Print Page | Close Window

Garanti direkte ved LG uden kvittering?

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118631
Printed Date: 30-Maj-2025 at 08:19
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Garanti direkte ved LG uden kvittering?
Posted By: mkirkelund
Subject: Garanti direkte ved LG uden kvittering?
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:31
Hej.

Hvordan står man hvis man har et nordisk LG fjernsyn købt ved autoriseret forhandler men man har mistet sin kvittering og det er under et år? Er der mulighed for reparation direkte ved LG via serienummeret?
Det skal siges at det er et TV jeg overvejer at købe, men skal vide om det kan repareres uden omkostninger, da der er sorte streger over hele panelet.

Mvh. Michael



Replies:
Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:35
 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 


Posted By: mkirkelund
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:36
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 

Hvis forhandleren havde dette, havde jeg ikke oprettet det her emne. Hvis du ikke har noget konstruktivt at byde ind med, bedes du lade være.


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:44
 
 Det fremgik ikke af dit spørgsmål, at forhandleren heller ikke havde oplysningerne. Så defor.


Posted By: hopgreve
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:47
Originally posted by mkirkelund mkirkelund wrote:

Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 

Hvis forhandleren havde dette, havde jeg ikke oprettet det her emne. Hvis du ikke har noget konstruktivt at byde ind med, bedes du lade være.
Hold da op , jeg synes faktisk at det var et meget konstruktivt svarConfused...
MVH


-------------
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Posted By: Mufti
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:49
Går ud fra at forhandleren har nægtet at tage TVet til garantirep.
Forhandleren(hvis han er ordentlig)burde kunne finde noget på Tvet. Så lad være med at købe mere der. Det er jo en ærlig sag at miste en kvittering.
 
Har skakset dette fra forbrug.dk:
 

Hvis kvittering eller bon er blevet væk

Hvis du ikke kan finde din bon eller kvittering, kan du muligvis dokumentere dit køb på anden måde. Det kan fx være en Dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken. Den type dokumentation kan kun bruges, hvis du kun har købt den aktuelle vare ved købet. Hvis du har købt flere ting, kan du ikke bevise, hvad de enkelte varer har kostet. Andre former for dokumentation kan fx være et byttemærke eller et garantibevis.

Synes ikke du skal give op.
 
Prøv at kontakte LG.


Posted By: mkirkelund
Date Posted: 01-Januar-2013 at 15:55
Det er som sagt ikke mit TV endnu. Der er nemlig ikke mulighed for reparation ved forhandleren. Vil nemlig gerne vide om der er mulighed for at få det repareret direkte ved LG, da jeg kan få TV'et til en meget atraktiv pris.

Har kontaktet LG pr. mail, men de har svartid som en skildpadde. Derfor sørger jeg erfaring/oplysning her.

Foreløbig tak for hjælpen.


Posted By: Mufti
Date Posted: 01-Januar-2013 at 16:13
Det er jo sælgers problem?????
Lad ham klare problemet eller køb et andet TV.
 
Ved godt at så glip af godt tilbud.(og måske mange problemer)
 


Posted By: JeTex
Date Posted: 02-Januar-2013 at 13:30
Originally posted by mkirkelund mkirkelund wrote:

Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 

Hvis forhandleren havde dette, havde jeg ikke oprettet det her emne. Hvis du ikke har noget konstruktivt at byde ind med, bedes du lade være.
Dog et flabet svar, fra en konstruktiv bemærkning fra Radiomanden.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Posted By: Otto J
Date Posted: 02-Januar-2013 at 14:53
Originally posted by mkirkelund mkirkelund wrote:

Det er som sagt ikke mit TV endnu. Der er nemlig ikke mulighed for reparation ved forhandleren. Vil nemlig gerne vide om der er mulighed for at få det repareret direkte ved LG, da jeg kan få TV'et til en meget atraktiv pris.

Har kontaktet LG pr. mail, men de har svartid som en skildpadde. Derfor sørger jeg erfaring/oplysning her.

Foreløbig tak for hjælpen.


