recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Smart TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Netflix via Airplay eller Apple TV kablet

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Mlarsen View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 26-August-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mlarsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Netflix via Airplay eller Apple TV kablet
    Posted: 28-December-2013 at 16:17
Hej

Jeg har lige købt mig en Apple TV (ATV3) og er ved at se Netflix på denne, men kvaliteten synes ikke at være i HD.

Hvis jeg i stedet går ind i Netflix app'en og airplay Netflix til ATV så er der en bedre billede kvalitet? Hvordan kan det være?

ATV kører på kablet 20 mbit bredbånd og iPad'en på samme netværk bare via trådløst net. Jeg har været inde i indstillinger og sætte Netflix til at køre i bedste afspilningskvalitet. Jeg oplever også at mit netværk ikke kan følge med Netflix'en, så filmen stopper op, også selvom jeg har 20 mbit (som jeg lige har testet til en 15-17 mbit reel hastighed, men burde være nok). Testede det ved "Orange is the new Black" og når første afsnit starter så står titelskiltet med navnet på skiltet væsentligt skarpere ved airplay end ved kablet kørsel fra ATV?

Hvad gør I for at få den bedste kvalitet Netflix og har I prøvet at Airplay det over til Apple TV i bedre kvalitet?

Mvh.
Michael
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-December-2013 at 20:51
Prøv at tage kablet ud, og lade den køre med WIFI. Synes jeg har læst om rigtig mange, som har problemer med at køre kablet forbindelse på den.
Back to Top
Skalle06 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 29-November-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1116
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skalle06 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-December-2013 at 21:36
ATV havde tidligere problemer med kablet forbindelse, men skulle være ordnet ved de seneste opdateringer af OS'et. Kører du med seneste version? Jeg har også kablet min ATV3, og kører 10 mbit uden problemer.
Back to Top
Mlarsen View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 26-August-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mlarsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 15:22
Jeg har prøvet at køre den bare på WIFI, men det gav det samme.

Jeg har dog nu dobbelttjekket alle mine indstillinger og har ændret TV opløsningen fra Auto til 1080p 50Hz og det ser ud til at det hjalp lidt på kvaliteten, selvom man nu godt kunne ønske sig en konsistent bedre kvalitet, for det svinger lidt synes jeg. Jeg skal dog prøve at se noget mere i aften, for har kun testet det kort indtil videre.
Back to Top
hopgreve View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 19-Juni-2007
Location: Greve
Status: Offline
Points: 6286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hopgreve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 17:21
Hmm underligt , jeg har super kvalitet på næsten alle serier og film fra netflix via ATV3 , så et eller andet er der galt...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Juni-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 6685
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 17:53
Hvilken internetudbyder er det? Det er ikke alle, der har Netflix connect. 

Venlig hilsen
KB
Back to Top
Mlarsen View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 26-August-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mlarsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 21:10
Det er hos Telenor en 20/2 forbindelse.

Men er det ikke noget med at det ikke er nødvendigt at udbyderen har Netflix connect mere, hvad så end det gør?
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 21:28
Netflix connect gør, at udbyderen har en server stående på centralen, som Netflix står for, hvorpå en kæmpe katalog af filmene liggende på, så de ikke skal streames over en server langt væk, men kun skal gå fra din udbyder ud til dig.
Men uanset hvad, har det ikke noget med det at gøre, for så ville problemet være der ved Airplay.
Back to Top
Skalle06 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 29-November-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1116
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skalle06 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 21:46
http://www.version2.dk/artikel/netflix-afsloerer-her-er-de-langsomste-internetudbydere-49515

Men forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor det funker via AirPlay.
Back to Top
Mlarsen View Drop Down
Bruger
Bruger
Avatar

Joined: 26-August-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mlarsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 22:09
Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.

I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt...
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Juni-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 6685
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-December-2013 at 22:47
Originally posted by Mlarsen Mlarsen wrote:

Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.

I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt...


Jeg har Stofa, og de kom også på Netflix connect sent. Der gik lang tid inden Stofa kom med, selv om det er gratis.
Udbyderen sparer en masse trafik ud af landet, som koster penge. Og Netflix skriver at Netflix Connect er gratis, så som forbruger virker det tumbet at internet udbyderen ikke går med på Netfkix Connect.
Venlig hilsen
KB
Back to Top
orm08 View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 12-Januar-2010
Status: Offline
Points: 237
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote orm08 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-December-2013 at 08:48
20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.

Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ?

Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.