recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - Optagelse pixelerer Waoo tv
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Optagelse pixelerer Waoo tv

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Benny From View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 11-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 852
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benny From Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Optagelse pixelerer Waoo tv
    Posted: 26-Oktober-2023 at 08:37
Jeg har fået et problem med optagelser på en Airties 7410x tv boks fra Waoo

Optagelserne pixelerer periodisk ved afspilning, fejlen bliver ikke lagret på optagelsen, forstået på den måde, at når pixeleringen er opstået kan jeg ikke spole tilbage og se pixeleringen igen på det samme tidspunkt.

Det skal oplyses, at der overhovedet IKKE er problemer når jeg ser live Tv, men udelukkende på optagelser. Jeg har selvfølgelig kontaktet Waoo kundeservice og fejlmeldt problemet.

De siger, at de ikke kan se at der skulle være problemer, og de ikke kan se pixeleringerne på mine optagelser. Deres supportere, har sagt at det måske kan være en dårlig kabling mellem fiberboksen og Tv boksen, så de ville forsøgsvis sende mig et nyt netværkskabel, for at udelukke at det skulle være en kabelfejl.

Jeg tvivler på, at det er der problemet ligger, men hælder mere til at det er selve tv boksen som har fejl, men dette afvises fra dem.

Jeg har prøvet alle forslag fra Waoo som eksempevis at genstarte både tv boksen og fiberboksen uden at det afhjulpet problemet.

Er der nogen herinde som har oplevet samme problem og en eventuel løsning på problemet


Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2023 at 11:31
Ligge optagelser på harddisk i boksen eller hentes de fra waoo ?

Hentes de fra waoo må fejl ligge i noget data hastighed mellem waoo og boksen.

Og her kunne fejl godt være på dit eget lan/wifi

Back to Top
Benny From View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 11-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 852
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benny From Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2023 at 12:28
Jeg er efterhånden 100 % sikker på, at det er tv boksen som bliver for varm, igår aftes så vi en optagelse, efter 3 timers almindelig tv kikkeri uden problemer, i den optagede udsendelse var der 15-20 gange pixeleringer på 1.5 times optagelse, i formiddag så jeg samme udsendelse som overhovedet ikke havde nogen pixeleringer.

Optagelser ligger ikke på en hardisk, men på en server hos Waoo

Bruger ikke wi-fi, men en kablet forbindelse.

Hvis det er kabelfejl, burde det som tidligere nævnt ville der vel også være pixeleringer på live TV
Back to Top
Benny From View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 11-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 852
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benny From Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2023 at 14:20
Problemet bliver tilsyneladende løst nu, fordi Waoo sender mig helt nye bokse, både en ny Tv boks, og nye og forbedrede trådløse routere.

Suppoteren fortalte at alle kunder inden for 6 måneder alligevel vil få udbyttet deres udstyr.

Hvorfor Waoo så vælger, at henholde mig i næsten 14 dage, før de erkender at de hidtige Tv bokse er udtjente, skal være mig usagt
Back to Top
Benny From View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 11-Marts-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 852
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Benny From Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2023 at 12:28
Opdatering:

jeg fik tilsendt den nye TVboks, en waoo diw3930, hvor samme problem opstod.

Efter utallige opkald til Waoo support hvor der blev forsøgt fejlrettet, uden løsning, fik tilsendt et nyt netværkskabel osv. - den seneste supporter jeg talte med, foreslog mig at flytte kablet fra tv udgangen på fiberboksen og over i Internet indgangen, så ville problemet være løst, og bingo det var løsningen
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 01-Juli-2004
Location: Køge egnen
Status: Offline
Points: 7188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2023 at 14:53
tæt på mit bud:  Og her kunne fejl godt være på dit eget lan/wifi
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.