recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - nye produkter - Hvad kan man kræve?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic Closednye produkter - Hvad kan man kræve?

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Direct Link To This Post Posted: 04-December-2011 at 19:42
Originally posted by Rasmusdc Rasmusdc wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser.
 
netop det problem jeg har, og ville sgu gerne ligge det fra mig... seriøst.. tror også gerne konen ville have det.. eftersom hun godt ved det gør ondt på mig når hun lige ved et uheld tyrer en controller ind i en fladskærm (ja er sket) eller kaster med Harmony one´en
 
problemet er bare jeg egentligt aldrig bliver glad for produkterne, og derfor i de fleste tilfælde helt lader være med at købe..
 
men har nu også været uheldig. bedste historie er købet af min helt nye Altea FR TDI...
 
hvor jeg holdte alt jeg opdagede i mig, men bare fik det fikset stille og roligt, men der var så mange ting, at forhandleren helt selv, endte med at bestille en helt ny bil hjem, og byttede vores anden efter 4000km..
 
skal så siges den nye på 1 1/2 år havde garanti rep for 80.000kr (og nej man er ikke perfektionist når man kører til værksted med en bil der siger engine malfunction) har generelt også bare været uheldig...
Altså det med bilen havde jeg også reageret på. Det er tilladt at være fornuftig og kritisk Smile
Back to Top
hunt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-April-2007
Status: Offline
Points: 520
Direct Link To This Post Posted: 04-December-2011 at 19:51
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser.
Hvordan er du kommet så langt? Jeg er nemlig også krakiler og prøver virkelig på at se bort fra ubetydelige fejl. Jeg kan bare ikke...
 
Her i 2. halvdel af 2011 er jeg på min 6. smartphone og er først nu tilsyneladende tilfreds. (Der skulle dog også en iphone til, selvom at jeg tidligere havde sværget, at jeg aldrig ville betale så meget for en telefon...)
 
For at vende tilbage til Rasmus's problem, så kan jeg sikkert ikke bidrage med noget konstruktivt, ud over at sige, at jeg er en af de 10%, som ville kunne finde de fleste af fejlene på 10 minutter.


Edited by hunt - 04-December-2011 at 19:53
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19653
Direct Link To This Post Posted: 04-December-2011 at 19:55
Originally posted by Rasmusdc Rasmusdc wrote:

men det er vel ikke noget man reelt kan tillade sig at være negativ over. sådan er det vel bare med nye produkter?


Det første sted at spørge er vel, hvor man har købt varen?

Hvis der er en generel lakfejl/uheldighed, er det vel også på eksemplarerne i butikken?

Næste sæt du henter pakker du ud i butikken og ser om du skal have dine penge i stedet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Rasmusdc View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-December-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1756
Direct Link To This Post Posted: 04-December-2011 at 19:55
Originally posted by hunt hunt wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Jeg har selv været en krakiler, og var aldrig tilfreds med noget jeg havde købt. Kunne altid finde fejl. Problemet er bare at det ødelægger mere end godt er for én selv, og sætter sine spor. I dag er jeg bare almindelig kritisk når jeg køber noget, og er derfor også gladere for mine anskaffelser.
Hvordan er du kommet så langt? Jeg er nemlig også krakiler og prøver virkelig på at se bort fra ubetydelige fejl. Jeg kan bare ikke...
 
Her i 2. halvdel af 2011 er jeg på min 6. smartphone og er først nu tilsyneladende tilfreds. (Der skulle dog også en iphone til, selvom at jeg tidligere havde sværget, at jeg aldrig ville betale så meget for en telefon...)
 
