SONY tv genstarter af sig selv ?
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127966
Printed Date: 25-Maj-2025 at 00:41 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: SONY tv genstarter af sig selv ?
Posted By: The_Unforgiven
Subject: SONY tv genstarter af sig selv ?
Date Posted: 25-November-2013 at 16:12
Hejsa.
Jeg har et SONY KDL55HX923BAEP. Det er begyndt at genstarte af sig selv , er sket ca 4 gange. Dvs , det slukker og tænder igen med det samme .
Stein
|
Replies:
Posted By: Morton
Date Posted: 25-November-2013 at 16:46
Hej.
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det fordi det opdatere sig selv..mit Samsung tv gør det samme...
|
Posted By: Radiomanden
Date Posted: 25-November-2013 at 17:09
Så deaktiverer man opdaterings funktionen.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 25-November-2013 at 17:35
Det SLUKKER og TÆNDER, det kan da ikke være pga opdatering
|
Posted By: minusop
Date Posted: 25-November-2013 at 17:40
Jeg har oplevet det samme på mit SONY tv, dog en anden model, 4-5 gange indenfor de sidste par år. (sker gerne kort tid efter jeg har tændt det - aldrig efter f.eks. 1 times brug). Mistænker lidt, at det er fordi jeg ikke lader det starte ordentlig op, men derimod har travlt med at skrue rundt/ind i menuen/over på hdmi etc. ... Det kan jo være lidt langsomt om at starte ordenlig op ;)
------------- Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
Posted By: pipper
Date Posted: 25-November-2013 at 17:59
Jeg har også et sony tv. Har haft det i 3 år.
Her de sidste 2 måneder er den også begyndt at slukke og tænde igen. Det sker efter ca 30-60 min efter jeg har tændt for tv'et. Alt i alt er det vel sket 5-6 gange de sidste 2 måneder.
|
Posted By: KlausDM
Date Posted: 25-November-2013 at 18:01
The_Unforgiven wrote:
Dvs , det slukker og tænder igen med det samme . |
Skynd dig at tage fat i sælger og reklamer......
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Posted By: pipper
Date Posted: 25-November-2013 at 18:31
Det er bare træls når det "kun" er sket 4 gange.
Jeg kunne forestille mig at de måske henter tv'et og stiller det op på værkstedet. Men her sker/opdager de ikke fejlen.
Så kommer det tilbage igen efter 14 dage.
Det var bedre hvis det skete noget oftere.
Periodiske fejl er noget pis.
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 25-November-2013 at 18:37
Du optager det bare på video
|
Posted By: pipper
Date Posted: 25-November-2013 at 18:57
Mit har som jeg skrev gjort det 5-6 gange på 2 måneder.
Det er dæleme meget der skal optages, og jeg har heller ikke en videooptager
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 25-November-2013 at 19:21
Ved ikke om jeg fik forklaret mig ordentligt , jeg tænder tv og efter ca 5 sek , slukker det og tænder igen , og jeg rører ikke remote . Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr. Og som en nævner , de stiller det et sted og lader det stå et stykke tid og siger så der er ingen fejl , som de kan finde , lort
Stein
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 25-November-2013 at 19:39
pipper wrote:
Mit har som jeg skrev gjort det 5-6 gange på 2 måneder.
Det er dæleme meget der skal optages, og jeg har heller ikke en videooptager
| En tlf! Du må ha en fornemmelse for hvornår på døgnet det sker
|
Posted By: Bruger udmeldt 43
Date Posted: 25-November-2013 at 19:40
The_Unforgiven wrote:
Ved ikke om jeg fik forklaret mig ordentligt , jeg tænder tv og efter ca 5 sek , slukker det og tænder igen , og jeg rører ikke remote . Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr. Og som en nævner , de stiller det et sted og lader det stå et stykke tid og siger så der er ingen fejl , som de kan finde , lort
Stein | Her er det let at dokumentere med en video hvor remote og TV er i billedet
|
Posted By: pipper
Date Posted: 25-November-2013 at 19:41
Har ikke lagt mærke til hvilket tidspunkt den gør det på.
Jeg tror heller ikke det er på samme tid.
|
Posted By: Mr. Claude
Date Posted: 25-November-2013 at 19:53
har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op...
|
Posted By: pipper
Date Posted: 25-November-2013 at 19:59
Mr. Claude wrote:
har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op... |
Den tanke sidder jeg også med.
For det er godt 2 -3 måneder siden der kom en opdatering til mit tv. Og det er jo den tid hvor fejlen har været.
