Print Page | Close Window

Samsung Smart HUB kvalitet?

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Visnings- og lytte-udstyr
Forum Name: LED TV - LCD TV
Forum Description: Forum for LED TV - LCD TV
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136667
Printed Date: 22-Maj-2025 at 10:10
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Samsung Smart HUB kvalitet?
Posted By: oo27
Subject: Samsung Smart HUB kvalitet?
Date Posted: 01-December-2014 at 23:28
Har et F9005 og oplever en noget dårligere kvalitet på både HBO og Netflix når jeg afspiller film/serier igennem apps i Samsung SMART hub i forhold til hvis jeg streamer film/serier direkte gennem en browser på min tilkoblede Mac Mini.

Kvaliteten i fx netflix er via TV app markant dårligere med fx crushed black selvom info siger jeg afvikler den i 1080.

Noget bud? 

Det er mere bekvemt gennem app end via Mac Mini


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200



Replies:
Posted By: Bladerunner
Date Posted: 02-December-2014 at 08:48
Lige netop Netflix står pivskarpt og flot gennem app'en på mit 7505.

Viaplay og HBO er langt fra optimalt men jeg ved ikke om problemet ligger i App'en eller andre steder.
Tror bare disse kræver en højere download hastighed end jeg har for at være gode....


Posted By: oo27
Date Posted: 02-December-2014 at 09:14
Underligt.

Jeg har en kablet forbindelse med gigabit mellem router og TV og 60/60 fiber fra Waoo - så ikke forbindelsen der burde være noget galt med.


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Posted By: O'Riley
Date Posted: 02-December-2014 at 10:06
netflix står også super skarpt på mit h8005, viaplay synes jeg ikke er helt optimalt.


Posted By: cccd
Date Posted: 02-December-2014 at 15:26
Har en 7505 og bruger Netflix !

Netflix køre super , også i 4K  via app  Big smile

Men Viaplay via app, kørte af røven til og er afmeldt Ouch

Bruger en 40/5 med netstik i TV !


-------------





Posted By: len61
Date Posted: 02-December-2014 at 23:41
Kører Trådløst 300.N uden problemer på F7005 (ved ikke om det osse kan køre på 5.ghz nettet i så fald skulle den køre 600.N) . Trådet tv, kører 100.mbit ,og det laver "knuder" på Netflix, når jeg kører trådet.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Posted By: Flarup
Date Posted: 03-December-2014 at 06:50
jeg har en bror som har 8005 modellen fra 2012 og en kammerat som har en enden model, som jeg ikke lige husker, der er billed kvaliteten heller ikke god, specielt ved animerede film synes jeg man kan se crush i det sorte. har sammenlignet med deres atv2 netflix som her er i super kvalitet.
går selv og oververjer et Samsung næste gang, mere præcis et 7505 i 65, så håber der er en løsning


-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Posted By: JordanDK
Date Posted: 03-December-2014 at 09:53
Når i starter en film / serie op i selve Netflix app husket lave alle de gode indstillinger igen? Indstilllingerne skal igen laves når man starter noget op i HBO Nordic app.

Det er billede indstilllingerne vi snakker om fra menuen, sådan er det på vores to ES modeller.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Posted By: oo27
Date Posted: 03-December-2014 at 13:28
Er ikke bevidst om at man skal ændre i indstilinger for de enkelte apps.

Har "kalibreret" efter C-Net indstillinger i Film mode og de er ok, det er også dem den bruger jeg bruger app per default.

Hvis ikke i andre har problemer med crushed black, tyder det som en evt defekt i mit TV da det er meget tydligt i fx Arrow jeg så i aftes, crushed black i app og ikke antydningen af det samme på Mac´en


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Posted By: JordanDK
Date Posted: 03-December-2014 at 13:31
Har du kigget i dine billede indstillinger når app er startet op med en film, eller er det rent gæt?

Fandt selv ud af det ved et tilfælde, selv Plex app skulle jeg gøre det i.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Posted By: oo27
Date Posted: 03-December-2014 at 15:46
Jeps, lige tjekket - alle indstillinger er på plads som du skal være

-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Posted By: bentpetersson
Date Posted: 03-December-2014 at 16:07
Jeg har også en F9005. Alt kører og vises utrolig flot.
Prøv med din PC ellet tablet at gå ind på selve din netflixkonto. Her kan du ændre afsplilningsinstillinger. Min er sat på AUTO og jeg kører trådløst til en router med 30/30.
Prøv at ændre det og lad mig høre. Eller er det det du har tjekket?

Hvor stor en din internethastighed?

Det kan også være at din processor ikke er stor nok. Jeg bruger en evolution kit 2014

Hvad mener du med at kvaliteten er dårligere? Er det billedkvaliteten eller streamingkvaliteten? Hakker billedet fx?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: bentpetersson
Date Posted: 03-December-2014 at 18:20
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Jeg har også en F9005. Alt kører og vises utrolig flot.
Prøv med din PC ellet tablet at gå ind på selve din netflixkonto. Her kan du ændre afsplilningsinstillinger. Min er sat på AUTO og jeg kører trådløst til en router med 30/30. Netflix advarer med, at det giver problemer, hvis det er sat for højt. Så auto må være at foretrække.
Prøv at ændre det og lad mig høre. Eller er det det du har tjekket?

Hvor stor en din internethastighed?

Det kan også være at din processor ikke er stor nok. Jeg bruger en evolution kit 2014

Hvad mener du med at kvaliteten er dårligere? Er det billedkvaliteten eller streamingkvaliteten? Hakker billedet fx?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Posted By: oo27
Date Posted: 04-December-2014 at 16:59
Som tidligere skrevet.

60/60 fiber fra Waoo fibernet
Std. evolution kit, så må være 2013

Kvaliteten er også som skrevet: "crushed black" i mørke scener. Har ikke noget hakken eller andet dårligt udover crushed black som jeg ikke har når jeg ser via Mac Mini


-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200


Posted By: DinoB
Date Posted: 05-December-2014 at 09:45
Prøv med en nulstilling af hele tv'et.

Tjek først for software-update & derefter en nulstilling. Jeg kan ikke huske om "nulstillings pinkode" er 1234 eller 0000.

Lad tv'et stå i ca. 3-5 min. mens alle dine app's hentes automatisk ned.



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net