Print Page | Close Window

Sjov med sælger på e-Bay

Printed From: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Category: Generelle emner
Forum Name: Tilbehør
Forum Description: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
URL: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139602
Printed Date: 19-Maj-2025 at 00:14
Software Version: Web Wiz Forums 12.07 - https://www.webwizforums.com


Topic: Sjov med sælger på e-Bay
Posted By: Infinity
Subject: Sjov med sælger på e-Bay
Date Posted: 06-April-2015 at 14:47
Jeg køber ind i mellem forskellige ting på e-Bay og selv om sælger bor i Kina går det som regel godt med levering og priserne er jo altid i bund.

Således fandt jeg en dag en annonce for et vinklet 3½ mm minijack stik, og det kunne være praktisk i forbindelse med min Iphone og head-set. De kostede under en US dollar incl porto så jeg bestilte 3 stk.




Ca 14 dage senere modtog jeg dem. I mellemtiden hade sælger skrevet i annoncen at mikrofon forbindelsen ikke ville virke. Og da jeg nærlæste annoncen så jeg at stikkene ikke nødvendigvis var forgyldte.

http://www.ebay.co.uk/itm/3-5mm-Jack-90-Right-Angle-Male-To-Female-Audio-Stereo-Plug-Adapter-Converter-/191395669026? - Annoncen

Jeg modtog noget billigt bras. De to første jeg prøvede havde dårlig forbindelse, det knaste bare jeg rørte stikket en smule. Det tredje stik var der dårligt nok forbindelse igennem.

Jeg tænkte; OK 20 kr. spildt og havde ikke tænkt mig at gøre mere ved det.

Så kom der en mail fra e-Bay og at de gerne ville have at jeg gav feedback og jeg var 5 køb bagud, så hvis jeg ville være så venlig.

Jeg gav gode feedbacks til 3 af den, en neutral og så en dårlig en… Jeg skrev at forbindelsen i stikkene var så dårlig at stikkene var ubrugelige og så skrev jeg ”Cheap shit” Det sidste ord blev taget i censuren, man må ikke skrive ”shit” så jeg rettede det til ”sh*t” og så gik det glat gennem censuren.

Det brød sælger sig ikke om!

Sælger tilbød at jeg kunne få mine 2,97 US$ retur, mod at jeg skrev en positiv feedback på de dårlige stik! Men det kan jeg jo ikke uden at lyve og det vil jeg jo ikke. Jeg foreslog så at de kunne sende mig 3 gode forgyldte stik som jeg så kunne prøve og så give feedback på dem. Det gik sælger med til, hvis jeg gav feedbacken først, men igen det kan jeg jo ikke (få mig selv til). Sælger tilbød så at de kunne sende mig et billede af de 3 stik de ville sende til mig… Igen, det kan jeg jo ikke vurderer ud fra. Her før påske gik sælger så tilbage til at de ville sende mig stikkene, hvis jeg lavede anmeldelsen først og i dag kom forslaget så med at de vil sende mig et billede igen. Vi kommer nok ikke videre.

Det sjove er så at prøver man at finde min anmeldelse så er den ganske svær at finde. Den falder på ingen måde i øjnene, men søger man under dårlig feedback på sælger inden for den sidste måned finder man 4 stk. og der imellem er min.

Men hvor er det dog usselt, at en sælger på den måde kan – og prøver – at købe sig til en god feedback.
På denne måde kan man jo ikke bruge feedbacken til noget som helst!

- tænk over det næste gang du ser på en sælgers feedback - den kan være købt!


Jeg har selvfølgelig anmeldt sagen til e-Bay, men jeg tror ikke at de gør noget, i så fald skulle jeg have ringet til dem og det gider jeg ikke.




-------------
mvh Infinity



Replies:
Posted By: tipsen
Date Posted: 06-April-2015 at 15:20
Det er meget almindeligt - det vil du sandsynligvis opleve hver eneste gang du ikke giver 5-stjernet feedback.


Posted By: bibihest
Date Posted: 06-April-2015 at 15:35
Vil mene du skulle havde kontaktet sælger først og klaget over produktet, så havde de højest sandsynligt sendt dig noget nyt med det samme, i stedet for at prøve at få dig til at ændre feedback. Det har aldrig været noget problem at få erstattet et produkt eller pengene tilbage for ting jeg har købt i Kina.


Posted By: pjonassen
Date Posted: 06-April-2015 at 15:41
Det er også brugt at have flere brugere. Når så den ene profil bliver for belastet skifter de over til den anden profil. Da procentsatsen er baseret på tid, vil den gamle profil virke bedre og bedre efter et års tid.

Der er et program som jeg ikke lige kan huske, hvor man kan indtaste brugerprofilen og så viser den revl og krat om brugeren uanset hvor lang tid der er gået og ligegyldigt hvor meget brugeren har forsøgt at gemme dårlig omtale.

-------------
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL



Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 16:05
Originally posted by bibihest bibihest wrote:

Vil mene du skulle havde kontaktet sælger først og klaget over produktet, så havde de højest sandsynligt sendt dig noget nyt med det samme, i stedet for at prøve at få dig til at ændre feedback. Det har aldrig været noget problem at få erstattet et produkt eller pengene tilbage for ting jeg har købt i Kina.


Jeg har ikke tænkt mig at kontakte sælger. Jeg anser de 20,63 kr. som værende tabt, og det overlever jeg nok.

Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.

-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 16:17
Trist du har haft en dårlig oplevelse med en sælger på Ebay. Jeg har over 500 gennemførte handler, og det er minimalt hvad jeg har haft af dårlige oplevelser.
Det mest almindelige problem jeg har haft, er at få lov til at betale, fordi sælgere har sat et enkelt kryds forkert, men det er blevet klaret med en eller 2 mails.

Jeg har også købt masser af billigt stuf fra Kina, og mine erfaringer med de kinesiske sælgere er kun positive, så jeg har flere gange anbefalet Ebay og Kina. 

Jeg håber da at min held med brugen af Ebay fortsætter og at jeg ikke modtager noget ubrugeligt bras. Skulle det ske vil jeg klage til sælger og håbe der bliver rettet op på fejlen. Fuldstændig som jeg ville gøre i en dansk fysisk forretning.


Posted By: Kasper_J
Date Posted: 06-April-2015 at 16:25
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

 
Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.

Det er mere sørgeligt, og heldigvis ualmindeligt, at køber afgiver negativ feedback uden at give sælger mulighed for at afhjælpe fejlen eller refundere pengene.


Posted By: DiscomanDK
Date Posted: 06-April-2015 at 16:52
Jeg har også handlet meget på Ebay med stor succes. For ca. to år siden købte jeg et iPhone cover med sådan nogle små sten på. Det var fra UK, og det kostede så vidt jeg husker omkring 50,- (Det var til et barn).

