Print Page | Close Window

Highend og elektronisk musik

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: Hi-Fi
Forum Description: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123459
Printed Date: 23-Maj-2025 at 08:17
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Highend og elektronisk musik
Posted By: Berdel
Subject: Highend og elektronisk musik
Date Posted: 31-Maj-2013 at 16:38
Hej

En kammerat og jeg kom til at snakke om de meget dyre anlæg og højttalere som bliver købt i søgen efter at opnå den mest realistiske gengivelse af musikken. Man kan tydeligt høre de forskellige instrumenter og jo bedre anlægget er få en fornemmelse hvordan musikerne er fysisk placeret i lydbilledet.

Men hvad med elektronisk musik? Der er mange elektroniske bands med finesser og detaljer men der er ofte ikke et band til stede, da alle instrumenter ofte er genereret på en computer.

Hvad er jeres holdning til dette? Altså mene i at man kan slippe afsted med et billigere anlæg hvis ikke man har intentioner om f.eks. at man skal høre klassisk musik og vil opnå naturlig gengivelse, og så opnå tæt på det samme som et anlæg i den høje ende af prisskalaen?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum



Replies:
Posted By: KlausDM
Date Posted: 31-Maj-2013 at 18:27
Kender du Infected Mushroom?

Jeg kan tilføje at det lyder stjernhamrende godt på Dali Mega Line. Da vi forrige sommer var til åbent hus hos Dali spillede den højeste boss (til min store forbavselse og glæde) Infected Mushroom, bland de andre ting vi fik demonsrteret på Mega Line.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: mkirkelund
Date Posted: 31-Maj-2013 at 21:14
Jeg hører meget blandet musik. Blandt alt det jeg hører synes jeg at elektronisk musik er det mest komplekse. Der er sindsygt mange detaljer og der er ofte kælet mere for lyden end andet musik. Jeg vil bestemt ikke mene at man kan nøjes med billigere højtalere til elektronisk musik.

Infected Mushroom Klaus også nævner har helt fantastisk dynamik og detaljering man sjældent finder andre steder.


Posted By: Nagash
Date Posted: 31-Maj-2013 at 22:25
Generelt er elektronisk musik indspillet i ret høj kvalitet, så jeg vil mene at du sagtens kan høre forskel. At genren så har det med at tiltrække bebumsede teenagerdrenge, der bare vil brage det løs på et sæt Cervin Vega 15-18" svin der bare siger BANG BANG BANG, er så noget andet.

Claus har faktisk helt og aldeles ret. Infected Mushroom er overordentlig fedt på et ordentlig anlæg, fordi der er ufattelig mange detaljer i deres musik. De har dog også rigtig mange akustiske instrumenter med i deres musik.

Nu er det dog ikke en genre jeg hører meget i. Jeg er til heavy metal og stort set intet andet, men jeg lyttede til rigtig meget trance og andet techno, da jeg var knægt.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: Otto J
Date Posted: 01-Juni-2013 at 01:45
Originally posted by Berdel Berdel wrote:

Hej

En kammerat og jeg kom til at snakke om de meget dyre anlæg og højttalere som bliver købt i søgen efter at opnå den mest realistiske gengivelse af musikken. Man kan tydeligt høre de forskellige instrumenter og jo bedre anlægget er få en fornemmelse hvordan musikerne er fysisk placeret i lydbilledet.

Men hvad med elektronisk musik? Der er mange elektroniske bands med finesser og detaljer men der er ofte ikke et band til stede, da alle instrumenter ofte er genereret på en computer.

Hvad er jeres holdning til dette? Altså mene i at man kan slippe afsted med et billigere anlæg hvis ikke man har intentioner om f.eks. at man skal høre klassisk musik og vil opnå naturlig gengivelse, og så opnå tæt på det samme som et anlæg i den høje ende af prisskalaen?

Jeg vil påstå at holdningen til dette er lige så delt hos folk der hører elektronisk musik, som hos folk der hører alt muligt andet. Når jeg har kunder forbi der vil høre elektronisk musik, så er de ting de lægger vægt på ved lyden meget forskellig. Nogle vil have store højttalere med masser af bas, nogle vil have små monitor-højttalere hvor det nærmest er en fordel at bassen ikke er der så de kan høre alle detaljerne i mixet tydeligere. Nogle vil kunne spille højt, nogle lægger vægt på dynamik når man spiller lavt... Hvis der kan siges at være et fællestræk, så er det at der ganske rigtigt er mindre fokus på om det lyder "rigtigt", og mere fokus på dynamik, detaljering og lav forvrængning. Men jeg vil påstå at de anlæg som de fleste electronica-entusiaster (og her mener jeg ikke 16 årige knægte der vil holde fest - no offence) ender med at synes bedst om, er de samme som dem kendere af alt muligt andet musik også ender med at synes bedst om, og det er de mest neutrale. At afvige fra dét der normalt opfattes som "hifi", oplever jeg mere er et spørgsmål om personlig smag mht. lyd, end smag mht. musik.

Dét man kan sige er, at mens et godt anlæg som er i stand til at gengive akustiske instrumenter realistisk, som regel også får elektronisk musik til at lyde rigtigt godt, så er det sværere at gå den anden vej. Groft sagt, så skal alle parametre være i orden for at alle typer akustisk musik lyder "rigtigt" - og når de er dét, så vil langt det meste musik lyde godt. Men med meget elektronisk musik er der nogle egenskaber som er mindre iørefaldende, såsom klangbalance, især hvis man ikke er vant til at høre det specifikke musik på et godt anlæg. Og hvis du finder frem til et anlæg der lyder fint med elektronisk musik, så kan du ikke regne med at akustisk musik vil lyde godt. Jeg tror dét er en væsentlig del af årsagen til at hifi-entusiaster oftest bruger akustisk musik (eller noget der ligner) i en vis udstrækning når man bedømmer et anlæg, det er ikke fordi de ikke nødvendigvis gerne hører elektronisk musik, men i en evalueringsproces, især hvis man vil have et anlæg der kan spille alle typer musik, så er det bare nemmere at bruge noget musik der er enklere at forholde sig til.

Intet af ovenstående er sort/hvidt, og det er som sagt meget variabelt fra person til person hvordan man oplever dette. Jeg vil påstå at man med tilstrækkelig erfaring/træning kan bedømme et hvilket som helst anlæg ret præcist med en hvilken som helst type musik (så længe nummeret er tilstrækkeligt alsidigt), og jeg vil altså også påstå at et reelt godt anlæg fungerer med alle typer musik.

Med andre ord, et mere konkret svar på spørgsmålet: Kan man nøjes med et billigere anlæg hvis man vil høre elektronisk musik, så mener jeg svaret er nej - svaret afhænger af hvor entusiastisk du er med gengivelsen af musikken, uanset genre. Du kan få glæde af bedre lyd med al velproduceret musik, uanset genre. Prøv at gå på hifi udstilling og læg mærke til hvor tit der bliver spillet Trentemøller eller som nævnt Infected Mushroom... (som jeg iøvrigt personligt mener er totalt u-udholdelig musik, i modsætning til Trentemøller, men det er jo en smagssag Wink) Elektronisk musik og hifi er bestemt ikke modsætninger.


-------------
Mvh Otto


Posted By: Otto J
Date Posted: 01-Juni-2013 at 01:49
Originally posted by Nagash Nagash wrote:



Nu er det dog ikke en genre jeg hører meget i. Jeg er til heavy metal og stort set intet andet, men jeg lyttede til rigtig meget trance og andet techno, da jeg var knægt.

Hård rock er iøvrigt en genre der deler vandene lige så meget som elektronisk musik, og begge dele ligger jo meget langt fra en korrekt gengivelse af et akustisk instrument. Elektronisk musik er hverken mere eller mindre krævende eller "hifi-rigtigt" end metal. Ingen af delene giver dig en chance for at vurdere om det lyder "naturligt" - det er ikke meningen at det skal dét.


-------------
Mvh Otto


Posted By: Nagash
Date Posted: 01-Juni-2013 at 11:58
Helt enig. Jeg nævnte ikke metal fordi det er indspillet mere korrekt end så meget andet. Det deler nemlig vandene rigtig meget som du også siger. Nogle bands, gælder især tidlig norsk black metal, prøver jo bevidst at ramme så beskidt en lyd som muligt under indspilningen. Andre bands, især i den lyse progressive stil, prøver derimod at ramme lyden så præcis som muligt i studiet. Men mindst lige så afhængig er det, hvem de har haft som producer på albummet. Det hører man jo tydeligt, da mange bands lyder meget i øst og vest fra album til album, hvis de skifter producer.

