydsporet fra DD til DD+, og jeg ved ikke om det er på det tidspunkt at det er begyndt at fejle. 

Har du fundet noget om det på nettet? Eller haft fat i Samsung support?
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Back to Top
THMhome View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Maj-2008
Location: Silkeborg, DK
Status: Offline
Points: 541
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote THMhome Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Oktober-2014 at 22:58
Efter en lang fejlsøgning, med en Netflix supporter der var ret god til kun at følge sine vejledninger og ikke rigtigt høre efter hvad jeg skrev, så overtog en supervisor, hun skrev til sidst:

Netflix Kaneisha

Hi, I'm Kaneisha the supervisor on duty for today. I'll be taking over from this point.

 

8 minutter siden

Dig

OK

5 minutter siden

Netflix Kaneisha

Hi, Samsung is currently working on this and with most fixes, an update will be sent out for the TV

 

4 minutter siden

Dig

So this is a known bug? I have had 5.1 earlier but doesn't have anymore

35 sekunder siden

Netflix Kaneisha

Yeah, it is something we are working on on with Samsung as we speak

M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Back to Top
mitri View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mitri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Oktober-2014 at 18:37
Hej THMHome.

Jeg har ikke gjort mere ved det, men det er da rart at høre, at jeg ikke er den eneste med det problem, og det er da positivt, at du har taget sagen op med Netflix, så der kan blive kastet lys over sagen.

Mon ikke der sker noget på et tidspunkt, når de arbejder på sagen.

Der kom (jeg opdagede)en firmwareopdatering til mit Samsung Tv i dag (1120), men hvad den har udrettet kan jeg hverken se på Tv´et eller Samsungs hjemmeside.

Der er hverken kommet Hbb eller 5.1 på Netflix app´en vha. opdateringen.

Michael.
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Back to Top
RenisseD View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 26-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RenisseD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2014 at 15:45
Da jeg installerede 1120 opdateringen, kunne jeg straks tage Hbb TV muligheden i brug!!! Det kræver selvfølgelig, at muligheden findes på antenne-nettet!!!
Back to Top
ThomasWri View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 04-Marts-2014
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ThomasWri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Oktober-2014 at 19:42
Men netflix 5.1 lyd mangler stadig, til info virker 5.1 lyd på HBO nordic stadig
Back to Top
mitri View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 02-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mitri Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2015 at 12:27
Originally posted by ThomasWri ThomasWri wrote:

Men netflix 5.1 lyd mangler stadig, til info virker 5.1 lyd på HBO nordic stadig

Der er kommet en ny software opdatering til bla. Samsung UExxF8005 og Netflix er nu igen i 5.1 surround. :-)
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2015 at 17:35
Fedest.
Godt nok stor forskel i lyden.
Back to Top
Henrik K Kristensen View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 14-Februar-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henrik K Kristensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Februar-2015 at 20:09
Det lyder spændende. Tør man næsten håbe at det også har rettet de lyd-udfald (hakker) vi oplever på vores UE55F8005....
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.