|
Netflix via Airplay eller Apple TV kablet |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 26-August-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28-December-2013 at 16:17 |
Hej
Jeg har lige købt mig en Apple TV (ATV3) og er ved at se Netflix på denne, men kvaliteten synes ikke at være i HD. Hvis jeg i stedet går ind i Netflix app'en og airplay Netflix til ATV så er der en bedre billede kvalitet? Hvordan kan det være? ATV kører på kablet 20 mbit bredbånd og iPad'en på samme netværk bare via trådløst net. Jeg har været inde i indstillinger og sætte Netflix til at køre i bedste afspilningskvalitet. Jeg oplever også at mit netværk ikke kan følge med Netflix'en, så filmen stopper op, også selvom jeg har 20 mbit (som jeg lige har testet til en 15-17 mbit reel hastighed, men burde være nok). Testede det ved "Orange is the new Black" og når første afsnit starter så står titelskiltet med navnet på skiltet væsentligt skarpere ved airplay end ved kablet kørsel fra ATV? Hvad gør I for at få den bedste kvalitet Netflix og har I prøvet at Airplay det over til Apple TV i bedre kvalitet? Mvh. Michael
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at tage kablet ud, og lade den køre med WIFI. Synes jeg har læst om rigtig mange, som har problemer med at køre kablet forbindelse på den.
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ATV havde tidligere problemer med kablet forbindelse, men skulle være ordnet ved de seneste opdateringer af OS'et. Kører du med seneste version? Jeg har også kablet min ATV3, og kører 10 mbit uden problemer.
|
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 26-August-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har prøvet at køre den bare på WIFI, men det gav det samme.
Jeg har dog nu dobbelttjekket alle mine indstillinger og har ændret TV opløsningen fra Auto til 1080p 50Hz og det ser ud til at det hjalp lidt på kvaliteten, selvom man nu godt kunne ønske sig en konsistent bedre kvalitet, for det svinger lidt synes jeg. Jeg skal dog prøve at se noget mere i aften, for har kun testet det kort indtil videre.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Juni-2007 Location: Greve Status: Offline Points: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm underligt , jeg har super kvalitet på næsten alle serier og film fra netflix via ATV3 , så et eller andet er der galt...
MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6685 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken internetudbyder er det? Det er ikke alle, der har Netflix connect.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 26-August-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er hos Telenor en 20/2 forbindelse.
Men er det ikke noget med at det ikke er nødvendigt at udbyderen har Netflix connect mere, hvad så end det gør? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Netflix connect gør, at udbyderen har en server stående på centralen, som Netflix står for, hvorpå en kæmpe katalog af filmene liggende på, så de ikke skal streames over en server langt væk, men kun skal gå fra din udbyder ud til dig.
Men uanset hvad, har det ikke noget med det at gøre, for så ville problemet være der ved Airplay. |
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-November-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.version2.dk/artikel/netflix-afsloerer-her-er-de-langsomste-internetudbydere-49515
Men forklarer selvfølgelig ikke, hvorfor det funker via AirPlay. |
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 26-August-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ser ud til at det ikke er AirPlay der gør det bedre, da jeg fik samme resultat efter jeg ændrede opløsningen på ATV3 til 1080p i stedet for Auto. Men det er ikke konsistent bedre, men kun en gang i mellem.
I stedet tror jeg så endnu mere på at det er Telenor der er noget galt med, da jeg har fundet en side i maj 2013 hvor Telenor selv skriver at de ikke er på open connect, det tegner ikke godt... |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6685 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har Stofa, og de kom også på Netflix connect sent. Der gik lang tid inden Stofa kom med, selv om det er gratis. Udbyderen sparer en masse trafik ud af landet, som koster penge. Og Netflix skriver at Netflix Connect er gratis, så som forbruger virker det tumbet at internet udbyderen ikke går med på Netfkix Connect. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Joined: 12-Januar-2010 Status: Offline Points: 237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
20 mbit skulle være mere end rigeligt, selv ved HD bruges der max 5mbit.
Du skal måske kigge på din router fra Telenor - hvor gammel er den ? Er multicast aktiveret (AppleTV bruger multicast) ? |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |