recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
Message
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 14:45
Originally posted by Hans j Hans j wrote:


Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Originally posted by Hans j Hans j wrote:



Hmmm, nu begynder jeg for alvor at overveje om min næste SR skal være et andet mærke.
 
 


Det ville jég gøre, hvis jeg stod i en situation, hvor jeg skulle ud og investere i SR!

M.v.h.


Bare rolig, du får mig ikke over på en Yamaha knallert.Wink


Nææh, bare rolig, hvis du sover roligt om natten med alt mulig andet, såååeee....   

Men hvis du mener at Yamaha's SR er knallerter, så må ONKYO's jo være....?

M.v.h.
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Joined: 05-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3701
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 14:47
Originally posted by karula karula wrote:

Min Onkyo 609 kunne pludselig heller ikke sige en lyd, blev sendt
til servicecenter nord og senere til Tyskland, hvor de skiftede hdmiboardet, det var da træls at undvære den, men her et år efter
kører den stadig perfekt

Det er så nok det scenarie jeg kan forvente...

Kan du huske hvor lang tid det tog alt i alt?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Back to Top
Jonas_h View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 11-Marts-2011
Status: Offline
Points: 4464
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas_h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 14:51
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by Jonas_h Jonas_h wrote:


Jeg må nu også indrømme, at jeg ville føle mig lidt snydt over at have betalt 1000kr når jeg læser dette:
Originally posted by CSN Teknik CSN Teknik wrote:

Integra kan også gå i stykker, jeg havde en kunde som købte en DTR 9.9 han havde den stående i ca. 15 måneder inden jeg kunne installere den grundet en hus ombygning der tog overhånd.
HDMI boardet var defekt og det havde det nok været fra starten. Jeg mailede til Integra, de sendte UPS på deres regning, tog den til rep. Kunden fik en helt ny DTR 80.2 uden beregning, den var så steget 3.500 kr. i mellemtiden, det kalder jeg pokkers god service.

 
Jeg vil nu gerne tage Christian lidt i forsvar dér. Hvis det er på baggrund af ovenstående at folk forventer at få en ny så snart noget er i stykker, så synes jeg man overfortolker noget. Christian skriver jo ingen steder (mig bekendt) at det er noget han lover folk at gøre generelt, han fortæller en historie om god service i en situation hvor receiveren var død fra starten, hvilket er en lidt anden situation end en receiver der dør efter et års tid (eller whatever).
 
Mht. om det er god service at få en ny model for 1000,- ekstra kontra at vente på en reparation, så mangler der lige en væsentlig information som Hother gav i en anden tråd, nemlig at han er blevet tilbudt et låne-apparat i mellemtiden. Det var ikke et valg mellem at stå uden receiver eller at punge ud, sådan som det bliver udlagt ovenfor. Derfor synes jeg det lyder som et meget fair tilbud.
Det var heller ikke et angreb på Christian overhovedet. Men mere ift. at jeg ville være lidt ærgelig hvis jeg havde læst om tidligere eksempler hvor Integra udskiftede til modellen større uden beregning og selv skulle give penge i mit eget tilfælde. At du siger den var i stykker fra starten falder dog lidt til jorden når den var 15 måneder gammel :)

Men kan godt være jeg var for hurtigt ude og ikke havde alle faktorer med. 
Back to Top
dpdk View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 15-Maj-2013
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 14:59
@ Otto
 
Så må jeg citere hele passagen:
 
"Integra kan også gå i stykker, jeg havde en kunde som købte en DTR 9.9 han havde den stående i ca. 15 måneder inden jeg kunne installere den grundet en hus ombygning der tog overhånd.
HDMI boardet var defekt og det havde det nok været fra starten. Jeg mailede til Integra, de sendte UPS på deres regning, tog den til rep. Kunden fik en helt ny DTR 80.2 uden beregning, den var så steget 3.500 kr. i mellemtiden, det kalder jeg pokkers god service.

Det samme har jeg oplevet med andre kunder, også når der går mere end et år. De bytter lynhurtigt receiveren til det tilsvarende produkt de nu har på lager uden bøvl, hvis de ikke kan lave det A.S.A.P.
Det kalder jeg pokkers god service, det er en god ting som forhandler at have den super service, det kommer mine kunder til gode.

