recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic 2010 plasma modeller
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedPanasonic 2010 plasma modeller

 Post Reply Post Reply Page  <1 48495051>
Author
Message
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 10:28
Originally posted by Momsemor Momsemor wrote:

Nu har emnet været vendt allerede før folk trådte ind i købsdelen, så desværre kan man jo kun sige at de har været godt informeret og emnet er vendt flere gange her .
 /QUOTE]

Hulk, jeg ville ønske, at jeg havde læst den tråd, der henvises til ovenover inden jeg bestilte mit TV Cry, men jeg havde længe tænkt på, at købe et 20G50 og da så Fælleskøbet kom, ja så slog jeg til, allerede søndag d. 7. marts.
Jeg er medlem af forbrugerrådet gennem TÆNK, det kunne være jeg skulle høre, hvad de mener om sagen, hvis ikke Expert bytter TVet

Det er faktisk lidt ironisk, at jeg er havnet i denne situation, mig der plejer, at gå med både livrem og seler Embarrassed  Der var ingen advarselslamper, der blinkede.... jeg syntes jeg havde gjort alt "forarbejdet", læst testresultater, 5 måneders dejlig "samliv" med plasma TV, tjekket herinde (åbenbart ikke godt nok) og så troede jeg vist også (naivt?), at når det var et Fælleskøb herinde, så var betingelserne i orden.

Nå, men det kan jo være at alt løser sig, måske får jeg svar fra Expert på mandag, at de bytter skærmen Smile
Nicklas fra Expert som vist havde med Fælleskøbet, at gøre, kommer fra ferie på mandag.

[/QUOTE]
 
Jeg synes bestemt, at du i givet fald skal lade sagen gå i gennem Forbrugerrådet. Sagen er i mine øjne meget oplagt. Hvis støjen er som du beskriver må panelet anses som defekt. Desuden virker det næsten som om, at forhandleren prøver at snige sig uden om sin rekalmationsforpligtigelse ved at hentyde til, at du kommer til at betale - det er som jeg ser det en fordrejning af deres ansvar.
 
Jeg må så også erkende, at Panasonic Danmarks håndtering af sagen, lyder både inkompetent og ligegyldig- I mine øjne fordre det bestemt ikke til et øget salg at Panasonicprodukter. Det er da lige før at jeg annullere mit eget køb af VT20.
 
Forhandlere og serviceorganisationer bør i en tid, hvor der trods alt sælges så lidt nyt, "Oppe" sig gevaldigt, og gøre sig fortjent til, at vi har tillid til dem, og køber vores udstyr hos dem. Ellers kan man lige så godt købe i en tysk internetbutik - serviceniveauet er jo det sammeOuch
 
Fortæl gerne om det videre forløbSmile


Edited by Hother - 28-Marts-2010 at 10:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
xcardman View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 24-Marts-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 8672
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 11:46
Hother
du har lagt mærke til en US model har blæser oven i.
ved ikke om du undersøgt det også gælder en EU model
mener ikke du haft en skærm med blæser.
ikke dermed sagt en v20 kommer til at larme og det kan være de ikke er aktive 
Men jeg vil da have mine betænkeligheder sammenholdt med panasonic politik på området
Men har dog hørt en g20 og synes alså ikke det er noget problem.
vi hører forskelligt og jeg synes jo en g10 larmer meget, mens andre ikke synes det er noget problem.


Edited by xcardman - 28-Marts-2010 at 11:46
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 11:56
Originally posted by xcardman xcardman wrote:

Hother
du har lagt mærke til en US model har blæser oven i.
ved ikke om du undersøgt det også gælder en EU model
mener ikke du haft en skærm med blæser.
ikke dermed sagt en v20 kommer til at larme og det kan være de ikke er aktive 
Men jeg vil da have mine betænkeligheder sammenholdt med panasonic politik på området
Men har dog hørt en g20 og synes alså ikke det er noget problem.
vi hører forskelligt og jeg synes jo en g10 larmer meget, mens andre ikke synes det er noget problem.
Nej, jeg aner ikke, om den kommende VT20E har blæsere. Det pudsige er, at blæserstøj (det er jeg omgivet af i min hverdagSmile) genere mig ikke, hvor i mod f.eks. højfrekvent støj genere mig grusomt.
 
Men du kan være stensikker på, at der ved leveringen af mit kommende VT20 bliver stillet store  - næsten kontraktlige krav til forhandleren omkring defekter og ombytning af produktet. Men nu plejer Sparshop at være overordentligt servicemindede, så det tror jeg ikke bliver noget problemTongue 
 
Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-RadioClapClapClapClap
 


Edited by Hother - 28-Marts-2010 at 11:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 04-Januar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1427
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 12:32
Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-Radio

Ja, selvfølgelig, det er da helt normalt hos en fornuftig forhandler.
E.L.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 12:35
Originally posted by E. Larsen E. Larsen wrote:

Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-Radio

Ja, selvfølgelig, det er da helt normalt hos en fornuftig forhandler.
Præcis, og det er også derfor Momsemors oplevelser gør mig så ekstrem harmAngry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 04-Januar-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1427
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 12:41
Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by E. Larsen E. Larsen wrote:

Så i øvrigt, at et medlem på DAHF har haft det samme støjproblem med et G20, her blev TV´et fluks ombyttet af NB-Radio Ja, selvfølgelig, det er da helt normalt hos en fornuftig forhandler.

Præcis, og det er også derfor Momsemors oplevelser gør mig så ekstrem harmAngry


Lige over

Expert:
Er der nogen der ved hvem der står bag Expert-kæden?
Er det en international kapital/pengetank ? a,la ejerne af TDC ?