Der er det, jeg mener forholder sig noget anderledes med elektronisk musik. Ofte er det indspillet på en computer med lydsamples, det vil sige, du opnår aldrig en D/A konvertering. Først i det lyden når dine højttalere. Det samme gør sig gældende til en koncert med selvsamme band/kunstner/navn. Jeg har selv set føromtalte Infected Mushroom live. De står jo netop bare og fyrer deres samples af på deres udstyr. Og det lyder PRÆCIS som det gør på cd'en. På godt og ondt. For det betyder at lyden ikke forbedres/forringes i forhold til det du er vant til. Men det betyder også bare, at det bliver præcis det du er vant til, uden afvigelser.

Elektronisk musik er som regel indspillet i en fantastisk høj kvalitet, så det er synd ikke at udnytte det. Jeg synes i hvert fald dit lytteudstyrs kvalitet er lige så vigtigt som ved alt andet musik. Hverken mere eller mindre.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: Otto J
Date Posted: 01-Juni-2013 at 12:49
Originally posted by Nagash Nagash wrote:



Der er det, jeg mener forholder sig noget anderledes med elektronisk musik. Ofte er det indspillet på en computer med lydsamples, det vil sige, du opnår aldrig en D/A konvertering. Først i det lyden når dine højttalere. 

Jeg kan ikke helt følge dit argument her. Medmindre vi ikke er helt enige om hvad en "sample" er. Når du laver en digital indspilning af akustisk musik, så har du heller ikke nødvendigvis nogen D/A konverteringer før du rammer dit anlæg.
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Det samme gør sig gældende til en koncert med selvsamme band/kunstner/navn. Jeg har selv set føromtalte Infected Mushroom live. De står jo netop bare og fyrer deres samples af på deres udstyr. Og det lyder PRÆCIS som det gør på cd'en. På godt og ondt. For det betyder at lyden ikke forbedres/forringes i forhold til det du er vant til. Men det betyder også bare, at det bliver præcis det du er vant til, uden afvigelser. 

Jeg kan ikke udtale mig om dem, men der findes bestemt elektronisk musik hvor effekterne der lægges på foretages "live". Jeg var til koncert med én engang som jeg ikke kan huske hvad hedder (har aldrig hørt om dem før eller efter), som startede koncerten med at indspille nogle samples på forskellige elektroniske instrumenter, og så stille og roligt opbygge dét bibliotek som koncerten blev spillet med (dog ikke 100%). 

Originally posted by Nagash Nagash wrote:


Elektronisk musik er som regel indspillet i en fantastisk høj kvalitet, så det er synd ikke at udnytte det. Jeg synes i hvert fald dit lytteudstyrs kvalitet er lige så vigtigt som ved alt andet musik. Hverken mere eller mindre.

Jeg er ikke helt enig i generaliseringen om at elektronisk musik som regel er i høj kvalitet. Det afhænger nok af definitionen af "kvalitet" - det er som regel fri for støj og forvrængning, men udover det så mener jeg bestemt at der er meget elektronisk musik der lyder elendigt. Uden at jeg er kender af genren, husk på at du spænder meget bredt når du siger "elektronisk musik". Bortset fra det så er jeg som sagt enig i at udstyrets kvalitet hverken er mere eller mindre vigtigt end med alt andet musik.


-------------
Mvh Otto


Posted By: Nagash
Date Posted: 01-Juni-2013 at 13:11
Jeg tror nu egentlig vi er helt enige, Otto. Tror bare mere vi taler forbi hinanden.
Men ud over det, så er vi i hvert fald enige om, at et godt anlæg fremhæver enhver genre. Elektronisk eller ej. Så mangler vi bare at definere, hvad et godt anlæg er. For det er der nok ingen der bliver enige om :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: Otto J
Date Posted: 01-Juni-2013 at 13:22
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Jeg tror nu egentlig vi er helt enige, Otto. Tror bare mere vi taler forbi hinanden.
Men ud over det, så er vi i hvert fald enige om, at et godt anlæg fremhæver enhver genre. Elektronisk eller ej. Så mangler vi bare at definere, hvad et godt anlæg er. For det er der nok ingen der bliver enige om :)

Det kan vi godt blive enige om Wink


-------------
Mvh Otto


Posted By: Berdel
Date Posted: 01-Juni-2013 at 17:33
Tak for jeres gode svar. Jeg er meget enig med jer, jeg hører også selv infected mushroom og det lyde bare rigtig godt.



Posted By: Denraretiger
Date Posted: 01-Juni-2013 at 19:39
Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.


Posted By: Guyver
Date Posted: 01-Juni-2013 at 19:57
Originally posted by Denraretiger Denraretiger wrote:

Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.
http://www.youtube.com/watch?v=dLWXSsYJoWY - http://www.youtube.com/watch?v=dLWXSsYJoWY 4:50 og frem, lækker passage.

Der er også et nummer med skrivemaskine lyde som jeg ikke kan huske hvad hedder. Ret fedt nummer. Det er de to numre jeg kender dem for. Deres "pop" numre og andet weird stuff siger mig ikke noget.


Posted By: Nagash
Date Posted: 01-Juni-2013 at 20:56
Er det Bust a Move du tænker på. Det er i øvrigt også de eneste to jeg kender.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: KlausDM
Date Posted: 01-Juni-2013 at 21:00
Originally posted by Denraretiger Denraretiger wrote:

Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.


Nu er det jo ikke sikkert at netop du bliver fanget af Infected Mushroom.

Jeg er både til det larmende, men også det lidt mere stille. Jeg plejer at lægge ud med nummeret "Converting Vegetarians", hvis jeg skal have introduceret Infected Mushrooms til nogen. Det nummer er jeg vældigt glad for.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: Naiera
Date Posted: 01-Juni-2013 at 21:38
Jeg havde aldrig før hørt om Infected Mushroom. Den første sang der dukkede op på YouTube var Becoming Insane. Lettere forstyrrende video, men umiddelbart vil jeg da hellere lytte til dét end Trentemøller


Posted By: audiogon
Date Posted: 01-Juni-2013 at 21:49
Depeche Mode laver mange numre med lækker lyd.
Suveræn er så Yello med f.eks. Stay.
Meget cool nr. i meget meget god lyd, og dybbas og dynamik hvad mange kun drømmer om.
Yello generelt leverer varen i lydkvalitet indenfor elektronisk musik.
Schweizisk præcisionsteknik.
Så er der jo ikke at forglemme Kraftwerk med f.eks. Computerlove, Robots, Elektric Cafe, Radioactivity, Man Machine mmmmmmm.

Et high end anlæg som f.eks. mit, lyder brandgodt med så godt som alt. Dårlige indspilninger lyder ikke miserabelt, fordi det er neutralt afstemt hældende til det musikalske og dynamiske.
Et high end anlæg kan have en anden afstemning til det analytiske som man nemt klarer med de dyre Audiovector, lyder forfærdeligt med mindre det ikke er en noget nær perfekt indspilning.
Har hørt det mange gange, og ligeså mange gange er jeg løbet derfra meget hurtigt, uforstående overfor hvorfor nogle køber det..........


Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 01-Juni-2013 at 21:55
Lars HUG laver numre med lækker lyd, især Waterfall
Tracy Chapman er drønlækker bas på full digital recording
Mark Knopfler's Shangri-la er bare drønlækker lyd


Posted By: Nille44
Date Posted: 01-Juni-2013 at 22:19
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Depeche Mode laver mange numre med lækker lyd.
Suveræn er så Yello med f.eks. Stay.
Meget cool nr. i meget meget god lyd, og dybbas og dynamik hvad mange kun drømmer om.
Yello generelt leverer varen i lydkvalitet indenfor elektronisk musik.
Schweizisk præcisionsteknik.
Så er der jo ikke at forglemme Kraftwerk med f.eks. Computerlove, Robots, Elektric Cafe, Radioactivity, Man Machine mmmmmmm.

Et high end anlæg som f.eks. mit, lyder brandgodt med så godt som alt. Dårlige indspilninger lyder ikke miserabelt, fordi det er neutralt afstemt hældende til det musikalske og dynamiske.
Et high end anlæg kan have en anden afstemning til det analytiske som man nemt klarer med de dyre Audiovector, lyder forfærdeligt med mindre det ikke er en noget nær perfekt indspilning.
Har hørt det mange gange, og ligeså mange gange er jeg løbet derfra meget hurtigt, uforstående overfor hvorfor nogle køber det..........

"neutralt stemt" det er vist en selvmodsigelse, eller det man kalder dobbelt konfekt LOL
for hvis noget er neutralt, er det vil også analytisk og ikke favoriserende af den ene eller den anden slags lyd/mix, så hvis du mener at selv dårlige indspilninger lyder godt på dit anlæg, så er det vel næppe neutralt!