Nej, du finder næppe en producent der vil reparare noget som helst på garantien uden at du kan fremvise en kvittering. Garantibeviset er der jo netop for at bevise at det ikke er en stjålet vare. Hvis du får tilbudt et under 1 år gammelt defekt TV meget billigt, og sælgeren ikke mener han kan få butikken til at fremskaffe en kvittering, så er sandsynligheden for at det netop ER en stjålet vare, temmeligt stor. Den oprindelige køber skal sådan set bare påvise at han har købt varen, hvilket kan gøres uden kvitteringen ved f.eks. at fremvise en kontoudskrift, hvis det er købt på kort eller med bankoverførsel.

Hvis han har købt den kontant uden navn på kvitteringen og smidt kvitteringen væk, så giv ham selv lov til at køre den på lossepladsen.


-------------
Mvh Otto


Posted By: mkirkelund
Date Posted: 02-Januar-2013 at 14:59
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by mkirkelund mkirkelund wrote:

Det er som sagt ikke mit TV endnu. Der er nemlig ikke mulighed for reparation ved forhandleren. Vil nemlig gerne vide om der er mulighed for at få det repareret direkte ved LG, da jeg kan få TV'et til en meget atraktiv pris.

Har kontaktet LG pr. mail, men de har svartid som en skildpadde. Derfor sørger jeg erfaring/oplysning her.

Foreløbig tak for hjælpen.


Nej, du finder næppe en producent der vil reparare noget som helst på garantien uden at du kan fremvise en kvittering. Garantibeviset er der jo netop for at bevise at det ikke er en stjålet vare. Hvis du får tilbudt et under 1 år gammelt defekt TV meget billigt, og sælgeren ikke mener han kan få butikken til at fremskaffe en kvittering, så er sandsynligheden for at det netop ER en stjålet vare, temmeligt stor. Den oprindelige køber skal sådan set bare påvise at han har købt varen, hvilket kan gøres uden kvitteringen ved f.eks. at fremvise en kontoudskrift, hvis det er købt på kort eller med bankoverførsel.

Hvis han har købt den kontant uden navn på kvitteringen og smidt kvitteringen væk, så giv ham selv lov til at køre den på lossepladsen.

Hej Otto.

Varen er ikke stjålet, har selv været med ved købet. Jeg er blot gode erfaringer med diverse producenter som yder garanti baseret på serienummeret som f.eks. logitech, WD og Lenovo, hvorfor jeg håbede LG havde samme.

Fungerer Samsung Prestige service ikke således?


Posted By: Otto J
Date Posted: 02-Januar-2013 at 15:07
Originally posted by mkirkelund mkirkelund wrote:



Varen er ikke stjålet, har selv været med ved købet. Jeg er blot gode erfaringer med diverse producenter som yder garanti baseret på serienummeret som f.eks. logitech, WD og Lenovo, hvorfor jeg håbede LG havde samme.


Uden kvittering? Det synes jeg faktisk ikke helt er i orden, hvis det er rigtigt. Jeg har aldrig oplevet andet end at producenterne forlanger dokumentation.

Egentlig ville jeg til at brokke mig over den butik der ikke vil skaffe en kopi af kvitteringen til køberen, men det kan selvfølgelig være købt i et supermarked, uden at kundens navn er blevet registreret. Men stadigvæk, så skal man ikke nødvendigvis bruge kvitteringen, blot man kan påvise at købet er blevet foretaget.


-------------
Mvh Otto


Posted By: mkirkelund
Date Posted: 02-Januar-2013 at 15:13
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by mkirkelund mkirkelund wrote:



Varen er ikke stjålet, har selv været med ved købet. Jeg er blot gode erfaringer med diverse producenter som yder garanti baseret på serienummeret som f.eks. logitech, WD og Lenovo, hvorfor jeg håbede LG havde samme.


Uden kvittering? Det synes jeg faktisk ikke helt er i orden, hvis det er rigtigt. Jeg har aldrig oplevet andet end at producenterne forlanger dokumentation.

Egentlig ville jeg til at brokke mig over den butik der ikke vil skaffe en kopi af kvitteringen til køberen, men det kan selvfølgelig være købt i et supermarked, uden at kundens navn er blevet registreret. Men stadigvæk, så skal man ikke nødvendigvis bruge kvitteringen, blot man kan påvise at købet er blevet foretaget.

Jep. Det er uden kvittering. :-)

Det er sådan det hænger sammen, hvorfor det ikke er muligt at genskaffe kvittering.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net