Coveret kom og det var sådan set fint nok. Allerede da det kom var der faldet sten af, og de blev ved med at falde af en efter en. Jeg henvende mig til sælger der krævede at jeg skulle betale for at sende det retur til ham, da det kostede mere at sende end, hvad coveret kostede var det ikke noget jeg ønskede at betale. Jeg skrev at han kunne betale. Det ville han ikke, skrev så til ham at jeg ville give ham en dårlig anmeldelse, hvis han ikke returnerede pengene eller betalte retur portoen. 

Da han ikke svarede på det gav jeg ham en dårlig anmeldelse. Efter kort tid blev den fjernet, da idioten havde henvendt sig til ebay og sagt at jeg havde truet ham med dårlige anmeldelser. 


Posted By: Notfast
Date Posted: 06-April-2015 at 18:03
Kære Infinity.
Tak fordi at du ikke er en af de tosser som kan købes til atcgive god feedback på dårlige dimser.


-------------
.....


Posted By: Notfast
Date Posted: 06-April-2015 at 18:04
Originally posted by Kasper_J Kasper_J wrote:

Originally posted by Infinity Infinity wrote:

 
Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.

Det er mere sørgeligt, og heldigvis ualmindeligt, at køber afgiver negativ feedback uden at give sælger mulighed for at afhjælpe fejlen eller refundere pengene.
Ja, men retfærdiggøre det ene det andet, eller hvordan skal det forståes?


-------------
.....


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 18:18
Sælger får en enkelt dårlig feedback som hurtigt bliver flyttet langt ned i rækken, hvis sælger er en af dem som storsælger på Ebay. Sælger har nu mulighed for at svare på den dårlige feedback og så er den potte ude af verden. Køber har jo ikke indenfor rimelig tid givet han mulighed for at rette fejlen, hvilket kan ses når der trykkes på den dårlige feedback.

Nu kan sælger så rette sin feedback som han har givet kunden, der kan så stå at han er besværlig, og så vil andre måske ikke sælge til ham. Der er sælgere som forlanger Starstatus af købere og så glipper en god handel måske.

Havde køber reageret da han modtog varen, så kunne sælger havde rettet fejlen, men som jeg læser tråden har køber været et drys og ikke reageret før påmindelsen fra Ebay om manglende feedback. Ebay handler om tillid begge veje, ligesom her på Recordere.dk og hvis man sjusker med at give feedback hurtig, så er man i min verden et drys, som fortjener pil nedad.


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 18:41
Originally posted by Kasper_J Kasper_J wrote:


Originally posted by Infinity Infinity wrote:

 
Men jeg synes det er sørgeligt - og åbenbart almindeligt - at sælger prøver at købe en bedre omtale.


Det er mere sørgeligt, og heldigvis ualmindeligt, at køber afgiver negativ feedback uden at give sælger mulighed for at afhjælpe fejlen eller refundere pengene.


Nej jeg har ikke noget behov for at kontakte sælger for at fortælle ham at det er noget sh*t han sælger. Det ved han selv. Og som skrevet, jeg fraskrev de ca. 20 kr. og hvis ikke det var fordi e-Bay kontaktede mig, så var der ikke sket mere i denne sag.

Når jeg skriver her er det ikke for at sætte focus på at nogen sælger noget sh*t. For det vil der være alle vegne.

Men jeg ønsker at sætte focus på at sælger tilbagemeldingerne ikke er en halv liter lunken pis værd.
De prøver fulkommen åbenlys at fuske med tilbagemeldingen. Og ville de have denne sag ud af verden kunne de have sendt mig 3 nye stik for ca. 2 uger siden da jeg lavede vurderingen.

Men at du synes det er mit problem at sælger sælger noget sh*t, det er da utroligt.

-------------
mvh Infinity


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 18:47
Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Havde køber reageret da han modtog varen, så kunne sælger havde rettet fejlen, men som jeg læser tråden har køber været et drys og ikke reageret før påmindelsen fra Ebay om manglende feedback. Ebay handler om tillid begge veje, ligesom her på Recordere.dk og hvis man sjusker med at give feedback hurtig, så er man i min verden et drys, som fortjener pil nedad.


Du må undskylde, men jeg kan ikke se at det er mit problem at sælger, sælger noget sh*t. Det er jeg sikker på at han godt ved. Alene det at farven (den forgyldt farve forekommer ikke på mine stik) er anderledes end det billede han viser. Som skrevet har han rettet annoncen (faktisk to gange) siden jeg købte varen.

Er man et drys når man ikke måler, vejer, vurderer og giver tilbagemeldinger på alt. OK så er jeg et drys. Men jeg har andet at få min tid til at gå med.

-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 19:05
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Havde køber reageret da han modtog varen, så kunne sælger havde rettet fejlen, men som jeg læser tråden har køber været et drys og ikke reageret før påmindelsen fra Ebay om manglende feedback. Ebay handler om tillid begge veje, ligesom her på Recordere.dk og hvis man sjusker med at give feedback hurtig, så er man i min verden et drys, som fortjener pil nedad.


Du må undskylde, men jeg kan ikke se at det er mit problem at sælger, sælger noget sh*t. Det er jeg sikker på at han godt ved. Alene det at farven (den forgyldt farve forekommer ikke på mine stik) er anderledes end det billede han viser. Som skrevet har han rettet annoncen (faktisk to gange) siden jeg købte varen.

Er man et drys når man ikke måler, vejer, vurderer og giver tilbagemeldinger på alt. OK så er jeg et drys. Men jeg har andet at få min tid til at gå med.

Sælger har over 40000 handler - heraf 195 vinkelstik. Jeg tvivler stærkt på at han sidder og kigger på hvert eneste vare inden han sender dem for næsten ingen penge til Danmark. Han har 52 dårlige feedbacks de seneste 12 mdr. og 3485 gode, måske du skulle have checket det inden du handlede !

Havde du som Ebay opfordrer til, når man afgiver en dårlig feedback, kontaktet sælger, så havde han haft en fair chance for at rette op på fejlen, men den mulighed ønskede du ikke at give sælger, så hellere slå med den store hammer og smide ham over i kategorien dårlig. Han forsøger så at rette op på din utilfredshed, men næ nej nu forsøger sælger at bestikke mig til at give god feedback, og så bliver der hurtigt udledt at feedback systemet ikke er 5 potter p.s værd. 
Jeg beklager men vi han kun din version af sagen og du har ikke gjort som Ebay opfordrer til, nemlig at skrive sammen, så derfor synes jeg du er et drys, som ikke fortjener opbakning i din sag.

Held og lykke med dine fremtidige internet handler.
Edit kiggede lige på din score på Ebay, du står for 9 handler!


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 19:32
E-Bay har IKKE opfordret mig til at kontakte sælger!

Og du må da godt få hele korrespondancen:

(1)
Dear friend

Have a nice day. : ( I am sorry the worst feedback you give is a huge blow to our new store, and we give you 5 star feedback ,Oh God ,It's the worst news to us. I am very sad that you evaluate this effect is very bad for us, our product prices low, Wish you can give us a chance to help us change the feedback from negative to positive,from 3 star to 5 star.
We will refund all your money. Can you help us to change the badfeedback?
We need your support and recognition. After the service and quality, we will do better.
I am looking forward to having your early reply!

Best Regards
Your s sincerely

mit svar:

Dear flashplus,

You can send me 3 gold-plated ploughs, that have no resistance in the stick so the music can be heard equally In left and right channel.
Then I will change my badfeedback.

Og sælgers svar:
(2)
Dear friend,

Ok.we will send you the 3 gold-plated ploughs that you requred.
Can you change the bad feedback first?
We will send you a picture of your package after you change the bad feedback.
Is that ok?
If you agree,we will send you a link to change the bad feedback.
We are waiting for your early reply.

Best Regards,
Linda

mit svar:

Dear flashplus,

I will change the feedback when you have deliveret 3 GOOD plughs.

Sælgers svar:
(3)
Dear friend,

Ok.we will send you the 3 gold-plated ploughs that you requred.
Can you change the bad feedback first?
We will send you a picture of your package after you change the bad feedback.
Is that ok?
If you agree,we will send you a link to change the bad feedback.
We are waiting for your early reply.

Best Regards,
Linda

mit svar:

Dear flashplus,

I will change the feedback when you have deliveret 3 GOOD plughs and when I have tested them.
NOT BEFORE.

Sælgers svar:
(4)
Dear friend,

You know the shipping time will be long.
And the feedback just has 30days to change,if exceed the time will not be able to change feebback.
We will refund you all the money abaot GBP2.97.can you help us change the bad feedback?

Best Regards,
Linda

mit svar i dag:

Dear flashplus,

Delivery time is about 10-15 days, so ship your best ploughs today and we can get this thing out of this World.
I can/will not give you a good feedback for the ploughs you send me. 3 useless ploughs.




-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 19:56
Når du påbegynder din afgivelse af feedback og vælger negativ, så popper der et billede op som spørger om du har kontaktet sælger. Det valgte du så at overse.

Jeg er helt med på at sælger efterfølgende har kontaktet dig, med et håb om at rette op på din dårlige oplevelse, det ændrer dog ikke på at du gav din negative feedback uden at give sælger en chance for rette op fejlen. Det er ret svært at gøre noget bedre, hvis man ikke får chancen. Den efterfølgende korrespondance er jeg som sådan ret ligeglad med. 

Du vil have 3 nye stik fair nok, men du vil først ændre din feedback, når du har testet. Jeg forstår så udmærket sælger, du har lige bevist at du er et drys som først afgiver feedback, når du bliver opfordret/mindet om det. Så hvordan kan sælger være sikker på at du kan overkomme/gider at ændre feedback'en når det skal ske indenfor 30 dage...
 


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 20:13
Jeg købte og forudbetalte varen (godtnok med PayPal som sikkerhed) og sælger svigtede. Jeg skal ikke udvise mere tillid til sælger. Sælger må tro på mig, når jeg lover at lave en ny feedback.

Når jeg går ind på e-Bay kan jeg ikke se at der er en tidsfrist for hvornår jeg kan ændre feedback'et.

Havde sælger afsendt de 3 stik umiddelbart efter første korrespondance, så havde jeg måske haft dem nu eller en af de kommende dage, og så havde sagen været ude af verden. Men sælger har her 2 uger senere ikke afsendt noget som helst. Sælger tilbyder at jeg kan lave min vurdering ud fra et billede. Nej den hopper jeg ikke på. Min tillid til sælger er ikke høj.



-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 20:18
Selvfølgelig har sælger tillid til et drys (9 handler) som skal rykkes før han giver feedback - NOT


Posted By: DiscomanDK
Date Posted: 06-April-2015 at 20:19
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Jeg købte og forudbetalte varen (godtnok med PayPal som sikkerhed) og sælger svigtede. Jeg skal ikke udvise mere tillid til sælger. Sælger må tro på mig, når jeg lover at lave en ny feedback.

Når jeg går ind på e-Bay kan jeg ikke se at der er en tidsfrist for hvornår jeg kan ændre feedback'et.

Havde sælger afsendt de 3 stik umiddelbart efter første korrespondance, så havde jeg måske haft dem nu eller en af de kommende dage, og så havde sagen været ude af verden. Men sælger har her 2 uger senere ikke afsendt noget som helst. Sælger tilbyder at jeg kan lave min vurdering ud fra et billede. Nej den hopper jeg ikke på. Min tillid til sælger er ikke høj.


Men er det ikke fordi at du ikke kan lave feedback om, hvis der går for lang tid? Det er vel det han skriver som begrundelse for at du skal lave feedback om først. 




Posted By: Male80
Date Posted: 06-April-2015 at 20:25
Det betyder jo tydeligvis meget for ham, og fint at det bare er 20 kr for dig - Men han forslår faktisk at give dig pengene tilbage eller sende nye, hvilket alt andet lige da er meget fornemt og en realt løsning på et problemet 

Har du et realistisk billede af hvad du kan få af kvalitet for 20 kr?


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 20:33
Originally posted by Male80 Male80 wrote:


Det betyder jo tydeligvis meget for ham, og fint at det bare er 20 kr for dig - Men han forslår faktisk at give dig pengene tilbage eller sende nye, hvilket alt andet lige da er meget fornemt og en realt løsning på et problemet 

Har du et realistisk billede af hvad du kan få af kvalitet for 20 kr?


Han vil give mig pengene tilbage på betingelse af at jeg skrive en god tilbagemelding på den dårlige vare jeg har fået. Det vil jeg ikke.

Han løfte om at sende nye stik, har han her 2 uger senere ikke opfyldt.



-------------
mvh Infinity


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 20:34
Jeg vil godt lige vende tilbage til at dette ikke handler om den enkelte forhandler.

Det her handler om at man ikke kan bruge tilbagemeldingerne til noget som helst for de kan være købt.

-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 20:36
Siger en køber med 9 handler


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 20:55
Nu går du jo personligt efter mig, men det skal du da også have lov til, hvis du ønsker niveauet skal derned.

PS Har du husket at anmelde Recordere.dk på TrustPilot i dag, eller er du også et drys ?

