|
Optagelse pixelerer Waoo tv |
Post Reply ![]() |
Author | |
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-Oktober-2023 at 08:37 |
Jeg har fået et problem med optagelser på en Airties 7410x tv boks fra Waoo
Optagelserne pixelerer periodisk ved afspilning, fejlen bliver ikke lagret på optagelsen, forstået på den måde, at når pixeleringen er opstået kan jeg ikke spole tilbage og se pixeleringen igen på det samme tidspunkt. Det skal oplyses, at der overhovedet IKKE er problemer når jeg ser live Tv, men udelukkende på optagelser. Jeg har selvfølgelig kontaktet Waoo kundeservice og fejlmeldt problemet. De siger, at de ikke kan se at der skulle være problemer, og de ikke kan se pixeleringerne på mine optagelser. Deres supportere, har sagt at det måske kan være en dårlig kabling mellem fiberboksen og Tv boksen, så de ville forsøgsvis sende mig et nyt netværkskabel, for at udelukke at det skulle være en kabelfejl. Jeg tvivler på, at det er der problemet ligger, men hælder mere til at det er selve tv boksen som har fejl, men dette afvises fra dem. Jeg har prøvet alle forslag fra Waoo som eksempevis at genstarte både tv boksen og fiberboksen uden at det afhjulpet problemet. Er der nogen herinde som har oplevet samme problem og en eventuel løsning på problemet |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ligge optagelser på harddisk i boksen eller hentes de fra waoo ?
Hentes de fra waoo må fejl ligge i noget data hastighed mellem waoo og boksen. Og her kunne fejl godt være på dit eget lan/wifi |
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er efterhånden 100 % sikker på, at det er tv boksen som bliver for varm, igår aftes så vi en optagelse, efter 3 timers almindelig tv kikkeri uden problemer, i den optagede udsendelse var der 15-20 gange pixeleringer på 1.5 times optagelse, i formiddag så jeg samme udsendelse som overhovedet ikke havde nogen pixeleringer.
Optagelser ligger ikke på en hardisk, men på en server hos Waoo Bruger ikke wi-fi, men en kablet forbindelse. Hvis det er kabelfejl, burde det som tidligere nævnt ville der vel også være pixeleringer på live TV
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet bliver tilsyneladende løst nu, fordi Waoo sender mig helt nye bokse, både en ny Tv boks, og nye og forbedrede trådløse routere.
Suppoteren fortalte at alle kunder inden for 6 måneder alligevel vil få udbyttet deres udstyr. Hvorfor Waoo så vælger, at henholde mig i næsten 14 dage, før de erkender at de hidtige Tv bokse er udtjente, skal være mig usagt
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Joined: 11-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Opdatering:
jeg fik tilsendt den nye TVboks, en waoo diw3930, hvor samme problem opstod. Efter utallige opkald til Waoo support hvor der blev forsøgt fejlrettet, uden løsning, fik tilsendt et nyt netværkskabel osv. - den seneste supporter jeg talte med, foreslog mig at flytte kablet fra tv udgangen på fiberboksen og over i Internet indgangen, så ville problemet være løst, og bingo det var løsningen
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tæt på mit bud: Og her kunne fejl godt være på dit eget lan/wifi
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |