|
Logo brændt sig fast på LG plasma |
Post Reply ![]() |
Page <1234> |
Author | ||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er også ved at være temmelig træt af at enkelte af de heldige, der har et tv, der kan tåle at blive brugt har meget svært ved at forstå og acceptere at vi er nogle, der har fået et eksemplar, der trods hyppige kanalskift og nedsat kontrast ikke kan tåle logoerne. Og ja der står intet i instruktionerne om break-in mm. Kun at der ikke må være statiske elementer på skærmen i længere tid af gangen og at retention ikke er en funktionsfejl. Så ved jeg så ikke hvad "længere tid" er? Mit har vel kørt omkring 400 timer, og efter en time på eurosport med kontrast på 25 kan logoet stadig ses på f.eks en himmel her over 4 timer efter. Har ellers ikke set eurosport i flere uger. Også et 5 tal fra 45 minutters kanal 5 i morges og 45 i går morges, hvor det har kørt godt 3 timer på andre kanaler i mellemtiden og 5 timer siden i morges. Også med kontrast på 25. Om jeg så sætter kontrasten på 5 eller 10 giver 1-2 timer på eurosport et par gange om ugen problemer. Jeg har forsøgt at brokke mig til de kanaler, der har farvestrålende massive logoer, men uden respons. Men jeg har også problemer med f.eks DR, ikke mindst efter værkstedet havde tvet inde til tjek og ikke kunne se problemet overhovedet. Og når nu producenterne ved, der er logoer på alt må de jo indrette sig efter det og lave tv, der kan tåle det. Men måske kanalerne dæmper logoerne om nogle år, når/hvis OLED vinder frem.
|
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har iøvrigt bedt forhandleren om at få skåret ud i pap, hvor lang tid i træk, man må se en kanal m hhv transparent og massivt logo. Hvor lang tid man derefter skal se på andre kanaler, før man ser kanalen igen. Og hvor stor en procentdel af den samlede tid man må se på en bestemt kanal. De skal så spørge en konsulent, der pt er på forretningsrejse, så jeg har ikke fået svar endnu.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 24-Oktober-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 4948 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Problemet består i at der i lang tid ikke har været de store problemer med burn in og retention på plasma skærme - det hører fortiden til.
Af én eller anden grund er problemet blusset op igen med introduktionen af 3D modellerne. Det er dog tilsyneladende ikke alle modeller som er lige sårbare, men producenterne er enten lige så forvirret over det som os forbrugere. Eller også ved de godt at problemet er tilbage men håber at folk bliver sat på plads af alle de entusiaster, som ikke har haft problemet i mange år.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er sådan set enig i at man bør være opmærksom når der i manualen står at stillestående billedelementer kan gøre skade, men jeg synes ikke det bliver mindre urimeligt af den grund. Der er reelt tale om at man på nogle af de nyere modeller kan få permanente skader ved helt almindeligt brug. Man må da kunne forvente at man kan tage sit TV lige ud af papkassen, indstille kanalerne og se en hel film på DR uden at det skal give anledning til nogen som helst form for bekymring. Hvis man ikke kan det skal der da som minimum stå en grundig vejledning i manualen om hvordan man undgår problemer. Det gør der ikke. Jeg synes ikke dit pladespiller argument holder nogen steder. At "trække pickuppen hen over pladen" omfatter ikke almindeligt brug. Ellers er der normalt rimeligt grundige anvisninger om til en pladespiller om den rette og normale brug. Der er naturligvis ikke anvisninger med om hvordan man ikke skal gøre. Det er ikke nødvendigt når man har skrevet hvad man bør gøre. Ellers er jeg helt enig i at forhandlerne har et stort medansvar for at oplyse om produkters særheder. Jeg er ganske vist ikke jurist så jeg er på tynd is, men jeg er ret overbevist om at forhandlere, i en salgs situation, har pligt til at oplyse lægmænd om denne type begrænsninger. - Man kan ikke forvente at hr og fru hakkebøf på forhånd kan forudse at et plasmaTV kan blive beskadiget af almindeligt brug og man kan IMO ikke komme bagefter og sige "det står i manualen, så det burde du vide.", Så er det for sent. Om det juridisk holder er jeg ikke 100% sikker på, men morask er jeg ikke i tvivl. |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@ ubeslutsom