-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 21:14
Bare lige husk, at du starter med at hænge en sælger ud her på Recordere.dk Han har ikke en jordisk chance for at forsvare sig. Hvis det skulle være gået din næse forbi, så er det netop feedback systemet som gør Ebay troværdigt, og det vælger du så at nedgøre med kun 9 handler i ryggen.
Et feedbacksystem som du selv kun lige kunne overkomme at bruge efter at Ebay havde mindet dig om det. Derfor bliver jeg personlig. Dårlige sælgere overlever ikke ret længe på Ebay, men her er der tale om en med over 40000 handler som du mener har snydt dig på det skammeligste, og nej det er ikke beløbets størrelse det handler om, men havde det handlet om 1000 kr. Så havde du lynhurtigt kontaktet sælger og fundet en løsning, og så havde der aldrig været en sag.

Og nej jeg har ingen grund til at anmelde Recordere.dk på trustpilot. Sitet her henvender sig til folk som skriver/læser dansk, så de kan selv danne sig en mening om sitet.


Posted By: Bruger udmeldt 33
Date Posted: 06-April-2015 at 21:16
Et drys er et godt gammelt udtryk. Havde helt glemt det er det blevet populært igen. Tror det hedder slagger eller ah kan ikke huske det i back to the future


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 21:41
Originally posted by Claus P Claus P wrote:

Bare lige husk, at du starter med at hænge en sælger ud her på Recordere.dk Han har ikke en jordisk chance for at forsvare sig. Hvis det skulle være gået din næse forbi, så er det netop feedback systemet som gør Ebay troværdigt, og det vælger du så at nedgøre med kun 9 handler i ryggen.
Et feedbacksystem som du selv kun lige kunne overkomme at bruge efter at Ebay havde mindet dig om det. Derfor bliver jeg personlig. Dårlige sælgere overlever ikke ret længe på Ebay, men her er der tale om en med over 40000 handler som du mener har snydt dig på det skammeligste, og nej det er ikke beløbets størrelse det handler om, men havde det handlet om 1000 kr. Så havde du lynhurtigt kontaktet sælger og fundet en løsning, og så havde der aldrig været en sag.

Og nej jeg har ingen grund til at anmelde Recordere.dk på trustpilot. Sitet her henvender sig til folk som skriver/læser dansk, så de kan selv danne sig en mening om sitet.


Kære Claus P, du har tilsyneladende ikke fattet hvad denne tråd går ud på.

Jeg har flere gange skrevet at dette handler om feedback systemet og ikke sælgeren. Men det fatter du ikke.
Heldigvis er der andre der har fattet det!

tipsen fortæller jo klart at det er sket før og vil ske igen.

pjonassen fortæller hvordan sælgere kan have flere profiler og dermed få bedre profiler.

Notfast bakker op omkring min moral, dejligt, tak.

Men først skriver du at vi kun har hørt min side af sagen, og da jeg så skriver hele korrespondancen skriver du

Originally posted by Claus P Claus P wrote:

Den efterfølgende korrespondance er jeg som sådan ret ligeglad med.


Jeg sidder og tænker på hvorfor spilder jeg min tid på dig ?

Du fatter jo ikke at det her handler om at en køber med 9 handler ønsker at vide om feedback systemet er så elendigt og plum råddent som jeg oplever har.


-------------
mvh Infinity


Posted By: Infinity
Date Posted: 06-April-2015 at 21:43
Claus P, tør du oplyse dit alias på e-Bay ? :-)


-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 06-April-2015 at 22:00
Tror du virkelig at en sælger med over 40000 handler ligger og skifter konto fordi der er kommet nogle negative feedbacks?
Det kan en hobbysælger måske finde på, men han vil så heller aldrig komme i nærheden af stjernestatus på Ebay.

Jeg har fattet hvad tråden handler. Du er utilfreds med feedback systemet og troede at det var ufejlbarligt. Det er det så ikke som du har opdaget. Det sker fejl som skyldes både sælgere og købere desværre.

Din korrespondance med sælger er fuldstændig værdiløs, for du har afgivet din feedback og ændrer du den ikke inden for 30 dage, så står den til troende. Som jeg tidligere har skrevet så ville der ikke være en sag, hvis du havde handlet for en tusse og det er det som det handler om. Du sætter Ebay's troværdig under mistanke fordi du har haft en dårlig dag og ikke har fået reageret i god tid.

Det er muligt du synes du spilder din tid, men så skulle du jo ikke have oprettet tråden.

Mit Ebay kundenavn er pocland57


Posted By: Flick
Date Posted: 06-April-2015 at 22:50
Originally posted by Claus P Claus P wrote:

Når du påbegynder din afgivelse af feedback og vælger negativ, så popper der et billede op som spørger om du har kontaktet sælger. Det valgte du så at overse.
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Nu går du jo personligt efter mig, men det skal du da også have lov til, hvis du ønsker niveauet skal derned.

Hvem er det lige der sætter niveauet lavt?
Du vælger at gå uden om at skrive til sælgeren først, selvom eBay beder dig om det!
Og du vælger da vist også at overse Claus P's besked, så jeg quoter den lige for dig.


Posted By: Bruger udmeldt 30
Date Posted: 07-April-2015 at 10:00
e-Bay er ikke det første sted, jeg ville vælge at handle på. Man skal have god indsigt for at handle der.


Posted By: Helmuth
Date Posted: 07-April-2015 at 10:11
Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.


Posted By: Kasper_J
Date Posted: 07-April-2015 at 10:57
Originally posted by Notfast Notfast wrote:

 
Ja, men retfærdiggøre det ene det andet, eller hvordan skal det forståes?

Næ, hvad i alverden får dig til at tro det? Jeg påpeger bare, at man godt nok er et mærkeligt menneske, hvis man afgiver dårlig feedback UDEN at have givet sælger en chance for at afhjælpe problemet.


Posted By: Claus P
Date Posted: 07-April-2015 at 11:22
Originally posted by Helmuth Helmuth wrote:

Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.

Det skal det heller ikke.

Men når en køber mistænkeliggør hele Ebay og deres feedback, så bliver antallet af handler et parameter for hvor godt han kender systemet.

Infinity vælger at ignorere Ebay's opfordring om at tage kontakt til sælger inden han trykker på feedback-knappen. 

Tilmed gør han det først efter at Ebay har sendt en påmindelse om afgivelse af feedback. 

Det kunne tyde på at han ikke ser feedbackscores som vigtige. Det er de altså for 5 star sælgere.

Havde Infinity gjort som Ebay anbefaler, så havde han muligvis fået 3 stik som virkede eller sine penge retur. Det bliver aldrig opklaret.


