recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - OLED og alm. tv billede
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

OLED og alm. tv billede

 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>
Author
Message
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem


Joined: 04-Februar-2004
Status: Offline
Points: 10514
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-Juni-2019 at 11:35
Originally posted by PerW PerW wrote:

har de overhoved tv signal i Elgiganten?

De gange jeg har været der, havde de ikke noget tv signal.


Samme oplevelse her.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 10-Februar-2008
Location: Skanderborg, DK
Status: Offline
Points: 1422
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 08:54
Originally posted by Flippo Flippo wrote:

Prøv at undersøge købeloven. Man har ikke behov for en teknikker, for at undersøge for synlige, ydre, skader.

Hvem har nævnt at der er tale om synlige ydre skader?
Hvor tit er det lige tilfældet? Det er da næsten altid en eller anden defekt på selve tv'et f.eks på billedet eller andet, som gør at tv'et er i stykker. 

Er der ydre skader er kassen jo også næsten altid smadret. 
Back to Top
Mr. Claude View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 09-Marts-2010
Location: DK
Status: Offline
Points: 1130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Claude Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 10:01
[/QUOTE]
 Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet.

[/QUOTE]
Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret. 
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 10-Februar-2008
Location: Skanderborg, DK
Status: Offline
Points: 1422
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 10:13
Originally posted by Mr. Claude Mr. Claude wrote:


Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret. 

Præcis, det afgøres i butikken. Altså ikke en nedskrevet ret som hos Elgiganten. Det er da muligt at nogle butikker bare vil bytte til et andet, men de er ikke forpligtet til det. Og har man hørt om at butikker kan være uenige med kunder? 

Og returret når produktet er pakket ud? Det det er vist også kun Elgiganten der tilbyder det.(Med mindre der er tale om onlinesalg)


Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:04
DiscomanDK

Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:07
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 10-Februar-2008
Location: Skanderborg, DK
Status: Offline
Points: 1422
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:09
Originally posted by Flippo Flippo wrote:

DiscomanDK

Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.

Okay, det var jeg ikke klar over.
Vil du ikke linke til et sted i købeloven, hvor det står beskrevet? 
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 10-Februar-2008
Location: Skanderborg, DK
Status: Offline
Points: 1422
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:12
Du har netop linket til en artikel der modsiger det du påstår Clap
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:14
Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
Back to Top
DiscomanDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 10-Februar-2008
Location: Skanderborg, DK
Status: Offline
Points: 1422
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DiscomanDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:18
Originally posted by Flippo Flippo wrote:

Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!

Sælgeren kan for eksempel afvise at bytte din vare til en ny, hvis dit ønske er umuligt at efterkomme, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at det vil resultere i uforholdsmæssigt store omkostninger at bytte varen til en ny, frem for at reparere den.”

Og dernæst er det jo rimelig ofte man læser, om alle mulige tvister, hvor der er uenighed om at der overhovedet er en fejl. 

Fint du ikke vil handle i Elgiganten, men der findes bare ikke andre butikker, hvor du som forbruger er ligeså godt beskyttet ved køb af tv. 


Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 18-Februar-2011
Location: Nordsjælland
Status: Offline
Points: 3805
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Juni-2019 at 11:25
Originally posted by Flippo Flippo wrote:

Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
Nej det står der jo rent faktisk ikke, måske du skulle læse det igen. Det er muligt, at der står køber bestemmer/vælger, men sælger beslutter afgørelsen, alt efter hvad der for ham er rentabelt. Og uden dokumentation herfor, er mit bud, at der i 95 % af reklamationssager foretages reparationsforsøg.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Juni-2019 at 00:05
Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.