|
Nyt TV |
Post Reply ![]() |
Page <1234> |
Author | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Omkring hjælp så husker du, at Samsung primært var den, der forærede mig den nye one connect. Måske fordi jeg tvang dem. Jeg var ret sur og skuffet over, at der blev solgt et UHDTV, der ikke kunne vise UHD. De forsøgte rent ud sagt at sælge et mangelfuldt apparat og derved snyde folk, der ikke var opmærksomme. Samsung "hjalp" mig dog. ![]() Jeg har også ringet til Samsung en række gange, og de var altså flinke. Men problemet var de ikke i stand til at løse på grund af utilstrækkelig viden. Det var spild af tid. [/QUOTE] Tror du ikke at det var Elgiganten der forærede dig boksen? Præcis - de aner bare ikke hvad de har med at gøre, og resultatet bliver jo det samme - ingen hjælp
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Elgiganten ventede på Samsungs stillingtagen. Jeg gik virkelig til afdelingslederen, og det blev klart for mig, at Elgiganten solgte et produkt, som de også troede kunne vise UHD. Jeg rykkede flere gange og fik beskeden, at de ikke længere behandlede sagen lokalt, men at den nu lå på hovedsædet og at man der ventede på Samsung.
Jeg gav dem herefter en snarlig dato på udsendelse af en pressemeddelelse. Sjovt nok kunne man herefter tage stilling og undskyldte. Jeg må sige at Elgiganten virkelig forsvarede deres kunde. Da vi for nylig havde debatten om 7005, var det vist, så var jeg ret nervøs for at Samsung prøvede det samme. Derfor mine advarsler herinde. Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2014 at 12:49 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja vi er hårde i filten er vi
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19667 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det noget du ved, eller er det igen dine gætterier? Flatpanels har lavet en fin undersøgelse, den tæller ikke - eller hvad? Klaus |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det burde jo være dig der henviser til undersøgelsen så jeg ikke behøver gætte Klaus.
Jeg går ud fra at det er denne http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1405941521 Her står citater start. 4. HVOR MANGE FEJL HAR EN GIVEN PRODUCENT Andel af fejl uden hensyn til markedsandel. Procentvis fejlfordeling uden korrektion for antal solgte enheder. Men som sagt, så har vi begået den fejl ikke at skele til hvor mange TV Samsung rent faktisk sælger på det danske marked Citater slut skriver flatpanels. Er det den undersøgelse Klaus? Eller kan vi få den rette at se? Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2014 at 13:24 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her på tråden har vi jo også indirekte set henvisning til TV udsendelsen på DR som jo også viser sig tilsvarende at have noget med markedsandele at gøre. Læs forøvrigt især de sidste fra linket:
Citat begyndt. Kontant har talt med flere teknikere, som i forskelligt omfang angiver, at de har oplevet fejl på 100 til 300 skærme. Faktum er imidlertid, at jo flere fjernsyn man sælger – jo flere kommer til reparation. Hvis blot en procent af Samsungs solgte fladskærme i perioden 2006 – 2010 sendes til reparation, så er der tale om 6.300 skærme.Der ville være tale om en temmelig kortsigtet strategi for en stor producent af fladskærme at give sine kunder et dårligt produkt. Citat slut Læs artiklen: http://digitalt.tv/branchen-ikke-tilfreds-med-drs-kontant-program-om-samsung-skaerme/#ixzz3FAtyofox http://digitalt.tv/branchen-ikke-tilfreds-med-drs-kontant-program-om-samsung-skaerme/ Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2014 at 13:33 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19667 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er den undersøgelse, prøv at læs videre i den, hvor de har kompenseret for salgsmængden, eller måske gå helt ned til slutningen af artiklen, hvor der står: "OPSUMMERING Hvis vi skal prøve at samle lidt sammen på alle de mange data og fortolkninger ovenfor, så kunne man opstille følgende liste: 28% af de adspurgte husstande havde oplevet fejl på et eller flere TV Laveste fejlrate findes blandt Sony og Panasonic (hhv. 6,2% og 7,8%) Højeste fejlrate findes blandt Samsung, Pioneer og Philips (hhv. 17,9%, 16,2%, og 15,5%). Sharp udelades pga. for spinkelt datagrundlag, selvom de også var på denne liste." Klaus |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak. Klaus.
Og for at afrunde dit citat fortsætter det: Vi kan som en sidste bemærkning tilføje, at hvor førnævnte TV-program gerne ville udstille Samsung som havende specielt sårbar indmad, så viser vores undersøgelse faktisk, at Samsung har færre fejl på printkort og strømforsyninger end mange af de øvrige producenter. Vi kan dermed IKKE bekræfte tesen om, at eksempelvis dårlige elektrolytter skulle være et specielt problem for lige netop Samsung. Citat slut . Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2014 at 13:48 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19667 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så konklusionen er at Samsung ikke har været uheldige med kondensatorer, men generelt bare har en høj fejlrate på alle dele af produktet....... Klaus |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Joined: 17-November-2013 Status: Offline Points: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som en anden svarer i undersøgelsen: citat
BFE har ret i en del af deres kritik, nemlig at der er større sandsynlighed for, at ejere med fejlbehæftede fladskærme "gider" svare. Dernæst må jeg sige, at som tidligere branchemedlem, så kan jeg kun nikke genkendende til de indbyrdes forhold mellem producenter og fejl! Det har jeg beskrevet løbende de senere år, hér og på recordere.dk. Man skydes dog altid i skoene, at man ikke har tal, som kan bekræfte talleane, fordi man ikke har stået og talt hvert eneste tv, som er gået ind/ud af butik og værksted! Jeg vil dog sidst men ikke mindst bemærke, at hvis man halverer de nævnte fejlprocenter, så passer det meget godt med mine erfaringer fra den "virkelige" verden. Og det bekræfter måske meget godt, hvad jeg startede med at skrive, at der nok er en større tilbøjelighed til, at det er ejere med fejlbehæftede tv, som overhovedet svarer på en sådan undersøgelse! M.v.h. Citat slut Den efterfølgende debat for flatpanelsundersøgelsen tager udgangspunkt i seriøsiteten eller mangel herpå. Den er interessant at følge. Hvis undersøgelsen reelt er antal klagesager holdt op imod markedsandele, så bliver resultatet anderledes. Min morale er: skift apparatet ud indenfor 2 års reklamationsfristen, hvis du har råd. Der sker jo god udvikling på blot to år. Eller tegn en forsikring der har god dækning for bedst muligt at undgå at betale selv for fejlene. Men det er altid surt, når noget ikke virker. Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2014 at 15:53 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øh, hvordan skal det forståes? Samsung har ikke flere fejl end andre mærke, men skift apparatet indenfor reklamationstiden, eller tegn en forsikring.
Jeg har det samme Pioneer TV på 5. år. Det havde een pixelfejl efter 1 1/2 år, som Pioneer skiftede panelet for. Ellers fungerer TV'et upåklageligt. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19667 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og moralen til dem der ikke har råd til at skifte fjernsyn hvert andet år: køb Sony eller Panasonic. Om du så halverer fejlprocenterne, er resultatet det samme....... Klaus |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |