BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer)
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109811
Printed Date: 28-Maj-2025 at 22:59 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer)
Posted By: newzero
Subject: BeoVision 10 (Sod støv bag skærm problemer)
Date Posted: 31-Marts-2012 at 16:46
Mit 1 1/2 år gamle BeoVision 10 har problemer med "sod" på indersiden af kontrastskærmen. Vi er ikke rygere, men har sterinlys og en lille brændeovn i stuen. Har B&O problemer med dette, og er der måske en løsning vha en type tætningsliste. Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem. Jeg overvejer at afmontere yderskærmen, men ved nogen hvordan dette gøres. eller skal man lade være, og betale B&O for en rensning ? Mvh Newzero.
------------- Med Venlig Hilsen.
NewZero.
|
Replies:
Posted By: KlausDM
Date Posted: 31-Marts-2012 at 17:57
newzero wrote:
Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem. |
Det første du gør er at kontakte forhandleren, hvor du har købt fjernsynet........
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 31-Marts-2012 at 18:13
newzero wrote:
Mit 1 1/2 år gamle BeoVision 10 har problemer med "sod" på indersiden af kontrastskærmen.Vi er ikke rygere, men har sterinlys og en lille brændeovn i stuen. Har B&O problemer med dette, og er der måske en løsning vha en type tætningsliste. Synes et TV i Kr. 50 K´s klassen burde være foruden dette problem. |
Med stearinlys og brændeovn, er de udledte partikler så små, at intet vil kunne stoppe dem - med mindre TV'et er vakuumpakket.  Det vil generelt ske med tiden - uanset pris, model, fabrikat m.v.
newzero wrote:
Jeg overvejer at afmontere yderskærmen, men ved nogen hvordan dette gøres. eller skal man lade være, og betale B&O for en rensning ? |
Gør det selv! Spørg din forhandler, hvordan du afmonterer kontrastskærmen. Vil han ikke svare på dette, så meld tilbage, så skal jeg finde ud af det, for dig! M.v.h.
|
Posted By: newzero
Date Posted: 05-April-2012 at 05:06
B&O skriver fgl til mig Men jeg vil meget gerne have hjælp til hvordan jeg afmontere kontrastskærmen. Problemet er kendt og man undersøger sagen stadig.
Du vil få af vide når der er en permanent løsning.
Vores udviklingsafdeling har dog fundet ud af at pakningen i TV'et skal
skiftes. Derudover kan man bestille noget LCD-skum som man udskifter det gamle
med, der følger en brugervejledning med. Det skal dog siges at dette fjerne
ikke problemet helt.
Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s
Michelle Rounborg Brenøe
Kundeservice (Danmark)
Mvh NZ
------------- Med Venlig Hilsen.
NewZero.
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 17-April-2012 at 11:59
Jeg kender ikke den model , men har haft 3 forskellige "gamle" modeller og du piller fronten af og renser den med eks Glassex. Bed om at få en monteringsvejledning fra dem. Men burde være nogle skruer der sidder skjult under eks stof til højtalere. Stein
|
Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 17-April-2012 at 20:03
Med den alder TVet har, så har de da bare at stille med en tekniker og fikse det for dig? Har de ikke inddirekte anerkendt problemet i den mail?
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Posted By: cnn3
Date Posted: 17-April-2012 at 21:00
Hvorfor sender du ikke til reparation? Dit TV er jo kun 1½ år gammelt??
------------- mvh Christian
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 19-April-2012 at 15:19
Reelt tvivler jeg på garanti dækker , da det ikke er en fabrikationsfejl , ifølge dem , ikke jeg. Men til den pris det koster accepterede jeg SLET ikke den fejl. Så bare gå på dem Stein
|
Posted By: JeTex
Date Posted: 19-April-2012 at 16:31
Selv de gamle MX6000 modeller led af samme problem. Der samlede der sig også støv på indersiden af kontrastglasset. Her var fremgangsmåden, at man forsigtigt fjernede højttalerfrontstof, bag dette var et par skruer placeret forneden. Disse skulle skrues ud, nederste del af glas kunne derefter vippes ud, og glasset kunne nu fjernes ved at trække det lidt ned ( styretappe holdt det på plads foroven ). På ME6000 var der vist nogle plastictapper man pressede ind, og glasset kunne derefter vrikkes ud.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Posted By: newzero
Date Posted: 19-April-2012 at 16:52
The_Unforgiven wrote:
Reelt tvivler jeg på garanti dækker , da det ikke er en fabrikationsfejl , ifølge dem , ikke jeg.Men til den pris det koster accepterede jeg SLET ikke den fejl. Så bare gå på dem Stein |
B&O skrev dette til mig. Hvordan skal det tolkes? At de indrømmer de har én fejl der dækkes, som reklamation, når en løsning kommer?
Thank you for your request. Below is a summary of your
request and our response.
Subject
|
Brændeovn
sod
|
|
Discussion
Thread
|
Response
(Michelle Rounborg Brenøe)
|
04/04/2012 08.40 AM
|
Problemet
er kendt og man undersøger sagen stadig. Du vil få af vide når der er en
permanent løsning.
Vores udviklingsafdeling har dog fundet ud af at pakningen i TV'et skal
skiftes. Derudover kan man bestille noget LCD-skum som man udskifter det
gamle med, der følger en brugervejledning med. Det skal dog siges at dette
fjerne ikke problemet helt.
Med venlig hilsen
Bang & Olufsen a/s
Michelle Rounborg Brenøe
Kundeservice (Danmark)
|
------------- Med Venlig Hilsen.
NewZero.
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 20-April-2012 at 10:58
Som de skriver i den mail , står der sådan set at der er fejl , men rep det selv . Og ja jeg læser den som år der kommer en løsning bliver den rep uden beregning , men send mail retur og bed om en bekræftigelse på netop den tanke. Og jeg ville ikke putte skum i mit tv , under nogen omstændigheder. Så enten skifter sælger pakning eller renser det uden betaling. Ellers gør du indsigelse og bedder om en kvittering på det og kommer der en løsning om evt 2 år skal de rep det , uden beregning. Eller hvis du kan og har mod på det , skil det ad og rens det. Jeg har engang diskuteret med B&O ang video som flimrede uanset hvad og ikke kunne finde fejlen , truede dem med Ekstrabladet , det hjalp , jeg fik en ny. Men som jeg har nævnt før , eg havde flere tv og dem skilte jeg ad og rensede , gad ikke undvære det for rep og var også efter garantien var udløbet . Stein
|
Posted By: Kasper Jensen
Date Posted: 20-April-2012 at 12:47
De skriver, at det TV har et problem. I min verden bør det dækkes under reklamationsretten.
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 20-April-2012 at 13:40
Kasper Jensen wrote:
De skriver, at det TV har et problem. I min verden bør det dækkes under reklamationsretten. |
Jo rigtigt , men som jeg læser har de ikke en endelig løsning , kun en lappe løsning. Så er det jo ikke meget værd Stein
|
Posted By: Rasmusdc
Date Posted: 20-April-2012 at 18:14
B&o laver en fast ryge test på alle nye tv, så det er ikke meningen at det skal ske. Der er fuld garanti. Så det er bare ind med den. Ingen kan kræve du selv laver rep eller forsøger.
Jeg ved ikke hvor meget b&o har forringet deres garanti siden jeg stoppede hos dem, men normalt så bliver det dækket, også uden for garanti periode, da det lyder som en fejl der er sporbar tilbage til fejl i materialer og derfor har været der siden tvets fødsel.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
|