Det er ikke nok kun at se på prislappen, det kan godt være at Integra er lidt dyrere men der følger også en helt anden service med produktet også mht. kalibrering, opsætning og de muligheder som produktet tilbyder. Der er ikke en eneste af mine kunder der har købt en Integra der ville gå tilbage til Onkyo efter at have prøvet kræfter med dem.

PT. har jeg endnu ikke haft en DTR XX.1 eller XX.2 receiver eller processor til rep. det er 2 generationer af produkter. sådan havde jeg det ikke da jeg solgte Onkyo. Det er lidt sjovere nu.Wink
Ikke sagt det ikke kan ske, men så ved jeg også der bliver taget hånd om dem nede hos dem."
 
Det kan jeg ikke læse anderledes end at man bliver tilbudt et nyt apparat hvis det defekte ikke kan repareres A.S.A.P. Derfor skal man heller ikke tilbydes at opgradere for 1000,- eller vente på at nogen får snosket sig færdig. Låneapparat eller ej.


Edited by dpdk - 24-Maj-2013 at 15:00
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 15:09
Originally posted by Jonas_h Jonas_h wrote:

At du siger den var i stykker fra starten falder dog lidt til jorden når den var 15 måneder gammel :)

 
Vel ikke hvis den ikke har været sat til i de 15 måneder Wink
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 15:17
Originally posted by dpdk dpdk wrote:

@ Otto
 
Så må jeg citere hele passagen:
 
Fair nok, jeg mener nu stadig at han beskriver hvordan han oplever producentens service, ikke lover at alle får det. Men jeg kan godt se at det nok kan tolkes forskelligt.
 
Under alle omstændigheder, så handler personlig service om at gøre den enkelte kunde tilfreds, så hvis Hother er glad er det sådan set mindre væsentligt om andre ville være det i samme situation.
Back to Top
dpdk View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 15-Maj-2013
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 15:44
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by dpdk dpdk wrote:

@ Otto
 
Så må jeg citere hele passagen:
 
Fair nok, jeg mener nu stadig at han beskriver hvordan han oplever producentens service, ikke lover at alle får det. Men jeg kan godt se at det nok kan tolkes forskelligt.
 
Under alle omstændigheder, så handler personlig service om at gøre den enkelte kunde tilfreds, så hvis Hother er glad er det sådan set mindre væsentligt om andre ville være det i samme situation.
 
Det er ikke fair Otto. Teknisk set har har du sikkert ret, men indlægget indgår i en argumentation for hvorfor man bør vælge Integra frem for Onkyo, og man må derfor som læser gå ud fra at den beskrevne service gælder for alle købere. Indlægget henvender sig jo ikke til dem der allerede har købt, men til dem som ikke kan se hvilke fordele der evt er ved at vælge integra. IMO er det retorisk manipulation at fastholde at der kun er beskrevet bestemte hændelser og at disse ikke er relevante for for andre købere and netop dem der tidligere har haft problemer. Det har man som læser/kunde ikke en jordisk chance for at gennemskue.
 
Hother er naturligvis i sin gode ret til at mene hvad han vil. Jeg påpeger blot at CSN (efter min mening) tidliger har lovet mere end de har holdt i dette tilfælde. Imo er det Hother er blevet tilbudt det allermindste man kan forvente fra en installervirksomhed som CSN. Ikke "super service".
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 15:52
Originally posted by dpdk dpdk wrote:

Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by dpdk dpdk wrote:

@ Otto
 
Så må jeg citere hele passagen:
 
Fair nok, jeg mener nu stadig at han beskriver hvordan han oplever producentens service, ikke lover at alle får det. Men jeg kan godt se at det nok kan tolkes forskelligt.
 
Under alle omstændigheder, så handler personlig service om at gøre den enkelte kunde tilfreds, så hvis Hother er glad er det sådan set mindre væsentligt om andre ville være det i samme situation.
 