Jeg vil da prøve og ringe til dem, men jeg er lidt bange for at de afviser noget mht deres software.
|
Posted By: tipsen
Date Posted: 26-November-2013 at 00:30
Jeg havde samme problem for nogle uger siden med et 42EX720 - kort tid inden reklamationsperioden udløb. Mit TV blev ved med at genstarte en aften, så efter 8-9 genstarter opgav jeg at se fjernsyn - det slukker helt med en rød fejlkode efter omkring 5 gange genstart.
Jeg skrev til Sony's support og fik standardsvar tilbage (check strømstikket, udskift batterierne i fjernbetjening, kobl. evt. ekstraudstyr fra osv) Nåede ikke at prøve det da det virkede fint igen nogle dage senere... Jeg spurgte så til problemet og hvordan og hvorledes med reklamationsperioden og fik at vide at jeg da godt kunne sende det ind (selv betale fragt), men hvis de ikke kunne eftervise problemet, skulle jeg ydermere betale undersøgelsesgebyr samt fragt tilbage til mig - og nu kan det jo være ret svært at eftervise et periodisk problem... Jeg håber så ikke det er ved at hoppe helt i havet, men så må man jo overveje om det skal være Sony næste gang... - på indlæggene lyder det hvert fald ikke om man er alene om problemet...
|
Posted By: tipsen
Date Posted: 26-November-2013 at 00:31
NB: Med ref. til tidligere indlæg synes jeg også fjernsynet er blevet gradvist mere ustabilt - har tidligere oplevet genstarter, men det er blevet værre over tid...
|
Posted By: Nagash
Date Posted: 26-November-2013 at 02:26
The_Unforgiven wrote:
Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr. |
Så er det netop også lige nu, du skal melde fejlen. Hvis de tager den ind nu, er det indenfor reklamationsretten. Hvis det så viser sig, at de sender den tilbage, uden at reparere den, fordi de ikke kan finde fejlen, så er du meget bedre stillet, når fejlen begynder at ske hyppigere. For har den først været sendt ind, for en fejl indenfor de to år, så SKAL de også tage sig af det, hvis den sendes ind for samme fejl, efter de to år.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Posted By: j_skib
Date Posted: 26-November-2013 at 11:58
For en del år siden, havde vi en lavenergipære der kunne tænde vores TV. Ca 15 sek efter at lyset blev tændt over spisebordet, tændte fjernsynet en gang i mellem (meget periodisk). Det tog noget tid inden vi fandt sammenhængen, og udskiftning af pæren hjalp. Det er nok ikke samme problem der driller jer, men prøv at slukke alle lavenergipærer næste gang TV'et driller.
//Jørgen.
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 27-November-2013 at 14:29
Her er svar fra forhandler :
Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét
Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.
Hvilket de var i forvejen. Så intet nyt der.
Stein
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 27-November-2013 at 16:20
The_Unforgiven wrote:
Her er svar fra forhandler :
Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét
Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.
Hvilket de var i forvejen. Så intet nyt der.
Stein |
Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag. At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke.
Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være!
Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 27-November-2013 at 21:01
Kandersen wrote:
The_Unforgiven wrote:
Her er svar fra forhandler :
Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét
Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.
Hvilket de var i forvejen. Så intet nyt der.
Stein |
Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag. At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke.
Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være!
Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV.
|
Jeg giver dig ret . Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har . Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning . Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ????
Stein
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 28-November-2013 at 11:27
The_Unforgiven wrote:
Jeg giver dig ret . Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har . |
Der er intet galt i auto opdatering, når det virker. Det gale i det her tilfælde er, at du bliver rådet til at slå det fra. Det kan ikke være hensigten med funktionen.
The_Unforgiven wrote:
Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning . Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ????
Stein |
Jeg ved ikke med Sony. Men Samsung har premium service, og så kommer de hjem og forsøger ordne fejlen. Lykkes det ikke, tager de tvét med, og man låner et andet i mellemtiden.