Posted By: kenneth85
Date Posted: 07-April-2015 at 13:50
Når du anmelder på Ebay så anmelder du sælgeren og ikke varen.

Hvis sælger tilbyder dig pengene retur så er det sku da 5 stjerner lige der Hvad pokker har du tabt?
Og køber du fra ham eller en anden igen så ved du da at pengene tilbage er evt en mulighed. 

Har personligt købt noget fra England på Ebay som ikke levet op til forventningen, kontaktet sælger som fluks sendte en ny uden omkostninger for mig. Top service. Det er 5 stjerner værd.

Når du vælger at betale 20 kr for 3 vinkel stik så får du den kvalitet du betaler for. 
Det er selvfølgelig ikke godt nok hvis de ikke virker, men det er altså ikke det stjernerne skal gives for. Det er sælgers vilje til at hjælpe dig med at løse problemet.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Posted By: Infinity
Date Posted: 07-April-2015 at 14:02
Originally posted by Helmuth Helmuth wrote:

Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.


Tak!

Originally posted by Kasper_J Kasper_J wrote:

Jeg påpeger bare, at man godt nok er et mærkeligt menneske, hvis man afgiver dårlig feedback UDEN at have givet sælger en chance for at afhjælpe problemet.


Det er TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. og da slet ikke når sælger bor i Kina.



Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Originally posted by Helmuth Helmuth wrote:

Fuld opbakning til Infinity herfra!

Forstår ikke hvorfor antallet af Infinity's eBay-handler skal forhindre ham i at kritisere en sælgers fremgangsmåde.


Det skal det heller ikke.

Men når en køber mistænkeliggør hele Ebay og deres feedback, så bliver antallet af handler et parameter for hvor godt han kender systemet.
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">Infinity vælger at ignorere Ebay's opfordring om at tage kontakt til sælger inden han trykker på feedback-knappen. </span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">Tilmed gør han det først efter at Ebay har sendt en påmindelse om afgivelse af feedback. </span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">Det kunne tyde på at han ikke ser feedbackscores som vigtige. Det er de altså for 5 star sælgere.</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px;">
</span>
Havde Infinity gjort som Ebay anbefaler, så havde han muligvis fået 3 stik som virkede eller sine penge retur. Det bliver aldrig opklaret.


Ja, jeg sætter spørgsmålstegn ved om man kan bruge feedback systemet til noget som helst når sælger åbenlyst prøver at købe sig til bedre omtaler end deres varer fortjener. Ja, det gør jeg.

Feedback systemet er der for KØBERNES skyld, men vi kan ikke bruge det til noget som helst.

Jeg fastholder at jeg ikke har set eBay's opfordring til at kontakte sælger før jeg gav feedback. Og hvordan kan eBay vide at jeg vil give en dårlig feedback før jeg gav feedbacken?

Da jeg gav feedbacken blev jeg spurgt om 3 ting:

1) Var jeg tilfreds med varen ?

2) Havde jeg kontaktet sælger ? (Dette er ikke en opfordring, men et spørgsmål)

3) Hvordan var leveringstiden ?

Jeg gav en stjerne til sp. 1 og så fremkom der en boks, hvor jeg kunne uddybe det på 80 bogstaver. Igen ingen opfordring til noget som helst.

Jeg svarede Nej til sp. 2. - Ingen reaktion fra eBay's side.

Og jeg gav 5 stjerner til sp. 3, leveringstiden, der var ca. 10-12 dage, hvilket er fint fra Kina.

I dag har jeg så modtaget en ny mail fra sælger og ligesom for snart 3 uger siden - vil de give mig mine penge tilbage, hvis jeg vil give en positiv feedback på de ubrugelige stik jeg modtog. Det vil jeg ikke.

Min moral er ikke til salg for 20 kr.

Jeg har faktisk ikke tænkt mig at svare på mailen. Jeg har klart og tydeligt fortalt sælger at jeg vil give dem en positiv feedback, når jeg har modtaget og afprøvet 3 nye forgyldte og fundet stikkene i orden.


-------------
mvh Infinity


Posted By: Infinity
Date Posted: 07-April-2015 at 14:09
Originally posted by kenneth85 kenneth85 wrote:

Når du anmelder på Ebay så anmelder du sælgeren og ikke varen.


Der er et eller andet du har misforstået der:
eBay skriver til mig:

The following items are awaiting your feedback:
3.5mm Jack 90° Right Angle Male To Female Audio Stereo Plug Adapter Converter (191395669026)

150pcs 2 Color 2:1 Polyolefin Heat Shrink Tubing Tube Sleeving Wrap Wire Kit (261562913071)

2pcs (1pair) High Quality Gold Speaker Binding Post 4mm Banana Jack Red Black (321078750710)

PD04 24BIT192K CM6631+CS4398+OPA2132 USB to Coaxial headphone RCA DAC (161449724400)

"items" - det er altså ikke personer, det er varer

-------------
mvh Infinity


Posted By: kenneth85
Date Posted: 07-April-2015 at 14:20
Nej der er intet jeg har misforstået. Ja det er da super kluntet formuleret af Ebay men det er altså sælger du anmelder.

Prøv at gå ind på en hvilken som helst annonce og klik og sælgeren så kan du se hvor mange stjerner han har i 4 kategorier. Den karekter der står ved brugeren når man ser på en annonce er altså en samlet vurdering ud fra de antal stjerner han har.

En af disse kategorier er hvor godt varene passer til det beskrevet. måske det er derfor du skal anmelde "items" 

Men du kan ikke gå ind på et produkt og se hvad andre brugere syntes om produktet, ligesom du fx kan på el-gigantens hjemmeside.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Posted By: kenneth85
Date Posted: 07-April-2015 at 14:22
Desuden bør du måske læse følgende:
http://pages.ebay.co.uk/help/feedback/howitworks.html

Her står der blandt andet:
""

Should I leave neutral or negative Feedback for a seller?

Feedback comments become a permanent part of a seller’s record. If you are a buyer,  http://pages.ebay.co.uk/help/buy/questions/contact-seller.html - contact your seller  to try to resolve any issues before leaving neutral or negative Feedback. Please make sure that your comments are fair, based in fact, and relate to the specific transaction for which you received the Feedback request."



-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Posted By: python
Date Posted: 07-April-2015 at 15:43
Hvis man vælger Negative, til rate' så får man den gule tekst der er markeret med gul. Hvis man vælger posetive, og så kun giver en stjerne, får man ikke teksten



Posted By: kaizer
Date Posted: 07-April-2015 at 15:46
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Originally posted by kenneth85 kenneth85 wrote:

Når du anmelder på Ebay så anmelder du sælgeren og ikke varen.


