Reparation afvist 30 DB plasma støj
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: Plasma TV
Forum Description: Forum for Plasma TV (PDP)
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117846
Printed Date: 24-Maj-2025 at 19:37 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Reparation afvist 30 DB plasma støj
Posted By: sani
Subject: Reparation afvist 30 DB plasma støj
Date Posted: 07-December-2012 at 23:48
Hej allesammen,
For ca 10 mdr siden blev der købt en samsung 64 8005 , valget faldt på den efter at der blev ingået kompromis med at skærmen kunne være i den størrelse betinget af, at rammen ikke var så synlig og tv ikke virkede for dominerende i stuen. Samsung blev valgt pga tynde og sølv alu ramme..Vi var fin tilfredse med TV indtil for ca 1 mdr siden.
Her begynder historien:
For ca lidt over en måned siden begyndte skærmen af afgive den berygtede plasma buzz eller traffo støj (skærmen er begyndt at støje voldsomt. Om støjen kommer fra transformer eller panel skal jeg ikke kunne sige men før har den ikke afgivet den støj .
I forbindelse med købet blev der tegnet securator extra forsikring , og da den inkluderer afhentning af skærm på hjemme adresse ringede jeg til dem istedet for til forhandler hvor den var købt. TV blev afhentet og efter ca 4 uger kom den tilbage , og til min store undren med meddelelse at der ikke blev lavet noget da de på værksted har konstateret at den ikke støjer mere and 30 DB…da jeg efterfølgende ringede til securator og fortalte dem at jeg ikke kan forstå denne tilbagemelding så fortalte de mig at jeg vil blive ringet op af en fra den service center hvor TV var repareret.. og her begynder problemet.. når de ringer til mig så forklarer de at de har en direktiv fra samsung om at hvis tv-et støjer under 30 DB så er det ganske normalt og de kan ikke gøre noget. Men da jeg begynder at fortale ham lidt om netop omfang at den støj og plasma buzz og da vedkommende finder ud af at jeg bare er en uvidende tv køber så bliver han faktisk særdeles arrogant og meddeler i stil ” HVAD VED JEG OM PLASMA” . Og jeg må indrømme at jeg ved meget om plasma teknologi da jeg har haft plasma skærme i sidste 7-9 år pioner/panasonic dog aldrig samsung og at jeg er fin bekendt med problematikken,jeg har også været aktiv medlem på diverse forum så lidt har jeg trods alt lært om tingene. Jeg er klar over at plasma afgiver lyd men at den lyd efter 8-9 mdr brug skal blive til støj og kunne høres fra 5 m afstand har jeg aldrig hørt..eller troede på at jeg ville blive udsat for. Vi kunne ikke rigtig komme videre med vores tlf snak så jeg blev henvist til samsung DK.. Jeg ringede til dem og den flinke mand sagte til mig nu vil samsung tage sig af sagen og jeg vil få besøg fra deres service mand fra samsung prestige.. jeg tænkte nu er problem løst når vedkommende kommer så vil han selv kune høre hvor slemt der er og der vil bliver gjort noget…
Men men men så kom der en efter ca 5-6 dage og han var ca 1-2 min i mit hus, før han satte sig ned i mit sofa og sagde ”denne skærm larmer ikke mere and 30 db”. Jeg tænkte sikke en hørelse han har da han kan komme med denne pointe næsten allerede ved indgangen i stuen.. Efter ca 15 sekunder hvor han sidder i sofaen i stuen kommer han med endnu en kommentar, at alle samsung plasmaer larmer og jeg må bare leve med det…og der var ikke noget diskusion han ville ihverfald ikke gøre noget ved problemet, og på vej ud af døren afleverede han sit kort…
Nu kommer det tragiske eller bedre sagt det tragikomiske, da han kørte så tænkte jeg sikke en prestige service jeg har været vidne til,, da jeg så læser visitkortet så viser det sig at det er den samme mand (det er jeg næsten 100 % sikker på) som jeg for et par uger siden har haft diskussion i tlf da tv blev sendt retur fra service center pandrup.. Nu kan jeg meget bedre forstå at han allerede næsten inden han kom ind i stuen nævnte de 30 DB,, skærmen har sikkert været i hans hænder så den her sag var for langs afklaret for ham og der var ikke noget at snakke om . han skulle bare have sine KM timer fra Pandrup til det vestjyske ,,,,, Jeg har anmodet om second opinion fra samsung og så sender de mig samme mand (om det er med vilje eller bare ren uheld det skal jeg ikke kunne sige )
1.securator vil ikke gøre noget da de henviser til udtalelse fra samsung DK at TV ikke overstiger de normer som samsung afgiver
2. samsung DK vil ikke gøre noget da de henviser til sin service partner som meddeler dem at TV ikke larmer mere and 30 DB
3.service center pandrup vil ikke gøre noget da de er bare et reparation sted der forholder sig til de direktiver de har fra samsung DK
HVAD NU..??
TV er nu 11 mdr gammel, den har 2 år garanti fra samsung plus 2 fra securator i alt 4 år men den giver så meget støj at jeg ikke kan leve med det..
Jeg nægter simpelthen at tro at det kan være rigtigt at de alle sammen bare kan væske hænder og afvise reparation med henvisning til 30 DB,, jeg skal ikke kunne sige om skærmen støjer mere eller mindre . Men min påstand gå ud på at der burde ikke være mulig at høre irriterende støj fra et moderne TV med afstand på ca 5 m mellem tv-et og sofaen.
I næste uge tager jeg TV til stedet hvor den er blevet købt og bede dem om at sende den til reparation. Så må de slås med samsung DK . Det er trods alt der jeg har afleveret mine penge. Jeg har med vilje ikke skrevet hvor TV-et er blevet købt da stedet ikke har været involveret i sagen og derfor ønsker jeg ikke muder kast på dem ..
Kune tænke mig at få lidt respons fra forum ang min problematik.
|
Replies:
Posted By: JeTex
Date Posted: 08-December-2012 at 00:12
Nu kan 30 db ikke konstateres uden en måling, så undersøgelsen må siges at være mangelfuld. Baggrundsstøjen i en bolig, vil være i omegnen af 33-35 db, hvis alle støjkilder er slukket. 30 db støj fra tv'et, målt på 1 meters afstand, kan vel næppe høres på en afstand af 5 meter ( hvis der er lyd på tv ). Bemærk dog AT's retninglinjer omkring støj konstant i samme fekvens og niveau, så lægger man normalt 5 db til målingen ( og støjen vil dermed være mere end fordoblet ). Dog ikke det samme som, at du nu opfatter lyden/støjen som fordoblet.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Posted By: sani
Date Posted: 08-December-2012 at 00:25
Der er også min umildbart tanke, jeg har der svært at trå at den støjer mindre and de 30 DB, vi kan høre den fra 5 m så der må være flere DB i den støj... vi kan ikke høre vores amerikaner køleskab i køkkenalrum som er i åben forbindelse med stuen og som er ca 7m fra min sofa men vi kan høre tv som er 5m fra
|
Posted By: Hother
Date Posted: 08-December-2012 at 10:11
Nu ved jeg ikke så meget om, hvovidt man kan høre 30db 5 m fra et TV. Men det jeg vil mene er, at hvis støjen fra et plasma genere dig ved normal siddeafstand, så er der en fejl på dit TV.
Nu ved jeg fra andre, at Samsung bestemt ikke har den bedste kundeservice, de har det med at fraskrive sig ansvar m.v., i størst muligt omfang. Selv kunne jeg af samme årsag aldrig finde på at købe et Samsung produkt - det er så en hel anden historie.
Sani jeg håber meget på, at din forhandler kan hjælpe dig, for Samsung gør det helt klart ikke 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Posted By: JeTex
Date Posted: 08-December-2012 at 10:34
Hother wrote:
Nu ved jeg ikke så meget om, hvovidt man kan høre 30db 5 m fra et TV. Men det jeg vil mene er, at hvis støjen fra et plasma genere dig ved normal siddeafstand, så er der en fejl på dit TV.
Nu ved jeg fra andre, at Samsung bestemt ikke har den bedste kundeservice, de har det med at fraskrive sig ansvar m.v., i størst muligt omfang. Selv kunne jeg af samme årsag aldrig finde på at købe et Samsung produkt - det er så en hel anden historie.
Sani jeg håber meget på, at din forhandler kan hjælpe dig, for Samsung gør det helt klart ikke 
|
Enig, men i starten var Samsung fyr og flamme, men uendelige reparationer på produkter, vil i længden tage livet af producenten.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Posted By: Otto J
Date Posted: 08-December-2012 at 10:38
JeTex wrote:
Enig, men i starten var Samsung fyr og flamme, men uendelige reparationer på produkter, vil i længden tage livet af producenten. |
Så optimistisk er jeg desværre ikke.
