Print Page | Close Window

Viden om Smart tv inden køb

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131406
Printed Date: 24-Maj-2025 at 02:09
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Viden om Smart tv inden køb
Posted By: LKB
Subject: Viden om Smart tv inden køb
Date Posted: 31-Marts-2014 at 10:03
Hej alle,

Håber i kan hjælpe?

Har besluttet at jeg vil have nyt tv.

OLED er fremme om nogle år. UHD er interessant, men matcher ikke prisen.

Derfor lander jeg på de 10.000 kr. og fandt nysgerigt frem til et Samsung UE55F8005.

Lavede en sammenligning og synes den imødekommer mine behov. Det skal siges jeg tidligere har købt Samsung og der finder jeg måske lidt tryghed i mærket.

Men i mine anmeldelser af Smart tv/Samsungs smart hub ser jeg desværre mange negative anmeldelser. WIFI der driller, langsommelige opdateringer/support og apps der forsvinder. Værst af alt når Samsungs servere er nede, så kan man ikke tilgå ens programmer.

Skal jeg frygte dette?

jeg bruger kun netflix og mit temperament holder ikke til at en tredje part holder mig fra TV - det skal bare virke! :-)





Replies:
Posted By: Bruger udmeldt 31
Date Posted: 31-Marts-2014 at 10:09
Jeg bruger ikke smart TV så meget, men på mit UE65F8005 har jeg aldrig oplevet nogen af de beskrevne problemer.


Posted By: Torben Rasmussen
Date Posted: 31-Marts-2014 at 10:27
Som du jo selv kan se, så vil der komme opdateringer og nedetider som vil påvirke SmartTV-delen. Hvis du ikke kan leve med dét så køb en Apple TV - så er du kun afhængig af, at Netflix er oppe.

Mht. opdateringerne, så kan du jo slå dem fra, så TV'et ikke ændrer sin software. Så har du kun afhængigheden af Samsungs Smarthub tilbage.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Posted By: JordanDK
Date Posted: 31-Marts-2014 at 18:10
Har kun oplevet en gang at smarthub har været nede.

Aldrig oplevet programmer er forsvundet fra den og opdaterer altid når det er muligt. Bruger det dog ikke til Netflix, men til HBO Nordic.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Posted By: LKB
Date Posted: 01-April-2014 at 11:08
Tak for jeres tilbagemeldinger.

I bund og grund er bekymringen Samsungs Smarthub og måden den kan påvirke min tv-glæde. Til denne pris vil jeg ikke ud og investere i grimme bokse, fordi Samsung roder rundt. Opdateringer virker jo som de gør, men stabiliteten skal være fremhævet. Netflix er som sagt et must.

Tak for jeres svar uanset - de gav en grund til at købe. Tilbagemeldinger på nettet skal jo filteres lidt i forhold til dato og changelogs, så jeg må kigge nærmere på udviklingen :-)


Posted By: avemestr
Date Posted: 01-April-2014 at 12:52
F8005 er sidste års serie (2013). Samsung har ikke rigtigt opdateret deres SmartHub her i 2014 modellerne, men alligevel er det værd at nævne, at du køber en gammel model. (Prisen er lav af samme årsag - man skal gerne have de gamle afsat inden de nye dukker op handlen indenfor de næste par måneder).

Jeg har et F8005 og er overordnet fint tilfreds. Har dog oplevet Plex forsvandt engang, da Samsung lige ville opdatere. Er også lidt irriteret over, at man har begrænsede konfigurationsmuligheder i forhold til deres UI. Jeg har wired ethernet til fjernsynet. Wifi kører rimeligt, men med afspilning fra NAS så tager det 2 sekunder at starte en film, når jeg har ethernet, mens det kan tage 10-15 sekunder når jeg bruger wifi. Efter afspilningen er begyndt, er der ingen problemer med wifi, men ethernet er nu bare rarere, da processorne i fjernsynet er hurtige nok, og det er trælst at det hakker når man browser rundt pga. latency i netværket.


Posted By: KlausDM
Date Posted: 01-April-2014 at 17:47
Originally posted by LKB LKB wrote:


I bund og grund er bekymringen Samsungs Smarthub og måden den kan påvirke min tv-glæde. Til denne pris vil jeg ikke ud og investere i grimme bokse, fordi Samsung roder rundt


Hvis du er bekymret om software, så skal du ikke købe Samsung.
Hvis du ikke vil investere i en "grim boks", så køb noget i en pæn boks.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Posted By: LKB
Date Posted: 04-April-2014 at 14:32
Tv'et blev købt. Korrekt mht. årgang og nye modeller der er på vej.
Som nævnt er pris og kvalitet taget i betragtning. Herunder "børnesygdomme" med rettet software.

Jeg måtte dog lige forbi fjernsupporten. Tv'et blev opdateret/firmware, men intet virkede af programmerne. Fik sort skærm.

Velkendt fejl, som supporten rettede, og nu virker det som det skal.

I bund og grund glad for tv'et og synes det virker som det skal.


Posted By: LKB
Date Posted: 04-April-2014 at 14:34
I øvrigt utroligt dejligt med jeres nyttige tilbagemeldinger - tak fordi i giver jer tid til at svare, tak.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net