Print Page | Close Window

Samsung UH8505 og HBO Nordic ?

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136539
Printed Date: 19-Maj-2025 at 15:55
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Samsung UH8505 og HBO Nordic ?
Posted By: iceman24
Subject: Samsung UH8505 og HBO Nordic ?
Date Posted: 25-November-2014 at 20:32
kan det godt passe HBO Nordic ikke findes som App til Samsung UH8505 ?

synes både HBO siger samsung 2014 og Samsung skriver HBO Nordic på deres hjemmeside, kan dog ikke finde den



Replies:
Posted By: johnny57
Date Posted: 25-November-2014 at 21:50
Går ikke ud fra at der er forskel på 7505 og 8505 og jeg har HBO app født på fjernsynet.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Posted By: Bladerunner
Date Posted: 26-November-2014 at 10:36
Originally posted by johnny57 johnny57 wrote:

Går ikke ud fra at der er forskel på 7505 og 8505 og jeg har HBO app født på fjernsynet.

Ditto her


Posted By: iceman24
Date Posted: 26-November-2014 at 18:00
Hmm eneste jeg kan finde er HBO GO og den kode den giver så jeg kan aktivere enheden godkender HBO NORDIC ikke


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 26-November-2014 at 18:40
Måske skal du på Samsung.dk tjekke om du har den seneste version.
Hvis upload er for stor på dit TV, beholder apparatet den gamle version.
Noget tyder på at det er problemet.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: Radiomanden
Date Posted: 26-November-2014 at 18:42

HBO Go kan ikke bruges med HBO Nordic. Er TVet en Nordic model.? Er det tilfældet, så er det underligt at det har en App der ikke kan bruges til det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 26-November-2014 at 18:58
Således skriver hjemmesiden:

HBO Nordic Smart-TV app'en er i øjeblikket kun tilgængelig på Smart-TV fra Samsung serie 5, 6, 7, 8, 9 (2011-2014). For at se HBO skal man downloade HBO Nordic app'en fra Samsung App Store. Første gang du forsøger at se vores indhold vil du blive bedt om at forbinde din enhed med din HBO konto. Du vil modtage en kode i din Smart-TV app der skal indtastes under Enheder i dine indstillinger på hbonordic.com. Husk venligst at koden der genereres i din Smart-TV app kun er gyldig i et par minutter. Hvis koden er ugyldig anmod da om en ny i din Smart-TV app. Vær opmærksom på at for enkelte af de ældre Samsung Smart TV modeller er nogle af app'ens features og funktioner muligvis ikke tilgængelige.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: iceman24
Date Posted: 26-November-2014 at 21:17
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Således skriver hjemmesiden:

HBO Nordic Smart-TV app'en er i øjeblikket kun tilgængelig på Smart-TV fra Samsung serie 5, 6, 7, 8, 9 (2011-2014). For at se HBO skal man downloade HBO Nordic app'en fra Samsung App Store. Første gang du forsøger at se vores indhold vil du blive bedt om at forbinde din enhed med din HBO konto. Du vil modtage en kode i din Smart-TV app der skal indtastes under Enheder i dine indstillinger på hbonordic.com. Husk venligst at koden der genereres i din Smart-TV app kun er gyldig i et par minutter. Hvis koden er ugyldig anmod da om en ny i din Smart-TV app. Vær opmærksom på at for enkelte af de ældre Samsung Smart TV modeller er nogle af app'ens features og funktioner muligvis ikke tilgængelige.

Tak men den har jeg læst og hjælper ikke så meget når app'en ikke er der :-)

har nyeste firmware på mit Tv 1190 (opdateret forleden dag da tvet sagde der var en update)dog hedder den 1190.3 på samungs hjemmeside og selvom jeg følger vejledningen til at installere Firmware filen fra samsung så skriver den der ingen gyldig opdaterings fil er ??

HBO NORDIC var der heller ikke før den update...

hedder den egentlig HBO NORDIC på Samsung app store ?


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 26-November-2014 at 21:22

Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:



hedder den egentlig HBO NORDIC på Samsung app store ?

  Ja, det gør den da.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 26-November-2014 at 21:59
Jeg har også lige uploaded version 1190. Så det ser rigtigt ud

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: bentpetersson
Date Posted: 26-November-2014 at 22:46
Er din Evolution Kit en 2014 model?


Prøv event.at gå ind i menuen, system, Backup af uhd-evolution sæt.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: iceman24
Date Posted: 27-November-2014 at 01:52
ja det er en 2014 model

hvad vil det gøre godt at lave backup af det ?


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 27-November-2014 at 08:49
På min 9005 ændredes til helt ny menu på Smarthub. Også en række nye apps blev synlige, og en helt anderledes menu. Fx kunne jeg pludselig se Netflix også, idet den rigtige app kom frem.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: DinoB
Date Posted: 27-November-2014 at 09:19
Hmm, du nævner HBO GO? Noget siger mig, at din smart hub er sat til den amerikanske butik & ikke den nordiske.


Posted By: iceman24
Date Posted: 27-November-2014 at 17:11
Originally posted by DinoB DinoB wrote:

Hmm, du nævner HBO GO? Noget siger mig, at din smart hub er sat til den amerikanske butik & ikke den nordiske.

hvordan skifter man det.. jeg valgte da dansk da jeg skulle vælge det


Posted By: Radiomanden
Date Posted: 27-November-2014 at 17:50

Jeg var også inde på det tidligere, da HBO Go ikke anvendes i Norden er det underligt at den er der.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 27-November-2014 at 17:57
Har du kontaktet sælger og spurgt om TVets oprindelse?