Spørger fordi at jeg så forstår hele probblemet lidt bedre.
E.L.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 12:54
Expert kæden fyrer folk fordi det ikke går så godt. Men hvad faen er "brunvarer"?Wacko
 
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 13:04
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Expert kæden fyrer folk fordi det ikke går så godt. Men hvad faen er "brunvarer"?Wacko
 
Og netop derfor skulle de stramme balderneOuch
 
 
Her er en definition på brunvarer:
 
 

Brunevarer eller brunvarer er en mindre brugt betegnelse for forbrugerelektronik, der omfatter elektronisk udstyr som fjernsyn, radio, stereoanlæg, antenneanlæg og lignende.

Udtrykket skal ses som en slags pendant til hvidevarer. Oprindelig var forbrugerelektronik forsynet med brune trækabinetter

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 13:09
Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Expert kæden fyrer folk fordi det ikke går så godt. Men hvad faen er "brunvarer"?Wacko
 
Og netop derfor skulle de stramme balderneOuch
 
 
Her er en definition på brunvarer:
 
 

Brunevarer eller brunvarer er en mindre brugt betegnelse for forbrugerelektronik, der omfatter elektronisk udstyr som fjernsyn, radio, stereoanlæg, antenneanlæg og lignende.

Udtrykket skal ses som en slags pendant til hvidevarer. Oprindelig var forbrugerelektronik forsynet med brune trækabinetter

Nåeh sådan! Man kunne jo godt tro at der mentes fæcalier LOL
Back to Top
thor-thor View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 05-Marts-2008
Status: Offline
Points: 1924
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 17:35
Originally posted by xcardman xcardman wrote:

forstå faktisk ikke meget af denne debat

Betaling og fortrydelse

Betaling kan ske med dankort ved levering *), via bank-overførsel, eller med kontanter eller kort i butikken.

Dette er en handel med en normal radio-tv butik, der ikke har fjernsalg, og der er derfor ingen fortrydelse.

synes det stå klart og tydeligt og sikkert en grund til prisen.
pris og service hænger sammen.

De burde så bytte skærmen til anden, hvis man problemet er meget voldsomt i forhold til en anden G20. Men problemet med støj må godt nok også være voldsomt når jeg sammenligner en g10 og g20. en G10 synes støjer lidt for meget, mens G20 er fin nok.

Men med denne debat og folk helst skal købe en skærm så billigt som muligt. 
Hvis det havde været mig, havde jeg aldrig lavet et fælleskøb mere på dette forrum
 
 
Når man køber noget på nettet forventer man returret.
Når der så ikke er det, som i dette tilfælde forventer jeg at det står højt og meget tydeligt i forbindelse med bestillingen og ikke nederst på en side hvor man skal scrolle forbi bestillingsdelen for at få øje på det!! Jeg havde eksempelvis ikke set det før der blev gjort opmærksom på det (og det er der jo også andre der ikke har). 
Back to Top
thor-thor View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 05-Marts-2008
Status: Offline
Points: 1924
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 17:42
Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by zulfo zulfo wrote:

Jeg kan heller ikke forstå debatten - for når alt kommer til alt, er det ikke fortrydelsesretten som man normalt har ved internetkøb som momsemor vil benytte sig af, men sin reklamationsret!
Og det er jo netop den næsten manglende accept af reklamationsretten fra forhandlerens side der debateres. Smile

Det jeg mente var, at rigtig mange henviser til at Momsemor allerede kendte vilkårene for købet, da der ikke er fortrydelsesret på fælleskøbet - men det kan være ligegyldigt at blande det ind i snakken, da det går på reklamationsret..

Bedre nu? Wink
 
Er til dels enige med jer mht. at det er reklamationsretten vi taler om her. Men returret er bare bedre efter min mening.
 
Hvad havde holdningen været hvis en skærm ankom men en pixelfejl som ikke var "accepteret" som fejl ud fra producenternes definition.
 
Expert kunne så, fuldstændig med rette, have afvist det som en uberettiget reklamation.
 
Ville det være acceptabelt? Det synes jeg ikke, men det ville være fuldstændig efter reglerne. Men lur mig om folk ikke ville have brokket sig over manglende service fra Experts side, selvom Expert havde gjort præcis som de var forpligtet til. 
Back to Top
Novatic View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 22-Maj-2009
Status: Offline
Points: 64
Direct Link To This Post Posted: 28-Marts-2010 at 19:47
Originally posted by thor-thor thor-thor wrote:

Er til dels enige med jer mht. at det er reklamationsretten vi taler om her. Men returret er bare bedre efter min mening.
 
Hvad havde holdningen været hvis en skærm ankom men en pixelfejl som ikke var "accepteret" som fejl ud fra producenternes definition.
 
Expert kunne så, fuldstændig med rette, have afvist det som en uberettiget reklamation.
 
Ville det være acceptabelt? Det synes jeg ikke, men det ville være fuldstændig efter reglerne. Men lur mig om folk ikke ville have brokket sig over manglende service fra Experts side, selvom Expert havde gjort præcis som de var forpligtet til. 
 
Man skulle efterhånden snart tro, at du selv er ansat hos Expert.
 
Problemet handler ikke om returret, men om hvor vidt Expert skal gøre noget ved et problem i TVet, der er til irritation hos forbrugeren. Og jeg tror at vi kan blive enige om, at når man på hele 4 meters afstand bliver drevet til gene, pga. et støj problem som ER kendt i nogle G20 modeller, så må forhandleren enten give Momsemor pengene tilbage, eller også skal de stoppe med at sælge Panasonic, hvis det er en så udbredt fejl, at det ikke kan svare sig at sælge dem.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 48495051>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.