recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

 Post Reply Post Reply Page  <1 345
Author
Message
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 15:24
Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!
Det var da bare skønt, tillykke med detTongue
Back to Top
dpdk View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 15-Maj-2013
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 15:28
Originally posted by Hother Hother wrote:


Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!

Det var da bare skønt, tillykke med detTongue


Det var da en noget anderledes besked. Godt at de alligevel tager sig af deres kunder. Har du henvist til denne tråd for at få dem til det? ;-)
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 15:29
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Forbrugerklagenævnet!
 
Nu er sagen jo ordnet, men forbrugerklagenævnet mener jeg ikke har/havde noget at gøre i denne sag. Der er ingen regler der er blevet overtrådt, det handler om hvilken service producenten vil udbyde kontra hvilken service forbrugerne forlanger. Enhver producent eller forhandler har lov til at levere elendig service og satse på at kunderne ikke vægter det højt nok til at blive væk, hvis det er dét de vil. Også selv om det er en kendt serie-fejl. Der er jo principielt ingen forskel på dét at have en seriefejl, og det faktum at de fleste produkter bevidst designes til at have en relativt kort levetid. Nu har Onkyo taget regningen hér, så det er bare på principielt niveau, men service er ikke noget man har krav på, det er noget man skal forlange.
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Joined: 05-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3701
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 15:59
Originally posted by dpdk dpdk wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:


Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!

Det var da bare skønt, tillykke med detTongue


Det var da en noget anderledes besked. Godt at de alligevel tager sig af deres kunder. Har du henvist til denne tråd for at få dem til det? ;-)

Ikke direkte, men havde da skrevet at jeg ville fortælle om min oplevelse med min case her på Recordere :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 16:07
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Forbrugerklagenævnet!


 

Nu er sagen jo ordnet, men forbrugerklagenævnet mener jeg ikke har/havde noget at gøre i denne sag. Der er ingen regler der er blevet overtrådt, det handler om hvilken service producenten vil udbyde kontra hvilken service forbrugerne forlanger. Enhver producent eller forhandler har lov til at levere elendig service og satse på at kunderne ikke vægter det højt nok til at blive væk, hvis det er dét de vil. Også selv om det er en kendt serie-fejl. Der er jo principielt ingen forskel på dét at have en seriefejl, og det faktum at de fleste produkter bevidst designes til at have en relativt kort levetid. Nu har Onkyo taget regningen hér, så det er bare på principielt niveau, men service er ikke noget man har krav på, det er noget man skal forlange.


Og jeg mener ikke at det handler om service, men derimod om en kendt seriefejl, hvilket berettiger til udbedring - også efter garantiperiodens udløb.

M.v.h.
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 16:17
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:


Og jeg mener ikke at det handler om service, men derimod om en kendt seriefejl, hvilket berettiger til udbedring - også efter garantiperiodens udløb.
 
Med hvilken lovhjemmel?
Back to Top
dpdk View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 15-Maj-2013
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dpdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 16:41
@ Henrik

Jeg tror desværre Otto har ret her. Jeg har tidligere kigget efter fortilfælde der kunne vise at man havde en sag uden for den almindelige reklamationsret, hvis der er kendte fejl på produkterne. Jeg kunne intet finde. Det ser ikke ud til at der på forbrugerelektronik gælder andet end de lovpligtige 2 år, med mindre andet (og bedre) er lovet på forhånd. Man kan self. vælge at handle i Sverige hvor de har 3 års reklamationsret eller Norge hvor de har 5 år på varer der må formodes at kunne/burde holde så længe, men det er så en anden snak.
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Joined: 05-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3701
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 18:26
Originally posted by dpdk dpdk wrote:

@ Henrik

Jeg tror desværre Otto har ret her. Jeg har tidligere kigget efter fortilfælde der kunne vise at man havde en sag uden for den almindelige reklamationsret, hvis der er kendte fejl på produkterne. Jeg kunne intet finde. Det ser ikke ud til at der på forbrugerelektronik gælder andet end de lovpligtige 2 år, med mindre andet (og bedre) er lovet på forhånd. Man kan self. vælge at handle i Sverige hvor de har 3 års reklamationsret eller Norge hvor de har 5 år på varer der må formodes at kunne/burde holde så længe, men det er så en anden snak.

Jeg tror også at købeloven er rimelig præcis her - i hvert tilfælde er der som køber nok ikke noget at komme efter overfor sælgeren:

Reklamation efter reklamationsrettens udløb


Når reklamationsfristen er udløbet, er sælgeren ikke længere forpligtet til at tage sig af nye fejl, der først opstår efter udløbet af fristen. Hvis du allerede har reklameret over en fejl inden for 2 års fristen, kan du reklamere igen, hvis samme fejl senere skulle vise sig - også selvom 2 års fristen nu er udløbet.

Og nu var det heller ikke sælgeren (Dans TV) jeg var "efter", men Onkyo - men jeg ved ikke hvilke love/paragraffer jeg skulle kaste efter dem, men det blev så heller ikke nødvendigt - min henvisning til deres amerikanske site, og mine egne indsigelser pr. mail har åbenbart været nok.

De har i hvert tilfælde en (næsten) tilfreds kunde i mig, og hvis dette går glat igennem, tror jeg egentlig at de kan have fundet en god "ambassadør" i mig - det må også være noget værd for dem...

Deres support har, lige med undtagelse af de sidste par dages tavshed, været hurtige til at svare - og de har et servicepoint i Danmark, den del har jeg ikke noget at udsætte på.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Maj-2013 at 22:45
Som sagt, så var det en rent principiel kommentar, der som sådan ikke har noget med din konkrete sag at gøre, men var en kommentar til opfordringen til at kontakte forbrugerklagenævnet i en sag hvor en producent ikke vil yde kulance. Der er ingen lov der påbyder nogen at yde kulance, det er lidt dét der er selve definitionen af kulance... Det skal IKKE tolkes sådan at jeg ikke mener man bør lægge pres på producenter og for den sags skyld forhandlere for at få dem til at yde en bedre service end loven sikrer én. Men måden at opnå det er ikke at tro at man bare kan slå branchen i hovedet med love og regler, måden er at belønne dem der yder service (og dem der producerer ordentlige produkter så servicen slet ikke bliver nødvendig), og straffe dem der ikke gør.
Back to Top
mylle View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 08-Juli-2004
Location: Hjallerup, DK
Status: Offline
Points: 1299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Maj-2013 at 07:41
Glad for at høre at dit problem er løst :) Jeg har desværre ikke lige så gode erfaringer med Servicegruppen. Har haft både et 60" plasma og en onkyo reciever inde til rep hos dem. Dem formåede de at ødelægge begge to. Jeg fik heldigvis begge ting byttet til nyt men stadig.
Back to Top
zulfo View Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Joined: 05-April-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3701
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zulfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juni-2013 at 17:18
Jeg kan med glæde rapportere at jeg i dag har fået min TX-NR808 tilbage fra Service Gruppen, repareret og fungerende efter alle kunstens regler.

Det var dælme hurtig ekspedition!

Ros til både Onkyo for at tage ansvaret, og ros til SG for at være så hurtige til at få den repareret og sendt tilbage - det er satme god stil!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 345

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.