Netflix-problemer i julen
Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Modtagelse og distribution
Forum Name: Smart TV
Forum Description: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128970
Printed Date: 18-Maj-2025 at 10:21 Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com
Topic: Netflix-problemer i julen
Posted By: Dr. Jones
Subject: Netflix-problemer i julen
Date Posted: 02-Januar-2014 at 13:25
Hejsa.
Jeg har haft store problemer med Netflix i juleferien. Afspilning via min Apple TV virker slet ikke, og afspilning via iPad har også været behæftet med fejl (om end ikke så konstant).
Nogen der har haft samme problemer?
------------- · Philips 37PFL9603H · Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500
|
Replies:
Posted By: Nagash
Date Posted: 02-Januar-2014 at 13:28
Ikke de fjerneste problemer her.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Posted By: Brixen
Date Posted: 02-Januar-2014 at 13:42
Heller ingen problemer her - Stofa.
------------- Venlig hilsen KB
|
Posted By: aerik
Date Posted: 02-Januar-2014 at 13:59
Har problemer med jeg tit midt i et afsnit/film får en fejl og så skal starte den igen
|
Posted By: Brixen
Date Posted: 02-Januar-2014 at 14:04
Hvilken udbyder har jer, der har problemer?
------------- Venlig hilsen KB
|
Posted By: aerik
Date Posted: 02-Januar-2014 at 15:48
Posted By: Dr. Jones
Date Posted: 02-Januar-2014 at 15:50
Fullrate.
Den forsøger at buffe den valgte film, men timer ud (eller sådan noget) inden at den kommer i gang.
Jeg kan godt spille på iPad'en - men når jeg tager den over på AppleTV'en via AirPlay, så er det samme problem igen.
------------- · Philips 37PFL9603H · Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500
|
Posted By: Nagash
Date Posted: 02-Januar-2014 at 16:30
Jeg har også Fullrate, men oplever som sagt, ingen problemer.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Posted By: Parabolen
Date Posted: 02-Januar-2014 at 16:42
Har også oplevet problemer ikke bare med Netflix men også podcast. Der ingen problemer med at hente de forskellige streamningtjenester ned det går lynhurtig. På Netflix er der uregelmessigheder i billedet (billedet stopper og går igang igen) pludseligt stopper streamingen med en fejlbesked. Podcast stopper pludselig bare.
Jeg bruger Apple TV2 boks og benytter Trefors fibernet.
Bruger Dansk Netflix.
------------- /Erik
|
Posted By: Pony65
Date Posted: 02-Januar-2014 at 17:33
Windows 8.1 app.
Billedet går i "slowmotion" når der vælges DD 5.1 lydspor.
På YouSee 100/20 forbindelse
|
Posted By: Lennon
Date Posted: 02-Januar-2014 at 18:23
Havde også problemer med at Netflix timede ud , og bad mig prøve igen . Men kørte ( tilfældigvis ? ) igen efter sluk/tænd af hele systemet . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Posted By: claus_jac
Date Posted: 02-Januar-2014 at 19:56
nu ved jeg ikke lige om du kører på amerikansk eller DK netflix, men netflix havde rent faktisk en hel del nedetid i juleferien. Ligesom Steam og en række af de andre meget store tjenester. Der er åbenbart blevet VOLDkigget, Voldspillet og jeg skal komme efter dig i USA her i julen. At Steam havde udsalg på nogle ret populære spil med op til 70% rabat har nok også lidt af skylden for at de gik ned, men XBOX og ps4 har åbenbart formået at give serviceudbyderne grå hår i hovedet for alvor :) og det var ikke engang hacking der gjorde det!
|
Posted By: aerik
Date Posted: 02-Januar-2014 at 19:58
Sidder og ser supernaturals lige nu, og har måtte starte afsnittet tre gange nu... På Yousee, og dansk netflix. ender med jeg opsiger mit abonnement og lærer at strikke i stedet :)
|
Posted By: Radiomanden
Date Posted: 02-Januar-2014 at 20:09
Har lige brugt DK Netflix, det har kørt uden problemer. Har også internet fra You See.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Posted By: Nagash
Date Posted: 02-Januar-2014 at 20:24
Jer der har problemer, bruger I alle ATV? Jeg bruger nemlig selv PS3. Tænkte at det måske er ATV der fejler, fremfor udbyder eller Netflix.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Posted By: aerik
Date Posted: 02-Januar-2014 at 22:10
Nagash wrote:
Jer der har problemer, bruger I alle ATV? Jeg bruger nemlig selv PS3. Tænkte at det måske er ATV der fejler, fremfor udbyder eller Netflix.
|
Er lige skiftet fra atv3 til ps3, og nu spiller det bare.... Måske der er en fejl et sted ved atv's app
|
Posted By: Jwin
Date Posted: 02-Januar-2014 at 22:32
aerik wrote:
Nagash wrote:
Jer der har problemer, bruger I alle ATV? Jeg bruger nemlig selv PS3. Tænkte at det måske er ATV der fejler, fremfor udbyder eller Netflix.
|
Er lige skiftet fra atv3 til ps3, og nu spiller det bare.... Måske der er en fejl et sted ved atv's app | Et hurtigt gæt: Er din PS3 kablet og din ATV på WiFi?
|
Posted By: aerik
Date Posted: 02-Januar-2014 at 22:52
Jwin wrote:
Et hurtigt gæt: Er din PS3 kablet og din ATV på WiFi? |
Nej begge er faktisk på wifi. Netflix via iPad virker også upåklageligt
|
Posted By: Dr. Jones
Date Posted: 03-Januar-2014 at 07:16
Jeg har også kun haft utroligt gode erfaringer med Netflix indtil nu - med undtagelse af her i julen og så en gang tidligere omkring efterårsferien. Tidspunkterne tyder jo på belastningsproblem, men jeg tror ikke, det er hos Netflix, for det har kørt fint hos mine venner - og for den sags skyld rimeligt stabilt på lin egen iPad. Jeg tror, problemet et relateret helt eller delvist til Apple TV'en. Måske har den en lidt kortere buffer end de andre afspillere, og er derfor mere sårbar overfor flaskehalse i nettet... Jeg bor ret landligt, så vi er nok en del om samme kobber på den lokale TDC-Central...
------------- · Philips 37PFL9603H · Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500
|
Posted By: Potter
Date Posted: 03-Januar-2014 at 11:46
Har 4 stk. ATV 3 med seneste SW og alle er blevet brugt særdeles flittig på Netflix her i julen, alle køre på Wifi 802N 5Ghz. og har ikke oplevet fejl af nogen art. Har TDC 30 Mbit/s.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Posted By: Pony65
Date Posted: 03-Januar-2014 at 14:58
Pony65 wrote:
Windows 8.1 app.
Billedet går i "slowmotion" når der vælges DD 5.1 lydspor.
På YouSee 100/20 forbindelse
|
Nå - mit virker igen.
Der er igen Surround lyd og billede i "SuperHD" på windows 8 app'en
|
Posted By: Dr. Jones
Date Posted: 03-Januar-2014 at 15:03
Jeg kan nævne, at jeg i går genstartede Apple TV'et. Der er et menupunkt et sted inde under indstillingerne til det (så vidt jeg husker under 'generelt / start igen').
Nu virker alt igen. Om det skyldes genstarten eller bare faldende aktivitet grundet feriens afslutning, finder vi nok aldrig ud af :-)
------------- · Philips 37PFL9603H · Miraclebox 9 HD 2xT2 · Arion AC-9410PVR HDMI · Philips BDP 7500
|
|