------------- Mvh Otto
|
Posted By: sani
Date Posted: 08-December-2012 at 10:57
Otto J wrote:
JeTex wrote:
Enig, men i starten var Samsung fyr og flamme, men uendelige reparationer på produkter, vil i længden tage livet af producenten. |
Så optimistisk er jeg desværre ikke. |
jeg må desvære sige at jeg er her enig med Otto , der virker at de er ikke særlig povirket af omdømme
|
Posted By: sani
Date Posted: 08-December-2012 at 11:03
 når jeg ser TV avis så er min TV på de ca 47-52 DB og selv om jeg er på den nivå så høre vi støj fra TV PS: jeg er næsten 100 % sikker et dene TV støjer mære and de max 30 DB på afstand af 1 metar som samsung og service centar pandrup postå
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 08-December-2012 at 11:22
Jeg gir' ikke fem flade for seriøsiteten hos Service Center Nord. Havde min reciever derinde for at få skiftet en pære på garantien. Og den kommer tilbage med defekt frontklap, mgl skrue til fronten, samt mærker under hver drejeknap ( de har brugt en skruetrækker til at vippe knapperne af).
De nægter at vedgå sig de nævnte skader, ind til jeg truer med at kontakte Pioneer Danmark. Og så vil de lige pludselig gerne ha' recieveren tilbage for at klare tingene. Klappen blir ordnet, selvom "de skam ikke har skadet den", og fronten blir' højglanspoleret, selvom "de ikke kan se nogen mærker". Så jeg sender ALDRIG mere noget til Pandrup!!!
|
Posted By: KlausDM
Date Posted: 08-December-2012 at 13:34
sani wrote:
jeg må desvære sige at jeg er her enig med Otto , der virker at de er ikke særlig povirket af omdømme |
De sælger en gudsvelsignelse af tv, at en 15-20 kunder så brokker sig er intet i mængden..
Stod i Bilka Tilst i dag og så lidt håndbold fra i går på deres massive tv-udbud. Hold da op det så grimt ud. Philips og Samsung tv som de værste. Men folk slæber det med hjem.
Et midaldrende ægtepar rendte rundt i 10-15 minutter og kiggede og kiggede. De havde fat i mange tv og kiggede på tykkelsen af dem. På et tidspunkt kunne jeg ikke lade være med at blande mig og bad dem se på billedet. Eksempelvis når der var nærbilleder af personer var det meget tydeligt, hvilke tv der var opsat "helt i skoven". De endte med at stå foran et Panasonic 50" ST50 til 8000 kroner incl 4 års garanti, her var det muligt at se detaljer i folks ansigter.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Posted By: Hans j
Date Posted: 08-December-2012 at 13:54
KlausDM wrote:
sani wrote:
jeg må desvære sige at jeg er her enig med Otto , der virker at de er ikke særlig povirket af omdømme |
De sælger en gudsvelsignelse af tv, at en 15-20 kunder så brokker sig er intet i mængden..
Stod i Bilka Tilst i dag og så lidt håndbold fra i går på deres massive tv-udbud. Hold da op det så grimt ud. Philips og Samsung tv som de værste. Men folk slæber det med hjem.
Et midaldrende ægtepar rendte rundt i 10-15 minutter og kiggede og kiggede. De havde fat i mange tv og kiggede på tykkelsen af dem. På et tidspunkt kunne jeg ikke lade være med at blande mig og bad dem se på billedet. Eksempelvis når der var nærbilleder af personer var det meget tydeligt, hvilke tv der var opsat "helt i skoven". De endte med at stå foran et Panasonic 50" ST50 til 8000 kroner incl 4 års garanti, her var det muligt at se detaljer i folks ansigter.
Klaus
|
Jowjow, og tv er også indstillet optimalt i butikkerne. Det er da et kendt salgstrick, at det som de vil sælge bliver justeret bedre end de andre.
|
Posted By: KlausDM
Date Posted: 08-December-2012 at 15:20
Hans j wrote:
Jowjow, og tv er også indstillet optimalt i butikkerne. Det er da et kendt salgstrick, at det som de vil sælge bliver justeret bedre end de andre.
|
Så er det sjovt, at det tv, der viste det bedste billede, stod bagerst lidt gemt bag de andre.....
