recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  New Posts New Posts RSS Feed - Ny stofa boks
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ny stofa boks

 Post Reply Post Reply Page  <1 678
Author
Message
Pede8000 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 04-September-2006
Location: Aarhus
Status: Offline
Points: 2590
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pede8000 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2020 at 15:32
Ikke for at være "Rasmus Modsat", men jeg bruger boksen som den egentligt er tiltænkt, med antennekabel og internet til smart-funktionen. Jeg oplever meget få problemer. 

Blot for at de der har den løsning ikke bliver skræmt væk. 

Hvis I har nogen problemer, kan det være jeg kan hjælpe. 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Back to Top
ceefive View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 05-Juni-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 258
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ceefive Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2020 at 15:47
Jeg mener nu også jeg forsøger at sætte bokssen op som den var tænkt.

Antennekabel og Netværkskabel direkte i enheden. HDMI kabel til en fladskærm.
Stor Stofa TV-pakke gennem beboerforening - HøjhastighedsInternet med over 100mbit forbindelse - leveret igennem beboerforening.

Vi installerer, opgraderer til nyeste software - og forsøger at få tingen til at virke.
Taler 3-4 gange med support - der erkender vi har "et problem som mange andre også har rapporteret" - når vi vil tilgå arkiv eller optagelser. Og så hører vi ikke andet end at "Problem rapport oprettet".

De øvrige ting jeg nævner er vel også blot funktioner/ting der burde virke ved det boksen er tiltænkt til - eller hvad ?

Du siger du oplever "få problemer" ved din "standardløsning" - det lyder heller ikke særligt betryggende. Jeg kan kun advare nye brugere mod at gå ombord i løsningen med de store problemer jeg ser. Det her er jo 2. generation af en løsning - det er da helt i hegnet det ikke bare spiller. De udviklere der har siddet på opgaven burde skamme sig !


Back to Top
MLS View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 09-Maj-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MLS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2020 at 17:46
Originally posted by ceefive ceefive wrote:


Du siger du oplever "få problemer" ved din "standardløsning" - det lyder heller ikke særligt betryggende. Jeg kan kun advare nye brugere mod at gå ombord i løsningen med de store problemer jeg ser. Det her er jo 2. generation af en løsning - det er da helt i hegnet det ikke bare spiller. De udviklere der har siddet på opgaven burde skamme sig !

Jeg er fuldstændig enig!

MLS
Back to Top
jb17j View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 10-Juli-2006
Location: Aalborg dk
Status: Offline
Points: 453
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jb17j Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-September-2020 at 19:34
hej 
Fandt lige ud af at textning fra tekstv ikke og der er nok en grund det skal den helle ikke står i 399 teks tv
men brug info knappen - lyd og under tekster - dansk for hørehæmmet -ok.
så skulle der være undertekster på ser lige Disney sjov med undertekster så det virker.
ps den huske nok ikke indstillingen og skal nok løbende sætte. 

syntes mange af de fejl i melder er lig nogen at dem, jeg havde før den stor opdatering ca. april.
et forslag er at i laver en reset til fabrikskinstilling og der efter sætte boksen op igen boksen skulle der gerne hente den nyeste opdatering 

som tidlige nævn har jeg ikke nu nogen nævne værdige problemer.






Edited by jb17j - 04-September-2020 at 19:35
Mvh Jan B
Back to Top
ceefive View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 05-Juni-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 258
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ceefive Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-September-2020 at 17:41
Originally posted by jb17j jb17j wrote:

hej 
Fandt lige ud af at textning fra tekstv ikke og der er nok en grund det skal den helle ikke står i 399 teks tv
men brug info knappen - lyd og under tekster - dansk for hørehæmmet -ok.

Ja – enig – det her med undertekster bør jo ikke være TTV det kører over. Selvfølgelig bør man anvende boksens muligheder for tekster.

Løsning med ”factory Reset” den troede vi ikke på - Vi installerede jo en helt ny boks – og opdaterede/installerede nyeste firmware.

Oplevelsen med Stofa-boksen har rystet mig – det var sgu ringe.

Nu var jeg så forbi de gamle for at installere en ny HD-Recorder – og finder ud af at den ikke – lige ud af æsken – kan konfigurere sig til Stofa net. Og min far siger så undervejs – ”Samme problem som var med den gamle”. Stofa ændrede åbenbart i noget i netværket 28/8 – og så tabte Samsung HDD boksen alle kanaler. Efter adskillige samtaler med support kom de dengang til konklusion at hans 4 år gamle HDD er defekt – og han smider den ud og ringer til mig !

Det er altså ringe af Stofa Support de ikke kan hjælpe en forbruger igennem med at få eksisterende udstyr  til at virke efter en system-ændring. Igen – vi taler om en trofast kunde der betaler kasse for en stor TV pakke og har så stor tiltro til det support fortæller at man skrotter velfungerende udstyr.

Stofa – dårlig TV Boks – dårlig oplevelse med support på rigtigt mange områder – øv.

Igen – de der påtænker at springe på deres vogn med en TV Boks – pas på !


Back to Top
jb17j View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 10-Juli-2006
Location: Aalborg dk
Status: Offline
Points: 453
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jb17j Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-September-2020 at 19:47
hvad går der galt med de hd recorder, hvad skulle stofa have ændre som slå dem ud Geek
for hvis i har fuld pakke så er det vil bare tuner der skal sætte op med de rigtig frekvenser
https://stofa.dk/vejledning/kanalsoegning

med hensyn til factory Reset” så kan det godt have en affekt, fordi boksen så får en ren ny installation. tænker ved en opdatering så bygger den oven på. men ok jeg ved det ikke med sikkerhed.

  • Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
  • Netværks-ID: 0
  • Modulation: 64 QAM
  • Symbol rate: 6900 KS
 
Mvh Jan B
Back to Top
jsc99dk View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 31-Januar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsc99dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2020 at 12:23
Hej

Vil høre om der er andre der oplever samme fejl som mig.

Jeg har 4k fjernsyn og kører derfor med 3840x2160-50hz opløsning på Stofa boksen, men tit oplever vi at når vi tænder den, så er der lyd på men intet billed. Man kan fint se grafikken, men selve udsendelsen kan man ikke se. 
Har fundet ud af, at for det meste hjælper det at gå ind under indstillinger og ændre til fx 3840x2160-60hz og så tilbage rette tilbage til 3840x2160-50hz, som jo er den anbefalet opløsning. Meeen det er noget bøvlet at gøre sådan, har også prøvet sluk/tænd, det er hjælper nogen gange, men det bare noget træls når man har sat CEC til, for så slukker/tænder ens fjernsyn jo også.

Men er der andre der oplever det samme? Og evt. har haft kontakt til Stofa ang. dette?

Mvh
Jesper
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Joined: 23-Januar-2010
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 4662
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2020 at 12:44
jsc99dk: Det lyder som fejl på kopibeskyttelse/HDCP (der bruges når der er video, men ikke menuer/grafik). Prøv eventuelt et andet HDMI-kabel, hvis du har et liggende. Det kan også være boksen, men så er kablet i hvert fald udelukket.
Back to Top
jsc99dk View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 31-Januar-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsc99dk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2020 at 12:55
Hej Rasmus

Jeg ser hvad jeg har liggende, dog er jeg bange for de andre ikke er 4K kompatible, ellers må jeg jo prøve at købe andet kabel og teste.
Men tak for input til fejlfinding, for jeg havde da afskrevet HDMI kabel fejl, nu når jeg kunne se grafikken..

/Jesper
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.