Print Page | Close Window

Hvor mange chancer har de til at rep. Tv

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: Plasma TV
Forum Description: Forum for Plasma TV (PDP)
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101971
Printed Date: 26-Maj-2025 at 06:25
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Hvor mange chancer har de til at rep. Tv
Posted By: NN1123
Subject: Hvor mange chancer har de til at rep. Tv
Date Posted: 22-September-2011 at 07:29
Hej alle sammen
 
Jeg har lige et spørgsmål, ang. mit Panasonic VT20, det er til rep. for anden gang, med samme fejl. Tv holder op med at reagere, og så slukker det automatisk og tænder igen. Det er forskellige hvor mange gange det gør det nogle gange hver dag, andre gange et par gange om ugen. Sidste gang fik jeg skifte næste hele indmaden i tv. Og så til mit spørgsmål, kan jeg forlange en ombytning eller penge tilbage nu eller hvad. Mit tv er ca. 1½ år gammel.


-------------
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB






Replies:
Posted By: lrev på jobbet
Date Posted: 22-September-2011 at 07:51
Hej.
Jeg ved at Samsung rep. 3 gange før evt. ombytning.
 
lrev


-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.


Posted By: db89
Date Posted: 22-September-2011 at 08:23
Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.


Posted By: Otto J
Date Posted: 22-September-2011 at 08:39
Originally posted by db89 db89 wrote:

Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.

Lovgivningen siger ikke noget konkret. De 3 gange der ofte nævnes, er "almindelig praksis" - men der er mange ting der spiller ind i dén sammenhæng, såsom varens pris, hvor uundværlig er den for kunden, har butikken tilbudt et låneapparat, hvor lang tid har hvert forsøg taget, osv. Så i praksis er der ikke nogen firkantede regler man kan sætte op.


-------------
Mvh Otto


Posted By: Otto J
Date Posted: 22-September-2011 at 08:43
Iøvrigt, så er praksis på området væsentligt mere large når der er tale om periodiske fejl, som her - igen, især hvis der tilbydes et låneapparat.


-------------
Mvh Otto


Posted By: NN1123
Date Posted: 22-September-2011 at 10:10
Okay tak for alle svarene, så bliver jeg nok nød til at se om de denne gang har ordnet problemet.
 
 


-------------
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB





Posted By: NN1123
Date Posted: 15-Oktober-2011 at 07:58
Ja nu har tv forretningen (Lyd og Billede Frederikshavn) haft det i 4 uger, og de har ikke fundet fejlen, så de ville sende det tilbage til mig, men jeg forlangte de sendte det til Panasonic til rep. og de har nu haft det i lidt over en uge, og heller ikke fundet nogen fejl. Hvad skal jeg gøre hvis de heller ikke findet fejlen?? nu har jeg manglet mit tv i over 1½ månede.



-------------
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB





Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 15-Oktober-2011 at 11:55
Desværre tyder det på du er udsat for en dårlig service fra forhandleren. Bed dem om et nyt TV eller pengene retur. Og fortæl at du vil klage over dem hos Forbrugerklagenævnet


Posted By: bomndk
Date Posted: 15-Oktober-2011 at 12:16
Pengene retur er vel ikke en option når fjernsynet er 1,5 år gammelt?

-------------
Mvh
Bo



Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 15-Oktober-2011 at 12:33
Hvis RMA'en er trukket i langdrag, så jo! TV'et var vel forholdsvis nyt, da sagen blev startet



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net