Print Page | Close Window

Sonys kampagnetilbud - op af bakke...

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108647
Printed Date: 29-Maj-2025 at 01:32
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Sonys kampagnetilbud - op af bakke...
Posted By: tipsen
Subject: Sonys kampagnetilbud - op af bakke...
Date Posted: 29-Februar-2012 at 23:05
Hej alle
Jeg er blandt dem som har forsøgt at benytte Sonys kampagnetilbud om gratis tilbehør ved køb af et specifikt TV.
Efter at have bøvlet med at sende diverse papirer som snail-mail til Frankrig, fik jeg en email retur hvor jeg blev bedt om "yderligere" at sende den "originale stregkode" samt faktura for at de kunne behandle sagen.
Problemet er bare at jeg har sendt den "originale stregkode" - den som fremgår af kassen til det tv jeg har købt - og jeg har sendt en kopi af fakturaen fra Bilka.dk så det virker lidt omsonst igen at printe dette ud, smide i en kuvert, betale frimærker og sende det til Frankrig...
Jeg har derfor forsøgt at besvare den email jeg modtog (4-5 gange), men får intet som helst respons fra den. Jeg har desuden forsøgt at kontakte SonyDK via deres supportformular på deres hjemmeside i håb om at de kunne hjælpe med sagen, men her har jeg heller ikke fået noget respons...
Jeg havde da set frem til lidt gratis tilbehør, men det er åbenbart lidt op af bakke at kommunikere med Sony. Nogle kreative ideer til hvad jeg kan gøre - jeg har lidt opgivet efterhånden og erkendt at det bare var spild af tid og kræfter - og oplevelsen har egentlig bare plettet min ellers positive opfattelse af Sony...
Mvh Tommy



Replies:
Posted By: jacobask
Date Posted: 01-Marts-2012 at 06:44
Der er et kontakt telefon nummer på den blanket du fik på mail da du startede det hele. Jeg har haft fint held med at ringe til det nummer og snakke med dem.

Det er dette: 800 27 00 00 09 <-- det skulle være gratis for fastnettelefoner.

/ask


Posted By: Bruger udmeldt 9
Date Posted: 01-Marts-2012 at 08:29
.


Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 01-Marts-2012 at 08:42
Originally posted by Non-Desperado Non-Desperado wrote:

There is no such thing as a free lunch...
Mon ikke at du ved at betale for TV'et har betalt for dit "gratis" tilbehør?


Det er vel fløjte de ligegyldigt! Sagen er, at man har muligheden for at få dette tilbehør, hvorfor det bør være let få det...

M.v.h.


Posted By: tipsen
Date Posted: 01-Marts-2012 at 08:52
Originally posted by jacobask jacobask wrote:

Der er et kontakt telefon nummer på den blanket du fik på mail da du startede det hele. Jeg har haft fint held med at ringe til det nummer og snakke med dem.

Det er dette: 800 27 00 00 09 <-- det skulle være gratis for fastnettelefoner.
Takker, det vil jeg prøve i aften!


Posted By: tipsen
Date Posted: 01-Marts-2012 at 08:54
Originally posted by Non-Desperado Non-Desperado wrote:

There is no such thing as a free lunch...
Mon ikke at du ved at betale for TV'et har betalt for dit "gratis" tilbehør?
Tak for den lille snip fra Economics 101 - det var meget brugbart. Så skal jeg da ikke have noget som helst "gratis" fra Sony - hvis jeg bare bliver snydt - det går jo ikke!


Posted By: jacobask
Date Posted: 01-Marts-2012 at 11:05
Originally posted by tipsen tipsen wrote:

Takker, det vil jeg prøve i aften!


Jeg kan se at der står åbent mellem 9 og 18 på min udskrift, så ikke for sent.

/ask


Posted By: zibas
Date Posted: 13-Marts-2012 at 09:38
noget nyt i sagen ??

-------------
Pioneer Hva' ellers ????


Posted By: tipsen
Date Posted: 13-Marts-2012 at 09:48
Jeg fik efter noget tid fat i supporten på telefonnummeret (som dog viste sik ikke at være gratis alligevel fra min fastnettelefon) og efter noget debat med en (indisk?) supporter har jeg igen sendt noget af den samme information til Frankrig og afventer nu om der sker noget nyt denne gang...

Jeg har ikke de store forhåbninger og ser efterhånden mere den gratis gave som en tids- og pengerøver og er da også bare endt med at købe et billigt Skype-kamera på Den Blå Avis.

Mvh Tommy


Posted By: zibas
Date Posted: 13-Marts-2012 at 14:04
Trist at høre, har selv sendt afsted for 14 dage siden, både skype-kamere og Ps3, men har heller intet hørt endnu !!!  Men håber !!

-------------
Pioneer Hva' ellers ????


Posted By: ascj
Date Posted: 18-April-2012 at 11:27
Jeg har en ligende kamp kørende med Sony. De er umulige at få fat på via telefon. De svare på ens mails, men ikke på de spørgsmål man stiller.
 