Der er et eller andet du har misforstået der:
eBay skriver til mig:

The following items are awaiting your feedback:
3.5mm Jack 90° Right Angle Male To Female Audio Stereo Plug Adapter Converter (191395669026)

150pcs 2 Color 2:1 Polyolefin Heat Shrink Tubing Tube Sleeving Wrap Wire Kit (261562913071)

2pcs (1pair) High Quality Gold Speaker Binding Post 4mm Banana Jack Red Black (321078750710)

PD04 24BIT192K CM6631+CS4398+OPA2132 USB to Coaxial headphone RCA DAC (161449724400)

"items" - det er altså ikke personer, det er varer


Ja, selvfølgelig skal du godkende items. (Men det er så det samme som sælgeren.) Det er langt nemmere at genkende de sager du har købt, end hvad sælgeren hedder/kalder sig.

Hvis de fire ordrer du fremviser er købt ved fire forskellige sælgere og det kun er deres "navn" der fremkommer når du skal give feedback, ville du skulle klikke på hvert enkelt navn for at tjekke hvilken vare det nu var.

Det kan jo godt være at du er meget god til at huske hvad de forskellige sælgere hedder, men jeg kan i hvert fald ikke. Jeg ville nok kun kunne nævne et par af de sælgere jeg har købt noget af, men sikkert ikke præcist hvad jeg købte. Jeg kan derimod huske stort set alle varer.


Posted By: Infinity
Date Posted: 07-April-2015 at 16:28
Sikke meget jeg lærer.

Og som skrevet er det TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. Derfor har jeg fint overset ovenstående.


-------------
mvh Infinity


Posted By: kaizer
Date Posted: 07-April-2015 at 16:42
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr.


Så gør du meget ud af det her i stedet for.


Posted By: JeTex
Date Posted: 07-April-2015 at 17:12
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Sikke meget jeg lærer.

Og som skrevet er det TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. Derfor har jeg fint overset ovenstående.

For 20kr ville jeg heller ikke starte det store kavaleri, men jeg ville heller aldrig rate en sælger som dårlig, førend sælger havde haft mulighed for fejlretning. Det svarer vel til, at starte en sag i Forbrugerklagenævnet, før sælger er kontaktet.
Jeg læser sælgers svar med anden opfattelse end, at han vil købe sig til god omtale. Som sidste forsøg tilbydes penge retur, da dette går hurtigere end fremsendelse af ny vare ( tidsfrist for rettelse af rate ). Jeg synes ikke, at det fremgår af teksten, at rate skal omgøres først for at få pengene. Jeg synes derimod, at sælger strækker sig langt, for at rette en fejl.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Posted By: Jesper Keller
Date Posted: 07-April-2015 at 17:29
Man skal ikke så langt væk for at opleve sådan noget.
Jeg oplevede det med en sag jeg havde med Telia.

Jeg var blevet meldt til inkasso på grund af regninger de sagde jeg ikke havde betalt, men som jeg havde kvitteringer for.
Da ingen jeg ringede til gad hjælpe lavede jeg en dårlig anmeldelse på Trustpilot, hvoraf en flink sælger-lign gut ringede mig op og tilbød at fjerne regninger jeg angiveligt ikke havde betalt - og hvis jeg betale inkasso gebyret, så var den sag ude af verden.

Dette nægtede jeg selvfølgelig og han tilbød derefter så at fjerne anklagen og krav på gebyr, imod at jeg gav dem en positiv kommentar på Trustpilot.




Posted By: DiscomanDK
Date Posted: 07-April-2015 at 17:36
Originally posted by Jesper Keller Jesper Keller wrote:

Man skal ikke så langt væk for at opleve sådan noget.
Jeg oplevede det med en sag jeg havde med Telia.

Jeg var blevet meldt til inkasso på grund af regninger de sagde jeg ikke havde betalt, men som jeg havde kvitteringer for.
Da ingen jeg ringede til gad hjælpe lavede jeg en dårlig anmeldelse på Trustpilot, hvoraf en flink sælger-lign gut ringede mig op og tilbød at fjerne regninger jeg angiveligt ikke havde betalt - og hvis jeg betale inkasso gebyret, så var den sag ude af verden.

Dette nægtede jeg selvfølgelig og han tilbød derefter så at fjerne anklagen og krav på gebyr, imod at jeg gav dem en positiv kommentar på Trustpilot.



Det store spørgsmål er jo så: Hvad havde du selv gjort, hvis du var Telia? 


Posted By: Among
Date Posted: 07-April-2015 at 21:44
I mine øjne er det købernes lemfældige omgang med karaktersystemet, der medfører, at sælgerne bliver nødt til at "bestikke" sig til en god karakter. Når karaktergivningen ikke er retvisende, hvilket det ikke lyder som, er tilfældet her, så er det klart, at sælgerne bliver nødt til at reagere.


Posted By: Infinity
Date Posted: 07-April-2015 at 22:24
Det er sku god humor, det her.

Selvfølgelig er det købers skyld at sælger afsender 3 stik der ikke passer til den beskrivelse sælger har i sin annonce.

Og det er selvfølgelig synd for sælger at han er nødt til at ændre sin annonce før køber overhovedet har modtaget varen.

Den stakkels sælger har nu i knap 3 uger tilbudt at enten betale pengene tilbage eller sende nye stik, og køber har accepteret og lovet at rette bedømmelsen. Men den uskyldige sælger har endnu ikke fået gjort noget som helst. Det er rigtigt synd for ham, at han ikke har foretaget sig noget som helst endnu.

Og den stakkels sælger med over 40.000 handler (ifølge Claus P), får fuldstændigt ødelagt sin butik og må gå fra hjem og risskål pga. én dårlig tilbagemelding.

Ja, nu må I sku undskylde, men kan ikke skrive mere, jeg har så mange tårer i øjnene at jeg er nød til at skal finde nogen badehåndklæder…….



-------------
mvh Infinity


Posted By: Among
Date Posted: 08-April-2015 at 07:13
Jeg går ud fra, at du benytter dig af ironi, fordi du er løbet tør for mere substantielle betragtninger.


Posted By: Infinity
Date Posted: 08-April-2015 at 08:23
Nej der er ikke noget ironi i det indlæg.

I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han annoncerer en vare, men sender en anden ringere vare.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det 5 en stjernet sælger, når han ændre sin annonce efter salget og før leveringen har fundet sted.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han tilbyder at rette sin fejl.

Jeg kalder det en 5 stjernet nar, fordi han ikke gør det.

Men igen, igen, IGEN, tråden handler ikke om sælgeren men feedback systemet. Og ja den måde jeg oplever det på, så kan man ikke bruge det til en skid.
Men I synes det er fremragende at køber skal have besvær ud af den 5 stjernede sælgers røvrenderi…..