For at vende tilbage til Rasmus's problem, så kan jeg sikkert ikke bidrage med noget konstruktivt, ud over at sige, at jeg er en af de 10%, som ville kunne finde de fleste af fejlene på 10 minutter.
 
har af en sublim forhandler også fået lov til at returnere dem.. altså ikke bytte men returnere.. (da jeg ikke vil bytte, tror simpelthen ikke DALI har kompetancerne til at producere denne type højtaler, og må indrømme at det ville være endnu mere surt at stå med 2 omgang og risikere højtaleren ser værre ud)
 
selvom jeg har forklaret ham i 10-20 minutter at det er MEGET MEGET små fejl..
 
ved sgu ikke om jeg skal gøre det, for alternativt er ingen højtalere... (tilbage til de gamle Beolab4 og PV1) for mig er det slutningen for Hifi indkøb... men igen, dem der kender det, ved også man aldrig bliver helt tilfreds..


Edited by Rasmusdc - 04-December-2011 at 21:08
Back to Top
Irenicus View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 02-December-2009
Status: Offline
Points: 1020
Direct Link To This Post Posted: 04-December-2011 at 22:39
Det kan være du skal overveje selvbyg?
Så kan du selv kontrollere resultatet.
Back to Top
Rasmusdc View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-December-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1756
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 10:56
tror ikke mine evner rækker til at støbe kabinetter i aluminium og lakerings processer skal stadig være hos eksterne folk..
 
Tror også konen vil synes at mine design evner ikke lever op til de professionelle..
 
Lige nu er jeg godt nok i en dramatisk indre dialog..
 
Enten så beholder jeg dem, og er ikke tilfreds..
 
ellers så bliver de sendt retur, men så er det slut med HIFI og Højtalere, så vil jeg sgu ikke udsætte flere for den her perfektionisme... men okay det bliver opsparingen nok glad for.
Back to Top
Irenicus View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 02-December-2009
Status: Offline
Points: 1020
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 11:16
Det er selvfølgelig noget du skal gøre op med dig selv, hvad er vigtigst, og hvad er det helt præcis du interesserer dig for? Er det de forkerte steder du har kigget efter produkter, der kan opfylde dine krav?
Back to Top
Rasmusdc View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-December-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1756
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 11:22
nah.. har haft B&O I den lange periode jeg arbejdede der, der var jeg tilfreds med overflade og kvalitet..
 
Alt apple jeg har købt, har jeg faktisk også været tilfreds med, de gamle Thinkpad bærbare, fint tilfreds.. overflade mæssigt på tv (Samsung / Pioneer / B&O / LG) også fint tilfreds, billedkvalitet og diverse andre fejl, så noget helt andet..
 
har AKG høretelefoner for et par 1000kr har heller ikke kunne finde fejl på..
 
Så ved sgu ikke..
 
Tror jeg stopper, så vender tilbage til Beolab 4´erne og så må det være det, spiller ikke særligt godt, men i samarbejde med PV1´eren så er det da hørbart.
 
Har egentligt altid lagt mine krav frem, og sagt præcist hvad jeg kræver, og hvor meget jeg kræver, før jeg har købt et produkt, og hvis folk har sagt, at det er for stramme krav, fint så køber jeg ikke.
 
sagde det også denne gang, at jeg havde accepteret lidt småfejl på en sub til 12k (PV1), og det ville jeg ikke igen, jeg krævede den stod som var den perfekt produceret...
 
Men det kan gå i en lang debat.
 
Lad os bare sige denne tråd er lukket..
 
tror konklusionen er...
 
Mine krav > det markedet kan levere = aldrig tilfreds med hvad der kommer hjem
 
så konklusionen må være, lad være med at forsøge. (gud hvor jeg savner mine gamle Martin Logan elektrostat og Marantz monoblokke og min P3/24.)


Edited by Rasmusdc - 05-December-2011 at 11:24
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 11:28
Originally posted by Rasmusdc Rasmusdc wrote:

 
 
tror konklusionen er...
 
Mine krav > det markedet kan levere = aldrig tilfreds med hvad der kommer hjem
 
så konklusionen må være, lad være med at forsøge.
Det er netop den hurdle du må se at komme over.
 
