Print Page | Close Window

Er der nogen af jer som har Es8005 smart hub prob.

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119030
Printed Date: 23-Maj-2025 at 23:44
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Er der nogen af jer som har Es8005 smart hub prob.
Posted By: Moef
Subject: Er der nogen af jer som har Es8005 smart hub prob.
Date Posted: 10-Januar-2013 at 00:10
De seneste dage har mit tv pludselig mistet alle apps Shocked ved og mærket uden jeg har gjort noget.
Alt var bare pludeslig nulstillet. Derefter begyndte tv'et selv at hente apps igen en efter en. Efterfølgende opføre smart hub'en sig ikke normalt, der er apps som ikke virker som de skal. Så i dag skete det igen. Pludselig var apps væk igen.

Jeg har tjekket op på det, og flere på AVForums har også pludselig mistet deres apps. Så jeg tænkte, om i har oplevet det samme, altså haft SH problemer?

Da flere har problemet, så tror Samsung roder med noget, som får det hele til at gå i hegnet. Jeg håber ikke, at det kan være interferens påvirkninger udefra.



-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard



Replies:
Posted By: hummelmose
Date Posted: 10-Januar-2013 at 04:17
Ja. Jeg har også problemet. Installerede Skype og en masse andre apps. En morgen var alt væk, og Smart Hub ville opdateres. Det gik totalt galt.

Skidt træk fra Samsung


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Posted By: Moef
Date Posted: 10-Januar-2013 at 07:59
Meget mystisk. Jeg har skrevet til Samsung support, og forklaret problemet. Så jeg håber de gør noget ved det.

Apropos Samsung support, for pokker hvor er det irriterende, at de ikke opdatere deres lister med tv modeller, når man i formularen bl.a. skal vælge tv model. Da jeg havde et C755 tv, kunne jeg aldrig finde modellen. Og Es8005 findes heller ikke. Samsung for pokker! :)


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Posted By: Metacam
Date Posted: 10-Januar-2013 at 08:37
Ditto her - en ren rodebutik. Får også fejl ift. internet/smarthub på trods af alt ok i menu/netværk. Troede det var et wifi problem og skiftede til fast opkobling. Alle apps væk og her til morgen delvist reinstalleret, bl.a. med viaplay ikon på youtube app'en....


Posted By: hummelmose
Date Posted: 10-Januar-2013 at 08:39
Recordere.dk har møde med Samsung i aften i Las Vegas. Jeg lover (som UE55ES8005 ejer), at jeg nok skal gøre dem opmærksom på problemet.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Posted By: Moef
Date Posted: 10-Januar-2013 at 10:38
Jeg har fået det her svar fra Samsung support:

"Vores Smarthub servere gik ned her i lørdags og er stadig ikke oppe på fuld funktionalitet. Dette kan meget vel opleves som en nulstilling, men vi har grund til at tro at du vil få alle dine ting igen når serverne - forhåbentlig meget snart - kommer op og køre igen."

Så som forventet skal problemet altså findes hos Samsung og deres servere, som åbenbart var gået kolde. Hvornår det hele kommer til at virker igen, fortæller mailen ikke noget om. Så man skal nok ruste sig med lidt tålmodighed, da fejlene lader til at være bredt ud over et stykke af Europa (dk, uk.. som jeg kender til), i hvert fald som jeg lige ser det, øv.

EDIT:
Lidt mere viden: Smart Hub skulle virke normalt igen kl. 18 i dag, hvis alt går vel med deres servere.


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Posted By: Tee
Date Posted: 10-Januar-2013 at 20:08
Det er da totalt dårligt design at Samsung smarthub altid skal kontakte samsung før nogen af apps'ne virker.

Ikke engang webbrowseren gider starte op selvom den evt. ganske praktisk kunne bruges til at kigge f.eks. på ens egen routers indstillinger.

Som ejer af et nu kun 2 måneder gammelt 7005 må jeg godt nok indrømme at jeg er blevet skuffet så mange gange at jeg ikke synes der er ret meget SMART over sådan et smarttv.

Jeg tror jeg har oplevet det 4 gange allerede at Netflix ikke virker, selvom det kører fint på en bærbar lige ved siden af som er på nøjagtigt samme forbindelse.

Og så er der hele designet af menuer osv. Jo mere man bruger det jo mere tåbeligt virker det.

For at spoole i en film man afspiller fra NAS/USB skal man ind gennem to menuer.

Surroundsound forsvinder når man haft pauset en film. Det gælder både Netflix og USBafsplining.
For at fixe det skal man ind gennem 4 menuer for at vælge spdif-signalet, frem og tilbage.

Dvs. de basale ting virker ringe, og så har man latterlige features som Family-knappen på remoten.
Og endda en ekstra remote med "touchpad" som bare slet ikke fungerer som en touchpad...

Jeg orker ikke engang at starte med at beskrive hvor ringe de latterlige "tal til tv'et" og "styr med hænderne" virker...



Posted By: SpookiePower
Date Posted: 10-Januar-2013 at 22:20
I går aftes mistede jeg også en del af mine apps på mit Samsung 7005, men det lyder som om at det i nævner, kunne være skyld i problemet.

Senere på aften, kom nogle få af mine apps tilbage, men der var blevet knyttet forkerte navne til de forskellige apps.


Posted By: Moef
Date Posted: 18-December-2013 at 00:24
Jeg tror Samsung har Smart Hub problemer igen. Mit TV vil opdatere SH over WiFI, men går i loop når jeg prøver. Og TV kan ikke slukkes/tændes efterfølgende.

Jeg tror det er et generelt "nordic" problem med deres SH servere, eftersom jeg har snakket med flere personer i EU som har problemet.

Oplever i det samme?


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net