|
OLED og alm. tv billede |
Post Reply ![]() |
Page <1 2345> |
Author | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10514 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme oplevelse her. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Februar-2008 Location: Skanderborg, DK Status: Offline Points: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem har nævnt at der er tale om synlige ydre skader? Hvor tit er det lige tilfældet? Det er da næsten altid en eller anden defekt på selve tv'et f.eks på billedet eller andet, som gør at tv'et er i stykker. Er der ydre skader er kassen jo også næsten altid smadret.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-Marts-2010 Location: DK Status: Offline Points: 1130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[/QUOTE]
Andre butikker vil kræve det skal sendes ind, der skal sendes en reparatør ud eller andet. [/QUOTE] Ej det er altså ikke rigtigt! Frygteligt vrøvl.. Det afgøres i butikken med det samme, medmindre kunden påstår det fejler noget underligt de ikke kan påvise/fremvise. Ellers har man jo også bare sin returret.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Februar-2008 Location: Skanderborg, DK Status: Offline Points: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Præcis, det afgøres i butikken. Altså ikke en nedskrevet ret som hos Elgiganten. Det er da muligt at nogle butikker bare vil bytte til et andet, men de er ikke forpligtet til det. Og har man hørt om at butikker kan være uenige med kunder? Og returret når produktet er pakket ud? Det det er vist også kun Elgiganten der tilbyder det.(Med mindre der er tale om onlinesalg) |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Joined: 04-Januar-2018 Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DiscomanDK
Du modsiger jo dig selv! Du siger at de har krav på at lade en teknikker undersøge det. Det har de netop ikke, så længe TVet er nyt. I og med man allerede i butikken kan konstatere, at der ikke er synlige YDRE skader, så er det ikke kundes skyld, at TVet er defekt. Ergo kan man kræve ombytning på stedet, eller pengene retur.
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Joined: 04-Januar-2018 Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Februar-2008 Location: Skanderborg, DK Status: Offline Points: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Okay, det var jeg ikke klar over. Vil du ikke linke til et sted i købeloven, hvor det står beskrevet?
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Februar-2008 Location: Skanderborg, DK Status: Offline Points: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har netop linket til en artikel der modsiger det du påstår
![]() |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Joined: 04-Januar-2018 Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der står netop at man kan bestemme, om man vil have apparatet ombyttet. Måske du skal forstå det du læser!
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Joined: 10-Februar-2008 Location: Skanderborg, DK Status: Offline Points: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
“Sælgeren kan for eksempel afvise at bytte din vare til en ny, hvis dit ønske er umuligt at efterkomme, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at det vil resultere i uforholdsmæssigt store omkostninger at bytte varen til en ny, frem for at reparere den.” Og dernæst er det jo rimelig ofte man læser, om alle mulige tvister, hvor der er uenighed om at der overhovedet er en fejl. Fint du ikke vil handle i Elgiganten, men der findes bare ikke andre butikker, hvor du som forbruger er ligeså godt beskyttet ved køb af tv. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej det står der jo rent faktisk ikke, måske du skulle læse det igen. Det er muligt, at der står køber bestemmer/vælger, men sælger beslutter afgørelsen, alt efter hvad der for ham er rentabelt. Og uden dokumentation herfor, er mit bud, at der i 95 % af reklamationssager foretages reparationsforsøg.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Flippo ![]() Pause fra forummet ![]() Joined: 04-Januar-2018 Status: Offline Points: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vrøvl. Der står at sælger skal have "forholdsvismæssig store omkostninger", for at kunne nægte ombytning. Og forholdsvismæssig store, er ikke bare at have omkostninger! Så fordi man returnerer et TV, til en butik, og kræver ombytning p.g.a. fejl, vil ikke give disse store omkostninger - som i øvrigt også skal dokumenteres af sælger.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1 2345> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |