recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - kaos hos power / dårlig oplevelse råd
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

kaos hos power / dårlig oplevelse råd

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
sr7009 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 06-Marts-2015
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sr7009 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: kaos hos power / dårlig oplevelse råd
    Posted: 30-Januar-2025 at 21:00
jeg købt den 14 / 12 2024  et stk lg g4 65  i power ishøj .


levering den 6 jan ... da dagen så kommer sker der ikke noget  ikke noget tv til mig  . 
jeg får først fat på dem dagen efter . der er sket en fejl i deres system .  nå ny levnings datos aftales . den 14 jan .  

dagen før det skal leveres så ringer de  . at de ikke har flere pt og der er så ny levning den den 28 eller jeg kan få et han har "fundet" levet den 16.   tager det det levering den 16   .

den 15 ringer jeg til dem for jeg undre mig og spøger om det er en demo model de har
" fundet "   det bekræfter han det er  (skal de ikke oplyse det før handel ?) (første gang jeg snakket med ham om det var det nyt )

jeg får så mulighed for at vælge et som en anden kunde skulle have men som de ikke har hørt retur fra pga lån nok ikke gået igennem det har været uden af kassen og er bliver kaliberet  (skulle jeg ikke betale for  ) det kan leveres den 24 ellers så skulle der komme nye den 31 hvor jeg kunne få et  .  ved at være lidt desperat siger jeg ja tak til det den 24 .   den 24 bliver leverings tidspunktet så rykket 3 gange . først mellem 12 og 13 . så mellem 15 og 16 og så til mellem 17 og 18 og det kommer så 1839.


ja ok  .. jeg pakker så ud og vil sæt op den 25   så opdager jeg at : der mangler opsætnings skabelon , plast stykker til bag på (over ledninger og over vægbeslag .

og at  vægbeslaget er riset og der er mærker efter skruer og at det kan ses at det har været hængt op .   nu går jeg så og venter på at de finder en dato hvor de lever et sprit nyt tv og tager det gamle med retur .


hvad hade i gjort i den her situation?  
de er helt med på ( ham jeg har snakket med ) at jeg skal kompenseres men hvordan og hvor meget hade i sagt var rimeligt ?
 :)

(stavefejl rettet )


Edited by sr7009 - 30-Januar-2025 at 21:02
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2025 at 21:53
Bed om et nyt TV leveret med det samme! I har fået så dårlig oplysning om det TV der er modtaget, så jeg ville tro at det er et brugt TV.

Edited by Munch - 30-Januar-2025 at 21:53
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
sr7009 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 06-Marts-2015
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sr7009 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2025 at 23:02
ja ikke   det har jeg godt ... og venter på levnings dato :/   skal så vente en uge mere  ..


hvordan ville i godtage kompensation ?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2025 at 23:42
Jeg ville ophæve handlen og købe TV et andet sted.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
HessiDude View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 07-Oktober-2022
Location: Skovby, Galten
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HessiDude Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 07:43
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Jeg ville ophæve handlen og købe TV et andet sted.


Klaus
Enig - og jeg havde endda gjort det for længst. Din tid, energi og overskud er for kostbar til den slags pis (undskyld sproget).

Edited by HessiDude - 31-Januar-2025 at 07:44
Back to Top
lunddal View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-Februar-2006
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 8665
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lunddal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 09:00
Prisen er, så vidt jeg kan se, noget højere nu, end den var i december. Derudover ser det heller ikke ud til, at den er på lager nogensteder.

Spørgsmålet er så, om den overhovedet kommer det.
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 10:16
Originally posted by sr7009 sr7009 wrote:

ja ikke   det har jeg godt ... og venter på levnings dato :/   skal så vente en uge mere  ..


hvordan ville i godtage kompensation ?
Du skal ikke godtage kompensation, du skal ha leveret et fejlfrit nyt TV eller ha dine penge retur. Det Power tilbyder dig er under al kritik.

Det kan betyde at du skal købe et nyt TV et andet sted hvor de behandler dig ordentligt som kunde. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
sr7009 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 06-Marts-2015
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sr7009 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 12:07
som det ser ud nu får jeg begge dele ... både nyt og kompentation.  

nogen der ved hvordan man kommer ind i servis opsætningen og kan se hvor lang tid tvet har kørt  ?
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 13:53
Originally posted by sr7009 sr7009 wrote:

som det ser ud nu får jeg begge dele ... både nyt og kompentation.  

nogen der ved hvordan man kommer ind i servis opsætningen og kan se hvor lang tid tvet har kørt  ?
Det får man af at stå fast over for en forhandler - tillykke! Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-December-2009
Status: Offline
Points: 214
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 20:02
Jeg har været udsat for nogenlunde samme elendige købsoplevelse, dog hos Elgiganten. 

I forbindelse med Black Friday bestiller jeg et 77” LG G4. Det bliver leveret den 29. november 2024. Tv’et viser sig at have pixelfejl. Elgiganten går med til at ombytte. Men da det nye tv skal leveres den 13. december, udskyder de umotiveret til den 19. december og herefter til den 23. december. Dage hvor Elgiganten bare forventer, at man kan være hjemme hele dagen til at tage imod.

Tv’et, Elgiganten så rent faktisk kommer med den 23. december, er desværre til min store forfærdelse blot et refurbished tv. Det fremgår tydeligt ved, at beskyttelsesfilmen er væk, og der er fingeraftryk på skærmen. Da jeg beder om at få det ombyttet til et helt nyt tv, som jeg jo har bestilt og betalt for, vender Elgiganten bevisbyrden om, så det er mig, der skal bevise, at jeg ikke selv har taget beskyttelsesfilmen af. Håbløst.

Da jeg så beder om at udnytte returretten, vil Elgiganten have, at jeg de-facto skal betale 1.000 kr., idet Elgiganten kun vil refundere tv’ets pris og ikke de to gange leveringer. Håbløst.

Generelt bruger Elgiganten en uge på at svare på ens henvendelser, og typisk er det med en ufattelig arrogance og ligegyldighed. Og der er tale en ny person hver gang – en person som tilsyneladende ikke gider at besvære sig med at læse den forudgående korrespondance. Håbløst.

Til sidst orker jeg ikke mere, giver op og ender derfor uretfærdigvis med at betale fuld pris for et refurbished tv. Men jeg synes simpelthen, at det er skandaløs og uanstændig behandling af en kunde. Det burde ikke være lovligt.


Edited by jensoest - 31-Januar-2025 at 20:05
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 22:33
Originally posted by jensoest jensoest wrote:

Til sidst orker jeg ikke mere, giver op og ender derfor uretfærdigvis med at betale fuld pris for et refurbished tv. Men jeg synes simpelthen, at det er skandaløs og uanstændig behandling af en kunde. Det burde ikke være lovligt.

Ved du overhovedet hvad refurbished betyder?
Mon ikke der blot er tale om et TV som er returneret, af den ene eller anden årsag?
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-December-2009
Status: Offline
Points: 214
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2025 at 23:21
Ja, jeg har tidligere købt flere refurbished produkter, men hvor det specifikt var angivet som sådan på købstidspunktet og med klækkelig rabat.

Men det var nu ikke for at starte en diskussion om definitionen af ordet ”refurbished”, at jeg skrev. Så lad os bare kalde det et ikke-helt-nyt-produkt, hvor man ikke ved, hvor det har været anvendt tidligere.


Edited by jensoest - 31-Januar-2025 at 23:22
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.