Det er altid surt, når noget ikke virker. Den del kommer vi forbrugere nok aldrig af med.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 28-November-2013 at 12:40
http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-55HX923/news/TV_services - SONY
|
Posted By: tipsen
Date Posted: 28-November-2013 at 14:00
The_Unforgiven wrote:
http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-55HX923/news/TV_services - SONY |
Dejligt link - det var lige præcis den dag jeg oplevede problemer og min model er også blandt de ramte - det giver da lidt tryghed i forhold til om det er en periodisk fejl. Dog skidt at Sony's server kan påvirke fjernsynet i den grad og skidt at Sony's egen support ikke finder ud af sammenhængen til denne fejl!
|
Posted By: pipper
Date Posted: 28-November-2013 at 17:12
Mit er så desværre ikke med på listen, men fejler alligevel.
|
Posted By: pipper
Date Posted: 29-November-2013 at 12:13
The_Unforgiven wrote:
http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-55HX923/news/TV_services - SONY |
Nogen der har fået det til at virke mht internettet.?
|
Posted By: Kandersen
Date Posted: 29-November-2013 at 12:24
Af den beskrivelse de giver, så kunne noget tyde på, at de har en ARP (cache liste over tidligere internet adresser), som de gerne vil have at TVét glemmer. Det giver faktisk god mening, hvis det er fordi TVét har "lagret" en adresse, som Sony har ændret til deres server, som TVét ikke kan "slippe" igen. Så håber jeg ikke der er nogen derude som bruger proxy servere 
Jeg har dog svært ved at se, at det skulle få TVét til at genstarte. Men det må være en "feature" som Sony har valgt, uden dog at se risikoen ved det. Surt Sony!
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 29-November-2013 at 12:33
Jeg har nu gjort som de beskriver der . Kan dog ikke pt se om det har hjulpet ,endnu.
Stein
|
Posted By: pipper
Date Posted: 29-November-2013 at 13:56
Jeg har problemet med at internettet ikke virker.
Men har jeg forstået det rigtigt at jeg skal nulstille min router?
I så fald mister jeg jo alt opsætningen i selve routeren.
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 29-November-2013 at 14:15
pipper wrote:
Jeg har problemet med at internettet ikke virker.
Men har jeg forstået det rigtigt at jeg skal nulstille min router?
I så fald mister jeg jo alt opsætningen i selve routeren.
|
Som jeg læser skal den genstartes. Der står tag strømmen fra og sæt det til igen , det er en genstart , en reset , er noget andet , der skal eks en nål eller lign i det lille hul bagpå router og ja det sætter den tilbage til scratch .
Stein
|
Posted By: pipper
Date Posted: 30-November-2013 at 09:45
Øv. Hjalp ikke her.
Prøver at ringe til Sony i næste uge.
|
Posted By: KlausDM
Date Posted: 30-November-2013 at 09:57
Start med at sluk for det der internetskrammel på dit tv og hiv kablet ud.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Posted By: pipper
Date Posted: 30-November-2013 at 14:24
Jeg har sådanne en dongle i.
Denne har jeg taget ud.
Derefter slukkede jeg for tv'et og tog strømmen fra routeren. Satte strøm på igen og satte dongle i tv'et og søgte efter netværk.
Den finder nettet men med meget svagt signal. Signalet har altid været godt. Så et eller andet er der galt.
|
Posted By: Roland
Date Posted: 03-December-2013 at 22:37
I Kontant her til aften på DR1, omtalte de især Samsung TV og Pc skærme, som har fejlen med tænd og sluk problemet. Som viser sig at være en fejl, der opstår pga. elendig kvalitet på elektrolytterne, der sidder i printet ved strømforsyningen. Efter tid gi'r "lytterne" op og brænder simpelthen af
Om de bevidst har sat disse korttidsholdbare lytter i, kan man så gisne om. 
Det blev også nævnt, at det ikke kun var hos Samsung problemet opstår. Også andre mærker kan ha' problemet. Men det er overvejene Samsung skærme, der er udstyret med korttidsholdbare elektrolytter. (måske fordi det er dem der sælges flest af)
I USA er der indgået forlig med mange millioner Samsung kunder pga. pågældende problem. Lige så er der hektisk aktivitet i Frankrig blandt forbrugerne og nogle eksperter om det samme.
Herhjemme vil Samsung ikke høre tale om, at der er et problem, da det i deres øjne kun er ret få, der har oplevet problemet. De nægtede simpelthen at lade sig interviewe ifm. dette problem !
Sørgeligt - men sandt !
Lidt underligt når nu reservedelsbutikker rundt i landet oplyser, at de har solgt/sælger en hel del elektrolytter til især Samsung skærme.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Posted By: pipper
Date Posted: 04-December-2013 at 22:44
Så genstartede tv'et lige igen. Det har været tændt i ca 3 timer.
Det er dog ca 14 dage siden at den har gjort det sidst.
|
Posted By: The_Unforgiven
Date Posted: 14-Januar-2014 at 16:41
Jeg har ikke oplevet den fejl siden jeg lavede den rettelse som SONY skrev på deres side. Så lidt over en mdr uden restart
Stein
|
|