TV i butikkerne er som regel i "butiksmode" = fuld knald på farver og lys.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Posted By: KlausDM
Date Posted: 08-December-2012 at 15:21
sani wrote:
når jeg ser TV avis så er min TV på de ca 47-52 DB og selv om jeg er på den nivå så høre vi støj fra TV |
Skru ned for lyden, mål støjniveau, sluk tv og mål igen.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Posted By: sani
Date Posted: 21-December-2012 at 22:19
Hej.. så er der lidt nyt i sagen. Jeg har netop modtaget besked fra Bilka hvor tv er købt, at de også nægter at gøre noget ved sagen. De påstår at de har haft tv i deres baglokale og at de ikke kunne høre noget støj fra den. Kan det virkelig passe at et skærm som har kostet små 20.000 kr hvor der også er blevet tegnet ekstra forsikring skal være med fejl og mangler. Den er kun 9 mdr gammel. Da jeg spurgte dem om hvad er det de bygger deres påstand om at skærmen ikke støjer, så siger de at de simpelthen ikke kan høre noget støj. Efter Samsungs retnibgslinier så må tv ikke støje mere end 30 db på en afstand af 50 cm . Støj fra mit skærm kan høres på afstand af 5 meter. Så derfor støjer skærmen meget mere end de 30 db ellers kunne den ikke høres .
Service center Pandrup påstår at skærmen ikke støjer men ønsker ikke at dokumentere sin påstand.
Securator ekstra forsikring ønsker heller ikke at dokumentere målingerne. Bilka, der hvor tv er købt ville heller ikke dokumentere noget.
HVAD NU?
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Posted By: Otto J
Date Posted: 22-December-2012 at 09:29
sani wrote:
Hej..så er der lidt nyt i sagen. Jeg har netop modtaget besked fra Bilka hvor tv er købt, at de også nægter at gøre noget ved sagen. De påstår at de har haft tv i deres baglokale og at de ikke kunne høre noget støj fra den. Kan det virkelig passe at et skærm som har kostet små 20.000 kr hvor der også er blevet tegnet ekstra forsikring skal være med fejl og mangler. Den er kun 9 mdr gammel. Da jeg spurgte dem om hvad er det de bygger deres påstand om at skærmen ikke støjer, så siger de at de simpelthen ikke kan høre noget støj. Efter Samsungs retnibgslinier så må tv ikke støje mere end 30 db på en afstand af 50 cm . Støj fra mit skærm kan høres på afstand af 5 meter. Så derfor støjer skærmen meget mere end de 30 db ellers kunne den ikke høres .
Service center Pandrup påstår at skærmen ikke støjer men ønsker ikke at dokumentere sin påstand.
Securator ekstra forsikring ønsker heller ikke at dokumentere målingerne. Bilka, der hvor tv er købt ville heller ikke dokumentere noget.
HVAD NU?
|
Da tv'et er mere end 6 måneder gammelt, er det dig der skal levere dokumentationen.
Din logik mht at tv'et ikke kan støje mindre end 30 dB fordi du kan høre den, kan jeg ikke helt følge. Støj under 30 dB /50 cm kan sagtens høres på 5 meters afstand, hvis omgivelserne er støjsvage. Du kan heller ikke antage at støjen er 50 dB, fordi du kan høre den mens lyden fra højttalerne er 50 dB.
Jeg vil ikke udtale mig om hvorvidt du har en sag eller ej, men hvis du vil følge klagen til dørs er du simpelthen nødt til at få foranstaltet nogle ordentlige målinger. Og jeg mener ikke med din smartphone.
------------- Mvh Otto
|
Posted By: Martin Sjøstrand
Date Posted: 11-Januar-2013 at 09:17
Man fristes næsten til at spørge om den ekstra forsikring du har tegnet, dækker hændelige uheld....
Det er selvfølgelig forkert at tænke sådan, men HVIS det virkelig larmer så meget, og de bare affejer dig, ja så tænker man jo pludselig lidt tarveligt.
Jeg har selv Samsung, en PS63C7705, og jeg har haft lidt problemer med støj, og et panel der blev defekt (grøn streg lodret gennem skærmen) og ved begge dele var Prestige service meget venlig, serviceminded og hjælpsom, så jeg har kun godt at sige om Samsung, men det kan selvfølgelig være forskelligt fra den ene ende sf landet til den anden?
|
|