Ja sådan er vi så forskellige.


-------------
mvh Infinity


Posted By: lunddal
Date Posted: 08-April-2015 at 08:36
Havde du kontaktet sælger først, havde du enten modtaget nye stik eller pengene tilbage, og ingen var blevet sure.


Posted By: tipsen
Date Posted: 08-April-2015 at 08:48
Feedback-systemet er meget "flosset" lige så vel som TrustPilot osv - lige så snart noget bliver bedømt med en "karakter", vil der være personer som vil forsøge at snyde sig til en bedre karakter - de findes i skolen og på et tidspunkt kommer de også ud i firmaerne og så snyder de bare i større skala...

Man kan dog altid filtrere på negative bedømmelser og så vurdere sælgeren ud fra disse inden man handler.

Jeg vil gætte på at 20-25% af de stumper jeg bestiller på eBay aldrig dukker op og sælgere kan have alle mulige krumspring for at undgå at annullere handlen - sig *aldrig* ja tak til at få sendt varen igen - så ryger du sandsynligvis over den deadline der er for at klage og så kan du ikke få penge tilbage og får måske heller ikke en erstatningsvare.
Vær også opmærksom på de krav sælger lister i annoncen vedr. defekte varer, returvarer osv - nogle gange er det et krav at sende varen tilbage for at få tilsendt en ny - og hvis du skal give 500kr for at sende en 50krs vare tilbage er der ikke meget fidus i det...

Sælgere vil også gøre rigtigt meget for at få slettet en dårlig bedømmelse - uanset om den er fortjent eller ej - simpelthen fordi der slås hårdt ned på dårlige sælgere fra eBays side - så de vil prøve at købe din vurdering på alle tænkelige måder - gør noget du kan stå inde for om som du synes er fair - også hvis du var i sælgers sko - lad tvivlen komme dem til gode.

Jeg har mistet en del penge på eBay, da jeg ikke altid har fået overholdt deres deadlines for klager, men har også gjort rigtigt mange gode handler med småstumper - der typisk koster 2-10 gange så meget i Danmark som i Kina...


Posted By: Claus P
Date Posted: 08-April-2015 at 08:53
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Nej der er ikke noget ironi i det indlæg.
I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han annoncerer en vare, men sender en anden ringere vare.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det 5 en stjernet sælger, når han ændre sin annonce efter salget og før leveringen har fundet sted.

Jeg kalder det 5 stjernet røvrenderi.

I kalder det en 5 stjernet sælger, fordi han tilbyder at rette sin fejl.

Jeg kalder det en 5 stjernet nar, fordi han ikke gør det.

Men igen, igen, IGEN, tråden handler ikke om sælgeren men feedback systemet. Og ja den måde jeg oplever det på, så kan man ikke bruge det til en skid.
Men I synes det er fremragende at køber skal have besvær ud af den 5 stjernede sælgers røvrenderi…..

Ja sådan er vi så forskellige.
Så fik du endnu engang udstillet din manglende videnom Ebay Clap

Det er ikke brugerne på Recordere.dk som udnævner din sælger til 5 stjernet sælger. Det er alene hans tidligere kunder. Et lille hint, kig på de stjerne og tal som står udfor sælgers navn.

Hvad havde du engenlig regnet med at modtage? du har betalt under $3 for 3 stik sendt til Danmark. Alene portoen æder vel de 80% af beløbet, og så er der 20% til materialer, så selvfølgelig har du fået noget ubrugeligt skrammel. Man får hvad man betaler for Wink

Du påstår så at han har ændret i annoncen efter du har betalt og inden du havde modtaget varen. Ville det så ikke havde været mest fornuftigt at hæve handlen, når du allerede der vidste at du ikke ville modtage det du havde bestilt.
 




Posted By: kenneth85
Date Posted: 08-April-2015 at 08:58
Hmm ved ikke om det er fordi folk går lidt skævt af hinanden her eller om det er fordi der virkelig er nogle der går efter manden istedet for bolden.
Jeg beklager hvis du føler at jeg har trådt på dig. Det var ikke min hensigt. Ønsket blot informere omkring hvordan systemet hænger sammen.

Jeg er da helt enig med dig i at sælgeren er utroværdig og afgjort det er sku da for dårligt at han ikke sælger den vare som du forventer at modtage.
Jeg ville personligt heller aldrig havde kontaktet sælger for sølle 20 kr. og når påmindelsen fra eBay om at afgive anmelde kom ville jeg sikkert også havde gjort som dig og givet ham 5 stjerner for levering mm. men 1-2 for varen kontra beskrivelse. Når sælgeren sender stik i et helt andet design så ved han jo godt at det ikke er det samme. Sælgeren burde havde taget kontakt til dig inden han sendte dem og forhørt sig om du stadigvæk havde interesse, så jeg kan heller ikke se at du burde havde taget kontakt til sælgeren inden du afgav din karekter.

MEN jeg mener ikke at karekteren er ubrugelig fordi godt nok fik du noget andet end du bestilte, men du blev jo også tilbudt pengene tilbage. (uden at sende varen retur) Man kan jo godt knytte en kommentar til din positive karekter så du kunne jo skrive at, den er ændret til 5 efter du fik pengene tilbage da varen var defekt ved ankomst. Eller noget i den stil.

Lunddal du kan umuligt vide om dette havde været udfaldet. Det er et realistisk bud, men du kan ikke vide det med sikkerhed.

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Posted By: lunddal
Date Posted: 08-April-2015 at 10:33
Originally posted by kenneth85 kenneth85 wrote:

Lunddal du kan umuligt vide om dette havde været udfaldet. Det er et realistisk bud, men du kan ikke vide det med sikkerhed.


Nej, det kan jeg selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, og jeg burde have formuleret det anderledes.


Posted By: Infinity
Date Posted: 08-April-2015 at 12:54
Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Så fik du endnu engang udstillet din manglende videnom Ebay Clap

Jeg er, som du selv har set ny på eBay.

Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Det er <u style="font-weight: bold; font-style: italic;">ikke brugerne på Recordere.dk som udnævner din sælger til 5 stjernet sælger. Det er alene hans tidligere kunder. Et lille hint, kig på de stjerne og tal som står udfor sælgers navn.



Her referer jeg til kenneth85' kommentar
Originally posted by kenneth85 kenneth85 wrote:

Hvis sælger tilbyder dig pengene retur så er det sku da 5 stjerner lige der

kenneth85 mener altså at det er uden betydning at sælger levere en anden vare end annonceret og det er også uden betydning at sælger ikke holder sit løfte om tilbagebetaling/ny vare. Det eneste der har betydning for kennet85 er at sælger har tilbudt pengene retur. Så er det en 5 stjernet sælger. :-)

- Jeg slår mig på lårene af grin.