Sådan har det været de sidste vel 20-30 år. Da alle vores varer blev fremstillet af lokale virksomheder her i landet, var der en håndværksmæssig stolthed og ansvarsfølelse, som gjorde at der blev fremstillet fine produkter. Lønnen var heller ikke så høj, så det var til at købe.
 
Nu til dags laves ALT nærmest i Kina, og er ude af hænde for dem der konstruerer og designer. Jah, der findes gode iorden produkter fra Kina, men så koster de.
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Juni-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 6685
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 11:37
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Originally posted by Rasmusdc Rasmusdc wrote:

 
 
tror konklusionen er...
 
Mine krav > det markedet kan levere = aldrig tilfreds med hvad der kommer hjem
 
så konklusionen må være, lad være med at forsøge.
Det er netop den hurdle du må se at komme over.
 
Sådan har det været de sidste vel 20-30 år. Da alle vores varer blev fremstillet af lokale virksomheder her i landet, var der en håndværksmæssig stolthed og ansvarsfølelse, som gjorde at der blev fremstillet fine produkter. Lønnen var heller ikke så høj, så det var til at købe.
 
Nu til dags laves ALT nærmest i Kina, og er ude af hænde for dem der konstruerer og designer. Jah, der findes gode iorden produkter fra Kina, men så koster de.

Lige netop de højttalere burde da ikke have skønhedsfejl, især ikke når man ser reklamen for dem.

Citat Hifi-klubben:
FAZON F5 er en unik danskproduceret design-gulvhøjttaler, som giver dig fremragende lyd fra et utrolig elegant kabinet i højglanslakeret aluminium. Den har vundet den eftertragtede og prestigefyldte EISA-pris for ”European Audio Design 2011-2012”.
Venlig hilsen
KB
Back to Top
Bschmidt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 05-November-2009
Location: Virtual-utopia
Status: Offline
Points: 3291
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 11:41
@Rasmus: Sæt dig i sweetspot sammen med konen (husk at holde i hånd), sæt det musik på i holder mest af, lyt til et par skiver med lukkede øjne. Hvis du stadig fokuserer på fejlene så send HT retur og køb B&O igen. De har som du selv skriver en anden kvalitetskontrol end de fleste andre. 

Fokuserer du derimod på musikken og/eller konen, beholder du højttalerne.

Helt enkelt :-)

BS
Back to Top
Rasmusdc View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 09-December-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1756
Direct Link To This Post Posted: 05-December-2011 at 12:21
Originally posted by Bschmidt Bschmidt wrote:

@Rasmus: Sæt dig i sweetspot sammen med konen (husk at holde i hånd), sæt det musik på i holder mest af, lyt til et par skiver med lukkede øjne. Hvis du stadig fokuserer på fejlene så send HT retur og køb B&O igen. De har som du selv skriver en anden kvalitetskontrol end de fleste andre. 

Fokuserer du derimod på musikken og/eller konen, beholder du højttalerne.

Helt enkelt :-)

BS
 
herlig kommentar...
 
tror også at skulle jeg ikke bruge de første 30 minutter på at rense dem for tape rester og gummi rester, så ville jeg heller ikke have kigget "DETAILERET" på dem...
 
reelt er kvaliteten steget meget gennem den sidste tid, netop pga. pressede priser og høj konkurrence, da man til tider især for at producere i DK bliver nød til at automatisere i en grad, automatiske processer har en HØJ Kapabilitet, og det er det man altid søger, da det betyder få kasserede emner, og lave udgifter (især lave variende udgifter)..
 
tror i mine 6-7 år som ingeniør har jeg set en skarp udvikling på dette, det er aldrig godt for cost at sænke kvalitets niveauet, da processer som ikke er robust koster formuer.
 
Ja HVIS man køber fra de billigste fabrikanter så er kvaliteten ikke noget at råbe hurra for, men troede seriøst DALI var en kvalitets fabrik
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.