recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere

 Post Reply Post Reply Page  <1 891011>
Author
Message
Fippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 08-August-2017
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Fippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-September-2017 at 13:24
Yes
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 14:50
Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Det er okay med manglende kvalitetskontrol som argument for fejl.

Men hvorfor tjekker man ikke selv inden køb? Dvs.tage et ansvar!

Man skal da ikke undervurdere sin egen kontrol - eller fordi man har opnået viden om de fejl, som vi drøfter, kan man skriftligt fremsætte forbehold mod visse fejl, der er kendt.

Eller når appararet står tændt på disken, så man roligt sige: "Væk, det dur ikke. Næste! " eller man kan udvide garantien med forbehold - eller måske undlade at købe, hvis sælger siger nej.

Vi set herinde, at folk bestiller fra sælgere, der parallelimporterer, for derefter at opleve en række fejl, og som senere afvises. Vi har også et ansvar selv ved at være fornuftige. Eller mener I ikke det?

Op på disken med apparatet, tjek fx for fejl med den gode monitortest. Det rækker langt, hvad billedkvalitet angår og stil desuden krav til sælger.

Her kan jeg altså ikke være enig med dig Bent.

Når jeg går ind til en forandler og checker et TV ud, så forventer jeg da, at når jeg bestiller et TV for mange penge, så har jeg da en forventning om, at det købte er i orden.

Hvis vi skal kører den model, så er det jo lige før at vi kan glemme garanti ordninger.

Nej, producenten skal sørme da checke deres produkter kvalitet, så de lever op til nogle specificerede kvalitetskrav - og mål.




Forstår jeg dig ret, John. Du får nu endelige leveret et OLED uden yellow tint ved at tjekke apparatet forinden levering.

Skønt du var uenig, har du alligevel gjort, hvad jeg anbefalede? Held og lykke med det kommende.

Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2017 at 14:52
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Mefisto View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 18-August-2016
Status: Offline
Points: 1696
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mefisto Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:00
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Det er okay med manglende kvalitetskontrol som argument for fejl.

Men hvorfor tjekker man ikke selv inden køb? Dvs.tage et ansvar!

Man skal da ikke undervurdere sin egen kontrol - eller fordi man har opnået viden om de fejl, som vi drøfter, kan man skriftligt fremsætte forbehold mod visse fejl, der er kendt.

Eller når appararet står tændt på disken, så man roligt sige: "Væk, det dur ikke. Næste! " eller man kan udvide garantien med forbehold - eller måske undlade at købe, hvis sælger siger nej.

Vi set herinde, at folk bestiller fra sælgere, der parallelimporterer, for derefter at opleve en række fejl, og som senere afvises. Vi har også et ansvar selv ved at være fornuftige. Eller mener I ikke det?

Op på disken med apparatet, tjek fx for fejl med den gode monitortest. Det rækker langt, hvad billedkvalitet angår og stil desuden krav til sælger.

Her kan jeg altså ikke være enig med dig Bent.

Når jeg går ind til en forandler og checker et TV ud, så forventer jeg da, at når jeg bestiller et TV for mange penge, så har jeg da en forventning om, at det købte er i orden.

Hvis vi skal kører den model, så er det jo lige før at vi kan glemme garanti ordninger.

Nej, producenten skal sørme da checke deres produkter kvalitet, så de lever op til nogle specificerede kvalitetskrav - og mål.




Forstår jeg dig ret, John. Du får nu endelige leveret et OLED uden yellow tint ved at tjekke apparatet forinden levering.

Skønt du var uenig, har du alligevel gjort, hvad jeg anbefalede? Held og lykke med det kommende.

Det ændrer ikke ved, at det er en nødløsning, at man må bede om at få det eksemplar der hænger i udstillingen, for at få et man er sikker på er i orden.
Back to Top
ridderdk View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 29-September-2006
Location: Køge, Denmark
Status: Offline
Points: 985
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ridderdk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:06
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:


Skønt du var uenig, har du alligevel gjort, hvad jeg anbefalede? Held og lykke med det kommende.
Hvor får du fra Hother har gjort hvad du anbefalede? 
Jeg læser det som han har set et udstillings eksemplar i butikken som ingen skavanker har, men det kan ingen af os jo rigtig vide...........
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:08
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Det er okay med manglende kvalitetskontrol som argument for fejl.

Men hvorfor tjekker man ikke selv inden køb? Dvs.tage et ansvar!

Man skal da ikke undervurdere sin egen kontrol - eller fordi man har opnået viden om de fejl, som vi drøfter, kan man skriftligt fremsætte forbehold mod visse fejl, der er kendt.

Eller når appararet står tændt på disken, så man roligt sige: "Væk, det dur ikke. Næste! " eller man kan udvide garantien med forbehold - eller måske undlade at købe, hvis sælger siger nej.

Vi set herinde, at folk bestiller fra sælgere, der parallelimporterer, for derefter at opleve en række fejl, og som senere afvises. Vi har også et ansvar selv ved at være fornuftige. Eller mener I ikke det?