Men du har ret i at Audiovector er meget analytiske, og at en dårlig indspilning lyder dårligt på dem (det er vel også meget naturligt) men til gengæld lyder en god indspilning så også det meget bedre.

Det er netop DERFOR der er nogen der køber dem!!


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Posted By: audiogon
Date Posted: 01-Juni-2013 at 22:31
Her er et testuddrag fra Hometheater Review:

The Canton Reference 3.2 DCs are world-class speakers that can handle anything you throw at them. These are some of the most enjoyable speakers I have ever listened to and I would put them up against anything at and even above their price point. The Reference 3.2 DCs are the kind of speakers you want to show off, because everyone will immediately get drawn into their warmth and depth. Canton isn't as well-known a brand in our country as it is in its homeland of Germany, but that is changing, and if they continue to produce speakers of this caliber, they will soon be one of the largest speaker makers in our country as well in as their own.Big smile


Her er et testuddrag fra Stereophile: 

A price of $16,000 for a pair of Canton Reference 3.2 DCs seems to me perfectly appropriate. This reference-quality loudspeaker is quite in line with the best of the competition at this exalted level. In fact, I would be hard-pressed to name a clear winner among the excellent quartet of B&W 802D, Revel Ultima Studio2, Pioneer S-1EX, and Canton Reference 3.2 DC. Of these, the tonal balance is tilted up a bit by the Pioneer and down by the Canton, and sounds fairly neutral through the B&W and Revel—but those judgments, based on hearing those speakers in my own room's acoustics are defined per my own taste. The bass performances of all four are similar, but the Pioneer's is more damped and sounds less extended, the B&W's is richer and fuller, and the Revel and Canton are more powerful and extended. Yet so near in quality are all four that, if you set them up in another's listening room, all of those minor differences would have to be reassessed.

The Canton Reference 3.2 DC deserves the highest accolades. Given its size and price, both of which are fairly generous, it has no significant faults. It is both wide-range and transparent, and sounds great at almost any volume level likely to be used in the home.Big smile

Jeg kan kun nikke genkendende til deres konklusioner. Neutralt er ikke kedeligt....desværre for dem som tror det.
Neutralt gengiver de det som indspilningen indeholder, med minus på den allerdybeste bas, som er afskåret via deres DC filter. Til gengæld er der REN bas med FULD dynamik. Til den sidste oktav har jeg andre metoderLOL

Og de Audiovector er en fejlkonstruktion i mine øjne.
En højttaler der kun kan lyde godt med de 1 procent af alle indspilninger i verden er ikke til en dyt.....Confused
Hvilken højttaler lyder forresten ikke godt med en perfekt indspilning??????
Så godt som alle, inkl. en fejlkonstruktion.
Eller henvis gerne til en test der beviser det modsatte af min påstand.
Og en mindre god indspilning lyder ALDRIG, ALDRIG sådan så ens ører begynder at bløde som næsten kun en Audiovector kan. (fejlkonstruktion).



Posted By: audiogon
Date Posted: 01-Juni-2013 at 22:38
Her er lidt sakset fra hifi4all:

I AV's S og Si serie går det desværre galt fra og med s/si3 advantgarde., altså når AMT diskanten introduceres. Ikke 
nødvendigvis fordi det er en dårlig diskant men fordi den er dårligt afstemt i forhold til resten af enhederne. Læg mærke til 
hvordan diskanten kun bidrager med lysere finere klang uden at bidrage med øget åbenhed

Her sakset fra Densen Forum:

This weekend I had a pair of Audiovector Si3 Avantgarde Arreté for testing at home. I have been very pleased with my current Audiovector's so an upgrade in the same model range sounded like a good idea. And upgrading from the basic model to the top model would realy be an big step farward.

But, sorry to say, I was disappointed. The sound is not what I had expected from a 12.000 euro stereo. Offcause I had moments when the speakers realy was impressive, but then I had moments when the whole thing just collapsed. Especially in the upper half of the register it just sounded to hard, nagging and annoying. The lower part sounded, on most of the music, realy good with tight, deep and dynamic bass, but in upper mid and treble it lacked the air and calmness that I had expected from speakers in this price range. I have allso tested the same speakers with Electrocompaniet equipment and in two diffetent rooms, but got the same result then.

Og et svar til ham: 

My conclusion was very similar to what you are experiencing: The standard version is a very good loudspeaker, but once you wish to "upgrade" you will have to live with the "special tweeter" (which then was electrostatic, now it is LCC which I guess is a refined version of the former) and I REALLY thought that sounded harsh, unpleasing, tiresome etc. to listen to. The enthusiastic sales person told me that "the sound is really coming through here", but I must admit that it to me sounded awfull




Posted By: Nille44
Date Posted: 01-Juni-2013 at 22:51
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Her er et testuddrag fra Hometheater Review:

The Canton Reference 3.2 DCs are world-class speakers that can handle anything you throw at them. These are some of the most enjoyable speakers I have ever listened to and I would put them up against anything at and even above their price point. The Reference 3.2 DCs are the kind of speakers you want to show off, because everyone will immediately get drawn into their warmth and depth. Canton isn't as well-known a brand in our country as it is in its homeland of Germany, but that is changing, and if they continue to produce speakers of this caliber, they will soon be one of the largest speaker makers in our country as well in as their own.Big smile


Her er et testuddrag fra Stereophile: 

A price of $16,000 for a pair of Canton Reference 3.2 DCs seems to me perfectly appropriate. This reference-quality loudspeaker is quite in line with the best of the competition at this exalted level. In fact, I would be hard-pressed to name a clear winner among the excellent quartet of B&W 802D, Revel Ultima Studio2, Pioneer S-1EX, and Canton Reference 3.2 DC. Of these, the tonal balance is tilted up a bit by the Pioneer and down by the Canton, and sounds fairly neutral through the B&W and Revel—but those judgments, based on hearing those speakers in my own room's acoustics are defined per my own taste. The bass performances of all four are similar, but the Pioneer's is more damped and sounds less extended, the B&W's is richer and fuller, and the Revel and Canton are more powerful and extended. Yet so near in quality are all four that, if you set them up in another's listening room, all of those minor differences would have to be reassessed.

The Canton Reference 3.2 DC deserves the highest accolades. Given its size and price, both of which are fairly generous, it has no significant faults. It is both wide-range and transparent, and sounds great at almost any volume level likely to be used in the home.Big smile

Jeg kan kun nikke genkendende til deres konklusioner. Neutralt er ikke kedeligt....desværre for dem som tror det.
Neutralt gengiver de det som indspilningen indeholder, med minus på den allerdybeste bas, som er afskåret via deres DC filter. Til gengæld er der REN bas med FULD dynamik. Til den sidste oktav har jeg andre metoderLOL

Og de Audiovector er en fejlkonstruktion i mine øjne.
En højttaler der kun kan lyde godt med de 1 procent af alle indspilninger i verden er ikke til en dyt.....Confused
Hvilken højttaler lyder forresten ikke godt med en perfekt indspilning??????
Så godt som alle, inkl. en fejlkonstruktion.
Eller henvis gerne til en test der beviser det modsatte af min påstand.
Og en mindre god indspilning lyder ALDRIG, ALDRIG sådan så ens ører begynder at bløde som næsten kun en Audiovector kan. (fejlkonstruktion).


Sikke noget vås. 

At kun 1% af alle indspilninger skulle være godt mixet må jo stå for din egen regning. 

Lang det mest seriøse musik er jo indspillet rigtig godt, det er den slags jeg hører, Trende Møller er et  et rigtig godt eksempel, men hvis du hovedsageligt høre plastic pop, så er du da helt sikkertbedre tjent med en farvet og tilgivende lyd.

Desuden er lyd jo subjektivt, og at kalde det en "fejlkonstruktion" er en meget firkantet udmeldning. 





-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Posted By: audiogon
Date Posted: 01-Juni-2013 at 22:53
Ole Witthøft som han vist hedder konstruktøren lytter nok til høj musik for meget......

Han er blevet meget ældre, og hørelsen er nok forsvundet for ham i diskanten, det er også sket for min far på 70 år.
Derfor er der nok blevet skruet en del db for meget op i især diskantområdet. De lyder simpelthen forkerte.


Find nogle tests eller udtalelser der modbeviser min postulater. Vil du ikke nok??
Så må jeg jo se om jeg kan flytte med min mening. Men ok 1 procent er måske i underkanten.
Og Trentemøller er vist også komprimeret og indspillet tæt på digital nul, så dynamikken er ikke på plads.
Der er masser af bas, men masser af bas er ikke lig med dynamik. Og plastikpop tror jeg ikke den genre hedder hvad jeg (også nyder) hører.
Men det er ok du føler at det er et angreb på dig, men det er det ikke. Det er blot en dårlig højttaler du har, der ikke er en femtedel værd af den pris de kostede. Desværre.
Men du har vel googlet dig frem til de tests jeg henviser til, hvor mine sammenlignes med de fineste speakers i denne verden, bla. med B&W 802D til omkring 100000 kr. (grundet den blev hevet frem, er at alle kender B&W).


Posted By: audiogon
Date Posted: 01-Juni-2013 at 23:03
Og marker lige der i testen hvor du læser ordet farvet lyd og tilgivende(ikke korrekt)....Please, fordi jeg kan ikke læse det, eller høre det.


Posted By: Nagash
Date Posted: 02-Juni-2013 at 08:35
Hvis du vil høre et album med rigtig meget dynamik, så tag et lyt til Steven Wilsons "The Raven that Refused to Sing (and otter Stories)"
Den er indspillet rent analogt, selvom den er fra 2013, og produceret i samarbejde med Alan Parson, som bland andet også har produceret for The Beatles og ikke mindst Pink Floyds "The Dark Side of the Moon"
Steven Wilson selv, har ud over sit soloprojekt også det britiske prog rock band Porcupine Tree, og derudover har han produceret 4 albums for svenske progressive death metal band, Opeth. Og sammen med forsangeren fra netop Opeth (Mikael Åkerfeldt), har han sidste år udgivet et album under navnet Storm Corrosion.
Ellers er han også kendt for at have remixet en masse kendte albums til 5.1 lyd. Blandt andet for Jethro Tull, King Crimson og Caravan.

Man må vist godt kalde ham en arbejdshest.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: Nille44
Date Posted: 02-Juni-2013 at 08:59
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Ole Witthøft som han vist hedder konstruktøren lytter nok til høj musik for meget......

Han er blevet meget ældre, og hørelsen er nok forsvundet for ham i diskanten, det er også sket for min far på 70 år.
Derfor er der nok blevet skruet en del db for meget op i især diskantområdet. De lyder simpelthen forkerte.


Find nogle tests eller udtalelser der modbeviser min postulater. Vil du ikke nok??
Så må jeg jo se om jeg kan flytte med min mening. Men ok 1 procent er måske i underkanten.
Og Trentemøller er vist også komprimeret og indspillet tæt på digital nul, så dynamikken er ikke på plads.
Der er masser af bas, men masser af bas er ikke lig med dynamik. Og plastikpop tror jeg ikke den genre hedder hvad jeg (også nyder) hører.
Men det er ok du føler at det er et angreb på dig, men det er det ikke. Det er blot en dårlig højttaler du har, der ikke er en femtedel værd af den pris de kostede. Desværre.
Men du har vel googlet dig frem til de tests jeg henviser til, hvor mine sammenlignes med de fineste speakers i denne verden, bla. med B&W 802D til omkring 100000 kr. (grundet den blev hevet frem, er at alle kender B&W).

Godmorgen, sikke du har haft travlt i nat kære Audiogen.

Jeg kan da finde masser af test hvor SI3 serien for rigtig gode anmeldelser, (men dem må du altså selv finde) og at du har fundet 1 som understøtter din egen påstand, gør det jo ikke sandt.
Syntes det er underligt at du bruger så meget tid og energi på og hagle et enkelt mærke ned!

Jeg elsker min analytiske lyd, og nej det er ikke let og få SI3 til og synge, men det har jeg altså formået. Det er det jeg godt kan lide ved den her hobby, at det ikke er så let, og at jeg kan høre præcist hvordan et album er indspillet, er netop mit anlægs force.



-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Posted By: Nille44
Date Posted: 02-Juni-2013 at 09:00
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Hvis du vil høre et album med rigtig meget dynamik, så tag et lyt til Steven Wilsons "The Raven that Refused to Sing (and otter Stories)"
Den er indspillet rent analogt, selvom den er fra 2013, og produceret i samarbejde med Alan Parson, som bland andet også har produceret for The Beatles og ikke mindst Pink Floyds "The Dark Side of the Moon"
Steven Wilson selv, har ud over sit soloprojekt også det britiske prog rock band Porcupine Tree, og derudover har han produceret 4 albums for svenske progressive death metal band, Opeth. Og sammen med forsangeren fra netop Opeth (Mikael Åkerfeldt), har han sidste år udgivet et album under navnet Storm Corrosion.
Ellers er han også kendt for at have remixet en masse kendte albums til 5.1 lyd. Blandt andet for Jethro Tull, King Crimson og Caravan.

Man må vist godt kalde ham en arbejdshest.

Jeg kunne ikke være mere enig, Steve Wilson er genial, og bare Porcupine Tree er fantastisk musik.


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Posted By: Nille44
Date Posted: 02-Juni-2013 at 09:08
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Og marker lige der i testen hvor du læser ordet farvet lyd og tilgivende(ikke korrekt)....Please, fordi jeg kan ikke læse det, eller høre det.

Jeg er slet ikke interesseret i og læse om dine højtalere, jeg trådte ind i tråden for og forsvare Audiovector.

Jeg er sikker på at dine egne højtalere er ganske udemærkede.


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Posted By: Nagash
Date Posted: 02-Juni-2013 at 09:20
Originally posted by Nille44 Nille44 wrote:



<font ="Apple-style-span" color="#66ff66">Jeg kunne ikke være mere enig, Steve Wilson er genial, og bare Porcupine Tree er fantastisk musik.

Helt enig. I stil, er føromtalte Opeth dog mere i min smag. Men derfor synes jeg nu stadig Steven Wilson og Porcupine Tree er fantastisk. Det er bare ikke metal, og det er jo det jeg hører mest.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: audiogon
Date Posted: 02-Juni-2013 at 09:22
Nej, jeg skrev kort efter dit indlæg.
Som nævnt så har jeg googlet, og jeg har ikke fundet en eneste test hvor der ikke er kritik til netop diskantområdet der ikke hænger sammen med resten af frekvensområdet. Og en kort googling kom med bunkevis af skuffede mennesker der fik høreskader efter mødet med AV de dyre.
Det kalder man uhomogent.
Det er latterligt for så dyr en højttaler.
Sammenhængen uden specielle frekvensområder der "stikker" af fra resten er en essentiel del af en god højttaler, ellers vil perspektivet heller ikke hænge sammen og kollapse.
Og dette er egentlig bare et faktum.
Der er nogle der er basfanatikere og kan ikke få nok = tjek alle dem der har købt BeatsAudio hovedtelefoner.....bare et eksempel, og så er der diskantfanatikere...... man kan egentlig bare slukke for resten og bare høre kling kling.
Highend er bestræbelsen på at opnå en lineær neutral dynamisk perfekt homogen gengivelsen, så det er er i musikken og mikset bliver gengivet på den måde der er ønsket fra produceren der har drejet på knapperne. 
Den kategori hører AV ikke ind under, men ligger til diskantfanatikerenes og analytisk elskende mennesker, og dem skal der jo også være plads til.
Men jeg tror flertallet ville vælge en speaker som mine, og som jeg tidligere har henvist tests af.
En superfed lyd der animerer til at lytte til endnu mere musik, men en indlevelse og engagerende spillestil der er luftig og åben uden aldrig at blive trættende og irriterende at lytte på...netop modsat af AV. 
Var der nogen der nævnte en elektrostatisk lyd?? Eller "den rigtige" Airmotion enhed fra Dr. Oscar Heil????
De lyder kilometervis væk fra det hidsige skidt som AV benytter. Jeg har haft en ældre ESS højttaler med en "rigtige" Heil airmotion enhed. Den er stor, den er ekstrem hurtig og luftig og dynamisk.
Den diskant har et areal som en 8" bas. Den lyder aldrig agressiv.
Jeg har haft Martin Logan CLS fuldtone elektrostat, som heller aldrig lød agressiv.
Og så må du spørge dig selv..........Er originale instrumenter og sang agressive i lyden????
Not. Men klart hvis man ønsker en forvanskning af den virkelige lyd og optagelse, så har du ramt plet, med en udpensling af diskantområdet med direkte adgangskort til høreskadeklinikken.
Og desværre så stor jeg ikke alene med den opfattelse. (mine højttalere kan også lyde agressive med en underdimensioneret forstærker som f.eks. Rotel RMB 1575)
Og så undskylder jeg lige for at afspore tråden og så må vi lige vende tilbage til dynamikken.... 
 (og hvis nogle skulle være interesseret så kan de købes til en latterlig lav pris hos Schluderbacher Hifi til omkring 32000 kr. sættet og det er jo langt op til 16000 dollars, eller til hvad B&W 802D koster herhjemme)


Posted By: Nille44
Date Posted: 02-Juni-2013 at 09:41
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Nej, jeg skrev kort efter dit indlæg.
Som nævnt så har jeg googlet, og jeg har ikke fundet en eneste test hvor der ikke er kritik til netop diskantområdet der ikke hænger sammen med resten af frekvensområdet. Og en kort googling kom med bunkevis af skuffede mennesker der fik høreskader efter mødet med AV de dyre.
Det kalder man uhomogent.
Det er latterligt for så dyr en højttaler.
Sammenhængen uden specielle frekvensområder der "stikker" af fra resten er en essentiel del af en god højttaler, ellers vil perspektivet heller ikke hænge sammen og kollapse.
Og dette er egentlig bare et faktum.
Der er nogle der er basfanatikere og kan ikke få nok = tjek alle dem der har købt BeatsAudio hovedtelefoner.....bare et eksempel, og så er der diskantfanatikere...... man kan egentlig bare slukke for resten og bare høre kling kling.
Highend er bestræbelsen på at opnå en lineær neutral dynamisk perfekt homogen gengivelsen, så det er er i musikken og mikset bliver gengivet på den måde der er ønsket fra produceren der har drejet på knapperne. 
Den kategori hører AV ikke ind under, men ligger til diskantfanatikerenes og analytisk elskende mennesker, og dem skal der jo også være plads til.
Men jeg tror flertallet ville vælge en speaker som mine, og som jeg tidligere har henvist tests af.
En superfed lyd der animerer til at lytte til endnu mere musik, men en indlevelse og engagerende spillestil der er luftig og åben uden aldrig at blive trættende og irriterende at lytte på...netop modsat af AV. 
Var der nogen der nævnte en elektrostatisk lyd?? Eller "den rigtige" Airmotion enhed fra Dr. Oscar Heil????
De lyder kilometervis væk fra det hidsige skidt som AV benytter. Jeg har haft en ældre ESS højttaler med en "rigtige" Heil airmotion enhed. Den er stor, den er ekstrem hurtig og luftig og dynamisk.
Den diskant har et areal som en 8" bas. Den lyder aldrig agressiv.
Jeg har haft Martin Logan CLS fuldtone elektrostat, som heller aldrig lød agressiv.
Og så må du spørge dig selv..........Er originale instrumenter og sang agressive i lyden????
Not. Men klart hvis man ønsker en forvanskning af den virkelige lyd og optagelse, så har du ramt plet, med en udpensling af diskantområdet med direkte adgangskort til høreskadeklinikken.
Og desværre så stor jeg ikke alene med den opfattelse. (mine højttalere kan også lyde agressive med en underdimensioneret forstærker som f.eks. Rotel RMB 1575)
Og så undskylder jeg lige for at afspore tråden og så må vi lige vende tilbage til dynamikken.... 
 (og hvis nogle skulle være interesseret så kan de købes til en latterlig lav pris hos Schluderbacher Hifi til omkring 32000 kr. sættet og det er jo langt op til 16000 dollars, eller til hvad B&W 802D koster herhjemme)

Nu må du altså styre dig!!!
Du hopper ind i den her tråd og begynder og promere dine egne højtalere, og så bestemmer du så lige at Audiovector ikke lyder godt, samt at du jo lyver når du skriver at alle test viser et problem med den jet diskant, det passer jo ikke.
Og så er du så fræk og affærdige det hele med og skrive "tilbage til tråden)
Stop dine løgne, og skriv fremover hvad du mener og ikke at du ved en masse, som du ikke har forstand på Angry


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Posted By: audiogon
Date Posted: 02-Juni-2013 at 16:18
Du behøver ikke blive sur. Jeg har flere gange bedt dig om link til test af dine højttalere hvor de får supertest. Det kommer ikke. Jeg kan ikke finde noget godt via google søgning.
Dette er ikke løgn eller opspind.
Og jeg lyver ikke, da det ikke ligger til min personlighed. Jeg er lidt for ærlig, og derfor er jeg ikke en særlig god sælger. Men folk som tidligere kom ind i min shop, kunne jo godt høre hvad jeg talte om.
Og jeg ved en helvedes masse om god lyd og de fleste mærker, da jeg de sidste 30 år har beskæftiget mig med god lyd, og det over flere landegrænser.
Det er ikke mig der har prakket dig de speakers på, og så kom med en god anmeldelse eller stop dit surmuleri her i tråden.



Posted By: audiogon
Date Posted: 02-Juni-2013 at 16:26
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Originally posted by Nille44 Nille44 wrote:



<font ="Apple-style-span" color="#66ff66">Jeg kunne ikke være mere enig, Steve Wilson er genial, og bare Porcupine Tree er fantastisk musik.

Helt enig. I stil, er føromtalte Opeth dog mere i min smag. Men derfor synes jeg nu stadig Steven Wilson og Porcupine Tree er fantastisk. Det er bare ikke metal, og det er jo det jeg hører mest.


Det var elektronisk musik tråden handlede om??
Nu har jeg ikke umiddelbart i erindring at have hørt Steve Wilson, eller Opeth, men er det ren elektropop??
Hvis vi er ude i fantastiske indspilninger generelt, så må jeg lige tilføje Steve Gibbons album: Birmingham to Memphis fra Linn Records der har en eksplosiv dynamik.
Jeg har en mere fra Linn Records, men jeg husker ikke lige navnet, og nu sidder jeg lige så godt efter en tur i haven. (Husk: kun en tåbe frygter ikke havenLOL).
Der er bare dømt god lyd med fremragende dynamik og fine ballader.Big smile


Posted By: Otto J
Date Posted: 02-Juni-2013 at 21:04
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Ole Witthøft som han vist hedder konstruktøren lytter nok til høj musik for meget......

Ole Klifoth - Ole Witthøft er System Audio Wink

Som jeg har sagt før, finder jeg det pudsigt at alt hvad du siger om Audiovector passer meget præcist på mine oplevelser med Canton - langt de fleste gange jeg har hørt det demonstreret i Tyskland og Sverige, har man spillet hjernehøjt så jeg har forladt lokalet med blødende ører. Og jeg har ry for at spille højt selv! Samtidig er din beskrivelse af diskant-gengivelsen en meget præcis beskrivelse af hvordan jeg oplever Canton. Det må bare være et godt eksempel på hvor forskelligt forskellige mennesker kan opleve de samme ting.


-------------
Mvh Otto


Posted By: Ukke
Date Posted: 02-Juni-2013 at 21:57
Roger Waters' (+ Dark Side of The Moon) er vel én af de bedstlydende indspilninger, jeg har hørt...og det er ikke engang en genre, som jeg lytter meget til.

Der er faktisk også en del "layers" i Hip-Hoppens verden. Desværre er der også mange dårlige indspilninger i den genre. Depeche Modes Playing the Angel er dog virkelig ringe indspillet - muligvis takket være kopi-sikringen. Samme med Massive Attacks 100th Window.


Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 02-Juni-2013 at 22:50
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Og jeg lyver ikke, da det ikke ligger til min personlighed. Jeg er lidt for ærlig, og derfor er jeg ikke en særlig god sælger. Men folk som tidligere kom ind i min shop, kunne jo godt høre hvad jeg talte om.
Og jeg ved en helvedes masse om god lyd og de fleste mærker, da jeg de sidste 30 år har beskæftiget mig med god lyd, og det over flere landegrænser.
Det er ikke mig der har prakket dig de speakers på, og så kom med en god anmeldelse eller stop dit surmuleri her i tråden.


Det kan godt være at du har en masse erfaring, fra branchen, men som jeg ser det, er dit helt store problem, at du er fuldstændig immun overfor andres meninger. Ligeledes bør du i stedet fremhæve, hvor du mener dine favoritprodukter står stærkt, frem for at kritisere alt muligt andet! Det gør dig - i mine øjne - useriøs!
Jeg har også tæt på 30 års brancheerfaring, men har ikke på samme måde behov for nedgøre andres valg!

Hvad er i øvrigt din relation til Canton-importøren? Jeg synes at du er lige lovlig fremme i skoene, til at du er almindelig "tidligere" branchemedlem?

M.v.h.


Posted By: dpdk
Date Posted: 02-Juni-2013 at 23:50
Originally posted by Ukke Ukke wrote:

Roger Waters' (+ Dark Side of The Moon) er vel én af de bedstlydende indspilninger, jeg har hørt...og det er ikke engang en genre, som jeg lytter meget til.

Der er faktisk også en del "layers" i Hip-Hoppens verden. Desværre er der også mange dårlige indspilninger i den genre. Depeche Modes Playing the Angel er dog virkelig ringe indspillet - muligvis takket være kopi-sikringen. Samme med Massive Attacks 100th Window.

 
CD versionen af playing the angel er vist hårdt ramt af loudness sygen, men jeg skal ikke kunne sige om kopisikringen har gjort det endnu værre. Jeg troede faktisk at kopisikring på CD var droppet for længst, men det self. også flere år siden jeg sidst har købt en.
 
EDIT: Kommer lige i tanke om hvor gammel den egentlig er. Kan ikke lige komme tanke om den titel var en af dem jeg gik uden om af samme årsag.
 
http://www.justiceforaudio.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=167 - http://www.justiceforaudio.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=167


Posted By: len61
Date Posted: 03-Juni-2013 at 00:26
Chemical brothers ,og Peter Gabriel som er svær at sætte i bås men er superdygtig og har kun dygtige musikere omkring sig.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Posted By: Berdel
Date Posted: 03-Juni-2013 at 11:27
Feeeedt det nummer Stay med Yello

Tak for det Audiogon!


Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:00
Originally posted by Otto J Otto J wrote:

Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Ole Witthøft som han vist hedder konstruktøren lytter nok til høj musik for meget......

Ole Klifoth - Ole Witthøft er System Audio Wink

Som jeg har sagt før, finder jeg det pudsigt at alt hvad du siger om Audiovector passer meget præcist på mine oplevelser med Canton - langt de fleste gange jeg har hørt det demonstreret i Tyskland og Sverige, har man spillet hjernehøjt så jeg har forladt lokalet med blødende ører. Og jeg har ry for at spille højt selv! Samtidig er din beskrivelse af diskant-gengivelsen en meget præcis beskrivelse af hvordan jeg oplever Canton. Det må bare være et godt eksempel på hvor forskelligt forskellige mennesker kan opleve de samme ting.

 
Nå Otto......skal vi derhen igen???
Alle de Cantons som jeg har anbefalet på det vildeste, er dem med .2 bagefter. Og det betyder at det er med den nye alu-keramikdiskant.
Dem før det var også neutralt afstemt, men hvad hjælper det, når det sættes sammen med meget analytisk klingende grej som tyskerne elsker???? Ja, de kunne godt blive hårde at høre på.
DET ER IKKE DEM JEG HENVISER TIL, MEN DET ER DEM DU TALER OM HELE TIDEN. DET ER EN ANDEN NY GENERATION AF SPEAKERS DERFRA, HVOR MUSIKKALITETEN ER I HØJSÆDET. LÆS OGSÅ DE INDLÆG HVOR JEG HAR LAGT TESTSUDKLIP I, OG DU VIL STÅ ALENE MED DINE BETRAGTNINGER.

Læs efterfølgene også mit indlæg til ham der kører hetz mod Bøje og Brøkner.






Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:06
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Og jeg lyver ikke, da det ikke ligger til min personlighed. Jeg er lidt for ærlig, og derfor er jeg ikke en særlig god sælger. Men folk som tidligere kom ind i min shop, kunne jo godt høre hvad jeg talte om.
Og jeg ved en helvedes masse om god lyd og de fleste mærker, da jeg de sidste 30 år har beskæftiget mig med god lyd, og det over flere landegrænser.
Det er ikke mig der har prakket dig de speakers på, og så kom med en god anmeldelse eller stop dit surmuleri her i tråden.


Det kan godt være at du har en masse erfaring, fra branchen, men som jeg ser det, er dit helt store problem, at du er fuldstændig immun overfor andres meninger. Ligeledes bør du i stedet fremhæve, hvor du mener dine favoritprodukter står stærkt, frem for at kritisere alt muligt andet! Det gør dig - i mine øjne - useriøs!
Jeg har også tæt på 30 års brancheerfaring, men har ikke på samme måde behov for nedgøre andres valg!

Hvad er i øvrigt din relation til Canton-importøren? Jeg synes at du er lige lovlig fremme i skoene, til at du er almindelig "tidligere" branchemedlem?

M.v.h.

Er du ude i at jeg lyver???
Hvis du tidligere har fulgt med, så må du godt lige læse igen før du poster sådan en gang lort overfor mig.
Han har ikke forstand på god lyd. Han ødelagde en supermulighed med Reference 1 DC, fordi han smed nogle analytiske effekttrin på fra AVM og en billig Sony CD afspiller fra 90'erne.
Det gør man sgu ikke, så klart det lød elendigt.
Også har jeg henvist til en tysk forhandler hvor man kan købe et par som mine med en dollarkurs på 2 kr. Det er en god handel.

Så hvis du skulle stille mig et fornyet spørgsmål hvor du har læst tråden og tænkt dig om, hvad ville det så være??
Og sådan en hetz burde du som moderator lige stoppe dig selv lidt i.
Men du kører jo også hetz mod en ellers udmærket bilforhandler som du mener alle skal læse om......Angry


Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:07
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Og jeg lyver ikke, da det ikke ligger til min personlighed. Jeg er lidt for ærlig, og derfor er jeg ikke en særlig god sælger. Men folk som tidligere kom ind i min shop, kunne jo godt høre hvad jeg talte om.
Og jeg ved en helvedes masse om god lyd og de fleste mærker, da jeg de sidste 30 år har beskæftiget mig med god lyd, og det over flere landegrænser.
Det er ikke mig der har prakket dig de speakers på, og så kom med en god anmeldelse eller stop dit surmuleri her i tråden.


Det kan godt være at du har en masse erfaring, fra branchen, men som jeg ser det, er dit helt store problem, at du er fuldstændig immun overfor andres meninger. Ligeledes bør du i stedet fremhæve, hvor du mener dine favoritprodukter står stærkt, frem for at kritisere alt muligt andet! Det gør dig - i mine øjne - useriøs!
Jeg har også tæt på 30 års brancheerfaring, men har ikke på samme måde behov for nedgøre andres valg!

Hvad er i øvrigt din relation til Canton-importøren? Jeg synes at du er lige lovlig fremme i skoene, til at du er almindelig "tidligere" branchemedlem?

M.v.h.

Er du ude i at jeg lyver???
Hvis du tidligere har fulgt med, så må du godt lige læse igen før du poster sådan en gang lort overfor mig.
Han har ikke forstand på god lyd. Han ødelagde en supermulighed med Reference 1 DC, fordi han smed nogle analytiske effekttrin på fra AVM og en billig Sony CD afspiller fra 90'erne.
Det gør man sgu ikke, så klart det lød elendigt.
Også har jeg henvist til en tysk forhandler hvor man kan købe et par som mine med en dollarkurs på 2 kr. Det er en god handel.

Så hvis du skulle stille mig et fornyet spørgsmål hvor du har læst tråden og tænkt dig om, hvad ville det så være??
Og sådan en hetz burde du som moderator lige stoppe dig selv lidt i.
Men du kører jo også hetz mod en ellers udmærket bilforhandler som du mener alle skal læse om......Angry

Postes lige igen, så andre kan læse det inden du sletter det.......


Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:11
Og jeg er aldeles ikke imum overfor andres meninger, men på det punkt med de Audiovector står jeg fast.
De lyder ringe til den pris de koster, også selv om de kun kostede en femtedel, ville der være højttalere der lød bedre.
OG så find tests hvor jeg kan læse det modsatte, og find gerne tests hvor jeg læse Ottos "claim" ang. hvad han har hørt holder stik.
Ellers er der allerede links jeg har henvist til, som understøtter mine egne oplevelse.
Det lader til at der bare skal provokeres, og det må man sige der er nogen der er aldeles gode til.
Jeg forholder mig til fakta, og det burde andre også gøre, så ville der ikke være så meget rod i indlæg.


Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:17
Originally posted by Berdel Berdel wrote:

Feeeedt det nummer Stay med Yello

Tak for det Audiogon!

Det er da for lidt....Wink, så derfor skal du da også prøve et lidt diskodasko nr fra KOTO og det er Jabdah Chinese mix.

Det har tidligere også kørt på de tyske lister som baggrundsmusik, dengang der var rigtige dj's i radioen.
Og dengang kørte der også Yello The Race........
Altså det er langt fra alle numre jeg kan lide fra Yello, men der er også mange der er specielt meget værd at lytte på. Det er jo avantgarde pop/rock/blues.
Hver gang er der dømt fed sound med afgrundsdyb bas, og teknisk er de lige så perfekte som Kraftwerk.


Posted By: Nagash
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:28
Tak for at ødelægge den tråd Audiogon :(
Er det nødvendigt at være så påstående?


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:28
Crimestory med MCHammer har en afsindig tung dyb bas, der virkelig rykker.......resten dog lader noget tilbage at ønske, men sådan en bas mand.....Tongue

Fragma med bla. Tocas miracle har nogle sejt lydene synthezisers


Posted By: audiogon
Date Posted: 03-Juni-2013 at 14:37
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Tak for at ødelægge den tråd Audiogon :(
Er det nødvendigt at være så påstående?

Når jeg har ret, kan bevise jeg har ret, og andre absolut skal provokere, så har jeg desværre den dårlige egenskab at skulle forsvare mig selv...
Desværre er jeg helt anderledes end andre mennesker.Confused
Så må du spørge dig selv, hvem var det der kommer med store undertoner af at jeg skulle lyve bla.
Men der kommer nok en gedigen salve fra Otto og fra moderatoren der skyder løs selv......
Jeg gider sgu ikke engang svare dem, fordi de har intet nyt, og intet indlæg eller test der kan underbygge deres påstande, foruden deres egne.

Ja. Slut.
Tak for dine indlæg om musik, det er altid godt med nye indput til ordentlige indspilninger.
Så kom endeligt med mere inputs...Smile



Posted By: jj79
Date Posted: 03-Juni-2013 at 15:52
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Tak for at ødelægge den tråd Audiogon :(
Er det nødvendigt at være så påstående?
Off topic - men er helt enig med dig - mangler virkelig en "bloker brugers indlæg" her på recordere pt Ouch


Posted By: Denraretiger
Date Posted: 03-Juni-2013 at 17:52
Originally posted by audiogon audiogon wrote:

Crimestory med MCHammer har en afsindig tung dyb bas, der virkelig rykker.......resten dog lader noget tilbage at ønske, men sådan en bas mand.....Tongue

Fragma med bla. Tocas miracle har nogle sejt lydene synthezisers


Havde egentligt skudt dig til at være oppe i årene, men at du nævner Fragma det sgu fedt. Ja generelt noget sejt musik du ryster ud af ærmet.

Den der kom fra moderator kan jeg godt forstå du bliver tvær over, men når det er sagt er du godt nok utrolig glad for at fortælle om hvor genial Canton er, måske også lidt for glad     


Posted By: audiogon
Date Posted: 04-Juni-2013 at 07:46
43 år,men man er vel ikke ældre end man selv synes.Smile
Jamen når jeg er så glad for Canton, er det jo fordi jeg er blevet frelstWink... forstået på den måde, at jeg om nogen, har skiftet grej og ikke mindst højttalere i stor stil. Hold da ferie det har kostet.
Jeg har engang startet bilen, og kørt 500 km og så hjem igen, for at høre nogle højttalere jeg havde læst en masse godt om, men det var en spildt tur........eller dog alligevel ikke, fordi dengang blev jeg så klogere (ca 23 år siden), at selv om noget får en god anmeldelse, er det ikke sikkert man selv er enig.
Jeg har haft højttalere til små 100000 kr (som nu) som ikke spillede specielt godt, jeg har haft højttalere til 25000 kr. som spillede vildt godt på nogle områder.
Og da jeg fik mere tid på hånden startede jeg egen shop, også fik jeg godt nok hørt, prøvet, testet tonsvis af udstyr, ikke mindst når man kom ud til folk og hørte en masse andet man ikke selv ville have tænkt på....... SÅ dengang Canton generelt skiftede stil fra lidt kølig spillestil, til en varmere afstemning nemlig med xxx.2 DC versionerne, så faldt alt sammen på plads.
Dynamik, evnen til at spille enormt højt (mine klarer 117 db uden at blinke med den rigtige forstærker), godt stereoperspektiv, luftig og åben diskant uden at blive pågående, og homogen og neutral med ret frekvensgang, så det ikke er højttaleren der bestemmer hvordan indspilningen lyder.
Jeg tror ikke at jeg er meget fejl på den, når jeg er oppe på at have nærlyttet 600-700 par forskellige højttalere i kendte (nogle dog ukendte) omgivelser, bla egen stue (ca halvdelen), på varierende grej.
Og de eneste højttalere der ikke har direkte svagheder er dem som jeg har nu.....så ja jagten er endelig forbi.
Tests som jeg henviser til bekræfter så senere at mit valg ikke var helt skævt. Jeg fik dem i 2008 helt friske.
Her er de som nr. 8 på listen:  http://audiophilereview.com/audiophile/the-25-ultimate-audiophile-speakers-of-all-time.html - http://audiophilereview.com/audiophile/the-25-ultimate-audiophile-speakers-of-all-time.html
Og som nævnt så fås de til kun 32000 hos Schluderbacher hifi .de
Have a nice dayTongue


Posted By: kloppern
Date Posted: 04-Juni-2013 at 08:41
Jeg synes personligt, at noget af det bedst produceret elektronisk musik er Byetone. På et dårligt anlæg bliver det desværre til ren støj, men på godt anlæg udfolder der sig et uhyggeligt detaljeret og fantastisk lydlandskab. For lige at klemme det sidste ud, kan du downlade det i en 24 bit http://bleep.com/release/32713-byetone-symeta - udgave: https://bleep.com/release/32713-byetone-symeta


Posted By: slumbert
Date Posted: 04-Juni-2013 at 09:53
@audiogon

kiggede lidt på dit link. Er du ved at spare sammen til Canton Vento Reference 1 DC, som er på udsalg til 7000€? 
Hvis jeg havde stue til det ville jeg nok bruge tid på et prøvelyt...


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Posted By: slumbert
Date Posted: 04-Juni-2013 at 10:58
@Kloppern: tak for byetone, lige noget jeg mangler..

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Posted By: Berdel
Date Posted: 04-Juni-2013 at 11:06
Kavinsky - Outrun album'et er heller ikke helt ved siden af :)


Posted By: audiogon
Date Posted: 04-Juni-2013 at 14:05
Originally posted by slumbert slumbert wrote:

@audiogon

kiggede lidt på dit link. Er du ved at spare sammen til Canton Vento Reference 1 DC, som er på udsalg til 7000€? 
Hvis jeg havde stue til det ville jeg nok bruge tid på et prøvelyt...


Nope. Da det ikke er en Reference 1.2 DC har det nul interesse. 1 eren skal man være varsom med med parring af udstyr. 1.2 eren er ikke så fanatisk kritisk, men det betyder ikke at den lyder dårligere, tværtimod, og den er kåret som en af de allerbedste højttalere i verden (sammen med ca 20 andre), af diverse magaziner verden over. Alle deres .2 DC modeller er i en topklasse man skal have hørt.
Du ville heller ikke blive skuffet over en Vento 809.2 DC som slår alle AV modeller af banen uanset pris, og en del andre højttalere også.
Men umiddelbart er 3.2 DC rigeligt til min stue på 60 m2, og jeg skal ikke have dem skiftet ud i mange mange år. Jeg har jagtet den lyd i snart 30 år nu, siden jeg gik amok som entusiast...Smile
Nu sparer jeg bare sammen til en Accuphase forstærker som virkelig får det sidste vellyd presset ud af dem. Og den har også cinema pass trough.


Posted By: slumbert
Date Posted: 04-Juni-2013 at 14:38
Jeg lægger ud med at spare sammen til en større stue. 16 kvm + 8 kvm en suite er ikke noget der kan klare et par velvoksne gulvhøjttalere. Kan dog se at 1.2 DC "kun" koster 9999€,...

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Posted By: Denraretiger
Date Posted: 04-Juni-2013 at 20:19
Gad godt høre de Canton, men en skam man ikke kan det i DK.
Men hvis man skal op i kvart 100.000kr er det alligevel ikke super aktuelt lige pt. desværre.

Det Byetone er sgu helt glimrende, det er Kavinski nu bestemt også.

Kender i Senking? De poppede op sammen med Byetone og lyder også rigtig fedt selvom nummeret Closing Eyes var ved at tage livet af mine lofthøjttalere.


Posted By: Ukke
Date Posted: 04-Juni-2013 at 22:21
Drop de Canton. Købe mine AVIer Wink


Posted By: kloppern
Date Posted: 04-Juni-2013 at 22:30
Jeg er glad for at du kan lide det. Jeg tør godt garantere at det kun bliver bedre :).
Ja Senking har virkelig også en lækker lyd. Ofte udvikler hans numre sig ikke særlig meget, tilgengæld er det tydeligt at der virkelig er kælet for lyden. 


