Print Page | Close Window

Fejl på 55VT60 med yousee CAM modul

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: Plasma TV
Forum Description: Forum for Plasma TV (PDP)
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127560
Printed Date: 23-Maj-2025 at 03:05
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Fejl på 55VT60 med yousee CAM modul
Posted By: Dorf
Subject: Fejl på 55VT60 med yousee CAM modul
Date Posted: 10-November-2013 at 10:19
Efter jeg fik mit nye TV ( Panasonic 55VT60) nedgraderede jeg mit abonnement hos yousee fra fuldpakken med yousee boksen til grundpakken men med 2 ekstra kanaler (Animal planet HD + Nickelodeon HD).
Jeg købte derfor et Straong CAM-modul i den blå avis til formålet men oplever desværre fejl i form af dette vindue der dukker op 50% af tiden og helt random. Dvs. at jeg kan sidde og se et hvilket som helst program og når jeg skifter kommer vinduet frem. Det eneste jeg kan gøre for at få det væk er at slukke for tv'et og tænd for det igen.

I går købte jeg et nyt CAM-modul hos Elgiganten men lige meget hjalp det. Jeg kontaktede efterfølgende Yousee og de vil sende et nyt kort men de mente ikke problemet kunne stamme fra kortet idet jeg sagtens kan se de 2 krypterede kanaler.

Jeg er tæt på at få det sendt til reparation men ville lige høre med de af jer der benyter sig af CAM-modul herinde om i havde oplevet det samme?






Replies:
Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-November-2013 at 10:31
Prøvede Yousee ikke, at sende en opdatering til kortet? Jeg har haft det samme to gange, på mit WT50, og der ringede jeg til Yousee. De sendte så en opdatering, og det hjalp begge gange.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Posted By: Dorf
Date Posted: 10-November-2013 at 10:46
Nej - ham jeg talte med i går kendte ikke til denne fejl, det eneste han forslog var et nyt kort som han mente alligevel ikke vil ændre på noget.
Men godt du siger det! Detkunne jo være en løsning. Skal man så gøre noget specielt på tv'et når yousee opdaterer kortet?


Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-November-2013 at 10:49
Prøv at ringe nu, og få dem til, at sende en opdatering. Jeg skulle bare lade TVet være tændt. Og så virkede  det senere.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Posted By: Dorf
Date Posted: 10-November-2013 at 12:34
Har jeg faktisk lige gjort og fortalt "din" historie. Medarbejderen fortalte at det de kan gøre er at fjerne rettighederne på kortet og sætte dem på igen, det er det eneste og det gjorde hun så også, så genindlæste jeg kanalerne men det hjalp ikke. Medarbejderen ringede igen for at høre om det havde hjulpet, efter status snakkede hun med en kollega som umiddelbart kunne se noget som muligvis kunne være årsagen til fejlen men det var en anden afdeling der skulle kigge på det. SÅ jeg skulle modtage et opkald fra den afdeling i løbet af næste uge.
Medarbejderen mener heller ikke et nyt kort vil hjælpe.

Nu afventer jeg så et opkald fra yousee med forhåbentlig en løsning ellers fejlmelder jeg tv'et.


Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-November-2013 at 12:39
Det lyder meget underligt. Det må være amatører, som de har på i Weekenden. Det har som sagt løst mine problemer to gange. Og de siger selv, at det er en opdatering, som de sender til mig.

Men jeg håber, at du får løst dit problem, uden at skulle undvære dit TV.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Posted By: Mr. Claude
Date Posted: 10-November-2013 at 12:49
Kan man ikke teste uden brug af CAM modulet om alle andre kanaler kører fint? Jeg tænker du så bare ikke kan se Animal og Nicki... men ved ikke om det virker når du nu har de ekstra kanaler. Andre uden ekstra kanaler skal jo ikke bruge kort og CAM...


Posted By: Dorf
Date Posted: 10-November-2013 at 12:55
Det håber jeg også, du skal i hvert fald have tak for din tid!

Det er også min oplevelse at de svar man får er lidt forskellige afhængig af hvem man snakker med. Det er en ny historie hver gang så man tror hele tiden at personen endelig har fundet fejlen. :-)


Posted By: Flemming Larsen
Date Posted: 10-November-2013 at 13:03
Det var så lidt.

Jeg har haft en del kontakt med dem, grundet bredbånd. Og der er godt nok mange svar/løsninger på problemerne, efter hvem man snakker med. Den ene gang havde jeg fat i 4-6 stk, og de kunne bare ikke finde ud af det. Men så i sidste forsøg, viste det sig, at være en meget lille ting. Og ham som hjalp til sidst, sagde at det altid var løsningen. Så er det man siger, så tal dog sammen.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Posted By: KennyIver
Date Posted: 10-November-2013 at 13:04
Min VT60 er begyndt med samme fejl. Jeg har dog ikke haft fat i yousee.

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Posted By: Dorf
Date Posted: 10-November-2013 at 13:08
Originally posted by Mr. Claude Mr. Claude wrote:

Kan man ikke teste uden brug af CAM modulet om alle andre kanaler kører fint? Jeg tænker du så bare ikke kan se Animal og Nicki... men ved ikke om det virker når du nu har de ekstra kanaler. Andre uden ekstra kanaler skal jo ikke bruge kort og CAM...


Godt tænkt men jeg havde fuldpakken i ca. 14 dage uden CAM modul eller boks tilsluttet inden yousee nåede at nedgradere og der fungerede det perfekt. Jeg har prøvet at tage CAM modullet ud af tv'et adskillige gange og ligeledes skiftet slot (tv'et har 2) og der fungerer det som sagt uden problemer.

I realiteten kunne jeg opgradere til fuldpakken igen men det skal jo fungere.


Posted By: Dorf
Date Posted: 10-November-2013 at 13:12
Originally posted by KennyIver KennyIver wrote:

Min VT60 er begyndt med samme fejl. Jeg har dog ikke haft fat i yousee.


Synes du skulle tag fat i yousee, jo flere der melder det jo bedre.


Posted By: KennyIver
Date Posted: 13-November-2013 at 21:30
Det hjalp desværre ikk at have fat i yousee igår, er der ikke andre som har prøvet det?

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Posted By: Roland
Date Posted: 14-November-2013 at 01:00
Sorry - forkert svar !

-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Posted By: Dorf
Date Posted: 14-November-2013 at 07:24
Originally posted by KennyIver KennyIver wrote:

Det hjalp desværre ikk at have fat i yousee igår, er der ikke andre som har prøvet det?


Hvad mener du med det ikke hjalp?





Posted By: JeTex
Date Posted: 14-November-2013 at 07:27
En lille rettelse, betegnelsen er rettelig CA Modul.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Posted By: Dorf
Date Posted: 14-November-2013 at 07:30
Jeg modtog det nye kort i forgårs og har endnu ikke set skyggen af det omtalte vindue. Så det kunne tyde på at det alligevel var det oprindelig kort der var fejl på alligevel.
P.t ser jeg problemet som løst.

Jeg har ellers intet hørt fra yousee endnu som ellers havde lovet at ringe i løbet af ugen.


Posted By: KennyIver
Date Posted: 14-November-2013 at 08:35
Originally posted by Dorf Dorf wrote:

Originally posted by KennyIver KennyIver wrote:

Det hjalp desværre ikk at have fat i yousee igår, er der ikke andre som har prøvet det?


Hvad mener du med det ikke hjalp?




Jeg fik samme billed som trådstarter igen igår aftes. 


-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Posted By: KennyIver
Date Posted: 14-November-2013 at 08:36
Originally posted by Dorf Dorf wrote:

Jeg modtog det nye kort i forgårs og har endnu ikke set skyggen af det omtalte vindue. Så det kunne tyde på at det alligevel var det oprindelig kort der var fejl på alligevel.
P.t ser jeg problemet som løst.

Jeg har ellers intet hørt fra yousee endnu som ellers havde lovet at ringe i løbet af ugen.

Jeg må høre dem om de vil sende et nyt kort. Det lyder jo som en løsning Smile


-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Posted By: KennyIver
Date Posted: 14-November-2013 at 23:37
Jeg får et nyt kort sendt med posten. Jeg håber det løser det.

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Posted By: Dorf
Date Posted: 15-November-2013 at 16:24
Originally posted by KennyIver KennyIver wrote:

Jeg får et nyt kort sendt med posten. Jeg håber det løser det.


Det lyder godt. Kom med en tilbagemelding når du har fået det.
Problemet er løst for mit vedkommende.


Posted By: KennyIver
Date Posted: 16-November-2013 at 09:01
Så fik jeg det nye kort og det ser ud til at have løst problemet, mærkeligt! :)
til info til dem som har yousee og kører direkte til tvet. 
Hvis i sætter Sverige som land (ikke menusprog) så forstætter den nuværende kanal i ser, i det lille vindue ovenover kanalerne inde i tvguiden og den fortsætter også med lyden. virkelig deluxe! Smile


-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net