recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - LG PK550N erfaringer NB! læs før køb!
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedLG PK550N erfaringer NB! læs før køb!

 Post Reply Post Reply Page  <1 13141516>
Author
Message
malke View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-Juni-2007
Location: Solrød Str., DK
Status: Offline
Points: 203
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 21:43
Originally posted by PhDream PhDream wrote:

Originally posted by malke malke wrote:

Jeg kan anbefale jer der har problemer med jeres NORDISKE LG plasma skærme at finde til LG's hotline på 80 88 57 58 da problemet KAN skyldes at det er strømforsyningen i kabinettet der skaber resonans, hvilket måske kan løses ved at få en teknikker ud!

Jeg har selv lige sat en sag igang, og bliver ringet op om 2-5 dage af et teknikker-firma for yderligere info om at finde en dag - dog er jeg lidt i vildrede, for min 14 dage fortrydelsesret udløber på onsdag, og jeg kan få hentet mit TV fredag, således at min forhandler har det mandag.

Jeg kan godt forstå, at du er i vildrede. Det er en slags "pest eller kolera"-løsning, uanset hvad du gør.

Det er fint, at LG er villige til at hjælpe. Spørgsmålet er bare, om de KAN hjælpe. Der er/var mange B850 ejere, som gjorde det samme og bad Samsung om hjælp, i stedet for at returnere defekte/larmende tv. I nogle tilfælde ordnede Samsung problemet ved at montere nogle gummi-dutter bag panelet. I de fleste tilfælde hjalp dutterne ikke en dyt. Smile

Man risikerer altså at sidde tilbage med samme problem, som faktisk er blevet til et endnu større problem fordi fortrydelsesfristen er udløbet.

Jeg er ret besluttet på at sende det retur fredag, og så prøve lykken med et Samsung LE46/55C655/675.

Desværre, for LG TV'et levere sgu designet og billederne - men den plasma-buzz er for hørbar for mig Ouch
- min kæreste kan IKKE høre den overhovedet, så måske jeg bare er sippet. Men når man nu først har hørtt en lyd, så er det svært ikke at høre den LOL
Back to Top
PhDream View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 28-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 737
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 22:38
Originally posted by malke malke wrote:

 Jeg er ret besluttet på at sende det retur fredag, og så prøve lykken med et Samsung LE46/55C655/675.

Desværre, for LG TV'et levere sgu designet og billederne - men den plasma-buzz er for hørbar for mig Ouch
- min kæreste kan IKKE høre den overhovedet, så måske jeg bare er sippet. Men når man nu først har hørtt en lyd, så er det svært ikke at høre den LOL

Kender det godt. Smile

Husk at købe det næste tv et sted, hvor det er nemt at returnere tv'et, bare for en sikkerheds skyld. Jeg har gode erfaringer med Wupti og Cinemagic. Begge sender en fragtmand hjem til én, for at hente tv'et. 
Back to Top
Strange View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-Marts-2008
Status: Offline
Points: 3199
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 22:45
Jeg håber bestemt ikke for forhandlerne at de sælger alle de TV som I køber som nye igen til andre kunder!!!
Back to Top
PhDream View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 28-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 737
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 22:48
Originally posted by Strange Strange wrote:

Jeg håber bestemt ikke for forhandlerne at de sælger alle de TV som I køber som nye igen til andre kunder!!!

Hvem er "I"? Hvor mange tv er "alle de TV"? Og hvad har det at gøre med tråden? 
Back to Top
Strange View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-Marts-2008
Status: Offline
Points: 3199
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 22:53
Sidst jeg tjekkede var du en af dem der tit er på dette forum, derfor anser jeg det ikke som værende raketvidenskab at du er stødt på tråde hvor der er flere brugere der gang på gang returnerer skærme. Det er fint nok og det er man i sin ret til. Min anke går på at jeg bestemt ikke håber at en anden "sucker" bare får et tv der er kommet retur og sælges som nyt.

Jeg synes generelt der er en tendens herinde til at folk lige prøver et tv og hvis det så ikke er som man vil havde det til at være sender man det da bare retur... Jeg synes det er ærgerligt at man ikke lige undersøger tingene til bunds inden man kaster sig ud i at returnere 2-3-4 tv. Jeg siger ikke det er nogen i denne tråd, så der er ingen grund til at føle sig truffet.

Det omhandler måske ikke denne tråd, det kan du have ret i, så hvis du har yderligere spørgsmål kan du jo sende en pm.


Edited by Strange - 19-Maj-2010 at 22:58
Back to Top
malke View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-Juni-2007
Location: Solrød Str., DK
Status: Offline
Points: 203
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 23:11
Originally posted by PhDream PhDream wrote:

Originally posted by malke malke wrote:

 Jeg er ret besluttet på at sende det retur fredag, og så prøve lykken med et Samsung LE46/55C655/675.

Desværre, for LG TV'et levere sgu designet og billederne - men den plasma-buzz er for hørbar for mig Ouch
- min kæreste kan IKKE høre den overhovedet, så måske jeg bare er sippet. Men når man nu først har hørtt en lyd, så er det svært ikke at høre den LOL

Kender det godt. Smile

Husk at købe det næste tv et sted, hvor det er nemt at returnere tv'et, bare for en sikkerheds skyld. Jeg har gode erfaringer med Wupti og Cinemagic. Begge sender en fragtmand hjem til én, for at hente tv'et. 

Jeg bor i KBH, og fladskærmsshoppen.dk har gratis fragt, samt lager/kontor i karlslunde - så det er let at køre dertil hvis det skal returneres. 

Men det er helt klart noget jeg skal være OBS på, og vil informere andre brugere om.
Back to Top
malke View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-Juni-2007
Location: Solrød Str., DK
Status: Offline
Points: 203
Direct Link To This Post Posted: 19-Maj-2010 at 23:15
Originally posted by Strange Strange wrote:

Sidst jeg tjekkede var du en af dem der tit er på dette forum, derfor anser jeg det ikke som værende raketvidenskab at du er stødt på tråde hvor der er flere brugere der gang på gang returnerer skærme. Det er fint nok og det er man i sin ret til. Min anke går på at jeg bestemt ikke håber at en anden "sucker" bare får et tv der er kommet retur og sælges som nyt.

Jeg synes generelt der er en tendens herinde til at folk lige prøver et tv og hvis det så ikke er som man vil havde det til at være sender man det da bare retur... Jeg synes det er ærgerligt at man ikke lige undersøger tingene til bunds inden man kaster sig ud i at returnere 2-3-4 tv. Jeg siger ikke det er nogen i denne tråd, så der er ingen grund til at føle sig truffet.

Det omhandler måske ikke denne tråd, det kan du have ret i, så hvis du har yderligere spørgsmål kan du jo sende en pm.

Problemet er bare at det kan være svært at vurdere de forskellige skærme i butikkerne med al den baggrundsstøj mm. - har folk her overvejet at invitere folk hjem og fremvise sine skærme?

Jeg har sendt en PM til en gut på flatpanels.dk om at han er velkommen til at komme hjem og se/høre min skærm inden jeg sender det retur - da fyren overvejer at bestille samme skærm. LG 50PK760N, hvis nogen skulle være i tvivl Wink




Edited by malke - 19-Maj-2010 at 23:16
Back to Top
PhDream View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 28-Februar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 737
Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2010 at 00:19
Originally posted by Strange Strange wrote:

Sidst jeg tjekkede var du en af dem der tit er på dette forum, derfor anser jeg det ikke som værende raketvidenskab at du er stødt på tråde hvor der er flere brugere der gang på gang returnerer skærme. Det er fint nok og det er man i sin ret til. Min anke går på at jeg bestemt ikke håber at en anden "sucker" bare får et tv der er kommet retur og sælges som nyt.

Jeg synes generelt der er en tendens herinde til at folk lige prøver et tv og hvis det så ikke er som man vil havde det til at være sender man det da bare retur... Jeg synes det er ærgerligt at man ikke lige undersøger tingene til bunds inden man kaster sig ud i at returnere 2-3-4 tv. Jeg siger ikke det er nogen i denne tråd, så der er ingen grund til at føle sig truffet.

Det omhandler måske ikke denne tråd, det kan du have ret i, så hvis du har yderligere spørgsmål kan du jo sende en pm.

Nu har du startet en OT diskussion, og så kan vi lige så godt fortsætte. Det har vel lidt relevans, siden jeg returnerede mit PK550 og malke sikkert også sender sin retur.

Hvad foreslår du at man gør i stedet for at returnere en vare? Lever med den defekte vare? Hvordan skal man undersøge tingene til bunds? I en butik, hvor larmen overdøver evt. summen og hvor skærmen står på standard-indstillinger, og man ikke kan låne en fjernbetjening, fordi personalet er bange for at man løber med den? Skal man måske bruge en times tid i en butik, snakke med en sælger, sidde i deres stole, osv., for derefter at rende hjem og bestille tv'et på nettet?
Netbutikker har ikke de samme omkostninger som fysiske butikker. Det ved alle. Til gengæld må de leve med de 14 dages returret og andre ubelejligheder, som er forbundet med fjernsalg.