Du får aldrig nogen sinde et konkret svar på dine spørgsmål. Ellers godt initiativ :-) Hvis jeg ikke husker helt forkert har du allerede haft dit TV til rep. Uden resultat. Det er mega surt. Hvis du mener det alvorligt og vil have dit TV byttet eller returneret så skal du i den grad stå på din ret. Jeg har fulgt med her på recordere et par år efterhånden og har efterhånden læst mange indlæg fra folk i din situation. Historien er den samme hver evig eneste gang. De involverede parter skyder "skylden" rundt mellem sig og gør kunden til kastebold. TV kommer tilbage (en eller flere gange) fra rep. uden at det har hjulpet eller uden at der kunne findes fejl, alting bliver trukket i langdrag, der bliver henvist til den lamme ansvarsfraskrivelse i manualen osv osv. Hvis der ikke kan findes en almindelig løsning på problemet vil jeg opfordre dig til at overveje at gå gennem forbrugerstyrelsen. Efter alt og dømme er det det eneste der virker og det er ikke ret meget mere besværligt end at skrive en masse sure indlæg på recordere. Til gengæld koster det et par hundrede kroner. De er IMO givet godt ud. Held og lykke med det ;-) MVH Edited by tvkartoffel - 08-November-2012 at 18:57 |
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Joined: 11-August-2012 Status: Offline Points: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tak og ja tv'et kom tilbage fra rep for godt en uge siden. Det eneste jeg fik ud af det, var et DR logo, der var meget værre end noget af det, jeg selv har lavet
![]() |
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er den samme sang jeg hører om plasma.
Som før skrevet , jeg vil ALDRIG vælge plasma , netop af denne grund , så hellere dårligere billed eller unarturlig , og hvad man ellers hører. Og en skriver man skal køre en dvd i 200 timer ???????? Er du da gal mand , det er 8 dage , og lidt til , kan sgu da ikke have sin rigtighed? Og så tvivler jeg på at det har den virkning som det burde , at det ikke forekommer.
|
||
![]() |
||
Looklight ![]() Bruger ![]() Joined: 09-December-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er også mange af os som har aldrig oplevet burn-in på vores Plasma skærm, så det holder ikke. Jeg mener faktisk at problemet ligger i de logo'er som bliver viste. De skulle kun vises i de første 10 sekunder af kanalskifte og så forsvinde. |
||
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kære ven. Vi har haft diskussionen utallige gange før. ![]() Du véd udemærket, at folk er mere tilbøjelige til at skrive (brok), når tingene ikke fungerer, end når alt er ok. I forbindelse med plasma, så er der ganske rigtigt et lille mindretal, som har problemer med retention/burn-in. Men risikoen for at få dette - på f.eks. et Panasonic plasma-tv - er stadig LANGT mindre, end risikoen for at få et Samsung-tv, som er (generelt) fejlbehæftet! Og jeg taler procentvis.
Efter min mening er det også fuldstændig tosset! Jeg har ALDRIG gjort det på mine plasma-tv, og har aldrig haft problemer (heller ikke den Nytårsaften, hvor TV'et stod på TV3 i 10 timer!). Næææh, fornuftige indstillinger (d.v.s. movie, biograf, eller hvad det nu hedder), og så bare derudaf... M.v.h.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@ Henrik B
Mener du så at de skærme som alpha10 og ubeslutsom har er defekte? Edited by tvkartoffel - 09-November-2012 at 08:55 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis de har burn-in - så ja! M.v.h.
Edited by Henrik B. - 09-November-2012 at 09:12 |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Joined: 18-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 1998 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Synes du så ikke at det var rimeligt at de kunne få dem byttet uden al det brok? |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |