EDIT NU MED FORHANDLER NAVN Jeg er desværre nød til at afreagere på en måde som jeg
normalt aldrig ville gøre!
Da jeg desværre har været ude for en lang og grim servicesag
med mit Sony 52HX900 TV.
Og det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at
hænge nogen ud ved navn, hverken butikken eller medarbejdere.
Det hele startede på mit daværende arbejde tilbage i
slutningen af november måned. Hvor jeg
oprettede en sag ved et autoriseret værksted.
Da mit tv led af backlight bleeding, og mærkelig ustabil pixelering i
nogen situationer (se billeder). Jeg fik det tilbage med nye led og helt nyt
panel lige før jul. Men desværre viste det sig nærmeste ved første øjekast at
problemerne ikke var afhjulpet.. Faktisk i sådan en grad af backlight bleeding var
forværret i forhold til før jeg sendte det ind.
Dernæst lå jeg i flytning og fik først oprettet en genreparation 13.
februar, dette gjorde jeg direkte ved værkstedet. Værkstedet meldte mig efter 14dage at de u
meldbart havde svært ved at genskabe problemerne, men at han godt kunne ane
bleeding. Jeg havde på forhånd taget
billede af hvad jeg oplevede af fejl. Han tilbød mig at skifte panelet ud
(igen), for han kunne godt se der var noget galt. Men han kunne ikke love at
resultatet blev bedre. Derfor tog jeg kontakt til forhandleren, min tidligere
arbejdsgiver. For at få dem til at undersøge hvad man så gør i sådan en speciel
situation. Jeg er jo ikke tilfreds med at stå med en skærm som er i ringere
kvalitet end før jeg sendte den til reparation.
Jeg fik besked på forklare sagen skriftligt så de kunne sende den
videre. Det fik de sammen med billederne som også var sendt til værkstedet. De
lovede at de selvfølgelig ville følge op på sagen og finde en løsning.
Dagene går og går - jeg hører ikke noget. Jeg prøvede uge
efter uge at rykke for svar da jeg ikke hørte noget. Hver gang fik jeg en
”ligegyldig” mail tilbage om at de afventer svar fra konsulent..
Efter 6 uger på værksted (butikken har været inde i sagen 4
uger nu) får jeg en mail fra værkstedet om at jeg skal kontakte dem ang. levering
af tv. Jeg tror naturligvis at tv´et er lavet, men NEJ. De vil blot levere det
tilbage da de ikke har hørt mere. Jeg
forklarede dem at sagen ligger ved butikken og at jeg også afventer svar.
Dette skrev jeg naturligvis til butikken og rykkede dem
endnu en gang! Tilbage fik jeg blot af
vide at sagen lå ved salgschefen og at de pressede på.
På dette tidspunk var jeg godt træt af sagen og den alt for
lang tid tv’et havde været inde på værksted !
Her den 3. marts mister jeg tålmodigheden og ringer til forbruger klage
nævnet, for at blive guidet. Viste ærligt
talt ikke hvad jeg skulle gøre. De
fortalte at jeg rent juridisk kunne kræve købet ophævet da sagen havde været
alt for lang. Samme dag skriver jeg
endnu en mail til butikken for at gøre det klart at jeg på ingen måde kan og
vil acceptere sagens længde (på dette tidspunk 7 uger) og at jeg allerhelst
ville ophæve købet.
Dette blev afvist at butikken, som mente jeg selv var ude om
det, da jeg havde frabedt mig at få tv´et leveret. Dette passer os, men det var jo på baggrundt
af at butikken ikke havde fundet et svar endnu.
Jeg skriver tilbage et langt klagebrev hvori jeg opsummere
hele handlingen og redegør hvorfor jeg har mistede tålmodigheden. Samtidig gør
jeg det klart at jeg ikke ønsker en konflikt, men blot en løsning som jeg kan
leve med og gerne hurtigst muligt.
Dagen efter opdager jeg at mine ”kammerater” de tidligere
kollegaer, har valgt at slette og blockere mig som ven på facebook. Så nu var jeg
åbenbart uønsket i butikken pga. en servicesag?!
Næste skidt i sagen var at jeg bliver kontaktet af en
service mand fra producenten af tv´et og ikke butikken. Det bliver aftalt at
tv´et sendes fra værkstedet ud til butikken og bliver kigget for fejl. For at få vurderet om salgsstedet syntes det
er acceptabelt. Det var jeg ikke så meget for, hvis de havde set sig sure på
mig, men der var ikke så meget andet at gøre.
Tv´et blev testet i butikken og ikke overraskende syntes butikken det
var ok. Aftalen var yderligere at jeg skulle have tv´et tilbage i onsdags. Men
det vidste butikken pludselig ikke noget om, selvom det var aftalt med service
manden efter at have snakket med begge parter. Så da jeg skrev en mail om
hvornår det kom onsdag, så anede de intet omkring det, for det stod stadig ved
dem. Dette er langt fra optimalt da jeg havde planlagt min dag så jeg var
hjemme og aftaler/møder blev flyttet, yderligere måtte jeg også aflyse
Champions League kampen med gutterne på storskærmen.
Men skærmen blev leveret med fragtmand torsdag. Noget som i
princippet kunne have været sket i tirsdags. Eller for mange uger siden hvis blot butikken
havde ydet en normal service.
Men tv´et er kommet hjem.
Det blev pakket op og sat til sammen med en kammerat. Og han havde nemt
ved at se fejlene, faktisk uden jeg havde forklaret ham problemerne, så pegede
han dem ud af sig selv. Vi sammenlignede bleeding og pixel ”sløret” med mine
forældres tv (NX700, samme årgang), for at se om det virkelig var mig som var
emsig, men alle tilstedeværende oplevede de sammen problemer som jeg har
reklameret over. Faktisk i sådan en
grad, at flere troede at var NX700 (Mid-end) som var det top tv´et til 32.000,-
Jeg har nu ”hyret” en anden radio/tv forhandler til at
vurdere mit tv. Så jeg forhåbentlig kan gå videre i sagen. Forventer dog ikke
salgsstedet er særlig samarbejdsvillig, så det bliver nok en juridisk omgang.
Så alt i alt har det tager snart 9 uger og koste masse bøvl
at få denne sag afsluttet.
http://imageshack.us/photo/my-images/820/wp0000052.jpg/"> http://imageshack.us/photo/my-images/202/wp000004.jpg/"> http://imageshack.us/photo/my-images/716/wp0000092j.jpg/"> http://imageshack.us/photo/my-images/202/wp0000102.jpg/">
http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc00256cc.jpg/"> http://imageshack.us/photo/my-images/33/dsc00238rn.jpg/">
------------- Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4 FRONT: B&W XT8 CENTER: B&W XTC BAG: B&W XT8 SIDE: B&W XT2 SUB: B&W PV1 Kabler: Van den Hull
|