Posted By: Kandersen
Date Posted: 25-Juni-2013 at 15:08
Havde ikke set denne tråd, men den kan simpelthen ikke stå ukommenteret hen fra min side.
Jeg har ikke læst alle 5 sider, så jeg ved ikke om det har været oppe og vende. Det er en direkte kommentar til det det første indlæg

Eletronisk musik og specielt når det oprindeligt bliver nævnt i forhold til "rigtige" instrumenter, fortæller mig, at der er noget galt i opfattelsen eller formuleringen. Og det efter min mening slet ikke er den måde man kan "dele" det op, medmindre man siger, at samplere/keyboards osv. ikke er "rigtige" instrumenter. (Og så har man pr. definition bevæget sig ud i en debat, som kan være lige så slem som en samsung vs. apple LOL).

Er det "elektronisk musik", hvis man sampler et symphoni orkester, og bruger disse lyde på et keyboard/computer, til at sammensætte et "klassisk" musikstykke? 
Fussy, som er dansker, er faktisk et meget godt bud på, hvordan man kan bruge elektrisk udstyr til at fremstille ikke-elektronisk ligende musik, eksempelvis klassisk/akustisk musik.

Hvad jeg derimod synes er en bedre vinkel, det er at debattere musik genren i forhold til anlægget. Eksempel Elektronic/Trance/Dance kontra klassisk/akustisk musik. 
Jeg tror/formoder, at det i virkeligheden er det som der oprindeligt menes med tråden her.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Posted By: Kandersen
Date Posted: 25-Juni-2013 at 15:17
Originally posted by Guyver Guyver wrote:

Originally posted by Denraretiger Denraretiger wrote:

Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.
http://www.youtube.com/watch?v=dLWXSsYJoWY - http://www.youtube.com/watch?v=dLWXSsYJoWY 4:50 og frem, lækker passage.


Nope, samme nummer men fra 2:40 - 3:40. Det er langt mere interessant, i det nummer. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Posted By: Kandersen
Date Posted: 25-Juni-2013 at 15:30
Originally posted by kloppern kloppern wrote:

Jeg synes personligt, at noget af det bedst produceret elektronisk musik er Byetone. På et dårligt anlæg bliver det desværre til ren støj, men på godt anlæg udfolder der sig et uhyggeligt detaljeret og fantastisk lydlandskab. For lige at klemme det sidste ud, kan du downlade det i en 24 bit http://bleep.com/release/32713-byetone-symeta - udgave: https://bleep.com/release/32713-byetone-symeta

Har aldrig hørt dem her før, og lyd mæssigt er det faktisk ret interessant, noget af det. Til gengæld må det være det eneste band jeg nogensinde har hørt, der nærmest bevidst har undgået effekter som ekko/chorus. Eller så er det fordi de preview stykker ligger i ekstrem nærmst mono-ligende versioner.
 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Posted By: kloppern
Date Posted: 25-Juni-2013 at 16:36
Kandersen: Hvis du klikker længere henne i sangen (man kan kun høre ca. 30 sekunder af en sang, men du kan selv vælge hvilke 30 sekunder øverst i afspilleren).

Jeg er glad for at I kan lide det, desværre møder jeg mange der synes det er noget værre støj, og ja, men hvilken støj :0)  
Det er iøvrigt noget af det eneste elektroniske musik jeg har kunnet opdrive i 24 bit, så hvis nogle kender andre må I endelig poste!


Posted By: Kandersen
Date Posted: 25-Juni-2013 at 18:01
Har klikket rundt på numrene, og det er det samme.. 
Anyway, for mit vedkommende er der forskel på, om jeg lydmæssigt finder noget interessant, og så og jeg decideret kan lide det. 2 ting holder jeg dog absolut ikke ud at lytte til. Heavy/death metal og opera. Ellers synes jeg selv, jeg er rimelig fleksibel. Igen, når det gælder om at lytte til noget, specielt når det er detaljer jeg lytter efter, og ikke bare rythme/underholdning.
Hvad angår at kunne lide, når vi er i den genre, så er jeg mere til Astral Projection, specielt deres lidt ældre numre.



Og lidt nyere Astral Projection:



Og så er jeg for tiden lidt vild med denne, Sinister Silence. Den kan ikke helt sammenlignes med Astral Projection, men jeg synes det er et godt mix, lydmæssigt. 



Alle eksempler er stort set i samme genre, men kræver efter min mening noget af et anlæg at kunne gengive mange af detaljerne, så man "opdager dem", uden at de dør i larm/underholdning. Jeg tror dog det hjælper, hvis man også samtidig "er" til den slags musik. Man er ligesom motiveret til at ville lytte på en anden måde, end blot at lade sig underholde. 

Skal vi over i den lidt mere pop ligende genre, så nyder jeg når ældre numre remixes og friskes op. Det giver en helt anden stemning og lyd end gamle originale numre. Desværre ryger der oftest en hel del dynamik på den bekostning. Et eksempel er MattPop´s remix af Queen, I Want To Break Free. Et fantastisk nummer originalt, og lydmæssigt (kvalitet) et godt bud på en nye frisk udgave.



Jeg ville nødigt lytte efter detaljer i disse, fra meget billige anlæg. Men skal jeg bare underholdes, så tror jeg de fleste anlæg kan klare det.

Og så lige den obligatoriske. Det er fra komprimeret formater, så det i sig selv er galt. Men jeg tror ikke jeg bliver populær, hvis jeg lægger fulde ukomprimeret versioner op her på Recordere Big smile


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Posted By: Præsten
Date Posted: 08-Juli-2013 at 14:17
Elektronika... Jeg er vild med Orbital og The Orb, og det er i den grad highend anlæg værdigt.
I min bog er det klasser over feks Infected Mushroom, men det er nok også en anden (under)genre.
Feks Orbitals album 'Insides', nummeret The Box http://www.youtube.com/watch?v=yldzeQub4Io - http://www.youtube.com/watch?v=yldzeQub4Io
Orbitals hjemmeside har også en masse musik man kan høre. http://orbitalofficial.com/audio.asp - http://orbitalofficial.com/audio.asp
mvh
 
Præsten


Posted By: Berdel
Date Posted: 08-Juli-2013 at 14:50
Det orbital er lidt mere chill men det er godt nok fedt især det nummer du har postet herover

Tak!


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Posted By: Bruger udmeldt 38
Date Posted: 08-Juli-2013 at 15:25
Originally posted by Præsten Præsten wrote:

Elektronika... Jeg er vild med Orbital...
Feks Orbitals album 'Insides', nummeret The Box http://www.youtube.com/watch?v=yldzeQub4Io - http://www.youtube.com/watch?v=yldzeQub4Io

Præsten


Der er vist ingen tvivl om at Mike Oldfields "Tubular Bells" har været inspirationen til dét nummer...

M.v.h.


Posted By: Præsten
Date Posted: 09-Juli-2013 at 10:28
Ja, Orbital er ikke så hårdt som noget af det andet i tråden. The Orb er endnu mere 'ambient'. U.F. Orb er lige til at drømme sig væk på.
Den ultimative chillout må næsten være KLF's 'Chill out' Album. Svjv kun udkommet på LP, men kan selvfølgelig findes på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=5S_lktstwrs - http://www.youtube.com/watch?v=5S_lktstwrs
 
Af lidt mere tempofyldt kan jeg godt lide Juno Reactor, især Bible of Dreams:
http://www.youtube.com/watch?v=qgvOpSquCAY - http://www.youtube.com/watch?v=qgvOpSquCAY
 
"Biblen" til al elektronisk musik er selvfølgelig Ishkur's Guide: http://techno.org/electronic-music-guide/ - http://techno.org/electronic-music-guide/
 
mvh
 
Præsten


Posted By: Præsten
Date Posted: 09-Juli-2013 at 10:29
Oldfield er også rigtig dejlig musik, specielt TB I og II.
 
mvh
 
Præsten


Posted By: Andromeda
Date Posted: 10-Juli-2013 at 08:45
Jeg hører meget elektronisk, primært full-on og progressive. Meget vigtigt for genren på hifi i hjemmet er jo ligeså meget oplevelsen af at være til koncert i det store åbne - open air! Eller diskotek. Og så er et godt "hug" i bassen et nøgleord.. Hvor man igen, såfremt man er til klassisk, også går efter live oplevelsen, oftest! :-)

Vil sige.. Uden at generelisere, at at kunne spille højt og uforvrænget, på et sæt gode højttalere, gir altså dét sidste for en optimal oplevelse - elektronisk har det med at komme til sin ret ved højt volumen. :-) og ja... Der findes ofte utroligt komplekse sceancer i elektronisk. Det er jo heeeeeerligt



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net