recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bruger til bruger
  New Posts New Posts RSS Feed - Manuelt eller automatgear?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Manuelt eller automatgear?

 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>
Author
Message
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19664
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 16:48
Originally posted by noerden noerden wrote:

Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.


Aner ikke, hvad Ford kalder gearkassen, men ved hvad min kolega kalder den (lort).
Nej det er ikke en hybrid og nej det er slet ikke CVT... :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
quarkir View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 07-August-2006
Location: København, DK
Status: Offline
Points: 1575
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote quarkir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 17:08
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Originally posted by noerden noerden wrote:

Så er det ikke powershift han har. Er det en hybrid han har, de skulle have gammeldags cvt gearskift.


Aner ikke, hvad Ford kalder gearkassen, men ved hvad min kolega kalder den (lort).
Nej det er ikke en hybrid og nej det er slet ikke CVT... :-)

Klaus
Det er en 8-trins dobbeltkoblingsgearkasse (PowerShift/DSG - kært barn har mange navne).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19664
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 17:20
OK, så det er stadig dobbeltkobling.
Den har nu ellers altid skiftet som en "plørehjul", min S-max skiftede meget bedre.

Klaus (som en gang i mellem savner sin gamle Golf med turbo/kompressor)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10523
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 18:02
Prøvede i dag Octaviaen med automatgear og må tilstå, at det kan jeg godt blive forfalden til.Smile
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 20-Marts-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 4118
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 19:42
jeg har Octavia 2.0 tdi med dsg. Det er så med dq250 der ligger i og jeg synes at skiftet er meget blødt og meget jævn.

Dem der nok har oplevet problemer er især de smp motorer med dq200 gearkasse.
Back to Top
cnn3 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 20-Oktober-2004
Location: Århus
Status: Offline
Points: 3195
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cnn3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 20:46
Da konen skulle have ny bil  valgte vi automatgear og Full led forlygter som ekstra. Hver gang jeg kører i den, synes jeg det er en fornøjelse. Om det kan give problemer ved jeg ikke, men hvis konstruktionen er fra 2012, kunne man jo forestille sig at den var blevet forbedret i 2020. Det er forresten
Seat Arona 1,0 115hk med DSG-7. Det er en DQ 200 som Klaus DM omtaler. Altså en VW konstruktion. 
mvh Christian
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19664
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Marts-2020 at 21:23
Mit bud er at 1 liter motoren med sine 200Nm ikke er så hård ved koblingerne som min 1,5 med 250Nm.

Jeg havde på et tidspunkt en 1,9TDI med 105 HK, den ahvde så stort moment at når kan i 5. gear kørte lige omkring 70 og gav gas (specielt, hvis det gik lidt opad) så kunne den slippe i koblingen (ruske). Motoren gav flere Nm en koblingen kunne klare.....og det var en kendt "feature".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
armani-thomas View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 16-September-2013
Status: Offline
Points: 1724
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote armani-thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2020 at 12:33
Er der kommet nogle biler med automatgear hvor man kan klampe speederen i bund og køre i begrænseren, evt med røg ud af de bagerste hjulkasser(antispin slået fra), UDEN at gearkassen begynder og skifte op?
Dem jeg har prøvet tidligere ved forhandlere havde godt nok mulighed for "manuel skift", men ovenstående trick kunne de ikke klare uden og geare op. Og så bliver det jo et nogoCry
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 06-August-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 5570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2020 at 15:15
ikke umiddelbart - min civic  (det er så godt nok med cvt) når at skifte selvom jeg holder den helt i bund (1,5l benzin motor) - jeg skal dog erkende jeg ikke har prøvet at gøre det når den ikke er i øko mode. kunne måske godt forestille mig den kunne komme i det røde uden øko. (så skal der bare ikke være så langt til nærmeste tankstation hvis jeg prøver. for når foden er tung, får jeg også love at betale i kolde danske fætre. :-)
Back to Top
Potter View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 23-Juni-2008
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 3353
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Potter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2020 at 15:49
I en kone bil, MB SLK 172 AMG sætter du bare pinden i D og vælger M, og holder pedalen i bund og den bliver ved med at blive i gearet indtil du skifter med dine shift padels. Den lægger iøvrigt nogle fine lakridser.Big smile

Edited by Potter - 14-Marts-2020 at 15:53
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Back to Top
Notfast View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 28-April-2008
Location: Øst Jylland
Status: Offline
Points: 2876
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Notfast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2020 at 15:58
Originally posted by st1 st1 wrote:

Havde Peugeot 307 SW m. 4-trins "tiptronic" automatgear fra 2003-2006 (ja, "selvantænderen").
Skod-gear. Hik-og-hop. Motor på papiret 136HK - fandt aldrig ud af hvor det øverste 36 havde gamt sig...
(Men driv-systemet fejlede dog næsten aldrig.)
Aldrig mere Franske biler.


Hvor er det underligt at skære alle franske biler over en kam. 
Renault har ingenting med PSA koncernen og deres problemer at gøre. 

Du mener sikkert : Aldrig mere biler fra PSA. 
.....
Back to Top
Notfast View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 28-April-2008
Location: Øst Jylland
Status: Offline
Points: 2876
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Notfast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-Marts-2020 at 16:01
Originally posted by armani-thomas armani-thomas wrote:

Er der kommet nogle biler med automatgear hvor man kan klampe speederen i bund og køre i begrænseren, evt med røg ud af de bagerste hjulkasser(antispin slået fra), UDEN at gearkassen begynder og skifte op?
Dem jeg har prøvet tidligere ved forhandlere havde godt nok mulighed for "manuel skift", men ovenstående trick kunne de ikke klare uden og geare op. Og så bliver det jo et nogoCry

Min tidligere Renault Grand Scenic 3 kunne fint køre i begrænseren uden at skifte op, når pinden var sat i manuel, så skiftede den ikke selv. 
.....
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.