Nu taler jeg for mig selv, men jeg går ud fra, at andre har det på samme måde: det er ikke nogen nem sag at returnere et 50" tv. For slet ikke at tale om større skærme. Derfor kunne jeg heller ikke finde på at returnere et tv pga. et par pixelfejl, hvis skærmen ellers er i orden. Der er for meget bøvl. Jeg går ud fra, at de fleste mennesker er fornuftige og opvejer tv'ets fordele og ulemper, før de sender det retur.

Hvis forhandleren også anser tv'et for at være defekt pga. summen/brummen, pixelfejl, farvestik, osv., så skal tv'et jo ikke sælges videre. Man kan evt. oplyse den næste køber, at tv'et har mangler og evt. sælge den som en demo-vare, med værditab til følge. Det er jo hverken den første eller anden købers skyld, at tv'et er mangelfuldt. 
Back to Top
Strange View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-Marts-2008
Status: Offline
Points: 3199
Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2010 at 09:24

Vi er grundlæggende enige, så der er ingen grund til at vi diskuterer meget videre. Jeg tror du misforstår mig i min (måske noget) kontante udmelding. Det jeg mener er at der er flere mennesker herinde der ved at der er buzz ved en plasmaskærm og alligevel bestiller de gang på gang en sådan. Den må jo gerne buzze, bare ikke så meget at det er hørbart ved normal lytning. Sådan vælger jeg i al fald at tolke det. Jeg forstår udmærket at man returnerer en skærm om det så er en lille mangel eller en stor. Jeg har selv returneret min del af ting og sager når det kommer til elektronik. Tingene skal være perfekte og der skal da SLET ikke være pixelfejl i min verden, så jeg har også i min tid returneret to skærme der havde dette.

Det har man jo ikke mulighed for at tjekke inden man køber, men buzz ved man at der er en risiko for (overvejende) at der er og nogle gange tror jeg nogle (jeg siger ikke jer) er mere følsomme end andre. Hvis et TV buzzer når man har skruet op på normalt lytteniveau er det en fejl og skal ikke være der, men sætter man det på mute og kan høre det på et par meters afstand (medmindre det er ekstremt højt) er det jo ikke en fejl men en egenskab som plasma nu engang har.

 

Vi er som sagt grundlæggende enige. Jeg synes folk skal returnere alle de skærme de vil og det mener jeg virkelig, jeg håber bare ikke at forhandlerne sælger det videre igen uden at fortælle at den er brugt… Fordi det er den så snart en anden forbruger har haft åbnet kassen i mine øjne… Ja faktisk så snart den ryger ud af butikken og jeg gider ikke købe NOGET som helst som andre har ”rørt” ved og betale fuld pris for det… Også derfor jeg aldrig kunne drømme om at købe en demomodel. Jeg ved hvor godt jeg passer på mine ting – det er der mange andre der ikke gør. Jeg vil have nyt fra starten.

 

Som sagt, jeg returnerer selv hvis der er det mindste – altid – tingene skal være i orden.

 
Btw: Er du glad for din Yamaha som receiver? Altså byggekvalitet og ydeevne osv. Påtænker at købe en af de nye modeller (ved ikke hvor gammel din model er) men der er ikke så mange herinde der har det mærke tror jeg. (smid mig evt. en pm hvis du gider)Smile


Edited by Strange - 20-Maj-2010 at 09:28
Back to Top
Shiva View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 27-Maj-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 803
Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2010 at 11:49

Ved ikke lige med pixelfejl, men buzze-skærme og reklamationer om farvestik og i den dur, bliver helt sikkert solgt videre. Det er jeg ikke i tvivl om. Det er jo ikke sikkert, at den næste køber kan høre eller se disse ting.

 

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Back to Top
Strange View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-Marts-2008
Status: Offline
Points: 3199
Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2010 at 12:19
Det er det jeg mener - det er IKKE ok at sælge en skærm der har været hjemme hos  nogen og så sælge den videre uden at oplyse at den har været brugt og deraf give den nye slutbruger muligheden for at tage stilling til om man vil købe den allligevel - i min verden (naturligvis) til een rabatteret pris!
Back to Top
malke View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-Juni-2007
Location: Solrød Str., DK
Status: Offline
Points: 203
Direct Link To This Post Posted: 20-Maj-2010 at 12:37
Hvis en vare bliver sendt retur, og den er brugt, så bliver den da også solgt som demo-vare?

Originally posted by Strange Strange wrote:

Det er det jeg mener - det er IKKE ok at sælge en skærm der har været hjemme hos  nogen og så sælge den videre uden at oplyse at den har været brugt og deraf give den nye slutbruger muligheden for at tage stilling til om man vil købe den allligevel - i min verden (naturligvis) til een rabatteret pris!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 13141516>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.