recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
Message
Svuppe View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 15-November-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 39
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svuppe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2016 at 09:41
Jeg har selv samme model, blot i 49 tommer.
Mine erfaringer er, at 3D på dette fjernsyn er meget følsomt for betragtningsvinklen vertikalt, altså øjenhøjden. Sidder jeg med mine øjne så de er over toppen af fjernsynet, så får jeg kraftig ghosting over det hele. Rykker jeg hovedet 10 cm ned, så er billedet perfekt. Jeg skal heller ikke ret meget længere ned før den så er gal igen.
Jeg har faktisk måtte ligge et par små klodser under fronten af foden på mit fjernsyn for at få 3D til at passe til min højde.
 
Hvis du har ghosting i den ene side af skærmen, men ikke den anden, så lyder det som om at polariseringsfilmen der er limet på panelet, er sat på en lille smule skævt. Du har desværre den værste kombination muligt. Et 4K panel i den mindste størrelse, altså meget små pixels. Det giver meget små tolerancer ved montering af polariseringsfilmen.
Prøv at se om problemet ændrer sig ved at bevæge dig op eller ned mens du ser 3D. Hvis du er heldig, er der et sweet-spot hvor alt er godt. Hvis ikke, så er det nok kun udskiftning af enten panel eller hele fjernsynet, der vil hjælpe.
 
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Maj-2016 at 09:56
Svuppe# Rigtig god og brugbar oplysning, som trådstarter kan bruge i sin argumentation for at få byttet sit TV
Back to Top
kimila View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 01-August-2004
Location: 2730 Herlev.
Status: Offline
Points: 314
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kimila Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-August-2016 at 17:25
Hej alle.

Tilbage igen.

Nu kører sagen hos forbrugerstyrelse med en masse dialog mellem dem og forhandleren.

Forhandleren er ikke til at tale med, de påstår stadig at det ikke fejler noget.

Er nu mens jeg skriver her testet hos Service Center Gruppen i Pandrup, de påstår stadig at det ikke fejler noget og har givet mig en regning på et undersøgelse gebyr på 1200,- kr.

Der er tegnet udvidet service på dette tv 5 år.

Næste step er forbrugerklage nævnet, så det bliver så det.

Ved ikke hvornår jeg får tv'et tilbage, men er der en der har lyst til se på det, som ikke bor så langt fra Herlev.

På forhånd mange tak.



Edited by kimila - 25-August-2016 at 16:08
mvh

kimila
Back to Top
kimila View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 01-August-2004
Location: 2730 Herlev.
Status: Offline
Points: 314
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kimila Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2016 at 20:04
Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.

Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret.

Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet.

Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører.


mvh

kimila
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-September-2016 at 21:02
Originally posted by kimila kimila wrote:

Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.

Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret.

Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet.

Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører.



Sikke noget bras. Pøj pøj med sagenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
kimila View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 01-August-2004
Location: 2730 Herlev.
Status: Offline
Points: 314
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kimila Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-September-2016 at 02:08
Jo tak, så nu er det bare at vente.

Blev så nød til at køre et nyt tv da det andet jo er pakket ned.

Det blev så et Panasonic TX-50DX780E.

Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D.

Det nye er så Active 3D og det fungerer perfekt.

mvh

kimila
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-September-2016 at 10:03
Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-September-2016 at 10:09
Det er den form for mgl service og konduite, der kaster fremtidige kunder i armene på elektronik supermarkederne - FØJ!
Back to Top
kimila View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 01-August-2004
Location: 2730 Herlev.
Status: Offline
Points: 314
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kimila Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-September-2016 at 14:48
Originally posted by Hother Hother wrote:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch

Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.



mvh

kimila
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Joined: 12-Juli-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 23900
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-September-2016 at 15:40
Originally posted by kimila kimila wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch

Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.




Jamen så er fejlen jo periodisk. For mig er specielt en autoriseret forhandlers fornemmeste opgave at bakke sin kunde op - oven i købet når forhandleren selv tidligere har konstateret fejlen. Der er i mine øjne bare ikke nogen undskyldning for at kaste ansvaret fra sig.

Ellers kan mange jo lige så godt handle i Elgiganten og Powers hvis service og kundebehandlingen er på samme niveau.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12-September-2016 at 15:42
Originally posted by kimila kimila wrote:

Originally posted by Hother Hother wrote:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch



Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.




Hvordan hænger det sammen med:

Citat: "Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D."
Back to Top
kimila View Drop Down
Super bruger
Super bruger


Joined: 01-August-2004
Location: 2730 Herlev.
Status: Offline
Points: 314
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kimila Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-September-2016 at 15:18
Til Kampus.

Jeg har købt et nyt tv i et andet Panasonic center da jeg stadig bedst kan lide Panasonic.

Det er selvfølgelig ikke købt hos buddinge tv og radio.

Da de kom med det torsdag fra den nye butik hvor jeg har købt det, fik jeg manden til at kikke på det defekte tv og han kunne godt se at 3D ikke fungeret korekt.
mvh

kimila
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.