Det er ikke fair Otto. Teknisk set har har du sikkert ret, men indlægget indgår i en argumentation for hvorfor man bør vælge Integra frem for Onkyo, og man må derfor som læser gå ud fra at den beskrevne service gælder for alle købere. Indlægget henvender sig jo ikke til dem der allerede har købt, men til dem som ikke kan se hvilke fordele der evt er ved at vælge integra. IMO er det retorisk manipulation at fastholde at der kun er beskrevet bestemte hændelser og at disse ikke er relevante for for andre købere and netop dem der tidligere har haft problemer. Det har man som læser/kunde ikke en jordisk chance for at gennemskue.
 
Hother er naturligvis i sin gode ret til at mene hvad han vil. Jeg påpeger blot at CSN (efter min mening) tidliger har lovet mere end de har holdt i dette tilfælde. Imo er det Hother er blevet tilbudt det allermindste man kan forvente fra en installervirksomhed som CSN. Ikke "super service".
Jeg beklager at jeg nærmest fik High - jacket tråden, og det var bestemt ikke min mening, men jeg er jo altså nødt til at svare på indlæg jeg finder unfair.

I øvrigt var mit første indlæg ikke ment som et "Vælg Intrgra" indlæg - slet ikke. Det var en fortælling om, at HDMI boardet også var brændt af hos mig. Var det et "Vælg Integra" indlæg, så var jeg jo nærmest dum, når jeg fortalte om samme fejl, på en væsentligt dyrere receiver. Og så var det min fortælling om, hvad der skete efterfølgende.  

Nu får man jo aldrig beskrevet hele forløbet som det foregik, det var som følger:

CSN-Teknik fejlfinder på min Integra hos mig,

Christian tager min fejlbehæftede Integra med sig og sender denne til Tyskalnd

Jeg får efter 10 dage tilbudet om at vente på min Integra, eller få en ny for 1000 kr.(inkl. 2 års fuld garanti) - eller låne en DTR 80.3 indtil min egen er klar igen

Jeg får leveret, installeret og midlertidig kalibreret (venter på en ny center ht) min nye receiver - alt uden merudgifter. Og jeg har ikke rørt en finger selv.

Jeg beklager, jeg synes stadig at det er en enestående service.Wink
   


Edited by Hother - 24-Maj-2013 at 16:11
Back to Top
Allan m View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Points: 86
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Allan m Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 16:10
har du prøvet at reset til fabriksindstilling på din Onkyo TX-NR808???

link.... http://www.manualowl.com/m/Onkyo/TX-NR808/Manual/220700?page=88
Back to Top
dpdk View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 15-Maj-2013
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 16:17
Citat: Hother
 
"Jeg beklager at jeg nærmest fik High - jacket tråden, og det var bestemt ikke min mening, men jeg er jo altså nødt til at svare på indlæg jeg finder unfair."
 
Nu må du da holde op. Det var ikke dig der svarede på et unfair indlæg. Det var mig der returnerede på dit indlæg, hvor du for gud ved hvilken gang benyttede chancen til at fremhæve en virksomhed og dets produkter, der i øvrigt slet ikke har noget at gøre med denne tråd.


Edited by dpdk - 24-Maj-2013 at 16:17
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 16:32
Originally posted by dpdk dpdk wrote:

 
Det er ikke fair Otto. Teknisk set har har du sikkert ret, men indlægget indgår i en argumentation for hvorfor man bør vælge Integra frem for Onkyo, og man må derfor som læser gå ud fra at den beskrevne service gælder for alle købere.
 
Måske er det mig der udtaler mig uden at kende konteksten. Jeg må hellere bare blande mig udenom Smile
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Maj-2013 at 16:35
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by dpdk dpdk wrote:

 
Det er ikke fair Otto. Teknisk set har har du sikkert ret, men indlægget indgår i en argumentation for hvorfor man bør vælge Integra frem for Onkyo, og man må derfor som læser gå ud fra at den beskrevne service gælder for alle købere.
 
Måske er det mig der udtaler mig uden at kende konteksten. Jeg må hellere bare blande mig udenom Smile
Og det gør jeg så også, blander mig uden om - og nej du udtalte dig som jeg ser det, helt korrektSmile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.