Originally posted by Claus P Claus P wrote:

Hvad havde du engenlig regnet med at modtage? du har betalt under $3 for 3 stik sendt til Danmark. Alene portoen æder vel de 80% af beløbet, og så er der 20% til materialer, så selvfølgelig har du fået noget ubrugeligt skrammel. Man får hvad man betaler for Wink

Du påstår så at han har ændret i annoncen efter du har betalt og inden du havde modtaget varen. Ville det så ikke havde været mest fornuftigt at hæve handlen, når du allerede der vidste at du ikke ville modtage det du havde bestilt.
 




Jeg havde regnet med at modtage den vare jeg havde bestilt. Er det så svært at forstå?

Jeg opdager først at sælger har ændret annoncen efter at jeg har modtaget varen og tænker, - det var da ikke forsølvede stik jeg bestilte, men forgyldte.
Så kikker jeg i annoncen og ser at der nu står at de sender stik med og uden forgyldning ud tilfældigt. Og at mikrofon forbindelsen ikke virker.
Jeg trak så tre nitter. Hvis bare én af dem havde været i orden, havde jeg været tilfreds. Jeg skal faktisk kun bruge et, men købte 3 for at være sikker på at få et godt stik. Der tog jeg fejl.

-------------
mvh Infinity


Posted By: Infinity
Date Posted: 08-April-2015 at 12:59
Originally posted by lunddal lunddal wrote:

Havde du kontaktet sælger først, havde du enten modtaget nye stik eller pengene tilbage, og ingen var blevet sure.

Som nævnt før er det TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. Du kan kalde mig højrøvet eller hvad som helst. Jeg går ikke ind i en butik og sige "denne vare til 20 kr duer ikke". No way!

Og så passer det jo ikke hvad du skriver; Jeg blev sur da jeg modtog varen.

-------------
mvh Infinity


Posted By: Claus P
Date Posted: 08-April-2015 at 13:17
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Så fik du endnu engang udstillet din manglende videnom Ebay Clap

Jeg er, som du selv har set ny på eBay.

Originally posted by Claus P Claus P wrote:


Det er <u style="font-weight: bold; font-style: italic;">ikke brugerne på Recordere.dk som udnævner din sælger til 5 stjernet sælger. Det er alene hans tidligere kunder. Et lille hint, kig på de stjerne og tal som står udfor sælgers navn.



Her referer jeg til kenneth85' kommentar
Originally posted by kenneth85 kenneth85 wrote:

Hvis sælger tilbyder dig pengene retur så er det sku da 5 stjerner lige der

kenneth85 mener altså at det er uden betydning at sælger levere en anden vare end annonceret og det er også uden betydning at sælger ikke holder sit løfte om tilbagebetaling/ny vare. Det eneste der har betydning for kennet85 er at sælger har tilbudt pengene retur. Så er det en 5 stjernet sælger. :-)

- Jeg slår mig på lårene af grin.


Originally posted by Claus P Claus P wrote:

Hvad havde du engenlig regnet med at modtage? du har betalt under $3 for 3 stik sendt til Danmark. Alene portoen æder vel de 80% af beløbet, og så er der 20% til materialer, så selvfølgelig har du fået noget ubrugeligt skrammel. Man får hvad man betaler for Wink

Du påstår så at han har ændret i annoncen efter du har betalt og inden du havde modtaget varen. Ville det så ikke havde været mest fornuftigt at hæve handlen, når du allerede der vidste at du ikke ville modtage det du havde bestilt.
 




Jeg havde regnet med at modtage den vare jeg havde bestilt. Er det så svært at forstå?

Jeg opdager først at sælger har ændret annoncen efter at jeg har modtaget varen og tænker, - det var da ikke forsølvede stik jeg bestilte, men forgyldte.
Så kikker jeg i annoncen og ser at der nu står at de sender stik med og uden forgyldning ud tilfældigt. Og at mikrofon forbindelsen ikke virker.
Jeg trak så tre nitter. Hvis bare én af dem havde været i orden, havde jeg været tilfreds. Jeg skal faktisk kun bruge et, men købte 3 for at være sikker på at få et godt stik. Der tog jeg fejl.

Det er jo næsten kongeligt at du omtaler kenneth85 som I i din lange opremsning af 5 star argumenter mod Ebay. Flot Niveau.

Det kunne da godt ligne en indrømmelse Clap Du købte 3 stik i håbet om at 1 virkede. Ja du har købt og fået noget billigt skrammel. Det gør dog stadig ikke Ebay's feedback system til noget utroværdigt, som du så stædigt har holdt fast i at tråden handler om.

Måske skulle du have sat dig lidt ind i hvad Ebay er, og have undersøgt de negative feedbacks som ligger hos din sælger. Så havde du nok ikke shoppet der, og slet ikke med dine høje forventninger til hvad man får for under 7 kr. inkl. porto til DK.


Posted By: lunddal
Date Posted: 08-April-2015 at 13:22
Originally posted by Infinity Infinity wrote:

Originally posted by lunddal lunddal wrote:

Havde du kontaktet sælger først, havde du enten modtaget nye stik eller pengene tilbage, og ingen var blevet sure.

Som nævnt før er det TOTALT under min værdighed at lave en reklamationssag for 20 kr. Du kan kalde mig højrøvet eller hvad som helst.


Jeg ved ikke, hvad man skal kalde dig, men kæden hopper nok af for mange, når du skriver at det er under din værdighed at smide sælger en mail, men derimod gerne bruger en masse krudt i en tråd her om emnet.


Posted By: Bruger udmeldt 33
Date Posted: 08-April-2015 at 14:14
Smile


Posted By: Infinity
Date Posted: 08-April-2015 at 15:10
Kære venner

Måske er det på tide vi lukker og slukker for tråden her. Jeg tror ikke at vi kommer længere.
Seneste status er at jeg besvarede mailen jeg fik i går og som jeg ikke havde tænkt mig at svare på.

Jeg svarede at sælger kunne finde svaret på spørgsmålet i flere af de mails jeg havde sendt tidligere og at der ikke var nogen grund til at jeg skulle gentage svaret igen.

Det var der ikke nogen reaktion på i dag, så mon ikke sælger har givet op.

Havde sælger svaret mig ”We have returned your money” som havde jeg som lovet ændret min feedback – ikke til 5 stjerner men måske 3.

Det har været sjovt at læse jeres reaktioner og jeg har lært noget, tak for det!


-------------
mvh Infinity



Print Page | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - https://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net