Op på disken med apparatet, tjek fx for fejl med den gode monitortest. Det rækker langt, hvad billedkvalitet angår og stil desuden krav til sælger.

Her kan jeg altså ikke være enig med dig Bent.

Når jeg går ind til en forandler og checker et TV ud, så forventer jeg da, at når jeg bestiller et TV for mange penge, så har jeg da en forventning om, at det købte er i orden.

Hvis vi skal kører den model, så er det jo lige før at vi kan glemme garanti ordninger.

Nej, producenten skal sørme da checke deres produkter kvalitet, så de lever op til nogle specificerede kvalitetskrav - og mål.




Forstår jeg dig ret, John. Du får nu endelige leveret et OLED uden yellow tint ved at tjekke apparatet forinden levering.

Skønt du var uenig, har du alligevel gjort, hvad jeg anbefalede? Held og lykke med det kommende.
Ja det kan man sige. Men det var nu også for at spare både mig og forhandleren for yderligere aktiviteter. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:12
Helt enig.
Når jeg foreslog fremgangsmåden var det også for at spare både køber og sælger ekstra besvær.

Iøvrigt:
Ja, forslaget om eget tjek og dermed egen kvalitetskontrol bliver den samme, uanset om der er tale om en udstillingsmodel eller en ny, der bliver tændt på disken.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:24
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Helt enig.
Når jeg foreslog fremgangsmåden var det også for at spare både køber og sælger ekstra besvær.

Iøvrigt:
Ja, forslaget om eget tjek og dermed egen kvalitetskontrol bliver den samme, uanset om der er tale om en udstillingsmodel eller en ny, der bliver tændt på disken.


Jeg kan godt se hvor du vil hen. Det er bare for bøvlet! Det er bedre med en serviceminded virksomhed, som den Hother har handlet med. Som kommer og hænger TV op og tar det ned igen hvis der er fejl. Helt uden udgift for køber. Det er vel ekstremt sjældent at man får leveret 2 fejlbehæftede TV i rap.

Uden at nævne navne, så er der Netbutikker, der kunne lære noget om service af denne hændelse
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:40
Enig Kampus.
Selv om det måske er sjældent med 2 fejlleverede TVskærme - (og vi som forbrugere forventer nul fejl på skærmen,) men når producentens kvalitetskontrol er enten ringe eller fejlen endog tilladelig fra producentens side, så kan besværet og mange fejl undgås ved selv at tjekke.
Selvfølgelig kan man som forbruger ikke tjekke, når man intet ved eller ikke forstår.

Og netop i forbindelse med internethandel kan uenigheder mellem køber og sælger om hvad der er normalt eller ikke eller hvad der bør være indeholdt i garantien - give anledning til unødvendige søvnløse nætter og megen besvær samt dræn i tegnebogen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:44
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Enig Kampus.
Selv om det måske er sjældent med 2 fejlleverede TVskærme - (og vi som forbrugere forventer nul fejl på skærmen,) men når producentens kvalitetskontrol er enten ringe eller fejlen endog tilladelig fra producentens side, så kan besværet og mange fejl undgås ved selv at tjekke.
Selvfølgelig kan man som forbruger ikke tjekke, når man intet ved eller ikke forstår.

Og netop i forbindelse med internethandel kan uenigheder mellem køber og sælger om hvad der er normalt eller ikke eller hvad der bør være indeholdt i garantien - give anledning til unødvendige søvnløse nætter og megen besvær samt dræn i tegnebogen.

Denne sag har i det mindste vist mig, at jeg også kun fremover vil handle med en fysisk forhandler. Intet tant og fjas på noget område.


Edited by Hother - 04-Oktober-2017 at 15:45
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-November-2013
Status: Offline
Points: 2437
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 15:47
Helt enig John. Jeg har tænkt det samme. Eller handle med en fysisk forhandler, der også sælger via nettet som fx Elgiganten men aldrig med een, der kun har internethandel.

Edited by bentpetersson - 04-Oktober-2017 at 15:50
Med venlig hilsen
bentpetersson


Back to Top
Parabolen View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 23-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 271
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Parabolen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 16:42
Har et 42" ST 60 fra Panasonic. Forhandleren havde ikke flere på lageret så jeg fik udstillingsmodellen. Har aldrig været så glad for denne fladskærm og er helt fejlfrit. 
Så vær ikke bange for at få en udstillingsmodel. Samme oplevelse havde jeg iøvrigt med min bluray afspiller køre fremragende!!
/Erik
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2017 at 16:50
Originally posted by Parabolen Parabolen wrote:

Har et 42" ST 60 fra Panasonic. Forhandleren havde ikke flere på lageret så jeg fik udstillingsmodellen. Har aldrig været så glad for denne fladskærm og er helt fejlfrit. 
Så vær ikke bange for at få en udstillingsmodel. Samme oplevelse havde jeg iøvrigt med min bluray afspiller køre fremragende!!
Jeg skam ikke bange for at det er en udstillings model. Checkede den rundigt igennem for nogen tid siden.

Tak skal du haveSmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.