Det virker ikke særligt dansk.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: iceman24
Date Posted: 27-November-2014 at 18:04
har tjekket og tvet er til det nordiske marked og har prøvet at nulstille smart hub uden held. må nok ha fat i samsung


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 27-November-2014 at 18:49
Du behøver jo ikke en app. Du kan på dit tv søge/google HBO Nordic og straks er du inde. Du ķan gemme det som bogmærke, så det er nemmere at finde igen.

2. Mht til apps.

Da jeg fik installet evolution kit 2014 ændredes smarthub sig totalt.

På mit anføres øverst til venstre: Samsung aps.

Nedenunder står Anbefalet. Her findes bl HBO Nordic

Under det står Mine apps

og i bunden: Mest populære. Her findes også HBO Nordich.

Hvordan ser det ud når du sammenligner.

PS jeg sender dig gerne skærmbilledet, hvis du ønsker det

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: Radiomanden
Date Posted: 27-November-2014 at 19:05

Er du sikker på, at der kan ses film i browseren, det kan der ikke nødvendigvis, men det kan da være det virker fra HBO, det kan jo kun enten virke eller ikke.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Posted By: iceman24
Date Posted: 27-November-2014 at 19:08
Tvivler stærkt på der kan ses Film/serie direkte fra browser i Tvet for på pc/mac osv. skal der installeres et plug-in for at køre...

Bent min smart hub ændres sig ikke da min er født med nyeste version så den vil ikke ændre sig.. jeg har også MINE APPS, MEST Populære og så kan jeg vælge KATAGORI.. uanset hvad jeg kikker under så er det kun HBO GO der kommer i nærheden 


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 27-November-2014 at 19:21
Ok. Til Radiomanden. Ja, måske et problem. Jeg mener at det men lade sig gøre alligevel. Jeg tror jeg lavede et lignende forsøg tidligere. Prøv.

Nyt forsøg.
Hvis du har HBO Nordic på en anden Samsung-enhed kan du ved hjælp af Samsung konto sammenkæde så du også får app'en på dit TV.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: iceman24
Date Posted: 27-November-2014 at 19:33
har min NOTE 4 og indstallere HBO NORDIC på den nu... hvordan sammenkæder jeg det ?? 

Forresten tak fordi i gider hjælpe



Posted By: bentpetersson
Date Posted: 27-November-2014 at 21:03
Jeg har jo kun læst det på manualen. Prøv at gå ind på TV på e-manualen. Den er opdateret. Kig under Samsung konto og sammenkædning

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: DinoB
Date Posted: 29-November-2014 at 19:10
Har du fået det til at virke???

Ellers prøv at gøre følgende:

Tjek for seneste softwareopdatering.
Nulstil hele tv'et.
Følg opsætningen. Vær opmærksom på når du kommer til smart hub delen, hvor du skal være enig med deres betingelser. Følg denne video for at tjekke om du har dansk/nordisk smart hub butik. https://m.youtube.com/watch?v=xJUW3u83n3U
Færdiggøre opsætningen

Håber det virker. %20 - %20 - %20 - %20 - %20 -


Posted By: iceman24
Date Posted: 30-November-2014 at 00:15
Originally posted by DinoB DinoB wrote:

Har du fået det til at virke???

Ellers prøv at gøre følgende:

Tjek for seneste softwareopdatering.
Nulstil hele tv'et.
Følg opsætningen. Vær opmærksom på når du kommer til smart hub delen, hvor du skal være enig med deres betingelser. Følg denne video for at tjekke om du har dansk/nordisk smart hub butik. https://m.youtube.com/watch?v=xJUW3u83n3U
Færdiggøre opsætningen

Håber det virker. %20 - %20 - %20 - %20 - %20 -


JEG SIGER TUSIND TAK.... den har stået forkert... har nu sat den på Dansk.. der var også en mulighed øverst der hed all apps men valgte Danmark og nu er HBO Nordic og alle der.. 

ved ikke om jeg har været for hurtig første gang jeg startede den op


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 30-November-2014 at 08:26
Det lyder godt. Og nemt, når man ved hvordan. Ja, du har været for hurtig i starten, idet dit TV ikke ændrer sig af sig selv.
Hvorfor bruger du i øvrigt HBO og ikke netflix, der også viser lidt i 4K?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: JordanDK
Date Posted: 30-November-2014 at 11:01
Hvorfor ikke bruge både Netflix og HBO Nordic

Det gør vi hvertfald herhjemme.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Posted By: iceman24
Date Posted: 30-November-2014 at 12:10
nu bruger jeg mest Netflix, men også HBO nordic fordi der er nogle serier der ikke er andre steder...

men HBO's kvalitet stinker


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 30-November-2014 at 12:41
Originally posted by iceman24 iceman24 wrote:

nu bruger jeg mest Netflix, men også HBO nordic fordi der er nogle serier der ikke er andre steder...

men HBO's kvalitet stinker


Nå, så må man jo bare lufte lidt ud, selv om det koster varme



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: DinoB
Date Posted: 30-November-2014 at 13:21
Jeg kan også lide HBO, men iforhold til Netflix så sutter deres kvalitet MAX.


Posted By: Bladerunner
Date Posted: 30-November-2014 at 15:01
Jeg havde lige HBO i 14 dage så jeg kunne se 4. omgang af Game of Thrones.

Men dælme træls at de ikke kan levere en ordentlig opløsning så det blev afmeldt efter prøveperioden.

Hvorfor lærer de andre selskaber ikke af Netflix? - selv med ringe båndbredde kan de altid levere et rigtigt godt billede.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net