Først modtog jeg en mail med at mit kamera og mikrofon ville blive sendt snarest, det er tre uger siden nu.
 
Jeg modtog ikke min rabbatkode til PS3en, rykkede for den og modtog den så. Da jeg så ville bestille den var PS3udsolgt, da man så kunne bestille den er leverings tiden i DK ufattelig lang. Forklaringen siger SONY online store er at de er ved at opdatere deres larger system og derfor ikke sender playstations ud, det har de angiveligt ikke gjort i 3-4 uger. Har svært ved at forestille mig en stor virksomhed ikke sender et eneste produkt afsted i 3-4uger.
 
Jeg venter stadig på alle dele af tilbudet, men min tillid til Sony har da lidt et gevaldigt knæk og jeg vil aldrig anbefale det til nogen andre.  
 
Vender tilbage når det er nyt i min sag... Kampen forsætter


Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 19-April-2012 at 14:43
Alle jer som ikke har fået noget , kontakt dog forbrugerombudsmanden , da det grænser til ulovlig markedsføring.
Eller forbrugerrådet.
Men skriv til Sony først og sig i vil gå til ....... med sagen hvis ikke der sker noget.
 
 
 
The_Unforgiven


Posted By: JacobHC
Date Posted: 20-April-2012 at 22:17
Bare til info, så har jeg i dag modtaget min PS3. Har fået mail om at Skype-kamera er på vej. Så der er håb forude :-)


Posted By: aerik
Date Posted: 21-April-2012 at 07:12
Hov det her minder mig da om at jeg skal rykke Sony, fik en mail for snart to mdr siden om at de ville til sende mit kamera, havde jeg da glemt alt om


Posted By: ascj
Date Posted: 24-April-2012 at 08:48
Jeg har nu endelig modtaget min PS3+spil. Men sikke en kamp. Det kan godt være man får en billig playstation ud af det, men har tænkt om det var det værd. Sony har hvertfald mistet en stor stjerne i min bog.
 
Den sidst del af forløbet blev en mega sur mail til samtlige @sony.dk mail jeg kunne opspore samt alle tilgængelige mails i online store. dagen efter fik jeg kontakt med deres presse ansvarlige via mail. Der beklagede men ikke kunne gøre noget da deres kundechef er på ferie. Underligt de ikke lige har en til at dække, men sådan er det åbenbart.
Jeg fik dagen efter en mail der sagde min pakke var på vej og med en track&trace nummer. Der stod at jeg kunne forvente den dagen efter. Ordet her er FORVENTE. Jeg tager en halv dag på arbejde og arbejder hjemme fra for at sikre at jeg er der til at modtage pakken. Men ak... TNT ringer og beklager at Sony har sendt den mail, for Sony vil ikke frigive godset (inkl. min pakke) så den kommer nok først Fredag hvis den bliver frigivet.
Nå fredag morgen ringer TNT og siger at pakken stadig ikke er frigivet af Sony så jeg skal ikke side at vente. Super service af TNT, btw. 
Det var da træls da jeg havde set frem til en weekend med PS3 og afslapning, men kun pga. den mail der sagde den kom Torsdag. Mandag: min pakke er på vej jeg har mulig for at lave nogle ting hjemme fra indtil middag, men min pakke når ikke frem da jeg skal afsted til møde over middag. kl. 13 ca ringer TNT budet til mig og siger han lige har forsøgt at aflevere pakken, men hvis jeg vil ringe til ham når jeg har fri kan vi forsøge igen. Det gør jeg så 15.30 og 15.45 har jeg min PS3.
 
Lektien jeg har lært: Sony har dårlig kundeservice - TNT har en virkelig god service og højt informations og kommunikations niveau overfor kunden.
 
Held og lykke til jer andre


Posted By: aerik
Date Posted: 24-April-2012 at 10:43
Kæmpede med at finde et sted at sende en mail til Sony og tog til sidst den mailadresse jeg nu kunne finde og beklagede sig over den lange tid der er gået, og jer er svaret

"Tak for din mail.

Jeg er da meget ked af at du har fået en sådan oplevelse.
Nu er det ikke os som har med den kampagne at gøre men  en afdeling i Frankrig . jeg  tror at den her kampagen er  blevet meget større end de selv havde regnet med så derfor undskylder jeg da at du er blevet behandlet som du er."

Har aldrig arbejdet et sted, hvor man ikke videresendelse mailen til den afdeling der behandler sagen?


Posted By: aerik
Date Posted: 24-April-2012 at 14:06
lige en opdatering:
"Grunden til at der har været så meget bøvl er at webcameraet er i restordre for tiden , og de har dem ikke på lager i øjeblikket har jeg så fået at vide.

Med venlig hilsen,

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da"



Posted By: Ukke
Date Posted: 28-April-2012 at 12:30
Til tider skulle man tro, at SONY opererer som 500 forskellige virksomheder - uafhængige af hinanden. Jeg er godt klar over, at de er delt op i "divisioner", men man må kunne forvente en bedre kommunikation og integration imellem dem.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net